2012-10-14, 11:41
Medlem
frankie.carbones avatar
Jag drömde om en godzilla-Hitler som dödade allt i sin väg.
Citera
2012-10-14, 12:20
Medlem
TheShapes avatar
Drömde om att en äldre kollega var förälskad i mig. För att visa sin uppvaktning så gömde hon flygbiljetter till Island under min stol, samt en broschyr till guidad sälsafari.

Jag själv tycker att hon är en bra kollega, men knappast någon som jag ligger och tänker på om nätterna (eller tja, nu åtminstone drömmer om).
Citera
2012-10-15, 12:58
Medlem
3wyls avatar
Drömde att jag va i Australien på ett jättehögt berg där det va vinter på toppen. På endast det stället kunde man hitta en speciell djurart som hade en åsnekropp och Nicolas Cage's ansikte. Alla djuren såg typ likadana ut. Deras dagliga sysselsättning va att springa i fullfart rakt in i väggen med huvudet före.

Jag vaknade och flabbade hysteriskt i 10 minuter.
Citera
2012-10-15, 16:18
Medlem
Blev av med min kamerautrustning, såg tjejer nakna, blev efterlyst, haffad av polisen, fick handbojor på mig & vi åkte runt i skogen. Sedan drog de ut mig och spöade mig.
Citera
2012-10-15, 19:39
Medlem
Horatiuss avatar
Jag drömde att jag blev biten i arslet av en stor bulldog. Den vägrade släppa taget och det gjorde ont som fan. Jag försökte bända isär käkarna på den men det var lönlöst så jag bet istället den i arslet. Efter en stund så släppte den greppet och föll död till marken. Det var lite obehagligt i drömmen men när jag vaknade insåg jag det komiska i situationen och började skratta.
Citera
2012-10-16, 20:32
Medlem
Qweasd123s avatar
Jag drömde om att jag var ute på en mörk strand och plötsligt tog jag tag i min fjärrkontroll som gick till stereon. Fjärrkontrollen lyste lika bra som en ficklampa och mitt i allt lät den som en motorsåg som gick på tomgång. När jag tryckte på volymknapparna, + och - så lät det som att motorsågens maskin började rusa.

Plötsligt såg jag flickan från The Ring gå mot mig. Jag blev jätteskraj och kastade fjärrkontrollen mot henne men självklart missade jag henne. Jag vaknade strax efter det och pulsen var riktigt hög och jag var rädd. Jag tänkte "Jag ska fan aldrig mer kolla på en skräckfilm, de ger en ju psysiska men för livet.". Det var många år sen jag kollade på The Ring dock.
Citera
2012-10-16, 20:38
Medlem
Chrystales avatar
Drömde den inte inatt men jag kan berätta vad jag drömde när jag var 3 år som har hemsökt mig hela livet.

Jag drömde att jag vaknade på natten och skulle gå in till mina föräldrars rum och sova med dom för jag var mörkrädd. När jag kommer in i rummet så ser jag en tyrannusarius Rex (stavning) ligga och sova bredvid dem. Jag väcker mina föräldrar och den där jäveln vaknar. Vi springer till nedervåningen och vi stänger in monstret på altanen och den springer iväg.

Låter inte läskigt nu men den där drömmen är lika läskig varje natt som första gången jag drömde den och det är 14 år sedan.

Någon som vet varför man drömmer samma dröm hela livet?
Citera
2012-10-17, 00:06
Medlem
Duarelaks avatar
Jag drömde om min klasskompis, typ precis innan studenten han gav mig någon limejordgrubbsdrink, vi hångla.. Det var en jättekonstig dröm och natten innan drömde jag om hela mitt lv med tre olika pojkvänner jag haft och att två av dem skulle sova över? Wtf? Jag hade sex med den snygga, aldrig sett dem i verkligheten... Min familj var inte min familj det var helt annorlunda hus, det var som om jag bodde i ett typiskt smått engelskt radhus? Väldigt rörig dröm, sen var det någon del där jag drömde att min tjejkompis i klassen slickade mig därnere.. Det skrämde mig och jag vakna..
Citera
2012-10-20, 13:42
Medlem
LGDs avatar
Drömde om att jag befann mig på en fest hos en avlägsen bekant till mig. Där bjöds på bål och sprit i mängder, alla på festen blev otroligt fulla. Jag kände mig på ett ovanligt gott humör och frågade; ''Hur tuffa är ni här inne på festen egentligen? Jag menar så vi håller oss på samma nivå.''
Alla skrattade och en festdeltagare la av en fis så kraftfull att väggarna i lägenheten skaka. Rätt som det var, så ringde det på dörren, och jag som kände mig som hemma gick och öppna dörren. Framför mig så stod det någon underlig figur med Björnedräkt på sig, han hälsa på mig med Björnes röst.
Och jag kunde nu konstatera att detta var Björne i egen hög person.
Jag hälsade; ''Nej men Björne, för fan, välkommen in.'' Björne tackade, men han envisades med att ha på sig sin björnkostym.

