2012-08-23, 11:31
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag drömde att jag tog ett snabbtåg till Ukraina. Tåget åkte i hastigheter en bra bit över 400 km/h. Men inne i Ukraina föll jag av tåget, fast jag dog inte. Jag landade vid en liten grusväg. Jag vandrade längs den, och kom efter en stund till ett vägskäl. Jag tog den som ledde till vänster. Den ledde till en gammal fabrik, som fortfarande var i bruk. Väl där mötte jag en man, som var klädd i något som såg ut som tyg gjort av påsarna som finns på Ikea. Han hälsade mig välkommen på svenska, vilket jag fann ytterst märkligt, eftersom vi var på den ukrainska landsbygden. Han var tydligen en gammal svensk skådespelare som lagt av, och börjat jobba på fabriken i stället.

Han visade mig runt i fabriken, och introducerade mig till en underbart vacker ung dam, som också jobbade där. Hon kunde också svenska, konstigt nog. Den gamle skådespelaren gick för att uträtta sina behov, och den unga kvinnan sa till mig att hon gärna ville därifrån, eftersom hon skrivit under ett bindande kontrakt, som gjorde att hon inte kunde lämna fabriken utan att riskera att hamna i fängelse. Vi smög oss ut, men tyvärr blev vi upptäckta av skådespelaren klädd i Ikeapåsar, och han slog larm, så vi fick springa utav bara helvete, upp på taket. Dock blev det ingen dramatisk actionfilms-jakt, utan det gick ganska lugnt till. Ingen annan brydde sig, utom skådespelaren, och han var närmare 70 år gammal, så han orkade inte springa särskilt fort. Vi hoppade ner från taket, snodde en bil och drog därifrån.
Citera
2012-08-23, 12:14
Medlem
Det här drömde jag förvisso när jag var förkyld och hade feber, men ändå

Jag drömde att jag var gravid, men istället för den där linjen man brukar få på magen så hade jag en tjock sträng av grön marmelad.
Citera
2012-08-23, 12:27
Medlem
Scherbatskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexandraf
Det här drömde jag förvisso när jag var förkyld och hade feber, men ändå

Jag drömde att jag var gravid, men istället för den där linjen man brukar få på magen så hade jag en tjock sträng av grön marmelad.

Hahaha

Drömde en sexdröm om sambon i natt.
Annars har jag de senaste nätterna drömt mycket konstigt. Bland annat att jag var i en Minecraft-liknande värld där alla bodde i kojor högt uppe i träden. I en av kojorna gömde sig guden Torak (från Sagan om Belgarion) och sprutade eld på alla som kom nära. Målet var att förstöra hans koja så att världen kunde bli fri.
Citera
2012-08-23, 12:39
Bannlyst
Jag drömde om att jag vaknade upp och trodde att jag hade blivit attackerad av en jävla massa penisar. Men efter ett tag inser jag att jag har ett penis täcke! Det är fullt med snoppar på mitt täcke och min kudde.. Så det var alltså inga som attackerade mig, hehe jag bara trodde det i drömmen

Jag var helt förstörd efter. Tänk att ni vaknar upp också är det en massa penisar överallt som attackerar dig. Haha.

Måste säga.. att det är faktiskt väldigt läskigt när man drömmer om att man vaknar upp, för då tror man att det som händer. Händer i verkligheten.
Citera
2012-08-24, 11:40
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Först drömde jag att jag gick på stan (min gamla hemstad). Jag gick förbi en buss, som körde på höger sida av vägen. I den satt en neger med tuppkam på chaufförssätet. Jag frågade vart bussen går. Han sa något på extremt bruten svenska, så jag hörde inte, men chansade på att den gick dit jag ville (jag minns inte nu vart jag ville). Den gick bara en station dock, sedan kastade han ut mig den jäveln. Jag blev sur, men han körde iväg innan jag hann göra något. Jag gick utanför en galleria och sprang rätt in i två av mina gamla klasskamrater.

