2019-04-23, 23:09
Medlem
Inte oväntat så uppges medicinska skäl som förmildrande omständighet. Begynnande demens i klartext. Så kan vi lägga den diskussionen bakom oss.
Citera
2019-04-23, 23:12
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Hej Luzern och andra Bossehatare! Nu får ni åka till Arlanda på torsdag och rulla ut den röda mattan Jag gissar att Bosse gav familjen mellan $20000 och $50000.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/707J39/svenske-tv-profilen-doms-till-villkorlig-dom

Ser det hela som rätt tragiskt trots allt. Min gissning är att han lyckats hålla sin läggning för sig själv, och att nu med begynnande demens tappat omdömet och konsekvenstänk.

Hade varit grymt om han fått sitta och kanske dö i fängelse i USA med mer och mer utvecklad demens.
Citera
2019-04-23, 23:23
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Hej Luzern och andra Bossehatare! Nu får ni åka till Arlanda på torsdag och rulla ut den röda mattan Jag gissar att Bosse gav familjen mellan $20000 och $50000.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/707J39/svenske-tv-profilen-doms-till-villkorlig-dom
Hoppas inte att han betalat en spänn, framkommer ju också att 13-åringen har kognitiva problem vad nu det betyder,och antagligen haft svårt att dyka upp i rätten. Vilket skämt rättvisan verkar vara...
Senast redigerad av eternussermo 2019-04-23 kl. 23:26.
Citera
2019-04-23, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hoppas inte att han betalat en spänn, framkommer ju också att 13-åringen har kognitiva problem vad nu det betyder,och antagligen haft svårt att dyka upp i rätten. Vilket skämt rättvisan verkar vara...

Man kan alltid hoppas, men jag ser inte en chans att de gick lottlösa. Att pojken hade kognitiva problem skulle inte hjälpa Bosse i en rättegång. Mamman tjänar nog inte mer än $25000 -$30000 om året så en oväntad slant som motsvarar en årslön utan skattavdrag blev säkert mycket välkommen.
Citera
2019-04-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Exakt, fy på alla er som gapat i denna tråd för att skyddat pedofil jäveln,(Ni vet vilka ni är)!

En mer trolig förklaring är att Bosse sett att pojken hade problem med övningarna pga sina ”kognitiva problem” och ville hjälpa honom. Att han erkänner en mindre förseelse är nog bara för att komma ur situationen och få åka hem. Vad jag har läst av denna tråden har ingen kommit med några bevis på att Bosse visat tendenser till att gilla småpojkar tidigare. I hans ålder borde en sådan personlighet framkommit när han var yngre. Att vara sportnörd och enstöring, som han är, är inte brottsligt än i detta land.

USAs rättssystem är ett givande och tagande med inslag av skadestånd och risker. Kanske var det en fattig pojke som uppmuntrats till anmälan och möjligheten till lite pengar? Hellre fria än fälla borde vara grunden i allt rättsskipande.
Citera
2019-04-24, 00:22
Medlem
eternussermos avatar
Tror ni att han kommer ifråga när det gäller att bära solnalagets fana nu när Jan Eriksson inte får?
Citera
2019-04-24, 00:24
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Då slutade det med att Bosse fick 12 månaders villkorlig dom och aldrig mer återvända till USA.

Får han åka hem direkt nu eller?

Bosse kommer att lämna landet idag 24/4.
Citera
2019-04-24, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
https://www.expressen.se/nyheter/tv-profilen-doms-kommer-fa-lamna-usa/

12 månader villkorligt för "ringa misshandel", han klarade sig undan med stjärten i behåll.

Dum journalist. Han betalade en avgift på USD 10k. Bailbondsmannen stod för resten.
Citera
2019-04-24, 00:53
Medlem
Citat:

Han har inte betalat ett öre till familjen. De kan försöka att stämma honom. Good luck.

Det var exakt det jag spådde. Att det skulle bli en plea bargain med simple battery, som också kallas misdemeanor battery. 12 månader är för övrigt max straffet för en misdemeanor. Men det är mest symboliskt eftersom det är villkorligt.

Jag gissar att runt 18 mars att åklagaren bara ville gå med på det om hon satt inne några månader.

Bosse kan visst komma tillbaka men i framtiden måste han söka visum. Även om han hade friats på grund av att han var där mer än de 90 dagarna under visa waiver. Jag tror inte att simple battery är något som automatiskt diskvalificerar honom.
Citera
2019-04-24, 01:01
Medlem
Jag vill påpeka att USA inte är ett jävla U-land där man kan betala skadestånd i stället för att straffas. Ok, för ekonomiska brott mot andra personer och stöld kan straffat sänkas om man betalar restitution. Men du kan inte våldta någon och betala 1 miljon och skippa 15 års fängelse.

Simple battery har kanske böter upp till USD 1000, men inget har nämnts och det tillfaller staten Florida.
Citera
2019-04-24, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Förhandlingen skulle väl hållas idag 14:45 svensk tid men jag har inte sett nåt i media än. Ska vi gissa på en Nolo contendere i samband med en plea bargain?

Korrekt. En plea bargain är nästan alltid Nolo. I vissar delstater tror jag att de inte har Nolo. Med en plea bargain är straffet också förutbestämt.

Det står också Nolo på Broward sajten, men själva dokumentet är inte där ännu.

Jag vill vidare poängtera för 19nml och andra att straffet alltid är förutbestämt i en plea bargain. Men domaren kan bestämma att det är oacceptabelt. I detta fall p g a påtryckning från offrets familj, men de har tydligen gått med på det enligt AB och Expressen.
Senast redigerad av flashflr 2019-04-24 kl. 01:27.
Citera
2019-04-24, 02:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tror ni att han kommer ifråga när det gäller att bära solnalagets fana nu när Jan Eriksson inte får?
Ja han kan ju gå naken med en galge i arslet och en negerpojke framför sig för att hylla böglaget.

Fyfan vad äckligt men nu e solnaiten dömd och han e pedofil och bög vilket de visa har vetat om i alla år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in