Jag insisterade på att han skulle ta av sig den och visa sitt rättmätiga ansikte. Men då blev Björne helt plötsligt sorgsen, och berättade för mig att han var så illa tvungen att ha på sig sin björnkostym.
Därför att han hade vart med om en eldsvåda och hade olyckligt nog fått seriösa brännskador ifrån branden. Där slutade drömmen med att Björne gjorde bort sig och spydde ner sin björndräkt inifrån. Han fick även ligga med någon brud på festen.
Citera
2012-10-21, 02:00
Medlem
mbois avatar
Drömde att jag kom ett genialisk manus till en film, det utspelades sig "live" under drömmen! Men har nu glömt vad det riktigt handlade om... nåt mord tror jag!
Citera
2012-10-21, 09:03
Medlem
Doodis avatar
Drömde att jag åkte i en bil packad med människor. Dvs. många fler än vad bilen fick ta. Vi fick jagen av polisen och till slut stoppade. Poliser stormar åt alla håll, men det är bara mig dom sliter ut. Dom trycker upp mig mot väggen och stoppar upp en finger i röven på mig, och behåller det där! Det kändes verkligen som att någon gjorde det på riktigt.
Jag vänder mig mot poliserna och skriker "Det här har med M***** F****** att göra, eller hur?!" (En polis som försökte, falskeligen, sätta dit mig för våld mot tjänsteman.) Poliserna svarar leendes att så var fallet.
Jag "vaknar" bredvid en tjej jag känner allt för väl i verkligheten. Hon skakar på rumpan som att retas sexuellt med mig. Jag tänker "Äh, vad fan en gång..." och vänder mig om för att knulla. Då vaknar jag på jag och inser att jag bara har hunden bredvid mig. Tack och lov.

Somnar om och drömmer att jag står framför en flygplansmotor när planet precis ska lyfta, för att se om jag klarar av att hålla emot suget som blir av motorerna. Jag klarar det och ser planet lyfta. Sen är jag med min far i stan, han pekat mot luften och säger "Där i sitter D**** på väg till Thailand." Jag svarar att det inte kan stämma. För det första så flög planet norrut, för det andra var det för litet. "Vänta lite.." sa pappa. Då vänder planet om och fyger förbi oss, söderut på extremt lågt avstånd. Jag var orolig att dom skulle stöta i taken i stan.

Nästa ögonblick är jag på planet, vilket visar sig ha minst två våningar, då det är en trappa som minst är femton meder bred som leder ned till nedervåningen. Undrar om det brukar så ut så här på långa flyg, D**** blir förbannad och säger att det alltid är så. Jag blir förbannad och står plötsligt och sparkar på en annan kille, tillsammans med hans egna barn.
Sen kommer mamma in i rummet med en joint, för att jag ska kunna somna. Jag ska precis tända jointen när jag vaknar. Den här gången besviken att jag inte hade någon joint.
Citera
2012-10-21, 12:32
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Drömde om att jag befann mig på en fest hos en avlägsen bekant till mig. Där bjöds på bål och sprit i mängder, alla på festen blev otroligt fulla. Jag kände mig på ett ovanligt gott humör och frågade; ''Hur tuffa är ni här inne på festen egentligen? Jag menar så vi håller oss på samma nivå.''
Alla skrattade och en festdeltagare la av en fis så kraftfull att väggarna i lägenheten skaka. Rätt som det var, så ringde det på dörren, och jag som kände mig som hemma gick och öppna dörren. Framför mig så stod det någon underlig figur med Björnedräkt på sig, han hälsa på mig med Björnes röst.
Och jag kunde nu konstatera att detta var Björne i egen hög person.
Jag hälsade; ''Nej men Björne, för fan, välkommen in.'' Björne tackade, men han envisades med att ha på sig sin björnkostym.

Jag insisterade på att han skulle ta av sig den och visa sitt rättmätiga ansikte. Men då blev Björne helt plötsligt sorgsen, och berättade för mig att han var så illa tvungen att ha på sig sin björnkostym.
Därför att han hade vart med om en eldsvåda och hade olyckligt nog fått seriösa brännskador ifrån branden. Där slutade drömmen med att Björne gjorde bort sig och spydde ner sin björndräkt inifrån. Han fick även ligga med någon brud på festen.

Hahahaha. Jag slår vad om att det var en sanndröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in