2019-04-23, 14:32
Medlem
LGDs avatar
Morsan återupstod från de döda inatt. Vi var i hennes lägenhet jag och mina två bröder.
Det var god stämning och morsan hade gjort en stor smörgåstårta, som vi skulle fira hennes uppståndelse med. Men det var också ett jävla liv på utsidan ifrån alkoholiserade och knarkande ungdomar.
Mor blev förbannad, ställde sig vid fönstret som var öppet och skrek: "Håll käften på er förbannade skitungar."
Jag tyckte det lät onödigt hårt och bad henne lugna sig, innan jag hörde något från ungdomarna, som fick mig att tända till: "Stäng igen fönstret istället din äckliga kärring!"
Jag blev ursinnig och ropade: "Kommer det ett enda jävla ljud tilll, ifrån era horaktiga läppar, så kommer jag flå er levandes!"
Det blev en aning tystare nere på gården, med ett lågmält irriterat mummel ifrån kidsen emellanåt, under tiden vi avnjöt smörgåstårtan. Helt plötsligt, så var det fullt av bullrande ljud, ifrån mopeder och bilar på utsidan fönstret. Jag kollade ut och där var Ahmed, Mohammed, Abdullah och fan o hans moster. De var beväpnade med allt ifrån spikpistol till machetes. Jag tittade ut och där stod en skäggig, Jihadapa som demonstrativt riktade en spikpistol upp mot mig.
Jag blev givetvis rädd, men jag samlade mig och bad mina bröder att blanda mängder av molotovcoctails. Det tyckte både morsan och bröderna var en utmärkt idé. Sagt och gjort så hade vi även tillverkat primitiva vapen och kände oss beväpnade till tänderna. Men det var oroväckande tyst, på utsidan och jag anade oråd och gick för att se vad som stod på. Många var försvunna, men istället var det en kompis till min storebror, med ett följe av gangstrarna bakom sig. Jag nämnde detta lite i panik till min bror. Och han sa att det var illa för hans kompis hade också nycklar till lägenheten.
Innan vi hann reagera så stod hans kompis där och jag röt till han: "Vad är du för en jävla förrädare som bjuder in fienden till vårt hem?" Med vapen i hand klev vi tre bröder raskt fram mot fem skäggiga, svartmuskiga fula typer. Och svingade våra vapen vilt omkring oss och nedkämpade fyra stycken, snabbare än ögat. Den femte som var den fulaste och fetaste, hoppade ut genom fönstret från fjärde våningen, i ren skräck av vår vrede.
Vi sprang snabbt ner för att göra slut på det lilla liv som möjligen fanns kvar i honom.
Morsan var beredd att ge oss eldunderstöd, med molotovcoctails ifrån fönstret ifall några fler Jihadapor, skulle få för sig något dumt där nere.
Men till min upptäckt, så låg där istället en liten flicka på marken, som kämpade för sitt liv. Jag sprang fram och gav henne HLR, men förgäves. Den lilla flickan visade inga tecken på liv.
Det gick förbi två stycken white trash-brudar som hånade den lilla flickans död. De var säkert i kompani med Jihadisterna. Och jag förtvivlad över flickans död men förbannad över deras ondskefulla arrogans ropade: "Vänta ni bara, skrattar bäst, som skrattar sig själv till döds."
De svarade med något ytterligare hånfullt tillbaka.

Och drömmen bytte stämning fast i samma miljö, vi blev uppbjudna på fest, av någon ganska kraftigt byggd yngling. Vi bröder gick upp och välkomnades av ett gäng på tio personer. Åtta snubbar och två brudar. Det var något lurt och det tisslades o tasslades om oss.
"Vad är det frågan om?" Sa jag och ynglingen kollade elakt upp och svarade, att de hade bestämt sig för att alla åtta utmana mig och mina bröder på slagsmål. Vi godtog utmaningen, lillebrorsan är ju på riktigt elitbrottare och jag ganska duktig på att slåss, storebrorsan var jag mindre säker på. Men vi skulle nog klara oss ganska bra ändå. Vi gick ner på gården för att göra upp. Och det var en busenkel fight. De var lätt att förutse och parera deras urkassa slagkombinationer. Så de låg allihop på marken efter någon minut.
Vi bröder skrattade och gick iväg mot stan. Där stod Paolo Roberto och skröt om hur grym han var under sin tid som proffsboxare.
Vi växlade några ord med honom och berätta om allt, vi nyligen varit med om. Och han lyssnade storögt på.
Sen vaknade jag upp.
Citera
2019-04-25, 11:00
Medlem
DRÖM
Jag hade glömt att mata min Hamster. Eller så hade katten ätit upp hamsterns mat. Osäkert, det var en blandning av båda två. Allt var iallafall mitt fel. Hamstern låg där i buren helt benig och kippade efter andan. Jag blev skitarg på både mig och katten. Jag var helt förkrossad över att min hamster höll på att dö och jag försökte panikslaget få i hamstern mat och vätska.

