Citat:
Jag hade verkligen velat läsa den där artikeln!! synd att man inte kan köpa in sig per artikel - jag skulle gärna betala men bara för dom artiklar jag vill läsa.
Fattar inte vilka paralleller Greta drar mellan Heberleins resonemang om sorgen över stigande ålder o sorgen över förlorad skönhet o Endre + Mirren, som jag tolkar det uppfattas va dom som är vackra men inte åtråvärda- enligt Greta själv. Ja, säkert med ett visst mått av indirekt inflytande från en o annan manlig skribent/ chef lr dyl.
Haha - det skulle va skoj om han Björn skrev en artikel på kultursidorna o utvecklade sina tankar om varför det inte går att ha hemmafru längre!!!
Han skulle väl också kunna va lite sådär jätteprovocerande som Skugge är i sina texter.
Fattar inte vilka paralleller Greta drar mellan Heberleins resonemang om sorgen över stigande ålder o sorgen över förlorad skönhet o Endre + Mirren, som jag tolkar det uppfattas va dom som är vackra men inte åtråvärda- enligt Greta själv. Ja, säkert med ett visst mått av indirekt inflytande från en o annan manlig skribent/ chef lr dyl.
Haha - det skulle va skoj om han Björn skrev en artikel på kultursidorna o utvecklade sina tankar om varför det inte går att ha hemmafru längre!!!
Han skulle väl också kunna va lite sådär jätteprovocerande som Skugge är i sina texter.Ja det är dumt. Tänker aldrig mer ta en sån där "gratisprenumeration" på en krona i månaden med uppsägningstid när som helst för plötsligt trillar det in påminnelser från Klarna och så har man glömt att avsluta prenumerationen och åker på en påminnelseavgift.
Skugge är nog en provokatör som framförallt bryter mot konventioner för kvinnlighet, d.v.s hon gör allt annat än att behaga, vara till lags, vara den snälla prydliga flickan/duktiga kvinnan. Så jag tycker inte att Thåströms text passar in på henne, alls faktiskt. Men det hänger på att hon fortsätter skriva som en rebellisk tonåring hela livet. Jag vet inte om hon haft mycket kontakt med Björn Wiman, jag vet att han varit väldigt inne på att hitta unga kvinnor som skriver gränslöst subjektivt, ettrigt, och gärna går till personangrepp. Det är också lite det att unga kvinnor förväntas stå för underhållning på mingelkalas, dvs pang pang pang fan vilken kul tjej, vilken vass tunga osv. Svinga en bägare. Det här vet jag för att jag ansågs vara en grå liten mus. Det vill säga jag var inte en av de där härligt rappa tjejerna med vassa armbågar och blondt hårsvall samt gärna putmun och sängkammarblick som mediegubbsen var ute och fiskade efter. Hehe nu låter jag nog bitter och avundsjuk, bäst att sätta punkt. Men det är i alla fall inte någon slump att två av Wimans fynd använder uttrycket erotiskt kapital och säger att det är det viktigaste för en kvinna - i kulturbranschen. Håll i dig, inte på instagram, inte som fotomodell, inte på äktenskapsmarknaden, osv. Utan i kulturbranschen.
Tror inte Skugge skulle skriva nåt sånt och tror inte att det ens hade gått i tryck för säg tjugo år sen.
Bimbofiering.