Flashback bygger pepparkakshus!
2020-07-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Nej jag är inte döpt så jag vet att hon kan prata med mig. Men hon har faktiskt sagt att om jag hade varit döpt och sedan blivit utesluten så hade hon fortfarande pratat med mig.

Ok.
Citera
2020-07-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realcross
de tror inte på Jesus som Guds Son

Jo, Jehovas vittnen tror på Jesus som Guds son, men inte Jesus som Gud.

Citat:
De har egen bibelöversättning

Det finns många som har en egen bibelöversättning, t.ex. Svenska Bibelsällskapet.

Citat:
- De har ett antal gånger förutsagt ett datum för Jesus återvändande till jorden under 1900-talet, som naturligtvis inte stämt. Osv...

Man har förutsagt en enda gång för Jesu återvändande, som inte stämde, sedan har man lärt sig.
Citera
2020-07-12, 17:34
Medlem
Nej. Så tror dom - dom tror inte Jesus är sann människa OCH sann Gud.
Citera
2020-07-12, 17:40
Medlem
Citat:
Nej. Så tror dom - dom tror inte Jesus är sann människa OCH sann Gud.

Så du ljög/hade fel när du sade att Jv inte tror att Jesus var Gud son?

Var i bibeln står det att Jesus är "sann Gud"?
Citera
2020-07-12, 17:40
Medlem
Vad jag vet säkert är att JV åtminstone både 1914 och 1975 förutspådde Jesus återvändande till jorden, många lämnade JV efter 1975 när ”den styrande kretsens” förutsägelse slog snett.
Citera
2020-07-12, 17:47
Medlem
Citat:
Vad jag vet säkert är att JV åtminstone både 1914 och 1975 förutspådde Jesus återvändande till jorden, många lämnade JV efter 1975 när ”den styrande kretsens” förutsägelse slog snett.

Du är okunnig, man sade inget speciellt 1975, däremot sade man att Jesus skulle återvända 1914, men man hade missförstått profetian, inte allt skulle hända 1914. Det var bara början på slutet.
Citera
2020-07-12, 17:55
Medlem
Det står på flera ställen i nya testamentet. Jag tänker här nämna ett från Bibel 2000 - inte ”Nya världens” förvanskade översättning: Johannes evangeliet kap: 5 vers18.
Citera
2020-07-12, 17:59
Medlem
Det får stå för dej. Jag skriver inte här för att jag tycker illa om Jehovas Vittnen. Men de har tyvärr kommit snett i sin tro. Mycket snett...
Citera
2020-07-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Carl Olof Jonsson kommer inte alls med svar på allt som Jv kommer med. Det märks att du inte känner till honom. Och han är inte bara "en känd kritisk avhoppare från Jehovas vittnen" - han är i själva verket inte ens en avhoppare - han är den utan jämflörelse kunnigaste personen i världen på ämnet nybabylonisk kronolgi och dess anknytning till Bibeln. De största auktoriterna har erkänt hans kompetens, t ex Walker på British Museum och Hunger i Österrike. Att han som kritiker inte skulle kunna ha rätt är ett ynkligt standardargument som Jv framför när de inte har någonting att komma med.

De nya artiklarna i Vakttornet utgör ingen originalforskning. Allt - rubb och stubb - har hämtats från det norska Jvt Rolf Furulis böcker om kronologi, och Carl Olof har redan pulvriserat allt. Furuli måste hela tiden revidera sina böcker eftersom Jonsson hela tiden gör slarvsylta av hans argument. Detta finns på Kristen frihets hemsida.

Men att Jv sanslöst nog nu ansluter sig till Furulis förintade argument betyder med stor sannolikhet att Carl Olof också kommer att adressera Vakttornet. Deras helt fejkade kronologi förtjänar att hållas upp så att alla kan se att det bara är kejsarens nya kläder.

Jerusalem förstördes 587 f. Kr. och det visar alla tillgängliga dokument. Furuli laborerade med dokument som han bara hade i felaktiga avskrifter med tryckfel. En ömklig "forskare".

Och numera är nämnde Furuli utesluten. Detta p g a hans nya bok där han är ytterst kritiskt till styrande kretsen. Organisationen är inte rädd om de sina....
Citera
2020-07-12, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag antar att du är en sådan som prioriterar ens eget kött och blod oavsett? Även pedofiler?

Det finns gränser för vad en individ kan göra i en församling, men du förordar anarki?

Fast pedofili. Hur var det nu med de 1006 registrerade Jvpedofilerna i Australien? Hur många av dessa blev polisanmälda?
Citera
2020-07-12, 18:13
Medlem
Citat:
Du är okunnig, man sade inget speciellt 1975, däremot sade man att Jesus skulle återvända 1914, men man hade missförstått profetian, inte allt skulle hända 1914. Det var bara början på slutet.

Man sade hur mycket som helst om 1975. Nu är du väldigt oärlig. Men det förvånar oss inte.
Citera
2020-07-12, 20:34
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Hur många falska profetior behövs innan man kvalificerar som en falsk profet?

“Missförstått” my ass. När det kommer till din sekt, enligt din sekt så handlar det bara om ofullkomliga män när ni styr människor åt helt fel håll. Alla andra falska profeter däremot...de är falska, eller hur?

Jag säger bara som Fred Franz uppmuntrande lilla sammankomstslogan under tidiga 70-talet: “Stay alive til 1975”.

Till de som läser här: ttsp ljuger och förvränger om vad som sades om 1975. Gå in på JWFacts.com och läs själva. Läs om alla andra årtal också.
https://www.jwfacts.com/watchtower/1975.php
Senast redigerad av Vasectomater 2020-07-12 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in