2008-08-08, 15:18
Medlem
Psynovas avatar
Jag drömde att jag var på full moon festival, vid darkpsy stage och stompa stompa stompa!

Det är så jävla skönt och drömma om stunder man verkligen njutit av, kan göra hela dagen så underbar!
Citera
2008-08-08, 23:15
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Jag drömde att jag blev överfallen och infekterad av några slags små insekter, på order av deras ledare som var en slags kombination mellan jokern i Batman och en insekt. Till följd av detta började jag mutera, fick konstig grön hy på vissa områden och blev starkare & snabbare.

Jag var nu insatt på att döda insektsjokern, då jag såg honom som ett hot mot mig och min familj. Jag anlände till ett hus där han höll till, spöade upp en samling av hans vakter och började slåss med honom. Jag dunkade hans huvud i en samling betongväggar, men han överlevde trots mina ansträngingar och lyckades smita undan.

När han smet undan och jag förlorade spåret, begav jag mig till min familj för att skydda dem. Och nu åkte vi i en buss. Insektsjokern var nu redo att slåss igen, och hoppade på taket och började riva upp det. Jag började nu köra bussen för att bli av med honom, och det blev en helvild åktur förbi samlingar av träd, samt i närheten av stup.
Men på något sätt lyckades jag undvika att krasha bussen, och vi anlände till en forskningsbas där min familj kunde få beskydd medans jag tog hand om insektsjokern.

Nu började jag jaga honom igen, och sökte igenom ett lager som han ägde. Jag dräpte några av hans vakter, men fann honom inte där. Dock gav han mig ett medellande att han hade något som var viktigt för mig. Jag antog självklart att han syftade på min familj.
Jag stannade i alla fall i lagret ett tag, för att söka ledtrådar. Och då jag kom in i ett rum, öppnades en grön stråle mitt i luften och två stereotypa utomjordlingar kom ut ur den. De var fredliga och försökte sig inte på något. Av nyfikenhet gick jag in i strålen, och det visade sig att jag inte bara kunde resa mellan världar med den, utan även i tiden. Jag reste då tillbaka i tiden för att stoppa insektsjokern i tid.

Drömmen fortsatte en kort tid efter det, dock utan avslut, men jag kan inte minnas något mer specifikt från den.

/Teutonic Warrior
Citera
2008-08-10, 13:00
Avslutad
I natt drömde jag att jag blev jagad av zombies, och att det låg döskallar i skogen!
Citera
2008-08-10, 19:11
Medlem
Inatt drömde jag att jag var homosexuell. Jag hade även homosexuella människor i min bostad.
Citera
2008-08-11, 00:10
Medlem
Om att jag var stridspilot. Jag gick igenom en hel passagerarterminal (?!), iklädd full G-dräkt, och bara visade min ID-bricka (?!) och passerade säkerhetskontrollen fullt pipandes, och sedan ner ut på plattan. Jag fick dock gå en lång bit till flygplanet (som var en F22 ist för JAS tydligen) och där stod generalen och skulle "testa mig" genom att plocka isär hela cockpit och be mig sätta ihop allt igen innan jag fick flyga. Då bad jag han dra åt skogen.

Hoppas detta blir sanning någon dag!
Citera
2008-08-11, 00:42
Medlem
Nullisecunduss avatar
Fick aldrig komma till....

Befann mig på en brygga full med fräsiga båtar,väl på bryggan började jag flörta med en Milf(tydligen gift) som stod ute i en stor båt med kapell, hon vinkade inbjudande in mig, vi skulle förståss ligga med varandra på båten, väl i båten och ska precis komma till då hennes gubbe kommer springandes på bryggan, arg som fan förståss...

Vi smiter ifrån med båten o skall lägga till nånstans där vi kan vara ifred, men vart vi än försöker lägga till med båten så står gubbjäveln där på bryggan eller berget, efter ungefär hundra olika bryggor o berg med samma arga gubbe lyckas vi till slut ankra mitt ute på sjön, ska precis sexa till det...Då öppnas en dörr från kappellet......och en liten pojkröst säger:-Va håller ni på med????

