2008-04-25, 14:02
Bannlyst
Ett gäng ryska soldater stod framför mig. Sen ser jag en släkting (kvinna) bli gruppvåldtagen av dessa. Efter detta lämnar de oss. Jag springer iväg till en vapenbutik för att inhandla vapen för att jaga efter ryssarna och hämnas. Jag saknar pengar. En man (kan ha varit min far) sträcker fram några sedlar så jag kan köpa vapnet. Han drar fram vapen också. Jag springer iväg i väg fylld utav vrede och vill se ryssarnas blod flyta medan jag förgör dom. Där vaknar jag upp. Slutledning av denna dröm?
Citera
2008-04-25, 15:16
Medlem
Att jag blev utslängd från FB för att "ha skrivit för mycket trams och onödiga inlägg"...
Citera
2008-04-25, 15:51
Medlem
Xiders avatar
Drömde att jag träffade på min katt ute.
Hon löpte, vilket lockade tills sig en massa ormar, som försökte gå till anfall mot alla. Vi var tvugna att slänga oss in i vår futuristiska bil och åka till djuraffärn för att köpa nån spray.
Det hjälpte och höll ormarna borta.

Drömde även att det var skottlossning i stan och jag och ett par till blev fast i tunnelbanans vänthall, eftersom snubben som sköt sprang utanför.
Där fick vi sitta och vänta. Han försökte dock komma förbi alla poliser utanför och ta sig in dit. Det blev panik, jag låste in mig på toan och kröp sen ut under dörren, för att han skulle tro att nån var där
En jätte neger som var inlåst med oss fick psykbryt och hittade ett gevär som han sköt en kvinna med. Jag blev arg.
När allt löst sig utanför och vi skulle hem, var jag och en annan tvugna att simma från Gamla stan till söder, för att kunna promenera över bron och hem. Det var kallt och fullt med äckligt sjögräs som flöt omkring.

Tredje drömmen orkar jag inte beskriva.
Citera
2008-04-27, 14:11
Bannlyst
Jag drömde att jag försökte slå en ordningsvakt.
Han gjorde någon slags krok-spark och träffade mig i bakhuvudet.
Men jag däckade inte.
Sen så skulle jag fika och trängde mig förbi en kö men det kostade 20kr men då ingick bio också.
Sen så flög jag i ett krigsflygplan men kraschade och pajade benet. Sen så var vi i en skidbacke och någon ung person som skulle rädda oss och var grym på skidor. Men först kom en kille som kraschade.
Sen så var jag i en byggnad där jag skulle krossa/döda folk? Sprang runt galen med en pizza(ufo) som jag åt som ett odjur och skrämde folk. Sen var det någon som hade en farlig orm som jagade mig och jag var tvungen att fly. Var i någon stor byggnad. Sen flydde jag upp för en trapp och ovanför mig fanns det en blond tjej med silikon och den svarta tjejen som hade ormen men så kom en man som skulle skjuta den blonda så att hennes mage gick sönder och det skulle droppa avföring på mig.

Drömde en massa mer men struntar att utforska det mer.
Kommer ihåg att jag skröt för någon om mitt bråk med vakten och vakten sa att de flesta skulle däckat av sparken, sen så var jag ju full också då han sparkade mig annars jag kanske kunde tagit honom.
Senast redigerad av Hazze aka Jazze 2008-04-27 kl. 14:14.
Citera
2008-04-27, 22:52
Medlem
Jag drömde om att jag gick i en öken, det fanns uppbrända träd lite här och var
men allt va dött. Jag kunde se några pyramider i bakgrunden men avståndet var
så fruktansvärt långt. För varje steg jag tog kände ja döden komma ett steg
närmre. Jag gick och mumlade för mig själv:
"-I'm so warm and cold inside".
Utmattningen var total. Mina ben gav vika och ja föll handlöst ner på den hårda
urtorkade marken. Sinnena förvrängdes en sekund, sen fanns inget.
Jag kände plötsligt en värmande känsla av att lyftas upp och sväva. Ja var fri
och hade aldrig mått bättre, jag hade uppnått totalt upplysning. Zen.

(Kan också tillägga att ja hade intagit en Cyklande Hoffman 10 timmar innan och
rökt på under afterglowen )
Citera
2008-05-01, 12:08
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Jag drömde att en Internet-bekant (vi kan kalla honom för Bill) överföll en man i medelåldern som helt klart hade invandrarursprung. De slogs ett tag, mannen i medelåldern knuffades till marken och jag lade märke till att Bill försökte krossa mannens huvud med en sten. Jag rusade då emellan och knuffade bort Bill, för att rädda mannens liv.

Det slutade med att jag tog mannen i medelåldern till säkerhet, och Bill blev förbannad på mig och jagade mig med en kniv. Då tog även jag en kniv, och vi hamnade i ett obehaglig knivslagsmål, som slutade med att jag stack Bill i halsen, vilket resulterade i att han nästan avled, fast han överlevde. Sedan kom polisen till platsen, jag häktades och förhördes, fast allt gick bra då jag hade agerat korrekt.

