2010-04-17, 13:15
Medlem
drömde att jag mördade en kille på krogen.. Blev bråk och jag slog honom lite, dunkade sedan hans ansikte rakt in i väggen (blev ett hål i väggen som det brukar bli i filmer) killen tuppar av och dör.. Sen kom polis och ambulans till platsen.. Hade ju grymt ångest i drömmen iallafall.. Det var ju inte min avsikt att döda han.. Men man kände sig samtidigt rätt överkraftig av all adrenalin.. att man just dödat en människa med sina händer, & se alla människor chockade runtomkring en.. Kanske ett tecken på att jag ska ta det lite lugnt nästa gång på krogen
Citera
2010-04-17, 15:00
Medlem
Inatt drömde jag att det var några p12or (5-6 styckna) som hade fått för sig att de skulle köra igenom min trädgård med en skåpbil, mitt i natten, köra runt gården, och sen göra om alltihop. Efter andra varvet blev jag något otroligt förbannad, så jag gick ut på gården och stoppade dem, slet ut dem ur deras skåpbil och började jaga dem runt gården och ge dem stryk (är inte en sådan person som tar till våld vanligtvis). Plötsligt var min pappa där, och han började förklara för mig hur jag skulle ta det lugnt, förlåta dem och vara fridfull (som jag normalt brukar vara). Jag var dock alldeles för rasande, och sade bara att "då lär ju jävlarna sig inte" innan jag satte efter dem igen.

Jag fortsatte jaga ungarna runt gården, kasta saker på dem, brotta ner dem och slå dem. Till slut brottade jag ner en av dem precis utanför ett fönster, där mamma och pappa stod och såg extremt besvikna ut (I don't blame them),och det fick mig att tänka till en stund. Jag släppte taget om den stackars killen och lät dem alla springa därifrån, och sedan vaknade jag.

Mådde allmänt dåligt i ett par timmar efteråt, det var ohyggligt hemskt att se hur våldsam jag var mot de små grabbarna, mina vanliga mardrömmar innehållande yxmördare och familjemedlemmar slitna i stycken är ingenting mot den hemska känslan den drömmen gav mig.
Citera
2010-04-19, 21:46
Medlem
jirlows avatar
Jag drömde att jag och en polare hade en stor sopsäck som vi var tvugna att göra oss av med men vi visste inte vart vi skulle slänga den, vi ville ju inte skräpa ner på marken, så vi vandrade runt och kom till en militärbas där det var en container som det var en skylt på där det stod att man inte fick kasta skräp.
Smarta som vi var så kastade vi skräpet där och började vandra därifrån, efter en liten stund hörde vi ett konstigt ljud och vi kollade upp i himlen där vi såg en rymdfärja på extremt hög höjd som började skjuta missiler efter oss, vi började springa för att komma ifrån missilerna den jagade oss med, och plötsligt var vi vid Ikea i kungens kurva och sprang in och gömde oss.

Det hela slutade med att vi stal morgonrockar ifrån ikea så att rymdfärjan inte skulle känna igen oss, precis när vi gick ut på gatan i våra morgonrockar vaknade jag med ett stort WTF i tankarna.
Citera
2010-04-21, 11:20
Medlem
Krafses avatar
Jag drömde att jag sprang runt i min gamla gymnasieskola, hade hittat en slags makapär mitt i smeten som saknade några slags brickor, och dessa låg utspridda.

Jag sprang och hämtade brickorna och placerade dem på rätt plats på makapären, det var stressigt. Sen blev det en bricka över och den tog jag med mig och sprang ut, men då kom det en väktare efter mig och började skjuta då han ansåg att jag inte hade rätt att ta brickan!

