2023-08-15, 12:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
En typisk manlig tolkning Det vore en manlig dröm om alla kvinnor levde och gav efter för viljan att vara ett objekt.
Men du är något på spåren. Det är dubbelt och motstridigt för många, mig själv inkluderad.

Det är så mycket som stämplas som feministiskt engagemang,och andra ideologier som i själva verket handlar om folks personliga önskedrömmar, känslor, projektioner, avund.

Men det är ofta motstridiga känslor,. Menar: man kan ju tycka rent objektivt att objektifiering är trist och begränsande. Men alla vill ju bli uppskattade. Även den mest inbitna feminist.

Ta tex kroppspositivism. Feta kvinnor slåss för rätten att sluta matas med att de inte duger jämt när de inte klarar att gå ned ( det är jäkligt svårt om man väl blivit överviktig, då hela kroppens mekanismer strävar efter fett-jämviktspunkten, och om denna tidigare satts högt genom övervikt, är det svårt att ändra den inte mekanismen. Så har jag förstått det. Så det blir lite "surt sa räven".

Och lite poänger har de ju, feta människor blir mobbade, avskyddea ringaktade och mycket av detta kommer från skeva ideal, och fettfobi, men det egna solidariska principerna sträcker sig bara till andra feta kvinnor.

Smala kvinnor ska enbart hålla käften och får inte yppa sig, då feta kvinnor alltid har det värst och nåde dem om DE objektifierar sig själva, vill vara snygga på bild. DÅ är det objektifiering minsann och då är ansvaret för ojämlikheten och andra kvinnor oändligt.

Smala kvinnor blir dock också mobbade,anses ha för lite former etc).
Det är nästan tabu att hävda det, men många "fettaktivisters," konton, Karin Kajans och Stina Wollter, anspelar ju på samma vilja att duga, vara objekt. Speciellt fatfluencers, såsom Karin Kajan,som porrar loss rejält emellanåt i kedjor, läder, bar hud,sexiga poser etc. Men då är den viljan att synas och bli uppskattad av en manlig blick plötsligt 'fin" och fettaktisvism.

Tror det finns en hel del avund i det här tjatet om objektifiering. Du ska inte synas, så mår JAG bättre.

Kvinnor har sjukt mycket grejor att ta hand om som vi hela tiden kommer undan med.

Vi är ju så "goda" och kämpar alltid för "alla kvinnors frigörelse, etc.

Ibland önskar jag att tjatet om den manliga blicken vändes inåt i en kvinnlig introspektiv blick: vilja känslor väcker detta hos mig och varför. Vad är det jag försöker maskera som ideologi, när det är ren avund. Tror vi skulle tjäna på att vara ärliga här och erkänna att vi inte är mer komplexa än så. Alla vill få bekräftelse. Läste Lady Dahmers inlägg om Linda Skugge och hon låter som en jätteavundsjuk och bitter dam som moraliskt ondgör sig över LS.
Vad är det feministiska systerskapet i detta?

Samtidigt kan man ju erkänna att det faktiskt kan vara dubbelt,dvs man kan drivas av både motvilja mot objektifiering och sexualisering, porrindustrin OCH av en lust att våga visa sig mer, vara objekt, vara sexig och få cred för sin fysik och kropp, och avund/hat mot kvinnor som lever ut det där.
Det sistnämnda, att vilja duga)se bra ut är grundläggande hos oss människor men trollas magiskt bort i den samtida internfeministiska debatten som obefintligt hos kvinnor.
Riktigt, riktigt bra inlägg.

Jag som man har förstått att kvinnor ofta har störst problem med andra kvinnor, deras livsval, deras åsikter, deras engagemang, osv. Män är inte lika intressanta, "de är som de är" — och ändå kretsar mycket av tankegodset inom feminismens alla grenar kring olika aspekter på samspelet mellan könen. Det åligger männen att förändra sig själva och sitt beteende, så förändras samhället i takt med det. Kvinnorna själva, då? Jag kan tänka mig att en del av besvikelsen bottnar i att en del kvinnor har högre förväntningar på andra kvinnor än de har på män.
Citera
2023-08-15, 13:01
Medlem
Jag känner att det är dags att damma av spekulationerna kring vem författaren bakom Klitty-böckerna är.
Citera
2023-08-15, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Bara jag som tyckte hon var lite små het?