/Teutonic Warrior
Citera
2008-05-01, 21:55
Medlem
brobbans avatar
Hade en rätt normal dröm inatt egentligen men det konstiga var att den "sammanföll" med verkligheten. Drömde att jag träffade en gammal ytlig bekant, som jag inte träffat på 1,5 år. Jag jag kände inte igen denna i drömmen utan jag snackade först och sedan sa hon "känner du inte igen mig?" Och jag svarade nej, "men det är ju jag XXX" och då kände jag igen ansiktet och vi babblade lite. Tro på fan om jag inte fått ett mail från denna person på morgonen när jag kollade mailen!
Citera
2008-05-02, 13:56
Medlem
BobbyChengers avatar
inatt drömde jag att jag satt fast i ett spindelnät med en kompis och det var itne spec kladdigt eller så men vi satt fast ändå. på nått vänster kunde man komma låss om man ryckte loss kroppsdelarna från nätet och när man väl var loss var det inga som häldst problem att gå runt där uppe :S hel skumt.
Citera
2008-05-03, 01:40
Medlem
Pentanistens avatar
Inatt drömde jag att jag satt i en bil med min större bror och min pappa ute i skogen. Det var hyfsat väder och vi snackade glatt om Gud vet vad. Plötsligt kom det en 30 meter hög våg, endast jag spolades ut ur bilen. Jag flög upp på toppen av vågen, vänd frammåt som om jag skulle dyka, och passerade ut ur vattenmassan, och öppnade ögonen. Till min förvåning kom en 100 meters våg åt motsatt håll, och jag dök rakt igenom den. På några orosfyllda sekunder var jag uppe i den nya vågen och såg rakt fram igen. Med 100 meter till marken flög jag genom skogen, det var varken läskigt eller härligt, men det gick fort iallafall.

Skogen slutade och jag befann mig över ett stort sädesfällt med en landsväg som korsade både fältet och skogen. Där kom bilen med min far och min bror i. Jag dök utan att kontrollera det rakt framför vågen, och plötsligt var jag en svartfärgad papegoja med regnbågsmönster på.

Jag flög in i bilden, flodvågen var borta, och satte mig framför min bror. Han var tårögd efter att ha förlorat mig i flodvågen, och jag tog en whiteboardpenna och skrev mitt namn med näbben på fönsterrutan. Han blev överlycklig. Vi färdades till en by, men precis innan vi kom in kom vi till en spärr precis innan en bro.

Av någon anledning kunde vi inte passera, och jag blev olycklig inombords. Min bror log ännu en gång och kastade mig förbi vakten ut genom fönstret och påväg mot skydd undvek jag 4 skott av gränsvaktens gevär. Jag var säker.

Efter en kort stunds flygande såg jag min flickvän med hennes kompisar. De satsade pengar av någon anledning, och det var inga låga summor. Jag flög fram till henne och hon höll mig i händerna. Hon väntade på mig, och därför kände jag mig olycklig förut.

Gruppen ansåg mig vacker och stirrade på mig i cirka 5 sekunder, sedan flög jag upp och tryckte min näbb(?) mot hennes mun. Jag öppnade ögonen och insåg att jag hade tagit mänsklig form. Ett lyckligt ögonblick senare stod alla i tårar och allting var precis så bra som det kunde vara.
Citera
2008-05-09, 23:32
Medlem
giggitys avatar
Har några drömmar, rätt korta eftersom jag inte kommer ihåg dem helt.

Jag var på gymmet och där var Chris Pronger och Roberto Luongo. Jag frågade vad de gjorde där, och de väntade på nästa års playoffs.

Sen något av en mardröm.

Var ensam hemma, medans huset började fyllas av folk som jag kände halvt, och det skulle tydligen vara fest hos mig. Kollade ut, och där stod ett 20-tal tattare och ville in, men jag avböjde det hela. En fet kille hade smitit in (tattare tror jag) , och i handen hade han någon sorts kristallflaska med champagne i. Jag gick ut för att slåss för att sedan vakna.

Var med min bror och hans polare, på min första skola där vi skulle upp på ett berg, det var vintertid. Alla var uppe förutom jag, kunde inte komma upp eftersom det var pudersnö och under det blankis, halkade ständigt ner.
Citera
2008-05-10, 11:41
Medlem
Shine_s avatar
Jag minns inga drömmar från i natt, som vanligt då
Citera
2008-05-10, 15:17
Bannlyst
Minns mycket sällan drömmar, men när de väl kommer så är det ofta något intressant att beakta i det undermedvetna. Igår drömde jag att jag åt magiska svampar, som sedan tog mig till en trippig miljö där jag hälsade på Tutanchamon.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in