2010-01-14, 17:04
Medlem
Disbeliefs avatar
Brukar ha rätt annorlunda drömmar om man säger så, denna natt var inget undantag.

Jag och några polare var på nån form av festival, vi satt vid scenområdet.
Två av polarna gick till kiosken som låg precis bakom oss på en liten höjd, och hämtade jättemycket pantburkar och glasflaskor från hon som jobbade just då. Jag trodde att dom skulle gå och panta dom, men istället hällde dom ut skiten i ruschikanan som låg nedanför kiosken (stavning). Enmassa glas gick sönder men jag tänkte inte mer på det.

Stack istället med en polare och trängdes för att se Coldplay, jag kommer ihåg att jag mådde dåligt för att jag hade en jätteful frisyr just då och blev beordrad att ta av mig tröjan. Jag tyckte det var jättepinsamt att ta av mig tröjan.
Vi väntade och väntade, men Coldplay spelade aldrig.
Jag och samma polare stack då istället till Pete Doherty som skulle spela lite längre bort.
När vi kom till själva området så var man tvungen att åka en karusell till den bungalowen där Pete lirade Det var ett mycket vackert hav runtom förövrigt.

Vi satte oss i karusellen som var någon form av slänggunga och åkte i den hela konserten istället.
När vi hade åkt färdigt så var vi helt plötsligt jätteyra och jättefulla. Så vi ranglade in i människor och slet sönder grejer i restaurangen(det var en sån där tropisk restaurang man bara kunde passera.) vi passerade när vi skulle tillbaka, givetvis skojade vi med alla vi såg också.

Lucid dream, tror jag. Jag är arbetslös så jag går och lägger mig väldigt sent. Ställer väckarklockan ganska tidigt för att sedan somna om. Det är då jag kommer ihåg alla drömmar och oftast kan styra dom lite hur jag vill.
Citera
2010-01-15, 02:36
Medlem
min polares hundar dog för inte så längesedan. Saknar dom grymt mkt, underbara hundar. Inatt såg jag dem tillsammans i min dröm. Måste vara ett tecken.. hursomhelst, kunde dom gå på 2 ben. De försökte varna mig om nånting men sen kommer jag inte ihåg något mer. de va fortfarande hundar men gick på bakbenen och använde de andra 2 benen för att gestikulera nånting. hmm.
Citera
2010-01-15, 16:32
Medlem
Pontus900s avatar
Konstiga drömmar på eftermiddagen

När jag sov på eftermiddagen igår så drömde jag satt och spelade Call of Duty Modern Warfare 2 (ja, jag har spelat det en del på sista tiden)

När jag försökte sikta så märkte jag att jag hade tjocka handskar som hindrade mig från att greppa vare sig tangentbordet eller musen så jag slet av mig dom, bara för att senare inse att de magiskt hade hamnat på mina händer igen, jag har nog aldrig känt mig så frustrerad som då.

Känslan jag fick under drömmen kan liknas vid den panik och diverse annat jag känt under drömmar då jag har förstått att jag har glömt att sätta på mig kläderna innan jag har gått utomhus.

Det jag är mest intresserad av är hur jag har så lätt att drömma när jag bara tar en längre powernap på två timmar, trodde det krävdes mer sömn än så för att få igång drömmar.
Citera
2010-01-16, 14:55
Medlem
Fladdermasks avatar
Själv så drömde man om zombies inatt, och lite MW2!

Själv så drömde man om zombies inatt!

Jag drömde att jag var i ett stort köpcentrum och det var en massa zombies utanför (Har spelat LFD2, och älskar allt som har med zombies att göra) och skulle attackera oss. På något sätt så lyckades som bryta sig in i köpcentrumet och jag och några polare var tvungna att fly för våra liv! Och utav någon anledning kom det gul senapsgas genom ventilerna för att gasa alla zombies. Men inte hjälpte det för dom är ju redan döda så dom andas ju inte!! Så jag och mina polare lyckades hitta några gasmaskar för att kunna överleva gasen. Vi lyckade fly genom en bakdörr och kom ut på en tågräls helt random. Men zombierna började jaga oss på rälsen och dom kom bara närmare och närmare. Men som tur var kom det ett tåg körandes mot oss, så i sista sekund slängde vi oss av rälsen och tåget körde över alla zombies!
Efter det så "respanade" jag som en muterad zombie istället som kunde hoppa jätte högt och var stark som satan, (påminner lite om en tank i LFD2) och ju fler människor jag åt ju starkare blev jag!

Kort där efter vaknade jag, men somnade om!

Då drömde jag om Modern Warfare 2 att jag spelade en match på rust och kastade säkert en 200st stungrenades inom loppet av 1min!

