2013-07-16, 15:48
Medlem
donaukinds avatar
Jag drömde att jag var lejonet på Smålands landskapssköld.... Hängde på en vägg och svor åt alla som gick förbi
Citera
2013-07-16, 17:14
Medlem
Esset45s avatar
Jag drömde att framsidan på min mobil sprack så de gick att vika mobilen dubbelt... Var tvungen att kolla mobilen två gånger imorse, men den verkar hel som tur är ^_^
Citera
2013-07-16, 17:41
Medlem
Drömde att vargar och björnar gömde sig i skogen bakom min fars hus. En flicka från min barndom samt hennes okända kompis fick för sig att gå dit, dom dök bara upp och ville gå till skogen.
Jag försökte varna dom, men dom lyssnade inte. Vargarna gick till attack, men var lätta att avvärja med slag på nosen. Björnarna däremot var lugna och kom aldrig fram till oss, trots att deras ungar sprang och lekte nära oss.

Resten av detaljerna är jag osäker på, men tror vi flydde i en ro-båt.
Citera
2013-07-16, 17:45
Medlem
jag drömde att jag var i 1994 och åt på Mcdonalds med några vänner, jag går på toa och när jag kommer tillbaka har jag fått notan och mina kompisar hade lämnat mig ensam. jag hade inga pengar och sprang ut, där mötte jag mina kompisar och vi sprang i (vad kändes som) 20 minuter. vaknade med väldigt hög puls sen somnade jag om haha
Citera
2013-07-17, 11:21
Medlem
drömde att jag körde en bil på en skogsväg.Vid vägens slut stod ett ödehus.Jag gick
in och det var katter överallt
Citera
2013-07-17, 11:51
Medlem
Plasticsmiless avatar
Att armbanden jag väntar leverans av skulle komma, men det skulle vara fel armband och jag skulle behöva göra returer och annat krångel igen..
Samt att pappa sa att jag inte fick vara ute efter kl 19..

Mitt i drömmen vaknar jag upp på riktigt av att pappa ger mig ett paket med mina armband som kommit på posten, och ordern stämmer och allt är ok.
Citera
2013-07-17, 14:38
Medlem
jag drömde att jag var tillbaka i alanya och gick förbi hotellet jag var på sist och alla blev jätteglada att se mig. sen vaknade jag
Citera
2013-07-19, 13:01
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Hade en skitskum dröm. Drömde att jag besökte min farmor och farfar med hela min släkt, som ett slags julfirande mitt i sommaren. Pappa hade med sig en "kompis" som hette Max (någon företagsledare tror jag, han existerar inte i verkligheten). Pappa och Max stod och pratade och det märktes tydligt att pappa var fruktansvärt irriterad på denne Max. När Max vände ryggen för att prata med någon av mina fastrar så tog pappa sin plånbok och slängde den långt ut på gräsmattan. "Vad fan sysslar du med?" undrade jag. "Han är så jävla irriterande, han var en djävul mot mig i skolan" förklarar pappa ilsket och pekar på Max. Jag beslutade mig för att pappa bittert skulle ångra sin reaktion om alla hans kreditkort skulle förstöras i det daggvåta gräset, så jag gick och plockade upp plånboken.
Citera
2013-07-20, 10:09
Medlem
Numes avatar
Länge sedan man drömde (s.a.s.).. Kommer ihåg att jag sög min egen penis, min kropp var delad i två så jag kunde suga hejvilt. Fick dock ingen vidare errektion, kunde dock ta in lite svett/bajs-lukt i näsan.
Citera
2013-07-20, 11:04
Medlem
Glupafallets avatar
I natt. Jag gick på en gata i staden jag växte upp. Det började regna. Bredvid höll några vägarbetare på och lägga stenar. De talade något om att de var dåliga på engelska, och något om semester tror jag. Sa exempel som "you is", "he are". Sen ändrades regnet till glesare men större droppar. Regnet såg ut som stora glaspärlor som föll. Jag lutade mig bakåt, eller la mig ner, vet inte, och fånga dropparna i munnen. Vägarbetarna tände på en stubin och sen exploderade någon tunna högt upp (kanske på en skorsten, minns inte). Det är allt jag minns. Vad betyder det?
Citera
2013-07-20, 17:56
Medlem
Spaders avatar
Jagad-av-polisen -dröm

Var någonstans i Sthlm med en massa randoms (jag är alltid i umgänge med för mig okända människor i mina drömmar - vet ej varför. Teorier?). Det kändes som någonstans vid Skanstull/Globen.
Minns inte vad vi gjorde där men det dök iaf upp en massa poliser (polisbussar) och så kom det fram en dryg snutjävel och började snacka med oss. I drömmen var jag osäker på ifall jag hade cannabis i blodet eller ej så jag försökte så gott som möjligt att svara ärligt på frågor. Han frågade om jag rökt på nångång och jag drog iväg "ah, I Amsterdam för typ 6 år sedan. Man måste ju prova när man är där - dom har ju annan lagstiftning där som du vet".

Han släppte iväg mig först, men ändrade sig sedan av en okänd anledning och bad mig att gå till en polisbuss lite längre ner längs gatan. Här såg jag min chans och kutade då in i någon slags kontorsbyggnad/skola. Det var en stor byggnad med väldigt många våningar och det var helt tomt på folk - så klockan var väl efter 1900 iaf. Jag minns att jag gick från rum till rum, våning till våning och hela tiden kollade runt omkring mig. Jag lyckades undvika snutjävlarna och planen var att vänta ut dem och sen bara sticka iväg lite så där casual-aktigt ni vet.

Planen funkade iaf och i slutet av drömmen så hade polisen tagit hand om de flesta av mina "polare" och börjat ta sitt pack och dra. Polisbussarna hade börjat lämna platsen och jag gick lugnt ut från entrén. Gick tillbaka till stället där jag blev "arresterad" och såg där att min väska och mina grejer låg där i gräset (plånbok, nycklar, mobil).

Känslor i drömmen var iaf paranoia, oro/ångest samt starka flyktkänslor - ville bara bort från jävlarna och min plan var att ligga lågt (outwit them). Jag vet att drömmar där man blir jagad innebär att man in the realworld försöker undvika något problem; och är polis involverad så innevär det oftast ett moraliskt problem (eller att man avvikit från sina värderingar). Saken är bara den att jag inte har några moraliska problem i nuläget - och jag har heller inte avvikit från några värderingar. Så vad kan detta betyda?
Citera
2013-07-21, 12:40
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Haha drömde att jag klättrade upp för ett berg och högt uppe på berget låg en stor garnison och en mycket gammal stenkyrka. Soldaterna jagade mig ner för berget eftersom de trodde jag var en spion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in