2012-06-18, 03:19
Medlem
200kgs avatar
Jag minns inte riktigt, men jag kan berätta en annan sjuk dröm jag hade för inte så längesedan.
Jag var med en polare och så hade han tydligen köpt massa amfetamin. Så tog vi en spårvagn som ledde in till en skog, vi var ensamma på spårvagnen och ingen körde den, men den körde automatiskt och det var inga såna spår den åkte på, utan den åkte bara rätt ut i skogen utan problem.
Vi klev av den efter ett tag och gick in i en grotta där det fanns bord, TV och allt möjligt, så hade han allt amfetamin i en stor jävla burk, tänk er typ en tom relativt stor konservburk, t.ex en sån burk man får när man köper ärtor eller majs fast större och bredare.
Han öppnade den och den var proppfylld med vitt pulver, och där satt vi och sniffade hela jävla natten.
Helt plötsligt var vi inne i en lägenhet och höll på och sniffa som fan och kollade på TV, sedan gick vi ut på balkongen och skulle röka en fet, vilket vi gjorde.

Men då stack en granne ut huvudet och började skälla, då gick vi båda in snabbt och båda faceplantade i golvet. Vi däckade typ, fast ändå inte, för jag minns att jag bara låg där, men inte medvetslös i drömmen liksom. Däremot vaknade jag efter det, tror jag, eller minns inte mer av det.

Ganska skum dröm.

600 inlägg, wooo.
Citera
2012-06-18, 21:43
Medlem
dakires avatar
Mycket märkligt dröm.

Vi befinner oss på en finlandsbåt eller dylikt ute på däck. Där finns ett antal bänkar och bord där folk sitter.

Bland dessa människor finns Håkan Juholt. Han är yngre, och har fula glasögon, typ Göran Perssons gamla glasögon. Det verkar som om Håkan har valt att åka med eftersom det är en swingers-kryssning, det är i alla fall vad han tror.

Tyvärr, för Håkans del, så verkar samtliga resenärer totalt ointresserade av sex. Håkan är mycket sugen på att sätta igång och ställer olika frågor och försöker föra in samtalet på sex. Ingen verkar förstå hans intentioner.

Han ser verkligen dum ut i sina fula glasögon och frisyr, och ingen tar någon som helst notis av hans anspelningar. Där tar det som tur väl är slut.
Citera
2012-06-21, 06:24
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag var i en stor lagerlokal, där en "festival" hölls. Festivalen firade mångkulturen. Jag såg en invandrarfamilj som gick runt med regnbågsfärgade flaggor och firade. Jag frågade om de visste vad flaggan betydde. De sa att den var deras och hade varit det i många generationer. Jag sa att det var homosexuellas flagga. De blev chockade och krävde bevis. Jag visade dem Wikipedia-artikeln om homosexualitet, och de blev förbannade, och slog ner en kvinnlig journalist från Aftonbladet, som anklagat dem för homofobi. Tjejen intervjuade dem senare igen, men hon blev nedslagen igen.

Sedan var drömmen förändrad. Det var tävling i bänkpress, och jag och två vänner körde. Min kompis, som i verkligheten inte är särskilt stark, tog lätt 120 kg, vilket sänkte mitt självförtroende något enormt. Jag sket i att bänka, så jag gick till en krog som hette "Pelles", för att dränka mina sorger i sprit. Krogen var emellertid full av 40+-are som ville återuppleva sin ungdoms dagar av glans. Jag gick ut igen, och ställde mig mellan två närliggande lyktstolpar, och lekte straffsparkar med en lokal ungjävel. Ungen var någon jävla naturbegåvning, han spelade bättre än Messi, så jag fick storstyrk.

Drömmen var egentligen mycket mer detaljerad och innehållsrik, men jag kan inte sätta ord på det jag drömde.
Citera
2012-06-21, 12:05
Medlem
Roxanas avatar
Sista drömfragmentet från inatt är delar ur Sunes sommar.
Citera
2012-06-24, 20:03
Medlem
Acid-Brains avatar
Drömde att jag var ute och fiskade. Jag lyckades fånga en skinande regnsbågslax som jag planerade att göra middag av. Plötsligt kom det någon båtfarare som berättade att det var förbjudet att fiska där och tillade att man får betala böter för varje fisk man dragit upp ur vattnet. Själv hade denna kuf ett hagelgevär runt axeln och hans båt var full med döda skogsdjur som mest påminde om hermeliner. Han stod tyst och stirrade på mig.

Jag hoppades att laxen fortfarande var vid liv, så att jag kunde slänga den tillbaka i sjön. Sekunderna tickade iväg, och laxen öppnade och stängde sin "mun" mer och mer frenetiskt ju mer tiden gick. Jag greps plötsligt av panik då jag märkte att jag hade svårigheter med att få laxen tillbaka i sjön. Drömmen började här gå väldigt långsamt och trögt. Något senare in i drömmen var det någon mansröst som tydligt och klart, men med låg röst, började viska någon form av visdomsord åt mig.
Citera
2012-06-29, 19:59
Medlem
Roxanas avatar
Om tjocka, bruna ylande vargar och att jag jaktränade örnar.
Citera
2012-06-30, 16:13
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
En skum dröm som vanligt, knappast sammanhängande.

