2010-12-23, 22:30
Medlem
banankakans avatar
Radiotjänst ringde till mig:

Jag var lagom stressad (var på jobbet)

Radiotjänst: Hej! Jag ringer från radiotjänst, har du hört talats om oss?

Banankakan: Hej! Ja det har jag!

Radiotjänst: Du betalar inte tv licens!

Banankakan: Nej, Jag bor hos mina föräldrar ( (lögn)

Radiotjänst: Så dom betalar det redan!

Banankakan: Japp

Radiotjänst: Vad heter din pappa ?

Banankakan: XXXXXXXx

Radiotjänst: Hittar inte din pappas namn, vad heter din mamma?

Banankakan: XXXXXXXXX

Radiotjänst: Hittar inte henne i heller...hm...

Banankakan: Jag är säker på att någon av dom betalar! Jag är på jobb just nu och är lagom stressad,
skulle du kunna ringa upp mig senare ikväll efter 20.30 så kan vi reda ut allt?

Radiotjänst: Ja, det låter som en bra idé, jag kontaktar dig senare! Ha en trevlig kväll.

Fick inget samtal senare på kvällen! Jag fick för mig att hon tydligen hittade någon av mina föräldrar som betalade...

Tji fick jag!!!
Idag damp det ner en räkning från Radiotjänst...

Får dom göra så????

Jag är lack som fan! Mest för att hon inte ringde utan bara bestämde sig för att skicka räkningen! Känns som ett slag i ansiktet, jävligt respektlöst, speciellt när hon lovar att ringa tillbaka.
Samt att jag var trevlig och pratade på fastän jag befann mig på jobb....

kära FB vänner?

Vad kan jag göra?
Kan jag undkomma detta?
Får hon göra så?
Vad bör jag göra?
Citera
2010-12-23, 22:33
Medlem
Rätt säker på att de kan kolla var du är folkbokförd och eftersom du inte är det på samma adress som dina föräldrar så synade de väl lögnen?
Eftersom du bara inte rent ut sa att nej jag har ingen TV utan sa att någon annan på din folkbokföringsadress betalar den..
Citera
2010-12-23, 22:36
Bannlyst
Släng skiten.
Citera
2010-12-23, 22:36
Medlem
nickedicks avatar
Ring upp kärringen o be henne dra åt helvete.
Säg att du trodde att någon polare drev med dej, sedan kan du vänligt be henne dra åt helvete.?
Du är inte skyldig att betala när du inte "innehar någon tv"
Du är inte heller skyldig att släppa in parasiterna om dom så bankar på din dörrr.
Helt enkelt, be dom dra åt helvete.
Lycka till..
Citera
2010-12-23, 22:37
Medlem
Sweeper80s avatar
Skriv ett brev till Radiotjänst: ekonomiavdelningen och i det skriver du att du bestrider fakturan. Sätt ort och datum på brevet samt underteckna. Gå till bibblan och ta en kopia på fakturan och brevet. Skicka org. med brev. Du har 14 dgr på dig att bestrida alla fakturor.
Citera
2010-12-23, 22:37
Medlem
Sparv88s avatar
Det förvånar mig inte att de kollar upp var du är skriven. Jag är ledsen killen, men du får skylla dig själv denna gång.
Citera
2010-12-23, 22:38
Medlem
Du sköt dig själv i foten lite där.

Det du gör nu är att avanmäla tvinnehav. Är inte alls svårt.
Citera
2010-12-23, 22:38
Medlem
banankakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samy123
Rätt säker på att de kan kolla var du är folkbokförd och eftersom du inte är det på samma adress som dina föräldrar så synade de väl lögnen?
Eftersom du bara inte rent ut sa att nej jag har ingen TV utan sa att någon annan på din folkbokföringsadress betalar den..

Jo, men jag kanske bara använder bostadsrätten som en övernattningslägenhet då och då?
Eller som en investering?
Behöver inte betyda att jag har tv ju?

Jag har till och från gjort en adressändring. Så jag har ganska nyligen varit folkbokförd hos mina föräldrar...

