2011-07-05, 22:09
Citat:
När det gäller en svår blodförlust så är det viktigaste att man återställer vätskevolymen. Blodet består faktiskt av 50% vatten, sen finns det röda och vita blodkroppar osv. När man förlorar mycket blod, ser kroppen själv till att stora reserver av blodkroppar strömmar in i kärlsystemet och den påskyndar också framställningen av nya blodkroppar. Men vätskevolymen måste upprätthållas och det behöver inte avhjälpas nödvändigtvis med en blodtransfusion för det finns gott om olika former av plasmaersättningsmedel som inte innehåller något blod och det kan användas för att fylla detta behov utan att använda så mycket som en droppe blod från en blodtransfusion. Jag är förvånad över att du inte känner till detta.
Ursprungligen postat av Gitte
Men olyckor och förlossningar är väl verkligen inga "extremfall"?
Dessutom finns det även planerade operationer, som kirurger som brukar operera blodfritt, inte vågar utföra om de är bundna vid ett löfte att inte använda blod.
Dessutom finns det även planerade operationer, som kirurger som brukar operera blodfritt, inte vågar utföra om de är bundna vid ett löfte att inte använda blod.
Citat:
Läs mitt svar ovan.
Och givetvis hade jag inte skrivit mitt svar, om inte du i ditt inlägg hade försökt ge sken av att blod ALDRIG behövs.
Citat:
Det står dig fritt att tycka så.
Jag ser det tyvärr inte som att DSK forskar i Guds ord för vårt, eller JVs, bästa.
Om så hade varit fallet så hade man varit mer försiktig, sett till att 'ha mer på fötterna', innan man påstod sig ha "Sanningen" i någon fråga.
Om så hade varit fallet så hade man varit mer försiktig, sett till att 'ha mer på fötterna', innan man påstod sig ha "Sanningen" i någon fråga.
Citat:
Fanns ingen anledning att besvara dig då det inte hade lett till något konstruktivt. Har läst dina gamla inlägg och det är samma visa om och om igen trots att åtskilliga personer precis som jag har förklarat på ett noggrannt sätt att t ex varför blod inte behövs. Vad angår DSK så har dom mitt fulla stöd och jag litar till 110% på deras beslut.
Du svarade fö aldrig på min fråga om att ge DSK just det rådet, att ha mer på fötterna!
Du anser tydligen, i likhet med andra JV, att DU har rätt att ställa frågor, och kräva svar, samtidigt som du har rätt att själv vägra att svara på frågor!
Du anser tydligen, i likhet med andra JV, att DU har rätt att ställa frågor, och kräva svar, samtidigt som du har rätt att själv vägra att svara på frågor!
Citat:
Snygg undanmanöver där. Visst är det tryggt att sitta i mörkret och skjuta på andra människors samfund och tro utan att själv behöva ställas i ljuset och bli granskad? Ditt svar här visar att du är en feg och ynklig människa. Tack för mig.
Och ang dina frågor till mig, så är det givetvis så att min religiösa tillhörighet är helt OT i en tråd som handlar om JV.