Tycker hon är rätt fin, men för mager. Annars inget att klaga på. Mer än att hon verkar ha blivit helt galen.
Även ansiktet är rätt fint.
Men osäkra män och bittra kärringar vill väl gärna attackera på någon som henne.
Hon har en kroppstyp som jag vanligtvis gillar mest, den överdrivna päronformade kroppen är inget jag brukar föredra iaf.
Man är inte bög för det, men andra osäkra män vill gärna stämpla en som det om man gillar mer rakare form på kvinnor och inte kvinnor med arslen breda som en ladugårdsdörr. Finns inget fördelaktigt biologiskt heller med det.
Kanske om man skulle föda fyrlingar stup i kvarten.
Annars är breda höfter, stor röv osv enbart osmidigt och klumpigt.
Finns en anledning till att så många kvinnor har denna slankare kroppstyp och att den är åtråvärd. Den visar styrka och smidighet.
Den som skriker bög, är själv väldigt osäker.
Och kan man inte se skillnaden på en manlig och kvinnlig anatomi bara för hon är mager eller skillnaden på ett manligt och kvinnligt könsorgan, har man ju själv problem.
Citera
2023-08-15, 13:53
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Igår skrev hon följande på DS:
Skriv något om hur of bokstavligen räddade mitt liv och om hur tv4 p1 ab nöje och ab kultur vill att jag pratar ut gratis men att jag hellre säljer fittan på of än ger mig gratis till media och om att ingen hjälp kom från medelklasskvinnorna (feministerna som ömmar för hororna) utan från dudes som älskar mina nudes och att jag bara inte kan överge dem nu
skäms linda skäms
Hon har ofta skrivit hur hon har horat för en billig peng åt "tv4 p1 ab nöjde ab kultur" osv. Så det verkar vara en av de primära drivkrafterna, men det är säkert men kombination av många anledningar.

Hur dåligt betalt får man egentligen för krönikor i kvällstidningarna?

Hon har ju alltid gjort en grej av att skriva inte så bra, där tex en sån där harang som du citerar är kännetecknande. Men i mina ögon blir det lite löjligt att inte kunna sätta kommatecken och stor bokstav på rätt ställe när man ändå försörjer sig som skribent. Och ”dudes”, vad är det för språk liksom.

Det kanske funkade när hon var 25 år och hängde på Skånegatan och (som enda ung tjej och före Internet) skrev krönikor i Expressen, men nu? Hon verkar ha haft svårt att vara relevant senaste tio-femton åren.
Citera
2023-08-15, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Flamman hyllar henne:

https://www.flamman.se/linda-skugge-...ds-strindberg/

Herregud vad korkat. Finns inget ”empowering” med att fläka ut sitt underliv för pengar och att offentligt visa upp att man håller på med bdsm. Spelar ingen roll om hon är äldre och går mot ”normen”. Varför leker liberalfeminister att detta är normalt beteende?
Citera
2023-08-15, 14:34
Medlem
Ser bara en person som vill provocera och få uppmärksamhet. Som hon väl alltid hållit på med. Att förklara hennes beteende med giftstruman är att förenkla. Googlar man på giftstruma/påverkan på hjärnan kan man läsa om kognitiva problem, som koncentrationssvårigheter och svårt att hantera stress.
Citera
2023-08-15, 14:41
Medlem
Det är inte vad eller hur hon skriver som många har reagerat på.
Citera
2023-08-15, 15:21
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Samtidigt kan man ju erkänna att det faktiskt kan vara dubbelt,dvs man kan drivas av både motvilja mot objektifiering och sexualisering, porrindustrin OCH av en lust att våga visa sig mer, vara objekt, vara sexig och få cred för sin fysik och kropp, och avund/hat mot kvinnor som lever ut det där.
Det sistnämnda, att vilja duga)se bra ut är grundläggande hos oss människor men trollas magiskt bort i den samtida internfeministiska debatten som obefintligt hos kvinnor.