Efter det så vaknade jag!
Citera
2010-01-18, 00:01
Medlem
yantras avatar
Hade rätt störd dröm imorse, drömde att jag åkte wakeboard i en liten sjö med en fin sandstrand och ett stort garage på högersidan av sandstranden.
Iaf så gjorde jag typ en loop med wakeboarden sen åkte in till land. Där så var det snubbe som tappat ut massa tjack i tablettform, så jag nafsade åt mig en 10 st. provade också elda påen tablett som svällde upp och blev stor som en fotboll och blev till frigolit liknande material. Någon sa att man skulle inahlera röken. Det var dessutom en bilträff samtididgt på denna platsen och kort eter att jag inhalerat röken så kommer det 3 st Golf mk2 gti. Någon gapar om att de har ringt polisen och min polare säger att vi kanske borde dra oss därifrån. Jag nojjar som fan och ser ett par lysen komma längs med skogsvägen som går ner till stranden(den ligger i skogen) sen vaknar jag.
Citera
2010-01-20, 21:42
Medlem
Jag minns inte vart jag var i drömmen men jag drömde att mina två katter och en massa andra gårdskatter kom fram till mig. Jag tittade i kylskåpet och tog fram två öppnade burkar kattmat och matade alla. Sen lyxade jag till det åt dom med anti-hairball-godisar
Citera
2010-01-22, 00:27
Medlem
Sulan89s avatar
sjuuuuk dröm inann!

Ja drömde att ja va hemma hos min morsa en sväng å drack saft. i närheten finns det en stor backe som man kan åka pulka i å dit gick ja me min svarta snowracer! väl där så åkte ja å flög å körde i vält å hade mej.. skitkul.. sen såg ja att ett par pensionärer närmade sej (backen ligger precis bakom ett ålderdomshem) å då skulle ja visa mej tuff så ja flög på min syster å våldtog henne! (har ingen syster i verkligeheten :S) hon skratta å hade kul.. pensionärerna kollade bara kostigt på mej å fortsatte gå men ja kände mej helt nöjd! Efter en stund va de dags att gå hem.. vi gick runt dammen mot huset å när vi va på en bro så träffar vi Liza Marklund, som ja aldrig har sett i hela mitt liv, (googlade å hon va inte helt olik) så vi började prata me henne å helt plötsligt satte ja henne i den kalla snön! fattar inte var man får allt ifrån?!? sjukt va de iaf!
Citera
2010-01-24, 04:32
Bannlyst
En vän går 20 meter bakom mig, med en pipa dol!
min vän blir hastigt indragen igenom en dör av några invandrare
bakom den dörren var mitt cykel förråd och där gjorde turkarna upp i nån slags fotboll med
reglen att man har extra stora benskydd och får sparka allt man har på varandras smallben
detta var början.

jävla zlatan!
Citera
2010-01-26, 19:07
Medlem
EHJs avatar
Inatt drömde jag att jag var på väg till en skivbutik för att köpa någon påhittad skiva i drömmen som precis kommit ut och var skitpoppis. Jag och några till kommer innanför dörren och jag hör en hotfull stämma väsa "Vad har jag sagt om rött foder?!!". Tittar på jackan jag har på mig och inser att de är rött foder i den. Hinner inte mer än att säga "men.." innan jag får en sjuhelvetes utskällning som kändes som en evighet. Efteråt är jag tvungen att lämna butiken och butiksägaren ställer sig och vaktar dörren så att inte jag kommer in igen.

Det blev ingen skiva för mig inte.
Citera
2010-01-26, 19:21
Medlem
-Moon-s avatar
Jag drömde att det bodde några snälla, små levande gummidjur samt det äckligaste spindeln jag någonsin skådat bakom ett skåp i mitt sovrum. Gummidjuren kände jag tydligen sedan tidigare och de var schyssta. Spindeln däremot var en ovälkommen gäst... Alla dessa varelser kunde prata. Spindeln skrålade retsamt "I am the DEATH spidaaaaaaar!". Den var stor, ljusbrun och luddig samt hade många stora, svarta ögon. Jag bestämde mig för att smälla ihjäl den och gick och hämtade första bästa bok jag fick tag i. Då jag tittade bakom skåpet igen var dock spindeln borta. Den hade skurit ett hål i skåpet och tydligen gömt sig därinne... Den bortskurna träbiten hängde i spindelnät ett par decimeter från hålet. Jag blev lite förvånad, men sedan irriterad och bankade träbiten på plats igen med boken. Därefter gick jag till framsidan av skåpet, som nu hade blivit till en byrå... Jag drog ut översta lådan och såg att den var smockfull av kläder... Jag insåg att det skulle bli mycket svårt att finna spindeln, trots att den inte var så liten. Jag tänkte att den dessutom snabbt skulle kunna smita ut medan jag tog ut klädesplagg. Jag gav upp och vaknade strax.
Citera
2010-01-27, 13:31
Bannlyst
Drömde om att jag slog ihjäl min katt med en hammare. Slog lite i huvudet på katten och plötsligt så blev han lite dåsig. Jag fortsatte slå katten i huvudet i hopp om att kattjäveln skulle dö. Men det tog ett x-antal slag innan jag lyckades. Och under tiden så såg jag hur han blev sämre och sämre och ögonen snurrade runt som en jävla karusell. Grejen med att just denna drömmen är att jag inte verkade arg på katten överhuvudtaget. Snarare tvärtom, jag var nollställd och log lite då och då.
Citera
2010-01-27, 18:19
Medlem
Slapsticks avatar
Drömde att jag pysslade med ett programmeringsproblem som vi har på jobbet. Kan jag ta ut övertid för det, månne?

Drömde även att jag och mina kolleger var ute och promenerade i det lilla samhälle jag kommer från ursprungligen. Det var vår och första dagen med "riktig" värme. Vi småsprang fram på gatorna och plötsligt kunde jag nästan sväva. Jag behövde bara sätta ned foten kanske var 30:e meter. Det var som om gravitationen nästan helt hade försvunnit. Riktigt skön dröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in