Vi gick in i gallerian, för en av dem skulle köpa något i någon affär. Vi gick uppför en trappa, och där satt tre tjejer. Tjejerna satte krokben för mig precis vid trappans slut, så att jag föll pladask på golvet. De fnittrade. Jag brydde mig inte, utan följde efter mina kompisar, som gått in på BR-leksaker. Vi tittade i en låda, och där låg en revolver och två pistoler. Vi tänkte att det nog bara var låtsaspistoler, men jag plockade ur ett magasin till en av pistolerna, och såg att det var fylld av riktiga patroner. Vi blev jävligt fundersamma, och övervägde att ringa polisen, alternativt ta ett var sitt vapen. Här vaknade jag dock, så jag fick aldrig veta.
Citera
2012-08-24, 18:52
Medlem
zajjahs avatar
JAg drömde att jag var vid en bassäng. Sen gick det ett rör från bassängen. Såhär.

-----.................---------- -------
......|................|...........|| <- det närmst är röret. om ni fattar :P :P Innan är bassängen.
......|________===== X
Hur som helst så var det fyllt av vatten och jag vaknade sitandes där. Benen åt bassängens håll och överkroppen uppåt. Altså satt hopplöst fast och drunknade. Riktigt jävligt =/
Igonerara punkterna.
Satt vid Xet
Senast redigerad av zajjah 2012-08-24 kl. 18:55.
Citera
2012-08-25, 17:52
Medlem
Jag drömde att jag sket i någon herres toalett, och när jag skulle spola vägrade avföringen avlägsna sig; det blev stopp i toaletten helt enkelt. Efter detta är det lite luddigt, hade dock en kompis där - kom inte ihåg vem - att överlägga med, och vi kom fram till att försöka spola igen. Andra gången gick det bra, och skiten gick ner i rören som gav ifrån sig ett ljudligt duns - och en förestående penibel situation kunde undvikas. Jag drömde verkligen detta.
Senast redigerad av Lurchie 2012-08-25 kl. 17:57.
Citera
2012-08-25, 22:08
Medlem
Quantics avatar
Drömde (som vanligt ) att jag lirade DayZ och hittade något epic vapen.
Citera
2012-08-26, 14:14
Medlem
Lys avatar
Drömde att jag flyttade till ett varmt, sydligt land. Att jag fick dela lägenhet med tre svenska tjejer, positiva och vänliga. De jobbade alla på ett stort sjukhus, och jag undrade om jag kunde få nåt jobb fast jag inte har utbildning, och de sa det fanns massor av enklare jobb att få. Frågade även vilken valuta det var i landet, hade ingen aning om det. Satte eld på något. Satt lugnt kvar och ingen fattade att jag orsakat branden. Var nöjd med tillvaron, men den var ändå osäker och märklig, som att befinna sig på ett gungfly. Jag insåg det inte fanns nån återvändo, jag var så långt borta från mitt hemland att jag inte skulle kunna resa tillbaka. Släppte även ut en brottsling ur hans cell. Bara öppnade dörren, gav honom nån sorts röd, rund pryl och så sprang han iväg.
Citera
2012-08-28, 22:44
Medlem
Acid-Brains avatar
Drömde om att jag och en gammal kompis stal en paketbil som vi sedan körde vårdslöst omkring med genom buskage, stängsel och över små sjöar. Bilen blev totalt demolerad. Mitt under vansinnesfärden fick jag något slags varsel om att vi var efterlysta av polisen. Jag blev väldigt orolig över eventuella skadeståndskrav, så därför beslöt jag att vi skulle lämna bilen på någon ödslig plats. Vi lämnade den i ett avlägset villaområde, men mitt samvete hade börjat tära på mig redan då. Någon dag senare lyckades jag därför intala mig själv om att ifall jag obemärkt förde tillbaka bilen till samma plats varifrån den blivit stulen, så skulle det innebära att inget brott hade skett och allt jag hade gjort skulle omintetgöras. Jag förde tillbaka bilen, flydde platsen och var plötsligt jagad av polisen. Jag var även berusad av någon anledning och ville verkligen inte åka dit för rattfylla. Jag lyckades fly från polisen, gick ombord på ett fartyg och efter detta blev det väldigt dimmigt.