Jag lyfte händerna och saktade ner, samtidigt som jag skrek "*LOLL* Ja vafan jag stannar jag stannar!! LOLL, LOL FÖR FAN!!!!" men han skjöt ner mig. (Varför jag skrek LOL vet jag inte. ) Det gjorde ont att bli skjuten och när jag låg där med ansiktet i gräset och kände hur kulorna penetrerade kroppen så ville jag bara dö. Det slutade med att jag blev avrättad medelst flera kulor i huvudet, men jag dog dessvärre inte utan fick bara mer ont, men till slut kom jag till insikten att jag ej kan dö. Så jag tänkte mest "Jaha.. Aja då kan jag ju resa mig igen höhöh.", sen minns jag inget mer.
Citera
2010-04-21, 11:32
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Kommer bara ihåg en detalj starkt i det jag drömde i natt, eftersom det var så skumt. Hade sex med två katter som kunde prata (så det var typ en slags furrie-sexdröm ), eller jag satt i någon soffa och gosade med dem, sedan drog jag av mig kallingarna för att de villa det och så stod de på vardera sida om kuken och slickade på den, en av dem nafsade lite sött på den. Det var skumma katter, som en slags kombination av riktiga och tecknade, så såg dem ut.
Citera
2010-04-21, 11:36
Medlem
grithors avatar
Drömde att jag bodde i någon storstad i Amerika och satt hemma när jag fick höra talas om ett underligt ställe med fiskar.

Förstod inte riktigt vad som menades med det, så jag bestämde mig för att dra mig dit.

Sagt och gjort så hoppade jag på min trofasta svarta tjur och red runt i staden i jakt efter fiskstället.
När jag red på min tjur så var det som ett pingpong spel nästan, studsade runt överallt och jag kunde träffa olika saker för att få ologiska poäng som inte hade någon mening.

Tex så kunde jag hoppa genom glas då fick jag bonuspoäng, eller om jag sprang in i en resturang och red över massa människor fick jag också bonuspoäng.

Tillslut hittade jag detta fiskställe, och det var som en lång flod man gick i, och på botten fanns det fiskar som hade olika personligheter och känslor.
Vissa var deprimerade och dom låg med huvudena gömda i sanden och vissa var glada dom simmade runt snabbt.
Sen fanns det också fiskar som var okända och man visste inte vad det var för någon slags fisk, om den var stor eller liten, deprimerad eller glad. Dom fiskarna var som en svart sörja.
Dom vågade jag inte gå nära.

Man behövde iaf registrera sig först innan man fick trampa runt i floden i jakt på fiskar.
Det låg en stuga bredvid som fungerade som registreringsbås.
Där träffade jag också en söt tjej i tunn bikini som pratade med kärringen i båset.
Jag pratade lite med den söta tjejen och vi blev vänner.

Vi stod och pratade om lite allt möjligt när en radio plötsligt slogs på.
Det var Tom Jones som sjöng We Will Rock You av Queen.
Den söta tjejen tyckte detta var fånigt, Tom Jones ska väl inte sjunga We Will Rock You av Queen.
Jag instämde högt och tydligt att detta var otroligt fånigt. Både av Tom Jones och radion.

Då slutade låten och bytte till Human Nature av Michael Jackson.

Vi ignorerade radion och registrerade oss istället för fisksökande.

Kärringen i båset fungerade som en guide när vi sen gick omkring i den långa floden och letade olika fiskar.
Att leta fiskar var mest tråkigt, jag var upptagen med att kolla in tjejen jag bekantat mig med.