Vakna frustrerad som fan
Citera
2008-08-11, 03:17
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erigerad näsa
Inatt drömde jag att jag var homosexuell. Jag hade även homosexuella människor i min bostad.

Det låter som om du inte bara är homosexuell i drömmarnas värld, av inlägget att döma.

/Teutonic Warrior
Citera
2008-08-16, 14:36
Avslutad
Jag somnade i går kväll med radion på, P3 Rytm, där spelades det reaggie, o jag drömde att jag var på reaggie-fest o rökte cannabis.

Sen i natt, så drömde jag att jag var med i Arkiv-X, minns inte riktigt att om det var jag som var Fox Mulder, eller om han var med. Men jag minns att jag o Dana Scully jagade någon slags zombies som såg otroligt groteska ut. Var en mardröm.

Sen drömde jag att jag tog Emma på brösten o sen fick knulla med henne.

Till sist så drömde jag att jag var polis o åkte rollerblades i stan i uniformen.
Citera
2008-08-16, 14:49
Avslutad
Jag drömde att jag blev beskjuten, och att jag själv skjöt mot personer. Det var personer som jag aldrig sett förr. Min kompis började tafsa på mig och erkände sin homosexualitet. Det var även en mystisk begravning. Två personer hade dött, jag vet inte vilka eller vad som hade hänt.

Det var en väldigt obehaglig dröm.
Citera
2008-08-16, 18:29
Medlem
Damortes avatar
Jag hade en jävligt underlig dröm häromdagen rörandes monster från en annan dimension eller värld som tyckte om att mumsa på människor.

Drömmen utspelade sig i en liten kuststad och såg på något sätt mer futuristisk ut än vad en normal stad gör.

Jämte staden låg det en jättelik katedral kombinerat med slott.

I drömmen fick jag följa två unga flickor (1-12 år) som skulle konfirmeras eller göra något annat religiöst inne i slottet. Jag var således inte med i drömmen själv, men kunde kontrollera vissa händelser i drömmen. Det var som nån slags interaktiv film.

Början av drömmen handlar om att flickorna förbereder sig med att välja ut klänningar, sitter och fnittrar och jag kan se att de är väldigt nära vänner.

