2009-10-03, 16:42
Medlem
DeusSanctis avatar
Två roliga drömmar!
Igår sov jag och min bebis vaknade och ville äta så jag lade honom vid bröstet och somnade om medans han åt. Drömde att jag var kidnappad av en vargflock och all mat var slut i skogen så jag var tvungen att amma alla vargar och då även Bart Simpson som var kompis till dem.
Inatt drömde jag om Eva Dahlgren. Hon hade kommit på något koncept för möten hon ville sälja. Hon hade designat ett bord med stora klockvisare i mitten så mötesdeltagarna skulle veta vad klockan var och under bordet satt det fack där de kunde förvara papper. Dessutom skulle Eva stå bredvid och dansa någon sorts gogo-magdans med sin feta sladdriga mage medans hon sjöng "Jag såg guld i dina ögon". Ingen ville köpa detta, bara Evas kompis kunde tänka sig det för att vara schysst men Eva skulle ha 30 miljoner för det så kompisen ändrade sig och Eva blev ledsen.
Citera
2009-10-03, 20:22
Medlem
FeyiNs avatar
Jag minns aldrig vad jag drömmer, varför?
Citera
2009-10-04, 17:29
Medlem
oppositas avatar
Drömde att jag var och åkte skidor någonstans i fjällen. Drömde något liknande för ett tag sen, så det var lite av en fortsättningsdröm...

Citat:

Sover dåligt? För lite, för mycket? Vaknar vid fel ögonblick?
Svårt att veta.

Jag minns inte mina drömmar när jag sover dåligt, även om jag sover ut.
Citera
2009-10-04, 20:50
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeyiN
Träna lucid dreaming tutorials
Citera
2009-10-09, 13:36
Medlem
Gwildors avatar
Jag drömmer ofta jävligt skumma drömmar. Inatt drömde jag att jag körde 69:an med min chef

Men i förrgårnatt drömde jag att ett virus hade spridits på jorden som fick folk att förvandlas till Velociraptor-liknande Zombies. Jag ledde en grupp på typ 3 pers genom en ödelagd stad i jakt på någonstans att söka skydd. Vi hittade något skyddsrum där vi blev insläppta av 4 andra personer. Jag började planera att vi skulle ta oss till närmsta militärbas för att få tag i vapen, men de andra sade att det inte var någon idé då det var 20 mil dit. Jag satt mig då i ett hörn och började fundera på hur jag skulle göra för att dö på minsta smärtsamma sätt när Velociraptor-zombierna fick tag på oss. Det var en jävligt skum känsla!
Citera
2009-10-13, 11:23
Medlem
Jag drömmer väldigt ofta men minns inte alltid vad jag drömt. Jag minns en sekvens från inatt då jag och två kompisar hamnade på en restaurang och vi skulle röka vattenpipa. (Jag har aldrig rökt vattenpipa så det var lite spännande). Den ena kompisen ville ha blåbärssmak men den var slut så det blev körsbärssmak. Vi blev hänvisade till en soffa där vi kunde halvligga. Den var täckt i blå sammet. Vi skulle precis börja då jag tyvärr vaknade så jag är ännu ovetandes om hur det är att röka vattenpipa.
Citera
2009-10-14, 09:34
Bannlyst
Jag drömde den värsta dröm jag har drömt någonsin. Svårt att grafiskt beskriva, men jag ska försöka göra mitt bästa:

Jag drömde att jag var på fest med alla mina kompisar. På festen lyfter jag upp min bästa (the number one) polare som jag har känt sen jag var 5 år. Lyfte upp honom på ryggen och råkade tappa honom, så han landade på nacken, och den typ bröts. Alla rusade fram och jag försökte knäcka tillbaka nacken medans han låg där och kunde inte prata utan andades med ett pipande ljud. Desto mer jag försökte, desto mer blev nacken konstigare. Tillslut. Ramlade huvudet av nacken. Jag blev handlingsförlamad. Han hade dött. Jag ville inte leva längre och försökte förklara för alla på festen att det är trevligt att ha lärt känna er men nu slänger jag mig ut från balkongen (10: onde våningen var vi på, utomlands). Försökte fippla med telefonen för att ringa min familj och säga att jag skulle ta livet av mig, nu var det slut. Kunde inte slå telefonnummrerna. Tillslut så kom min döda vän's vålnad och hängde över axeln, sa "det är lungt fboy.." och var förstående. Jag pratade med honom och bad om ursäkt, frågade hur länge han skulle vara kvar (som spöke). Han sa att om 1 timme så passerar han till "andra sidan". Jag sa att nu kommer jag med, och slängde mig över räcket. Precis när jag skulle landa så vaknade jag upp kallsvettig.
---

Analyserat drömmen och vet att jag såg en fightingfilm igår på datorn. Snackade om Kill Bill-filmen med killen i fråga (bästa polaren) och jag är ganska klantig på fyllan så att jag skulle lyfta upp och tappa han (inte nödvändigtvist på nacken) är inte osannolikt. + att jag var full igår när jag gick och la mig.

Så.. där är hela drömmen. Det var den hemskaste dröm jag har drömt, någonsin. Att jag, av klantighet tog kol på min bästa kompis och han låg och dog framför mig... fy...fan.
Citera
2009-10-15, 23:29
Medlem
liasors avatar
Jag jobbade på nån träindustri, detta är antagligen skolrelaterat (Går Hantverksprogrammet). Allt var total katastrof; vi hade någon slags Konferens medans hela jävla byggnaden höll på att rasa ihop, eftersom vi hängt en jävlig tung kristall-lampa (eller vafan det heter) i taket, ingen verkade bry sig om det... Nåväl, glömde bort det och drömmen gick vidare.