VERKLIGHETEN
Jag har aldrig ägt en Hamster 😂✌
Citera
2019-04-25, 11:11
Medlem
Jag minns bara en bild.

Jag satt på en häst med en annan cowboy till vänster om mig. Vi är på en lång stig på ett öppet fält.

Bortom fältet börjar djungeln. I skogsbrynet, till höger om stigen, står en enorm tv, säkert 50 m hög. Den är övervuxen med klängväxter som hänger ner.

Minns inte vad den visade men den var påslagen och jag minns att jag tänkte, jävlar vad vackert!
Citera
2019-05-06, 18:13
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Drabbas ofta av konstiga drömmar och denna natt utgjorde inget undantag:
Jag och ett par kompisar befann oss ombord på ett fartyg på väg till någon semesterort men när vi kom fram så fick vi meddelande om att det skett någon typ av katastrof där så vi var tvungna att åka tillbaka igen. Problemet var att fartyget vi kommit med vägrade släppa ombord oss igen eftersom biljetterna inte gällde för avgång det datumet. Sen träffade vi en snubbe som kunde hjälpa mot viss ersättning. Han hade fixat två flygbiljetter som han sålde till mina polare och mig hjälpte han att smyga ombord på ett fiskefartyg. Jag gömde mig bakom några lådor under resan. Några timmar senare befann vi oss i närheten av hamnen där jag hoppat ombord på det första fartyget och då blev jag upptäckt av besättningen som slängde mig överbord. Jag simmade i land men kunde inte ta mig upp på egen hand. Tack och lov så dök det upp ett litet sällskap som hjälpte mig upp och jag fick följa med dem till biblioteket, som hade en utställning med folkkonst skapad av lokala förmågor. Det bjöds på fika efteråt och samtidigt fick man chansen att för en billig peng införskaffa utgallrade böcker, DVD-filmer och diverse annat. De hade en DVD med den kompletta serien Dårfinkar & dönickar som jag köpte och gav till dess huvudrollsinnehavare Lena Strömberg, som befann sig i sällskapet. Hon blev jätteglad för presenten och kramade mig.
Citera
2019-05-07, 09:34
Medlem
Drömde att jag och några andra kvinnor, bland annat min morsa, var nere i någon slags tunnel eller liknande. Där nere fick en av kvinnorna kramper och låg på marken och sprattlade. Det visade sig sen att hon hade parasiter i hjärnan och i magen som utlöste sådana kramper (epilepsi?) Fast denna kvinna var mer zombieliknande och började jaga oss andra och vi flydde annars skulle hon kräkas ut parasiter på oss.. En parasit som låg på marken tog sig fram till en hund som följde med oss och denna hund blev också en zombie!

Vaknade sen. Skönt det bara var en dröm, haha
Citera
2019-05-10, 11:09
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag och sambon var på något sportevent, eftersom folk sprang på en bana, någon skulle åka skridskor, någon skulle tyngdlyfta.
Uppenbarligen var det som en biosalong helt plötsligt, och jag satt många rader bakom min karl av någon anledning, och upprepade ggr hade killen i raden bakom roligt med att peta ner något i min urringning upprepade ggr innan jag blev förbannad och sa till, och som alltid i mitt liv, är det jag som får höra att det är jag som skulle lugna mig, ÄVEN om någon annan har varit sjukt jävla fittig, så något motsvarande hos dessa verkar inte finnas.

Den ene som skulle tyngdlyfta var en tjej,
hon satt på en stol, och höll en stång med vikter på båda sidor över huvudet,
att göra squats med stolen under sig hade således inte varit möjligt, så vad hon tränade/tävlade i är oklart.
Sedan är det luddigt.
Citera
2019-05-12, 23:27
Medlem
skunkjobbs avatar
Detta slår alla mardrömmar om parasiter i hjärnan och annat hemskt, vi snackar extremt trauma.