Plötsligt befinner jag mig på något planeringsmöte med en massa släktingar. Vi vandrar omkring i ett hus som är lika stort som en liten stad. Det var ett väldigt skumt möte där död, begravning och demenspiller var huvudtemat. Jag hade väldigt många år på nacken. Min syster sade att jag var 156 år gammal och menade att någon läkare hade förutspått att jag skulle bli 256 år gammal. Då och då fick jag höra "du borde egentligen inte leva." Det var en väldigt trist stämning. Jag var tvungen att äta flera stycken små gröna demenspiller varje dag för att hålla mig vid medvetande. I samma veva dök en enäggstvilling upp från ingenstans och frågade mig var min bil var, medan han körde sin bil upp mot en ramp för att göra någon slags rotation i luften. Då började jag nästan gråta.
Senast redigerad av Acid-Brain 2012-08-28 kl. 22:51.
Citera
2012-08-29, 11:58
Medlem
LGDs avatar
Jag drömde om att jag var med i en kriminell organisation. Våran verksamhet gick ut på att distribuera droger. Jag satt i en volvo jämte en man med vildsint, psykopatiskt utseende. Han berättade under tiden, vi åkte till ett ställe, där vi skulle råna en snubbe på toppslättsskivlingar. Att denna snubbe, en gång i tiden hade blåst min kompanjon, på pengar och golat ner han inför polisen. Jag kände hur jag drabbades av vredesmod, och klappa gasen i botten och åkte iväg med en jävla hastighet mot vår destination. Väl där så såg vi snubben, han såg ut som 'Elaka Måns' i barnfilmen 'Pelle Svanslös', och med sig hade han två vapendragare, dessa var Bill och Bull.
Dom hann se oss och Bill o Bull, drog upp två stycken Uzi för att avlossa en mängd patroner mot våran bil. Jag lyckades ducka undan skottsalvan, men min psykopatiska följeslagare hade inte samma tur och gick sitt öde till mötes.
Jag aktivera mitt psychomode, drog med mig en hagelbrakare och gav fan i allt. Min numera avlidne följeslagare, hade en tänd cigarrstump i mungipan. Jag drog loss den ifrån hans läppar, och satte den mellan mina tänder, nu var jag fan i mig hård.
Jag kastade mig ut, genom den sönderpepprade framrutan, och gjorde en kullerbytta när jag nudda marken. Bill o Bull, såg lamslagna ut och hann inte reagera, innan jag satte varsin blysalva i bröstkorgen på dom vilket resultera i, att herrarna flög runt i en kaskad av kroppsdelar och blod i luften.
Jag gick fram till Måns, och drog ett bloss av cigarren, så att molnet av cigarröken skymde mitt ansikte på ett coolt sätt, som bara clintan gör i sina filmer.
Måns, såg skärrad ut och skakade tänder, jag sa till honom lugnt och sansat, att kliva in i förarsätet på sin bil och jag satte mig bredvid honom på passagerarsidan.
Jag bad honom, att ta oss till stället där toppslättsskivlingarna skulle befinna sig, han lydde utan att säga ett knyst. När vi var framme vid en rondell, började han flippa ur och tappa kontrollen över fordonet. Jag sa till honom att ta sig samman, annars skulle han få smaka på bly.
Han sa att jag inte skulle få tag på varorna, om han så skulle dö på kuppen. Jag satte pipan mot hans huvud och lossa av en salva, hans huvud sprack mitt itu och hjärnsubstansen flög in i sidorutan. Nu tappade jag kontrollen över bilen, och vi kraschade in i en långtradare, där bilen sprängdes i en jädra explosion.

Där tog eländet slut.
Citera
2012-08-30, 07:21
Medlem
kvertys avatar
Jag drömde att jag var spindelmannen och kunde skjuta nät från mina handflator, hinner inte berätta mer än att det var askul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in