2022-02-16, 14:33
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Jag hade verkligen velat läsa den där artikeln!! synd att man inte kan köpa in sig per artikel - jag skulle gärna betala men bara för dom artiklar jag vill läsa.

Fattar inte vilka paralleller Greta drar mellan Heberleins resonemang om sorgen över stigande ålder o sorgen över förlorad skönhet o Endre + Mirren, som jag tolkar det uppfattas va dom som är vackra men inte åtråvärda- enligt Greta själv. Ja, säkert med ett visst mått av indirekt inflytande från en o annan manlig skribent/ chef lr dyl.

Haha - det skulle va skoj om han Björn skrev en artikel på kultursidorna o utvecklade sina tankar om varför det inte går att ha hemmafru längre!!! Han skulle väl också kunna va lite sådär jätteprovocerande som Skugge är i sina texter.

Ja det är dumt. Tänker aldrig mer ta en sån där "gratisprenumeration" på en krona i månaden med uppsägningstid när som helst för plötsligt trillar det in påminnelser från Klarna och så har man glömt att avsluta prenumerationen och åker på en påminnelseavgift.
Skugge är nog en provokatör som framförallt bryter mot konventioner för kvinnlighet, d.v.s hon gör allt annat än att behaga, vara till lags, vara den snälla prydliga flickan/duktiga kvinnan. Så jag tycker inte att Thåströms text passar in på henne, alls faktiskt. Men det hänger på att hon fortsätter skriva som en rebellisk tonåring hela livet. Jag vet inte om hon haft mycket kontakt med Björn Wiman, jag vet att han varit väldigt inne på att hitta unga kvinnor som skriver gränslöst subjektivt, ettrigt, och gärna går till personangrepp. Det är också lite det att unga kvinnor förväntas stå för underhållning på mingelkalas, dvs pang pang pang fan vilken kul tjej, vilken vass tunga osv. Svinga en bägare. Det här vet jag för att jag ansågs vara en grå liten mus. Det vill säga jag var inte en av de där härligt rappa tjejerna med vassa armbågar och blondt hårsvall samt gärna putmun och sängkammarblick som mediegubbsen var ute och fiskade efter. Hehe nu låter jag nog bitter och avundsjuk, bäst att sätta punkt. Men det är i alla fall inte någon slump att två av Wimans fynd använder uttrycket erotiskt kapital och säger att det är det viktigaste för en kvinna - i kulturbranschen. Håll i dig, inte på instagram, inte som fotomodell, inte på äktenskapsmarknaden, osv. Utan i kulturbranschen.
Tror inte Skugge skulle skriva nåt sånt och tror inte att det ens hade gått i tryck för säg tjugo år sen.
Bimbofiering.
Citera
2022-02-16, 16:50
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Feting; Ja, på det sättet är hon helskön! det behövs verkligen som motvikt till dagens hämmade tid när det känns som om allt o alla ska va allt mera tillrättalagt men putsad yta fast det ändå på ett visst sätt är mera lössläppt, vrickat o omoraliskt.

Haha - drömmen vore ju om Skugge skrev en bitsk krönika om Björn o hans blondiner på redaktionen!!! Nä, du låter inte bitter o avundsjuk ett dugg - måste ju få kommentera o kritisera det uppenbart märkliga o idiotiska. O det är ju fan starkt oroväckande när kvinnliga kulturskribenter börja tala i termer om att dom måste ha "erotiskt kapital" ! - som journalister!?

Tänker dom en på va dom skriver lr har dom blivit så hjärntvättade av äldre kändisar/ modeller/ insta att dom inte förstår va som händer?? För ärligt talat - om vi tar ex Expressen så är det alltid samma personer som återkommer i deras bevakning -jävligt konstigt! alltid samma kvinnor som gaggar om utseendenojor, skönhetsoperationer osv. Tycker det är starkt av Skugge att hon vågar/ orkar stå emot o fortsätter va den virvelvind som hon är- på gott o ont.
Citera
2022-03-02, 13:07
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Såg en artikel idag igen - finns på expressen - Skugge skriver om att; ”Ytterst få kvinnor vill ha en gråtande mjukis-bamse”. Skugge förklarar att hon vill ha en snygg man med självförtroende o drar paralleller till Märta Tikkanens äktenskap med maken som va grav alkoholist- som om det vore ngt att efterstäva?