Sen vaknade jag innan jag han sätta på enne.
Citera
2010-04-21, 11:40
Moderator
Psilosophers avatar
I natt drömde jag att jag hade några märkliga geometriska former tauterat på båda mina bakfenor. Stört.
Citera
2010-04-21, 12:23
Medlem
lendrygghs avatar
Inatt drömde jag att jag och några vänner var i en källare till en restaurang. Källaren var som ett valv med stora förslutna dörrar mellan tunnlarna. Vi stod där inne, jag och sju av mina närmsta vänner. Då beslutar sig en kille, som heter Kim, att han måste ha upp en stor reglad port, för annars kommer vi inte ut från källaren. Porten står mellan oss och friheten. Vi undrar lite smått oroligt vad som ska hända, då Kim inte är psykiskt stabil och lätt flippar ur. Vi sitter och väntar med Kim slår sig blodig mot porten och försöker få upp den. De råder en lätt orolig och osäker stämning i rummet. Jag går runt lite i rummet, och går bakom ett hörn i den och upptäcker att det finns en annan dörr där. Jag rubbar lite lätt på reglagehjulet och dörren åker upp. Jag ser upp mot trappuppgången och ser solen. Jag springer då hoppfullt tillbaka till gänget och ska just förkunna att jag hittat en utgång, men Kim visar sig ha fått totalt psykbryt. Dom andra ser lite oroligt på när han, bortom sina sinnens fulla bruk, tänder en dynamitgubbe och slänger mot porten. Vi blir oroligare, men håller för öronen. Jag ska just skrika att det inte behövs för jag hittade en annan väg, men Kim ler bara skevt och förvridet, alltmedan stubinen blir kortare och närmar sig gubben.
Då smäller det, väggen brister och in forsar flera ton grus och jord och fyller rummet och mosar alla oss inne i det. Jag dör en sorglig död, och kommer till Gud. Han visar mig en tecknad version av jorden, och jag sänds tillbaka dit. Allt är dock normalt när jag kommer ner, och jag inrättas i ett klassrum för körsång. Då kommer det in en galen lärare, pekar på mig och mumlar att dom inte tolererar mobbning på den här skolan. "Vem har jag mobbat?" frågar jag, som inte har en aning. Dom andra i klassen viskar att jag mobbade en prao-elev (?) som hette Glenn Matthews. Jag förstår inget, och går hem. På vägen hem byter jag karaktär från mitt vanliga mig, till en gumma som hette Inger. Inger (jag) går ut på landet och skuttar genom hagarna. Jag kommer till en tjurhage med massa nässlor, beläget i en ytterst charmig skogsdunge med gyllene ljus som strilar in över hagen. Jag slänger ut min kjol (??) över stängslet, för att kunna gå på den utan att bränna mig på nässlorna. Jag halkar, och tjuren börjar skena mot mig. Jag drar mig tillbaka över stängslet och sätter mig på en varm sten och tänker på ett recept för äppelpaj.

Sedan vaknar jag.
Citera
2010-04-22, 03:06
Medlem
Bluefaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amagadwat
Kommer inte ihåg allt så bra som igår men jag drömde något liknande med:

Jag och min hund skulle gå upp i ett rymdskepp men hon ville inte riktigt gå upp. Fick klättra ner och motivera henne, då sprang hon upp snabbt. Sedan så lyfte vi och jag var inte själv i rymdfarkosten, var med kanske 3-4 andra.
Såg en ljus planet utanför fönstret som vi passerade. Helt plötsligt skulle vi hoppa ut och landa på en platå på en planet. När vi var i luften och gled mot den så kunde jag inte se min hund någonstans. Frågade de andra: "Skulle vi inte ta tag i den här?"
Det var själva kanten på platån och alla de andra missade och åkte ner i rymden (och dog?). Hängde i den med raklånga armar för jag visste att det var två stycken män med shotgun på platån en bit iväg. Fick upp ena benet på kanten och BOOM, fick ett shotgun skott rakt i bröstet då jag föll ner från platån . Det blev svart.

Sedan så drömde jag lite smått men ingenting som är "värt" att berätta.

På tal om shotguns, har fortfarande kvar en dröm som har etsat sig fast i minnet från när jag var mindre.
Drömde att jag stod på kanten av ett berg, tänk er Himalaya, bakom mig sluttar det rakt ner i 90 grader och finns en massa stalagmiter där nere trots att vi är utomhus.
Helt plötsligt infinner jag mig i en underlig situation, är helt plötsligt fast i en sovsäck som är helt igendragen och jag står fortfarande upp. Till min förvåning dyker min mor upp men en hagelbössa och skjuter mig så jag stupar rakt ner för berget i 200 km/h.
Mitt i fallet vaknar jag, och undrar vad i helvete det var jag drömde.

