Fick ett brev för ett tag sedan att jag har fått besök av radiotjänst och att de har pratat med mig i dörren till min bostad, att jag uppgivit innehav av telefon och dator och att jag nu skall betala.
jag betalade in och skrev en omprövning då jag aldrig jag aldrig har träffat en kontrollant.
Fick brev idag om att beslutet blev att jag skall betala eftersom kontrollanten har gjort notering om att han har träffat mig och jag har uppgivit innehav av dator och telefon.
Bifogat till brevet fanns en dokumentation där kontrollanten har fyllt i mitt namn samt personnummer samt att jag har sagt att jag har en dator och telefon. Vidare på övriga noteringar skriver han att han har inhämtat mina uppgifter från upplysningen.se
Skrev en överklagan nu till dem som måste postat per brev. Allt för att göra det svårt för mig.
Men frågan är: Hur kan radiotjänst kräva in en betalning när en kontrollant har pratat med en mansperson i min bostad, utan att veta vem det är för att sedan inhämta uppgifter från upplysningen.se och sedan skrivit in de uppgifterna på kontrollkortet för att kontrollanten har antagit att det varit mig han pratat med, det var min farsa som öppnade dörren, det var en kompis, det var en städare, det var barnvakten....
Får det gå till så??