2014-05-20, 03:33
Medlem
Punklivs avatar
Att jag var på Ullared med Stefan Batan. Han blev ledsen när någon kallade honom för neger, men jag tröstade honom och vi fortsatte handla.
Citera
2014-05-22, 16:58
Avslutad
Drömde att jag blev kidnappad av zigenare som drogade ner mig med sprutor...
Citera
2014-05-28, 00:34
Medlem
Larzzon36s avatar
Jag drömmer väldigt ofta en dröm då en komet kolliderar med jorden.

Till exempel. Jag och några kompisar står ute en natt och pratar och har det trevligt. Sedan så tittar man upp i himmelen och ser en komet som kommer farandes ner mot jorden på långt avstånd.
Man springer iväg panikslagen och försöker hitta något slags skydd. Sedan ser man kometen kollidera och en enorm explosion upp kommer. Ser direkt flera saker framför mig sprängs och går sönder, sedan så kommer en slags våg från explosionen som slungar mig upp i luften, så jag och alla nära och kära dör.

Riktigt läbbigt att drömma såhär väldigt ofta.
Citera
2014-05-29, 18:56
Medlem
lndridColds avatar
Jag drömde om människosläktets utöende i natt. I drömmen befann jag mig i en byggnad långt ute på landet, mycket lik mitt barndomshem, i ett vardagsrum med ett fönster vilket vette mot två stadiga björkar, inramat av sädesfält och berg. Det försigick ett samtal mellan mig och några andra människor i rummet, vilka dessa var minns jag inte.

Plötsligt, som från ingenstans och utan föregående varning, lyste två oerhört skarpa och bländande ljusblixtar upp himlen utanför fönstret. Jag lamslogs för ett kort ögonblick av skräck och förstod instinktivt att jag svävade i livsfara. I nästa ögonblick var jag på språng in i ett annat rum och tog skydd under något som kan ha varit ett bord. Denna postering gav mig ett gott synfält ut genom det tidigare nämnda fönstret, som nu upptogs helt av en olycksbådande röd-gråflammig himmel.

Allt detta hade tagit plats under en mycket kort tidsrymd. Vad jag nu skulle komma att uppleva är svårt att beskriva i ord. Enorma moln av rök, jord och aska reste sig över själva jordens krökning, vilket till en början fick mig att tro att det handlade om atomvapen. Av molnens blotta storlek och det sätt på vilket de sträckte sig över horisonten förstod jag dock att vad som nu skett hade tagit plats mycket långt, förmodligen tusentals kilometer, från var jag själv befann mig. Omöjligen kunde det handla om simpla kärnvapenladdningars verk.

Detta framgick med all önskvärd tydlighet av det ljud som i nästa sekund nådde mina hörselgångar. Man hade kunnat förvänta sig en skarp knall eller ett dovt mullrande som av åska, men vad jag hörde var något mycket värre - faktum är att det är Ljudet som fått mig att nedteckna allt detta.
Föreställ dig ett ljud som börjar inuti ditt eget huvud - först lågt, men hastigt tilltagandes i styrka. Ett utdraget, skärande skrik, som om hela jordens befolkning samstämmigt och i kör skrek ut all sin smärta, sin besvikelse och sin sorg med plågade röster. Skriket tilltog tills jag inte kunde uthärda mer. Jag förstod att vi erövrats av vår egen teknologi och att timman var slagen. Sedan vaknade jag!
Citera
2014-05-29, 22:37
Medlem
dunias avatar
Inatt jag drömde något som
Jag aldrig drömt förut
Jag drömde om att det var fred på jord
Och alla krig var slut

Nah jk, jag glömmer på sistone bort alla mina drömmar, vilket jag finner jobbigt för att jag vanligtvis tar min inspiration därifrån.

Hur kan jag undvika att glömma dem utan att sitta en halvtimme varje morgon för att skriva ner skiten? Något man bör äta mer av? Mindre av?
Citera
2014-05-30, 13:43
Medlem
Flusons avatar
Imorse drömde jag att jag var fast i ett evighetsfängelse på andra sidan verkligheten. Det var ett "ställe" exakt i mitten av universum som kallades "CYDONIA". Miljontals mänskliga själar var för evigt fångna där och det fanns ingen möjlighet att ta sig ur.

Riktigt skumt.
Citera
2014-05-30, 14:27
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Imorse drömde jag att jag var fast i ett evighetsfängelse på andra sidan verkligheten. Det var ett "ställe" exakt i mitten av universum som kallades "CYDONIA". Miljontals mänskliga själar var för evigt fångna där och det fanns ingen möjlighet att ta sig ur.

Riktigt skumt.

Jag misstänker att du trollar eller kanske undermedvetet mindes i drömmen att du har läst om det, annars kommer det här nog komma som en chock för dig http://sv.wikipedia.org/wiki/Cydonia_%28Mars%29
Citera
2014-05-30, 15:28
Avslutad
Att jag köpte en flaska schampo för 1 500 kr. Men jag blev så chockad över priset, men ville inte verka fattig, så jag köpte den ändå.
Citera
2014-05-30, 16:46
Medlem
Larzzon36s avatar
I morse drömde jag om att jag gick runt i skolan beväpnad och började skjuta mot elever och lärare. Hade två auto-mat hagel gevär i händerna, gick ner och mejrade ner folk inne i skolan.

Konstigt nog så fick jag inga poliser efter mig, så jag lessnade på skjutandet och drog hem. Men jag fick såna skuldkänslor och ångest så jag bestämde mig för att åka bak i tiden för att stoppa mig själv. Jag gick in i skolan igen, satte mig i ett klassrum och började be. (Är inte religiös btw)

Sen så väckte min mamma mig så jag förstod att det bara var en dröm...
Citera
2014-06-02, 14:54
Medlem
Inatt drömde jag att jag gick runt på en internatskola eller dylikt, och plockade på mig en massa tabletter från diverse badrumsskåp. Hann samla på mig både Stilnoct och Tiparol innan jag vaknade.
Det var riktigt trevligt som motpol till flygolyckorna jag brukar drömma om.
Citera
2014-06-05, 07:37
Medlem
mephedrons avatar
Att jag dels hade varit ute på krogen och tagit hem en kille från nåt asiatiskt land. Jag ville att han skulle åka hem , men vågade inte säga det, för han verkade så hotfull, så jag la mig och sov, och drömde i drömmen i att jag hade ett hus i Skåne med massa djur jag inte ville ha och var tvungen att ta hand om, tex en minigris. Sen vaknade jag och tog jag 300 mg lyrica och sen vaknade jag och tog 300 mg lyrica på riktigt.
Citera
2014-06-05, 19:12
Medlem
Cincinnatis avatar
Jag hade, vad jag kan minnas åtminstone, min första klardröm. Jag förälskade mig i en vacker flicka och fick uppleva de sensationskänslor man känner när man verkligen är kär i någon och spenderar tid med personen. Det kändes i hela kroppen. Olikt de flesta andra drömmar kommer jag också ihåg stora delar av drömmen i detalj långt efteråt. Vi satt i en soffa och kysstes och hade det trevligt som man brukar ha det när man är nykär.

Drömmen var heller inte absurd på något sätt som de flesta av mina drömmar brukar vara. Allt kändes mycket verkligt på något sätt.
Senast redigerad av Cincinnati 2014-06-05 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in