En annan gång drömde jag att jag var i ett nedgånget och gammalt hus/slott/ - mera estate hållet. En stor lyxig villa kan man tänka sig. Det fanns en under och övervåning, på övervåningen fanns bara halva huset kvar och där uppe i den mörkaste vrån skymtade två gamla kärringar.
Sprang nyfiket upp dit bara för att upptäcka att de var borta.
Helt plötsligt springer en massa zombies in i huset och jag blir teleporterad ut ur huset, på stranden nedanför där jag har en massa arsenal till mitt förfogande.
Hetsigt skjuter jag hej vilt överallt för att rädda mitt liv, springer längst utmed stranden som i rocky filmen med apollo.
Under hela denna sekvens var det nu solnedgång och jag såg ett kraschat rymdskepp skymta i horisonten.
Springer dit, in i ett hus av någon anledning och ser min gympalärare med sina två döttrar som är horor och han står och grillar. Försöker hela tiden prata med honom men han lyssnar inte utan ska grilla utan vidare med sina biffar. Då försöker jag göra närmanden på hans döttrar som lyckas!
Score tänker jag! in i sovrummet bar det oss, sedan bad de mig att vänta där inne. Satte mig ned på sängen och till min stora förvåning kröp en zombie upp under sängen och grabbar tag i mina ben.
Jäveln drar som fan och jag lyckas få en yxa från någonstans vilket på jag hugger i zombien och vaknar :S
Helskumt...
Citera
2010-04-22, 08:27
Medlem
Sommarflipflops avatar
Hade min coolaste dröm hittills ...var ute och gick någonstans där det var mycket folk när plötsligt alla börjar skrika. Samtidigt börjar det låta ett mullrande ljud och i himmelen ser jag en väldigt stor meteor eller något vara komma rakt mot oss, och är väldigt nära dessutom. Man hör verkligen paniken och rädslan i folkmassans skrik. Själv får jag också panik och tänker att detta inte borde hända eftersom ingen har sagt något på tv. Sen springer jag några få steg mot en byggnad och hukar mig ned för att ta skydd. Då ser jag ytterliggare en stor sak, som jag uppfattar som solen, komma rakt mot oss. Jag lägger mig på mage och skyddar huvudet. Sen väntar jag bara på att dö och tänker på hur det kommer att kännas. Sen börjar allt oväsende bli ljusare och ljusare och även ljudet blir ljusare och ljusare. Sen känner jag, samt hör, ett nedslag. Jag tänker "vart är smärtan?" om och om igen. Och sedan blir allt, inte på än gång, helt tyst och helt vitt och jag känner hur kroppen blir lätt och nästan börjar sväva. Tror jag dog då. Och sen, precis som i film, så vaknade jag vid det ögonblicket, lite halvt chockad.

Det var nog den mest intressanta dröm jag haft, med all panik och rädsla och att man förstod att hela jorden skulle försvinna Det var en speciell kännsla
Citera
2010-04-23, 11:09
Medlem
Drömde en lite osammanhängande dröm i morse när jag låg och småsov i sängen..

Det hela började med att jag befann mig i vad jag tror var GTA IV. Jag jagade en kille på motorcykel på en väg som jag vet finns i spelet. Helt plötsligt körde han jag jagade av vägen, in bland träden och blev till en riktig ragdoll. Då jag var vittne till olyckan sprang jag såklart fram till honom, notera att jag sprang, min mc var borta. Han såg död ut men jag kände en puls på honom. Märkte sen att han var helt platt och köttig i ansiktet då det hade släpats i marken vid fallet Då ringde jag efter en ambulans.