Hm... Syna bluffen gjorde hon väl säkert då jag var stressad och kunde inte prata på arbetstid, men jag kände att det vore respektlöst att bara klicka donnan som var på andra sidan luren.

Jag bad henne specifikt att reda ut det genom att ringa senare, då kunde jag också förklara allting bättre.

Tror du att det är kört?
Citera
2010-12-23, 22:42
Bannlyst
Det va svinigt gjort av radiotjänst
MEN: Det är bara att avanmäla på fakturan, jag skrev åt en kompis såhär. hej från idag: ¤¤¤¤¤¤¤ har jag ingen tv pga att den gick sönder.
Pang så upphörde fakturorna. Gör så o be dom dra åt helvete nästa gång de ringer
Citera
2010-12-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banankakan
Jo, men jag kanske bara använder bostadsrätten som en övernattningslägenhet då och då?
Eller som en investering?
Behöver inte betyda att jag har tv ju?

Jag har till och från gjort en adressändring. Så jag har ganska nyligen varit folkbokförd hos mina föräldrar...

Hm... Syna bluffen gjorde hon väl säkert då jag var stressad och kunde inte prata på arbetstid, men jag kände att det vore respektlöst att bara klicka donnan som var på andra sidan luren.

Jag bad henne specifikt att reda ut det genom att ringa senare, då kunde jag också förklara allting bättre.

Tror du att det är kört?

om du är folkbokf. hos dina föräldrar så ska det gå att överklaga skiten, ska bara betalas ett per hushåll liksom.. om du nu inte råkat angiva dina föräldrar om de också smiter från tv avgifterna?

kört är det inte, gör som de andra i tråden har påstått här är bara att skicka in ett brev o avsäga sig tv-innehav igen... säga att du sålt teven osv.
men lättare att kanske försöka bestrida det här utskicket..
frågan är var räkningen kom, till dina föräldrar eller dig?
om den kom till dig så har du väl mer eller mindre erkänt.. avvakta några veckor o sen avsäga sig skiten igen.
Citera
2010-12-23, 22:46
Medlem
the-consuls avatar
Att folk inte kan förstå att man enbart ska säga: "NEJ, jag har ingen TV ...eller någon annan utrustning som kräver TV-avgift. Adjö!" Inte svara på några frågor, inte hitta på historier. Utan ett enkelt men bestämt NEJ.

I TS fall är det bara att skicka ett brev tillbaka där du säger att du inte äger någon TV, aldrig gjort och är helt oförstående till varför de skickar en faktura till dig, eftersom du inte anmält TV-innehav eller varit i kontakt med radiotjänst. (Dock måste du kanske betala fakturan, om du inte hinner få beslut om att du slipper, innan fakturan förfaller.)

Alternativt betalar du denna faktura och avanmäler ditt TV-innehav därefter.
Citera
2010-12-23, 22:47
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Skriv ett brev till Radiotjänst: ekonomiavdelningen och i det skriver du att du bestrider fakturan. Sätt ort och datum på brevet samt underteckna. Gå till bibblan och ta en kopia på fakturan och brevet. Skicka org. med brev. Du har 14 dgr på dig att bestrida alla fakturor.

Citat:
Ursprungligen postat av the-consul
Att folk inte kan förstå att man enbart ska säga: "NEJ, jag har ingen TV ...eller någon annan utrustning som kräver TV-avgift. Adjö!" Inte svara på några frågor, inte hitta på historier. Utan ett enkelt men bestämt NEJ.

I TS fall är det bara att skicka ett brev tillbaka där du säger att du inte äger någon TV, aldrig gjort och är helt oförstående till varför de skickar en faktura till dig, eftersom du inte anmält TV-innehav eller varit i kontakt med radiotjänst. (Dock måste du kanske betala fakturan, om du inte hinner få beslut om att du slipper, innan fakturan förfaller.)

Alternativt betalar du denna faktura och avanmäler ditt TV-innehav därefter.

Det är DET jag säger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in