Natten till idag drömde jag att jag bodde så nära hamnen där min båt ligger att jag hade utsikt över denna. Jag tittade ut och fick se hur min båt startade med fullt varv på motorerna och utan förare körde rakt upp på land där den gick sönder fullständigt. Det utstuderade med denna dröm är att jag drömde att jag vaknade, tänkte "vad skönt, det var bara en dröm" men när jag sedan kollade så hade båtfan ändå kraschat på land.

Sedan vaknade jag på riktigt och den ligger faktiskt tryggt och fint i hamnen. Det hela är förstås inducerat av att det varit mycket båtpyssel på sistone men det där med att jag drömde att jag vaknade och i drömmen tyckte det var skönt att det bara var en dröm har jag inget minne av att jag gjort tidigare.
Citera
2019-05-19, 10:57
Medlem
Sheen999s avatar
Väntade på en buss som var på väg till en festival, den var försenad och var väldigt otålig då jag längtade efter att dra tjack.

I en annan dröm samma natt tog jag en färdtjänst till jobbet men blev utslängd av föraren halvvägs då jag söp så fick gå resten.

Har för övrigt tagit en liten paus från droger och alkohol så kanske börjar bli lite sugen
Citera
2019-05-20, 09:50
Medlem
I natt drömde jag att Flashback skulle försvinna, helt sjukt... Sen drömde jag även att det började brinna i en historisk byggnad i min stad, och att jag skulle ringa 112 men att batteriet hade tagit slut i mobilen... Panik, ugh.
Citera
2019-05-23, 05:20
Avslutad
En återkommande dröm jag har, är att jag är jättearg på min syster, jag gråter och nästan kvävs för att hon inte förstår att hon gör fel eller sårar mig. Men i verkligheten är vi inte ovänner det minsta, ändå är det hon som är gestalten för min desperation, maktlöshet och ilska när jag hamnar i konflikt i drömmar. Hon är så kall och elak i drömmen.

Jag drömde häromnatten att det ringde på dörren och jag kunde inte hitta fram till öppningen, den fanns inte även om den fanns. Ringandet skar genom kroppen och plötsligt så mindes jag att dörren inte längre var där så jag skrev: kom in, dörren är borta! Men det kom ingen.

En annan dröm jag hade var att jag vaknade av att jag hade sovit på min arm och det gjorde ont, därför blev jag helt övertygad om att jag måste ha brutit armen i verkligheten, jag tänkte och jag tänkte på hur den hade brutits men jag kom inte på det men jag visste att den hade skadats. Det var skitfrustrerande. I och för sig hade jag druckit vin innan jag somnade och fått för mig att ha armövningar i rummet. Det kändes skönt och normalt.
Citera
2019-05-23, 06:58
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde att jag satt med min mamma i lobbyn på ett hotell, där jag bott i verkligheten - dock inte med min mamma. Min mamma var mycket yngre än hon är i verkligheten, hon var i den ålder som hon var då hon och jag gjorde några resor tillsammans på riktigt. Det var eld i de öppna spisarna, vi var behagligt trötta och satt och smuttade på var sitt glas fylligt rödvin. Jag höll upp mitt glas mot elden, och såg hur mörkt och fylligt vinet var. Glaset var av kristall - och det har inte det hotellet i verkligheten!

Ett sällskap med bara män i 40-50-årsåldern kom in. Det var en man som jag känner flyktigt i verkligheten - men är ganska nyfiken på! - och hans vänner. Han såg inte mig, eller kände inte igen mig. Jag förbannade att min mamma var där, för jag hade så gärna velat gå över till hans sällskap - men jag tyckte inte att jag kunde göra det när min mamma var med. Jag försökte övertala henne att gå upp på rummet och lägga sig - "mamma, jag ser ju hur trött du är!" - men det gick inte. Så där satt vi. Sedan gick sällskapet igen...

Min mamma vände sig mot mig och sa: "han har vackra händer. Jag såg att du också tittade på hans händer". Jag skämdes ihjäl, för att hon hade sett att jag kollat in en man med åtrå i blicken!!! (I verkligheten skulle min mamma och jag inte prata om män på det sättet, men jag skulle å andra sidan inte skämmas så där om det skulle hända heller.)
Citera
2019-05-28, 02:15
Medlem
Jag drömde om något oegentligt som jag läst här på forumet.. något som gjorde mig totalt rasande, ja rasande ändå från rötterna - den italienske romaren i mig vaknade verkligen till liv och jag var redo för strid! Det var dock en väldigt otydlig dröm så jag minns inte mkt detaljer, egentligen.

Sen vaknade jag... jag känner att även om det bara var en dröm så känns det bra. Om man kan få sk "closure" av en dröm, så fick jag definitivt det i natt.

Mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in