Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-07-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Så är det ju inte!
Ganska ofta kan man läsa att en pedofil har blivit dömd i domstol!

Fast man läser också många som blir friade, eftersom det inte finns vittnen och teknisk bevisning.

Så vad ska du göra åt det?
Citera
2020-07-12, 15:45
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Och därmed skulle du lämnat och inte ha kontakt med dina närmaste?
EEEhhh???? Hur menar du???

Jag hade ju valt att lämna just för att kontakt med mina närmaste!!!
Citera
2020-07-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
EEEhhh???? Hur menar du???

Jag hade ju valt att lämna just för att kontakt med mina närmaste!!!

Men om dina närmaste är i församlingen
Citera
2020-07-12, 15:49
Medlem
Citat:
Fast man läser också många som blir friade, eftersom det inte finns vittnen och teknisk bevisning.

Så vad ska du göra åt det?

Det finns ofta bevis. De som blir friade kanske inte är pedofiler, och då är det ju bra att de frikänns.
Problemet inom JV är ju att man inte överlämnar dessa ärenden till polis och myndigheter, utan att det är de äldstes sak att utreda.
Och därmed blir det inga tekniska undersökningar.-
Citera
2020-07-12, 15:50
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Men om dina närmaste är i församlingen DOH
Då hade jag fortfarande viljat ha kontakt med dom, ja! Om det sedan hade blivit så att DOM inte viljat haft kontakt med MIG så hade det varit DERAS beslut.

FATTAR DU NU???
Citera
2020-07-12, 15:52
Medlem
Citat:
Då hade jag fortfarande viljat ha kontakt med dom, ja! Om det sedan hade blivit så att DOM inte viljat haft kontakt med MIG så hade det varit DERAS beslut.

FATTAR DU NU???

Ja och? Om din familj inte vill ha kontakt med dig så finns det säkert en anledning.
Citera
2020-07-12, 15:53
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ja och? Om din familj inte vill ha kontakt med dig så finns det säkert en anledning.
Jamen det är ju det som vi har pratat om hela tiden! Anledningen är så enkel som att JV förbjuder folk att ha kontakt med sina närmaste som är utanför församlingen - oavsett anledning!!
Citera
2020-07-12, 15:59
Medlem
Citat:
Det finns ofta bevis.

Jag har inte statistik, men jag tror oftast pedofiler går fria, eftersom det endast existerar ett enda vittne, offret, och svenska domstolar så som domen bland Jehovas vittnen inte kan baseras på ett enda vittne. Det vittnet kan ljuga, så som man många gånger sett i vårdnadstvister där kvinnan påverkat barnet och ljugit om händelser.

Citat:
De som blir friade kanske inte är pedofiler, och då är det ju bra att de frikänns.

Jasså, oh vad storsint av dig! Men jag tror du skulle vara framme vid barrikaderna och dömt en man i förhand, speciellt om han var ett Jehovas vittne.

Citat:
Problemet inom JV är ju att man inte överlämnar dessa ärenden till polis och myndigheter, utan att det är de äldstes sak att utreda.
Och därmed blir det inga tekniska undersökningar.-

Du ljuger!!!
Citera
2020-07-12, 16:01
Medlem
Citat:
Jamen det är ju det som vi har pratat om hela tiden! Anledningen är så enkel som att JV förbjuder folk att ha kontakt med sina närmaste som är utanför församlingen - oavsett anledning!!

Vadå "oavsett anledning"? Det finns exakta anledningar av att inte ha kontakt med andra människor.

Varför ljuger du?
Citera
2020-07-12, 16:02
Medlem
Citat:
Jag har inte statistik, men jag tror oftast pedofiler går fria, eftersom det endast existerar ett enda vittne, offret, och svenska domstolar så som domen bland Jehovas vittnen inte kan baseras på ett enda vittne. Det vittnet kan ljuga, så som man många gånger sett i vårdnadstvister där kvinnan påverkat barnet och ljugit om händelser.

Jasså, oh vad storsint av dig! Men jag tror du skulle vara framme vid barrikaderna och dömt en man i förhand, speciellt om han var ett Jehovas vittne.

Du ljuger!!!

Ljuger? förklara dig.
Citera
2020-07-12, 16:03
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Vadå "oavsett anledning"? Det finns exakta anledningar av att inte ha kontakt med andra människor.

Varför ljuger du?
Vad är det du inte fattar??? Jag ljuger INTE. Jag kan säga dig att jag har väldigt mycket insyn i hur den religionen fungerar så jag vet verkligen vad jag pratar om att enda anledningen till att man inte får prata med sina närstående är att de inte är med i religionen.

Vad har du för erfarenhet av dom?
Citera
2020-07-12, 16:16
Medlem
Citat:
Vad är det du inte fattar??? Jag ljuger INTE. Jag kan säga dig att jag har väldigt mycket insyn i hur den religionen fungerar så jag vet verkligen vad jag pratar om att enda anledningen till att man inte får prata med sina närstående är att de inte är med i religionen.

Vad har du för erfarenhet av dom?

Haha, jag är ett Jehovas vittne.

Det är inte så som du påstår att man blir utesluten "oavsett anledning", det är en lögn från dig, eller så förstår du inte hur det fungerar, du talar osanning helt enkelt oavsett.

Det finns precisa anledningar att bli utesluten, det är inte "oavsett anledning" som du påstår.

Dessutom finns det inga begränsningar att prata med sina närstående om dom aldrig blivit döpta som Jehovas vittnen. Du är helt enkelt helt okunnig om Jehovas vittnens tro, trots dina påståenden om att du: "har väldigt mycket insyn i hur den religionen fungerar så jag vet verkligen vad jag pratar om ".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in