Nu höll jag på att klyva och kapa ved, plötsligt ropar någon "RING AMBULANS NÅGON!", en arbetare hade ramlat och skadat sig allvarligt på något lager..

Nästa del är svår att beskriva. Jag liksom stod vid öppningen till lagret, men vågade inte gå in.. Några av mina medarbetare gick in och bar ut han på bår.
Jag stod lite ivägen vid öppningen till lagret, så dom stöter ihop med mig.

Nästa som hände var jävligt obehagligt i drömmen, den skadade mannen på båret var en avlång brun-svart köttbit i människoform, täckt i plastfolie, hela han var ungefär hälften så tunn som en normalstor människa, som om han hade legat på rygg och blivit tillplattad från någon ovanifrån.

Drömmar av det här stuket är inte helt ovanliga för mig.
Mina mardrömmar består i stort sätt alltid av:
  • Okända personer som råkar ut för allvarliga olyckor (dör alltid).
  • Okända personer som tar självmord.
  • Något kaos med flervånig byggnad.
När olyckor eller självmord inträffar så står jag alltid vid sidan, ser i stort sätt aldrig själva händelsen heller. Jag får däremot ofta se vad som blir efter, precis som i drömmen jag beskrev ovan.
Citera
2009-10-26, 18:26
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violentsky
Jag drömde att en nära släkting dog, och jag och min familj hade jättebråttom till begravningen, men jag behövde verkligen gå på en toalett och pissa. Satte mig på toa, men hade väldigt svårt att kissa. Min familj skrek utanför toalettdörren. Tillslut kunde jag urinera.. då vaknade jag. Och hade en liten blöt fläck på lakanet

Drygt, har gjort samma sak. Drömde att jag stod och tömde blåsan i skogen på ett par Arvingarna-affischer och det var SÅÅÅÅÅÅ jävla skönt att lätta på trycket. Sen vaknade jag och insåg att jag pissade i sängen.

OnT: Inatt drömde jag att talet 127 var viktigt. Minns inte riktigt vad det handlade om, men det var av allra största vikt att komma ihåg det. En snabb googling gav detta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Centered_hexagonal_number

Verkar intressant, vidare så länkar artikeln till flower of life, vilket känns helt vettigt när man pratar om såna "hexagonala nummer".

Riktigt intressant det här. Jag brukar se såna mönster i sömnrelaterade tillstånd. Tydligast var det efter en sömnparalys, då satt mönstret kvar säkert en minut efter att jag hade vaknat. Det verkade vibrera, eller så var det nåt annat som vibrerade, kanske min hjärna. Fan vet jag..
Senast redigerad av Krafse 2009-10-26 kl. 18:29.
Citera
2009-10-26, 21:05
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Riktigt intressant det här. Jag brukar se såna mönster i sömnrelaterade tillstånd. Tydligast var det efter en sömnparalys, då satt mönstret kvar säkert en minut efter att jag hade vaknat. Det verkade vibrera, eller så var det nåt annat som vibrerade, kanske min hjärna. Fan vet jag..
Låter riktigt coolt att ha denna vision någon minut.
Citera
2009-10-27, 01:54
Medlem
Jag suger på att formulera anekdoter, men here we go:

Natten till i går drömde jag faktiskt en av mina coolaste drömmar någonsin. Jag skulle se på film med en gammal kompis från gymnasiet. Miljön är ett rum, vems eller exakt hur det såg ut minns jag inte, bara att det hade ett ganska stort och ljust fönster. När jag öppnade fodralet till filmen (som vi hyrt på DVD) märkte jag att det inte fanns någon CD - i stället för detta fanns det en slags platta av bräcklig sten, och för att kunna se filmen var man tvungen att smula sönder denna - smulandet var bundet till tiden, så när hela plattan var "smulad" var filmen slut.

Så jag började smula och filmen satte igång. Den började med ett traditionsenligt intro, där man fick veta att den skulle handla om några människor på medeltiden och deras respektive livsöde. En efter en av dessa människor presenterades, och stämningen var så där härligt överdimensionerad som den brukar vara i äventyrsfilmer (tänk Sagan om ringen). "In the future, people will travel in cars" vill jag minnas att någon av dem uttryckte. Introt avslutades med att den inlevelsefulla berättarrösten (kvinnlig, typiskt mystisk och "episk" ton) utbrast "WE ARE... -THE HUMANS-", och så dök titeln upp varefter jag vaknade.

Parallellt med att jag upplevde introt tänkte jag i drömmen att filmen hade fått dålig kritik. Ni vet, man har ju en slags tankeförmåga även i drömmar ...

Hur som helst, en vrickad, skönt verklig dröm som så vitt jag vet inte var bunden till någon särskild händelse från verkligheten (utöver detaljer, som t.ex. den gamle klasskamraten). Särskilt mäktigt var det när titeln presenterades.
Citera
2009-10-27, 15:16
Medlem
Det jag inatt måste varit en av de sjukaste grejerna jag någonsin drömt.
jag drömde att jag var utomlands med min flickvän och gick omkring på någon strandpromenad, på kanterna av den var det typ 2meter ner och där var det en pool där de var en massa människor och typ sjölejon.
Jag hoppade i och massa sjölejon simmade emot mig så jag fick lite puls och blev rädd sen började dom kasta och nicka omkring mig som en boll och allt vände och blev en behaglig dröm sen vaknade jag.

Helt skadat har ingen aning hur det kunde bli så !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in