Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Haha, jag är ett Jehovas vittne.
Det är inte så som du påstår att man blir utesluten "oavsett anledning", det är en lögn från dig, eller så förstår du inte hur det fungerar, du talar osanning helt enkelt oavsett.
Det finns precisa anledningar att bli utesluten, det är inte "oavsett anledning" som du påstår.
Dessutom finns det inga begränsningar att prata med sina närstående om dom aldrig blivit döpta som Jehovas vittnen. Du är helt enkelt helt okunnig om Jehovas vittnens tro, trots dina påståenden om att du: "har väldigt mycket insyn i hur den religionen fungerar så jag vet verkligen vad jag pratar om ".
Det här förklarar en hel del. Men du som JV borde väl gå ut nu såhär dags och knacka dörr snarare än att sitta på det här forumet? Ahh, fast det är klart, ni kommer ju inte in överallt numera p.g.a portlåsen så ni har väl utvidgat era predikomarker!
till topic: Jag vet precis allt som du beskriver men du missförstår mig hur jag menar.
Man kan bli utesluten av olika anledningar, ja! Otukt, brottslig gärning enligt bibelns och vanliga lagar, eller helt enkelt för att man tar avstånd från religionen. Men oavsett vad anledningen är så är direktiven ett och samma: man pratar inte med "avfällingar" även om det är ens egna familj. Jag har sett många tragedier, tro mig. Jag ska berätta EN av dom:
En barndomskompis till mig var JV och var älskad av både församligen och sin mamma. Tills det en dag uppdagades att han var homosexuell....han blev naturligtvis utesluten och hans mamma lydde naturligtvis församligen och försköt honom...något som hon sedan ångrade resten av livet. Hon dog mycket, mycket olycklig