För som Märta många ggr förklarat så va relationen starkt färgad av svek, hat, bråk o självklart va Märta medberoende. Skugge vill ändå ha typ en sån partner- en varg- varför vill hon det undrar jag, är det för att Skugge vill ha det kaos som hon är van vid samtidigt som hon får känna sig duktig o skötsam i jämförelse?

Jag tycker att Skugge är riktigt nedlåtande i den här texten o låter Bagge få bli hennes symbol för det som- antar jag - Skugge anser va tecken på svaghet o direkt omanligt beteende.

Skugge har inte fattat att män är både hårda OCH mjuka o att män ska ha full stöttning o respekt i det att dom väljer att omfamna o visa sig både svaga o mjuka.

Skugge är ute o cyklar- igen!
Citera
2022-05-27, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Skugge är nog en provokatör som framförallt bryter mot konventioner för kvinnlighet, d.v.s hon gör allt annat än att behaga, vara till lags, vara den snälla prydliga flickan/duktiga kvinnan.

På vilket sätt är det att bryta mot konventionerna? Det är ju idealet för kvinnor idag, åtminstone i medierna. Den som inte är aggressiv feminist har inte mycket att hämta. Om Skugge blev snäll, prydlig och duktig skulle hon på allvar bryta mönstret. Men då hade hon heller inte getts någon plats i det offentliga.
Citera
2022-05-27, 14:04
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
På vilket sätt är det att bryta mot konventionerna? Det är ju idealet för kvinnor idag, åtminstone i medierna. Den som inte är aggressiv feminist har inte mycket att hämta. Om Skugge blev snäll, prydlig och duktig skulle hon på allvar bryta mönstret. Men då hade hon heller inte getts någon plats i det offentliga.

Nej det stämmer ju. Jag menar nog inte konventionerna egentligen utan kvinnoidealen - som de tänks ha varit förr i världen, även om det sällan stämde med verkligheten.
Sen sägs ju Skugge vara väldigt blyg i verkligheten så det här kaxiga kanske är något av en mask.
Men hur gör en manlig eller kvinnlig skribent egentligen som vill vara snäll, prydlig och duktig i medierna?
Citera
2022-11-18, 16:16
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Hennes texter tyder på en skev världsbild och dålig självinsikt. Knarkar hon tro?
Citera
2022-11-18, 17:26
Haha precis min tanke efter skummar ngn text av henne. Hon lever i sin bubbla. Och knarkar hon inte så borde hon nog börja
Citera
2022-11-18, 17:32
Medlem
trickydicks avatar
Hennes senaste alster.
Linda Skugge: ”Jävlar, vad männen dreglade över min kropp”

https://www.expressen.se/amelia/-jav...ver-min-kropp/
Citera
2022-11-18, 18:05
Medlem
monsterbrains avatar
Bedrövlig läsning. Människan är en narcissistisk karlhatare av rang och har väl så varit ända sedan expressen-fredag observationerna på 90-talet. All träning är positiv men hos LNS leder även detta till något toxiskt.
Citera
2022-11-18, 23:32
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Hennes senaste alster.
Linda Skugge: ”Jävlar, vad männen dreglade över min kropp”

https://www.expressen.se/amelia/-jav...ver-min-kropp/

Citat:
Ursprungligen postat av monsterbrain
Bedrövlig läsning. Människan är en narcissistisk karlhatare av rang och har väl så varit ända sedan expressen-fredag observationerna på 90-talet. All träning är positiv men hos LNS leder även detta till något toxiskt.

Jepp.
Fattar inte hur en sån utstuderat långtråkig människa kan få uppdrag som frilansare på blaska efter blaska. Tycker ock mest synd om männen som påstås dregla över hennes kropp...tänk när de får se anletet. Spelar ju ingen roll hur mycket hon tränar, hon kommer ju ändå alltid se ut som en karl som klätt ut sig till kvinna
Citera
2022-11-19, 02:56
Medlem
Nej Linda ingen riktig man suktar efter dina benpipor. Skaffa lite rumpa o lår så ska du se.

Vilken typ av man dreglar över en kvinnokropp som en undernärd tolvårig pojke?
Citera
2022-11-19, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim77
Nej Linda ingen riktig man suktar efter dina benpipor. Skaffa lite rumpa o lår så ska du se.

Vilken typ av man dreglar över en kvinnokropp som en undernärd tolvårig pojke?

Exakt så. Är hennes text ironisk eller tror hon verkligen nån suktar efter hennes kropp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in