Direkt efter samtalet skickades jag vidare till en ambulansstation där jag var med på den utryckande ambulansen som befanns sig i New York. Där satt jag och visade vägen till olyckan. Vi kom fram och hjälpte mannen som hade kraschat.

Helt plötsligt befann jag mig med min pappa och min bror på en stor fullsatt fotbollsarena. Det var Barcelona och ett annat lag som spelade mot varande. En stund in i matchen märkte jag att det fanns fyra mål på planen. Ett ungefär vid varje hörna. Varje lag hade alltså också två målvakter. Det var då jag såg hur min bror såg ut i ansiktet. Det var han som hade kört motorcykeln i början av drömmen. Hans sår hade läkt fint, det var bara det att hans ansikte var fullt med fula ärr, ungefär som ett rutnät i hela ansiktet. Hans näsa var dessutom nedslipad till hälften men läkt.

Efter det tog första halvleken slut och vi började diskutera om vi skulle se klart matchen eller åka hem och köpa pizza - hem var då stugan vi hyrde i sälen. Vi tog beslutet att åka hem. Innan vi åkte såg vi dock säkert 30- 40 personer som satt på en planka som svingades runt över arenan som en stor gunga utan säkerhet

När vi kom fram till bilen diskuterade pappa och jag om vem som skulle köra. Det blev jag. Jag körde ut på landsvägen, som dessutom såg exakt likadan ut som utfarten från Hundfjället i Sälen. Det var en del trafik på vägen, som förövrigt var täckt med snö, och ibland kom jag lite för nära framförvarande bil så jag ökade avståndet. Då märkte jag att det stod ett par bilen stilla i väggrenen och att alla bilar höll på att bromsa in. Det gjorde jag också, men då började bakvagnen tappa greppet. Rätt som det var så hade jag bilen, en Volvo XC70 av nyare modell, på bredhäng mitt i vägen med mötade trafik som närmade sig snabbt. Sladden var omöjlig att häva och jag fortsatte att snurra runt, glidandes mot bilarna i väggrenen. Jag lyckades dock få stopp på bilen cirka en dm innan vi gled in i dem.

Jahapp tänkte jag och pappa. Det där var väl inget. Jag körde vidare och kom över en liten kam på vägen som var gränsen där snön låg. Helt plötsligt var vägen hur torr och fin so helst och jag kom på att vi hade hade sommardäck på bilen Hursomhelst, vi körde vidare och då kom det ett gupp på vägen, precis innan vägen började luta brant neråt. Bilen lättade från marken och slog en framåtvolt. Jag landade dock på hjulen och körde vidare. Då såg jag min pappa vid sidan av vägen, åkandes på skidor samtidigt som han hoppad och gjorde 360s och sånt - inget han skulle få för sig att göra i verkligheten. Jag tävlade med han nerför berget och när vi kom ner till dalen märkte jag att min bror var borta. Vi drog slutsatsen att han var en bit efter oss då han alltid brukar vara det när vi åker skidor (pappa och jag tar oss ner för berget snabbare). Kom ihåg att de båda satt i bilen när vi lämnade fotbollen. Sen vaknade jag

Ibland drömmer man konstiga saker: Från GTA IV till New York, en fotbollsarena med Barcelona och till vägarna i Sälen.

Lite kul var det dock att jag vaknade vid nio på morgonen men orkade inte gå upp, så jag låg och småsov kändes det som. Vaknade 20 min senare med denna roliga dröm i minnet
Citera
2010-04-23, 16:11
Medlem
Bluefaces avatar
De senaste två nätterna har jag drömt lite mystiska drömmar.
Dag 1.
Den första är att jag befinner mig i ett rumt, med mina vänner och alla äter sylt. Det finns tre syltburkar, och vi äter dem framför datorn medans den ena polaren pekar på skärmen och skrattar.