Jag var på bio, och skulle se Titanic. Filmen var i super-3D, dvs allt som hände i filmen hände i realtid i verkligheten. Jag stod på en av propellrarna när aktern pekade upp mot himlen. Därifrån såg jag min gamla hemstad, och såg en skola med en ovanligt stor urtavla på fasaden. En tjej, med rastaflätor och ett typsikt Ung Vänster-utseende, stod bredvid och sa att det var där som Vladimir Ilitj Uljanov föddes. Vad fan, det är ju Lenin, tänkte jag.

Drömmen ändrades och jag och tjejen stod i en park. Vi skulle tälja Vintergatan ur trädstammar(?!). Jag tog en sten, och kastade den mot ett träd. Tjejen utbrast då att serber visst kan vara rasister.

Så sammanhängande och logiska är mina drömmar.
Citera
2012-07-01, 18:50
Medlem
LGDs avatar
Jag drömde att jag vara inlåst i ett fängelse i Thailand, varför jag var fängslad vet jag dock inte.
Vi fångar, satt i matsalen (som förövrigt liknade matsalen i min grundskola) till fängelset och åt spenatsoppa. En av internerna sa att han ville ha min mat, jag vägrade att ge honom någon mat. Då blev hans reaktion naturligtvis aggressiv, han gjorde en blixtsnabb rörelse och nu hängde jag uppochner. Fången greppa tag i mina tånaglar med en griptång och med ett häftigt ryck så slet han loss mina naglar, en efter en. Vakterna tyckte tydligen inte om behandlingen, så de radade upp oss fångar på fängelsegården, där det stod en vedklyv framför oss. De ropa upp den brottsling som hade torterat mig, han steg fram och vakterna bad honom lägga ned huvudet på vedklyven.
De satte igång maskinen och kapa hans skalle mitt itu.
Citera
2012-07-02, 17:43
Medlem
SliskigTummes avatar
Jag drömde att det blev något sjukt krig mellan min stad och en annan stad.

Den andra staden attackerade med 3 stycken krigsfordon som var omålade till orange/röda(Såna som man transporterar soldater i) fullastade med brutala pitbulls!
Och jag minns rädslan jag kände, total dödsångest.
Jag minns ljudet när de släppte hundarna lösa! Jag och några andra lyckades springa ur deras radar så att säga, och jag minns hur ont i benen jag hade efter allt springande och hur jag kände smaken av blod.
Helt sanslöst.
Citera
2012-07-02, 18:07
Medlem
Bledsaters avatar
Drömde nånting om att jag gick runt bland politiker på almedalsveckan och blev ledsen, rädd och galen.
Citera
2012-07-05, 17:30
Avslutad
Jag drömde nån skräckdröm att jag blev torterad av galna japaner. De högg av armar, händer, ben o fötter. Sen brände de en med glödgat järn. Men i slutet av drömmen visade sig allt vara ett TV-spel...
Citera
2012-07-09, 11:31
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag hade flera olika drömmar.

Först drömde jag att jag var vid min mellanstadieskola. Jag hade en cykeltävling med en av mina klasskamrater, av storleken XL. Trots att han var fet så vann han, eftersom jag var tvungen att cykla i motvind och uppförsbacke, av någon anledning.

Sedan ändrades drömmen. Jag var hemma i min lägenhet. Jag såg en spindel på väggen, en sån där med liten kropp och långa, smala ben. Den hoppade omkring som om den vore tokig, och jag försökte förgäves att slå ihjäl den med en tidning.

Jag vaknade, och somnade snabbt igen om.

Nu var jag i Tyskland. Jag, min pappa, den gamle fotbollsspelaren Eusébio samt en för mig okänd tjej åkte bil. Jag körde. Vi körde till ett stor köpcenter, det var svårt att hitta parkering, men det löste sig till sist. Vi gick in i köpcentret. Pappa och Eusébio gick och kollade på fotbollsskor, och jag ville följa med, men då ryckte tjejen tag i min arm och sa att vi skulle gå längst upp. När vi kom upp visade det sig att det där låg ett villaområde. Tjejen avslöjade att hon var polis, och sa att hon skulle förhöra en missbrukare, som bodde här. Vi gick in till honom, han hade rakat huvud, var ganska biffig och väldigt tatuerad. Han såg mycket farlig ut. Vi sa att vi skulle förhöra honom, och han sa att vi skulle gå in i städskrubben. Jag beordrade honom att gå in först. Förhöret gick bra, men vi kunde inte gripa honom. Vi gick ut och killen önskade oss en god jul.

Dags att åka hem. Vi gick till parkeringen och klev in i bilen. Vi körde iväg och ut på en korsande väg. En stor, bred och röd amerikanare kom från vänster, och jag hann precis väja undan så att vi inte krockade. Jag svor en lång ramsa över hur folk kör i det här landet, och sedan fortsatte vi. Eusébio sa att han var lik Ronaldo. Jag svarade att jag inte riktigt ser likheten. Då la han armarna i kors och surade.

Sen vaknade jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in