Plötsligt attackeras staden utav varelser som kallas "Shateffs" och som kommer från en plats som heter "Daemonbone". Varelserna består utav en myriad utav olika slags monster. Tillexempel finns det stora svarta exoskelettliknande händer som sitter fast på gymbaskorförsedda ben. Mitt i handen har dessa varelser en stor mun full med vassa tänder. Handen runtomkring munnen använder de till att gröpa ur människor med medans de äter.
Staden blir alltså attackerad och människorna har inte en chans utan alla blir till mat .
Jag minns tydligt hur händerna gröpte ur människor och hur andra varelser som jag inte kommer ihåg riktigt hur de såg ut högg in de med. På något sätt kändes allt rätt civiliserat och precis som om monstrerna bara skulle käka lite middag eller nåt sånt.
Plötsligt började stora vita plastrobotar liknande såna man köper till småungar komma patrullerande in i staden. De var rätt primitivt byggda tyckte jag, de hade inga leder i benen och rörde sig rätt sakta framåt, och jag minns tydligt att jag visste i drömmen att jag kunde få dem att röra sig snabbare på något vis och då skulle de ramla men jag valde att inte göra det.
I händerna på robotarna fanns vita fjärrkontroller med svart front. Och helt plötsligt börjar robotarna skjuta på de människor som fortvarande lever. När de träffas av strålen från vapnet förvandlas människorna till en brunaktig halvgenomskilning sås. Jag såg hur alla dragen fanns kvar under kläderna som inneslöt såsen precis som om såsen inneslöts utav någon slags osynlig plasthinna. Sedan ramlade såsmänniskorna ihop och splatshades ut över marken så att såsen spred sig över de människor som höll på att bli förtärda.
Under tiden har flickorna i slottet märkt vad som är på G inne i staden. Den ena flickan blir panikslagen och kan inte röra sig och då kommer ett monster in och käkar upp henne. Den kvarvarande flickan försöker först fly ut genom slotsporten som utav någon anledning bara är en vanlig liten brun trädörr men ser att det är alldeles för mycket monster därute som kalasar på folk.
Istället flyr hon genom slottet och hoppar ut genom ett fönster som vätter mot havet och börjar simma mot friheten bortom staden.
Sedan är hon plötsligt framme och ska bli intervjuvad utav några agenter från någon obskyr underättelsetjänst. Den ena utav agenterna vet jag är en sportjournalist som jag såg på tv kvällen före. Nån lång blond kille med halvlångt hår som ser ut som någon strykt ett fläsklägg över det. Den andra är en kvinna som ser rätt trashig och äcklig ut.
Agenterna verkar inte vara så intresserade utav hennes berättelse utan avfärdar den trots att det vet att hon talar sanning. På en tv i rummet ser jag en journalist som står mitt i förödelsen och brättar att hela stadens befolkning verkar ha fallit offer för nåt slags angrepp.
Drömmen avslutas med att agenterna skrattar år flickan för att sedan börja kopulera.
Citera
2008-08-21, 21:44
Medlem
Läskigs avatar
Två fotbollsdomare kommer in på en, vad som ser ut att vara halvt inomhusplan/halvt utomhusplan, med fulla läktare på ena sidan, och på andra sidan en typisk gympasalsvägg, gympaplansväggen som är grönmålad, den har även en dubbel glasdörr i mitten där domarna kom ut ifrån, gräset verkar f.ö. vara av konstgräs men där gissar jag bara.
Med sig in på plan har domaren två bollar, vita med gula fält, och en schäfer-hund, bollarna rullas in på planen och publiken börjar bua. Man hör en kommentator, som om jag inte minns helt fel är Arne Hägerfors kommentera med orden: Vad tycker ni om damaren än då?
Medans vår betraktare står kvar ungefär vid ingångarna så börjar ena domaren att springa efter bollen som rullade åt vänster bortre planhalva, väl framme vid bollen böjer han sig ner utan att vidröra gräset och börjar nicka bollen med sin "eraserhead"-frisyr som jag inte lagt märke till förr, han nickar den till en nödutgång vid hörnet av den gröna gympasalsväggen, går in i dörren med huvudet före och ger bollen en lätt bredsida med högerfoten så att den lägger sig i hörnet ute i korridoren på andra sidan.

Vid denna tidpunkt har hunden redan hunnit fram till den andra bollen, står bredvid den, morrar lite glatt och viftar på svansen, och ler glatt när domare 2 kommer gående.
Domare 2 tar tag i bollen, och hans hand blir alldeles blodig och blodet från hans hand verkar bara rinna mer, han släpper bollen i chock, han vänder sig om så att man ser att han står i chock och hans ansikte är knallvitt och snedvriden av en chokartad grimas medans han stirrar mot sina händer där den ena är kraftigt blödande.

Men där tog det tyvärr slut.
Finns det någon undre mening med det här som ni drömforskare kan förklara, eller har det bara blivit för mycket DXM på sista tiden?

Finns det dessutom något sätt "trigga" fram drömmar som man drömt tidigare men som man vill drömma klart p.g.a. att de blivit avbrutna?
Senast redigerad av Läskig 2008-08-21 kl. 22:14.
Citera
2008-08-24, 22:30
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Dröm 1
En familj planerar att begå självmord. På något sätt lyckas jag tala dem ur det. Jag besöker dem efteråt och det sluter med att jag och dottern i familjen börjar knulla i hennes rum.

Dröm 2
Jag befinner mig på ett mentalsjukhus -dock ej som en patient- och där sitter jokern från Batman. Jag är lite uttråkad, och beslutar mig för att hjälpa honom fly för att sedan fånga in honom igen för skojs skull. Han kliver in i en skåpbil, och jag i en tysk Jagdpanther från andra världskriget. Jag laddar inte om kanonen i den snabbt nog, och det slutar med att jokern kommer undan.

Efter det blir det vinter helt plötsligt och jag och en nära vän till mig försöker av någon anledning krocka ihjäl varandra med snöskotrar. Jag flyger även upp flera tiotal meter i luften då och då.

Det må ha varit en helt galen dröm, men den var galet rolig också.

/Teutonic Warrior
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in