Det konstiga var att sylten var utanför burken och omslöt burken, inte i vanliga fall där sylten är innanför burken. Sedan började vi kasta sylt överallt och jag befann mig i ett träsk helt plötsligt.
Helt själv stod jag där och åt min sylt varpå jag tittar upp i luften och teleporteras dit och befinna mig i en luftballong.

Det märkliga var att jag tyckte det kändes säkrare att hänga utanför luftballongen och hålla i repen som håller ihop ballongen och korgen, medans de två andra försöker övertala mig att komma in men jag är helt övertygad om att det är säkrare utanför.
Korgen i övrigt var transparent och man såg rakt igenom, typ som glas fast man såg konturer och kanter samt skuggor.

Dag 2.
Den här är lite mer knepig att förklara men ska göra mitt bästa!
I alla fall så är vi i framtiden som ett par slags gudar. Vi går över världen (tänk risk, spelet med gubbar" fast mer realistiskt och färgglatt - för er som har sätt clash of the titans med gudarna var världskartan ungefär så).
Var och en av oss som går i detta led representerar en bataljon, som i min dröm bestod av 70 000 armerade män.
Dessa män hade guldglittrande kappor, och red på hästar. Vi skulle invadera en plats (minns ej vad, det var stort i alla fall) samt att vi bestod av ca 1000 män på led när vi traskade över världskartan (tänk er dessa män som generaler som hade 70 000 män under sig). Totalt sätt var vi med andra ord en bra bit över 1 miljon.
Medans vi går så hamnar jag på efterkälken och ska ta en genväg, eller någon annan väg i alla fall.
Går över en smal "stig" eller gångplats av metall. Denna metall var cylindrar som vad färgade i stark röd/blodröd färg och slingrade sig en bra bit bort där man skymtade resten av ledet.
Medans jag går där försöker jag undvika något som ser ut som svetsflammor fast längre och rödare, och jag utbrister:
"Men vafan, du lovade att det inte skulle vara såhär!"
Får inget svar, utan jag försöker komma vidare i formen av parkour (för er som inte vet kolla youtube).
Hann upp med de andra sedan och vi stod fortfarande på denna världskarta, fast världskartan (glömde tillägga) gick som en stig den också, alltså som en smal väg rakt fram.
De bestämde sig nu för att stanna och vila. Vi gick in i något gudomligt världshus med en stor sal av teaterföreställnings salars mått och allt var i skimrande glas men med en väldigt mörk och dyster belysning.
Alla satte sig ned för att äta(?) och det var ganska fridfullt i denna magnifika sal. Nu började det komma kopiöst med fiender, eller spioner som skulle infiltrera det gudomliga världshuset och kaos bröt ut.
Jag lyckas komma iväg men möter en gammal kärring som försöker ta något av mig (minns ej vad). Hur jag kom förbi henne minns jag inte men jag sprang iväg fort som vinden och kom iväg från resten av gruppen.
Helt plötsligt befann jag mig vid nyckelpunkten av våran invardering och jag ser nu massor av stridsbeväpnade män, ser även generalen (som var ett stort skynke?? med den där gult glittrande färgen, i form av flytande metall men hade former av en människa - dock så flög han).
Ska tillägga att vi var på jorden nu, vid en enorm port och jag hade ett flygplans perspektiv över det hela.
Kapporna glimrade i solskenet och det såg så magnifikt, storartat och vackert ut. Alla färger lyste med extra kraft och slog en rakt i ansiktet - gräset var grönare än den grönaste färgen, himlen var blåare än djupet av havet.
Här börjar min dröm avta, och det sista jag kommer ihåg är när man ser alla dessa stridsbeväpnade män springa igenom porten, ned för ett berg eller kulle (som i lord of the rings fast med större mått) från mitt flygperspektiv. På andra sidan skymtade fienden och generalen hade redan gått dit för att göra en sista förhandling med fienden, han dog(?). Därav resultatet av alla som invaderade.

Det var allt!
Senast redigerad av Blueface 2010-04-23 kl. 16:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in