Om Skugge hade lagt ut sin "performance art" som en lite kul Anna Odell-grej hade tolkningen ovan kunnat passera. Men nu försörjer hon sig på att sälja sexbilder och sexvideos på OnlyFans. Det är svårt att få ihop med en motvilja mot porrindustrin och patriarkatet, milt uttryckt. Detta sagt alldeles oaktat den galopperande mani, psykos eller båda två som hon visar upp i sina osammanhängande dagbokstexter. Med vänner som Lisa Magnusson verkar Skugge inte behöva några fiender.
Citera
2023-08-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Om Skugge hade lagt ut sin "performance art" som en lite kul Anna Odell-grej hade tolkningen ovan kunnat passera. Men nu försörjer hon sig på att sälja sexbilder och sexvideos på OnlyFans. Det är svårt att få ihop med en motvilja mot porrindustrin och patriarkatet, milt uttryckt. Detta sagt alldeles oaktat den galopperande mani, psykos eller båda två som hon visar upp i sina osammanhängande dagbokstexter. Med vänner som Lisa Magnusson verkar Skugge inte behöva några fiender.

Det verkar oklart om hon är psykotisk. Om man tittar på video eller läser en del av hennes texter verkar det knappast gå åt det hållet. Annat är osammanhängande men kan inte det vara en strategi. Om hon vore psykotisk skulle man ha skickat en akutläkarbil till hennes hem och föreslagit frivillig vård, hade hon nekat hade två stadiga vårdare lagt henne i bälte. Nej hon kan inte vara psykotisk. Då hade det varit slut med dessa videos och bilder för ett tag sen.
Citera
2023-08-15, 16:30
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Det verkar oklart om hon är psykotisk. Om man tittar på video eller läser en del av hennes texter verkar det knappast gå åt det hållet. Annat är osammanhängande men kan inte det vara en strategi. Om hon vore psykotisk skulle man ha skickat en akutläkarbil till hennes hem och föreslagit frivillig vård, hade hon nekat hade två stadiga vårdare lagt henne i bälte. Nej hon kan inte vara psykotisk. Då hade det varit slut med dessa videos och bilder för ett tag sen.
Någon måste ju larma vården för att en akutbil ska skickas och en psykiatrisk bedömning komma till stånd. Om sjukvården inte kontaktas så kan ju en människa som inte är vid sina sinnens fulla bruk gå under radarn länge.
Citera
2023-08-15, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus

Ja, det är hennes ställningstagande. Det kanske inte är vad vi skulle välja, och det blir dubbelmoral att stötta en bransch man inte vill stötta (hon kanske inte har den inställningen, vet inte).
Jag vet inte varför ingen får uttala sig stöttande mot hennes vilja att göra sina val.
Det blir ju jättemärkligt att gå ut och säga att det är synd om hennes barn samtidigt som man gång på gång drar upp barnaspekten så att det verkligen sprids och att torgföra det faktumet. Som om det skulle hjälpa dem?
Lisa Magnusson har sedan tidigare varit 'skiljaktlig" kvinnorörelsen i sin syn på prostitution, tex.

Jag tänker att en vän också är en som låter en person göra sina val, men samtidigt finns där.
Det vore ju vanskligt om man skulle spärra in henne föratt hon startat konto på OF. Då borde vi tillämpa det på massor av kvinnor och var hamnar vi då i frågan kvinnors egen agens?

Det är också känsligt att hänföra. allting en person gör till tidigare psykosutbrott. Det vore ju att döma ut någon totalt. Jag är inte helt övertygad om att hon är i i en psykos, dvs helt har förlorat verklighetsuppfattningen.
Det känns lite för kontrollerat för det,starta ett konto på OF etc Att ständigt påstå detta,och att hon behöver tas om hand, blir ju mot bakgrund av att vi inte vet något, skvaller. Hennes närmaste är de.som ska bry sig om de märker att något inte står rätt till.

Men jag vet förstås inte.
Det gör vi inte vid det här laget.

Men jag förstår att man kan synpunkrer på själva utfläkandet, det är inte som att gå ut och berätta om sina viktproblem. Och sen har ju vissastarka ideologiska synpunkter (jag med) på den vidriga Onlyfans. Så sjukt fenomen.
Citera
2023-08-15, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Någon måste ju larma vården för att en akutbil ska skickas och en psykiatrisk bedömning komma till stånd. Om sjukvården inte kontaktas så kan ju en människa som inte är vid sina sinnens fulla bruk gå under radarn länge.

Hennes "normala" videos på insta är ju mycket märkliga också... långa filmer där hon stirrar eller flinar in i kameran..
Har svårt att tro att något vettigt kommer ut iaf.

Vad hennes döttrar tycker/känner om allt, det skulle nog ge svaret på det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in