2019-09-30, 20:57
Medlem
Linda Skugge ska skriva krönikor fem dagar i veckan. Inte en eller ett par dagar i veckan utan FEM DAGAR I VECKAN.
Citera
2019-09-30, 21:02
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Linda Skugge ska skriva krönikor fem dagar i veckan. Inte en eller ett par dagar i veckan utan FEM DAGAR I VECKAN.

Nah - hon vet tåget har gått. Får väl provocera så gott hon kan. Ingen bryr sig.
Citera
2019-09-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Nah - hon vet tåget har gått. Får väl provocera så gott hon kan. Ingen bryr sig.

Jag läste nåt i Aftonbladet som jag inte ens förstod, bara en massa namedropping. Om hon ville provocera så gick det över mitt lilla huvud i alla fall.
Citera
2019-09-30, 21:21
Medlem
vidrikfittanens avatar
Det känns lite daterat det här med försöka chocka genom att skriva krönikor om sina illaluktande flytningar etc. Ingen bryr sig. Det är inte 90-talet längre. Idag är det för mycket brus. Finns inget nytt och spännande. När unga Linda Skugges flytningar luktade illa på 90-talet var det spännande och nytt. När den gamla Linda Skugges flytningar fortfarande luktar illa blir det bara äckligt.
Senast redigerad av vidrikfittanen 2019-09-30 kl. 21:28.
Citera
2019-09-30, 21:38
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Det känns lite daterat det här med försöka chocka genom att skriva krönikor om sina illaluktande flytningar etc. Ingen bryr sig. Det är inte 90-talet längre. Idag är det för mycket brus. Finns inget nytt och spännande. När unga Linda Skugges flytningar luktade illa på 90-talet var det spännande och nytt. När den gamla Linda Skugges flytningar fortfarande luktar illa blir det bara äckligt.

Hon kommer självklart göra som alla andra feminister med sina krönikor!

Hitta på och fabulera om ”självupplevda” händelser (likt Linnea Claesson och Jenny Strömstedt).
Ingen inom media ifrågasätter dessa grupperingar, hade en man skrivit ”manliga” artiklar på detta sätt så vore killen rökt inom ett dygn!
Citera
2019-09-30, 21:44
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Hon kommer självklart göra som alla andra feminister med sina krönikor!

Hitta på och fabulera om ”självupplevda” händelser (likt Linnea Claesson och Jenny Strömstedt).
Ingen inom media ifrågasätter dessa grupperingar, hade en man skrivit ”manliga” artiklar på detta sätt så vore killen rökt inom ett dygn!

Haha, ja precis. Det finns alltid en vit medelålders man med välstruken skjorta redo att slå till.
Citera
2019-10-13, 11:27
Medlem
Isnatts avatar
Bild på Linda som tant lockade mig hit. Fick samma sorts känsla som när jag såg att Caroline Giertz gick från vad jag tyckte var sexig i mitten av 90-talet till en tanta. Men Linda gick det snabbare för.
Slutar man färga håret och det går några år så går det fort. Upplever dessutom som nån annan skrev, att smala kan åldras mycket då ett magert intryck kan ge ett åldrat utseende.
Hon har dessutom Addison sjukdom, kanske spelar in.
Citera
2019-10-13, 11:48
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Bild på Linda som tant lockade mig hit. Fick samma sorts känsla som när jag såg att Caroline Giertz gick från vad jag tyckte var sexig i mitten av 90-talet till en tanta. Men Linda gick det snabbare för.
Slutar man färga håret och det går några år så går det fort. Upplever dessutom som nån annan skrev, att smala kan åldras mycket då ett magert intryck kan ge ett åldrat utseende.
Hon har dessutom Addison sjukdom, kanske spelar in.

På denna bilden ser hon ut som Anna Corazza Bildt (och det vill väl ingen?)

https://www.dn.se/kultur-noje/bokrec...av-anpassning/
Citera
2019-10-13, 12:05
Medlem
Haha fy fan hon ser ut som en gammal gumma ser ju rent ut vidrig ut på bara några år
Citera
2019-10-13, 15:19
Medlem
mjukmjukares avatar
Helt utan att raljera över denna skugga så känns det bara som om att hela hon, hennes åsikter och ord är över och förbi.
Hur tänkte Aftonbladet nu?

Citera
2019-10-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen

Är det den sortens texter hon vill göra karriär med i England och USA? Såg intervjun i DN häromdagen och tänkte: men vad patetiskt, vad tror hon att hon kan vinna på en utlandslansering? Allt hon har gjort i skrift gjorde hennes förebild Julie Burchill för en generation sedan!
Citera
2019-10-13, 20:40
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Helt utan att raljera över denna skugga så känns det bara som om att hela hon, hennes åsikter och ord är över och förbi.
Hur tänkte Aftonbladet nu?

Desperation.

När ingenting fungerar i nutid försöker man gråtande med något som fungerade för 20 år sedan.

Gammelmedia är i kris. Man kastar planlöst och ängsligt upp en massa bollar i luften och hoppas förtvivlat på att någon av dem träffar något.

Så för att svara på din fråga: Aftonbladet tänker nog inte alls, utan viftar och vevar åt alla håll som ett drunknande fyllo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in