2011-12-05, 17:58
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag drömde att det var natt, och jag gick runt i Uppsala. Jag gick in i domkyrkan, fram till Gustav Vasas grav. Stämningen var rätt kuslig, och på väggen stod det något på latin, som jag tyvärr inte kunde tyda. Men under den latinska skriften stod det ordagrant "Windows XP kan aldrig mer utan Windows 7". Jag förundrades över de konstiga orden, och funderade på vad de kunde betyda, när drömmen helt plötsligt ändrades, och jag befann mig i Zagreb, på en militärparad. Axelmakterna hade precis vunnit andra världskriget, och jag bar SS-uniform. Jag höjde, liksom alla soldater, högerarmen och vi utropade "Heil Hitler!" som en enda man åt Führern, som stod och skulle hålla tal. Då kom det fram en ovanligt lång tjej till mig och började tala på kroatiska. Jag förstod inte vad hon sa, så jag brydde mig inte om henne. Hon blev sur och gick fram till en annan SS-officer, även där utan framgång.

Hela drömmen var som alla mina andra drömmar — jävligt ologisk.
Citera
2011-12-05, 21:19
Medlem
DonkenPonkens avatar
Jag drömde om en sort skolavslutning skulle jag tro.
Själva utseendet på omgivning samt atmosfären sa inte skolavslutning, men det var ändå sista dagen
i skolan. Det var lite blandade elever både från mellanstadiet, även lågstadiet tror jag, samt
gymnasiet.

Av någon anledning så pratade jag specifikt med en mellanstadie-klasskamrat som
jag inte hade någon speciell relation med. En vanlig klasskamrat och inget mer helt enkelt.

Jag tror vi pratade om drömmar och framtiden. Vet att jag bad henne lycka till sen vaknade jag.

Förstår inte varför jag pratade med henne :S

Har aldrig drömt om henne vad jag vet, samt aldrig tänkt på henne förutom när man sett
henne på stan lr facebook
Senast redigerad av DonkenPonken 2011-12-05 kl. 21:21.
Citera
2011-12-06, 00:51
Medlem
AaFastNees avatar
Kan berätta om en jävla konstig barndomsdröm som jag kommer ihåg än idag.

Det är helt enkelt en skolavslutning, jag minns inte riktigt vad som pågår annars men det är på min skola iallafall. Bredvid skolan står en stor robot och delar ut marshallows(jag vet )och jag får en. Av någon anledning har nu denna roboten efter ett tag sjunkit i storlek och börjar jaga mig igenom skolan. Jag springer fram till en stor dörr som jag inte lyckas öppna till roboten kommer närmare och närmare och jag är vettskrämd. Tillslut bara vaknar innan något hinner hända.

Vill också tillägga att drömmar där jag faller mot marken kan dra åt helvete. Svettas som fan och har panik när man vaknar upp
Citera
2011-12-07, 01:43
Medlem
Hade en dröm igår, det var en massa random shit men jag kommer ihåg en sak lika klart som om det hade hänt på riktigt och det känns som det betyder något.

Jag har en bebis i min hand, en riktigt liten.
Den är varm så jag blåser på den så att den ska kyla ner lite, när jag blåser så börjar den brinna, som om friktionen från luften tände eld på den.
Det blir bara en liten hög med aska kvar som rinner mellan mina fingrar.

När jag vaknade höll jag på att börja gråta..
Citera
2011-12-07, 02:16
Medlem
Drömde att jag var på en fest, tror att nån klasskamrat till mig var där. Det kom dit en strippa, eller hora, eller något i den stilen. Jag blev illa till mods, det verkar som att jag kände tjejen eller hade känslor för henne. Någon sa något så att jag blev förbannad, så jag gick.

I en annan dröm samma natt hade jag körkort för buss, och jag mindes i drömmen att jag hade kört upp i en buss och nu kunde jag söka jobb som busschaufför i färdtjänsten

I den tredje drömmen samma natt var jag och en kompis och handlade, vi köpte varor på två olika kvitton, alltså var för sig, men vi glömde att betala mina saker. Så biträdet kom ut och sa till oss att betala. Jag gick in i butiken igen men plockade på mig mer grejer i en väska, men la inte upp allt på bandet, så jag stal alltså lite saker.

Weirdo-drömmar.

Kan de betyda något? Just bussar drömmer jag ofta om
Citera
2011-12-07, 13:30
Medlem
Natten till igår tror jag att det var drömde jag något konstigt, som gjorde att jag hade sjukt dåligt samvete när jag vaknade. Minns inte alls vem jag var med, hur vi hamnade där eller någonting.

Iallafall så är det jag och två barn som springer runt i ett hus, helt plötsligt sitter vi i en "karusell" som egentligen liknar ett vindkraftverk, Vi verkar fastna och på något sätt så börjar barnen glida mer och mer mot marken, och till slut så faller dom båda ner och dör.

Allting gick liksom i slowmotion också, jättekonstigt. Jag förstod ingenting, förstår inte varför jag drömde något sånt, förstår inte varför just den delen sitter så klart på minnet.

Någon idé?
Citera
2011-12-08, 18:44
Medlem
Krafses avatar
Jag drömde inte så mycket men minns att jag såg Will Smith, han såg ledsen ut. Jag tror att han i drömmen hade dött.
Citera
2011-12-08, 19:23
Medlem
Sichtis avatar
Skulle väl ha postat här istället för att skapa en tråd!

Hade i alla fall en häftig och laddad dröm i natt.

Min sambo som jag har varit tillsammans med i över 10 år är gravid och vi väntar barn. I 3 nätter på raken nu har jag drömt erotiska drömmar om andra kvinnor(det är just detta som jag vill att ni ska reflektera över). Det har i ett fall rört sig om en tjej som jag var intresserad av när jag gick i gymnasiet.

Men drömmen jag hade i natt var så jävla flummig och sexuellt laddad alltså. Som alla vet så är det svårt att minnas drömmar i detalj några timmar efter att man har vaknat men jag ska göra mitt bästa.

Efter att ha avslutat ett arbetspass(minns att jag jobbad i någon industri) i drömmen så är jag hemma men det är inte i den lägenhet där jag bor nu utan snarare i ett hus(villa). Mina föräldrar och min flickvän är hemma hos mig när jag plötsligt befinner mig i huset. Tycker att mina föräldrar och min flickvän beter sig underligt. Precis som om dom döljer något för mig.

Nu händer något konstigt. Det blir till fest och champagne flaskor öppnas och hälls upp i vackra glas. Vi dricker och skålar och nu märker jag att det är mig vi firar. Får reda på att jag ofrivilligt är med i tv program och blir helt upphetsad av glädje över detta men varför vi firar mig vet jag inte riktigt än.

Plötsligt så ringer det på dörren och i drömmen så är det en man som stiger in i huset som jag känner igen som en känd offentlig person men jag vet ändå inte vem det är. Här avslöjar min farsa att detta är hans älskare. Jag blir lite chockad i drömmen men innan jag hinner reagera så står det plötsligt en söt, vacker kvinna i säg 25 års åldern stående lite coolt halv hängandes mot en vägg och tittar på mig.

Hon tittar på mig på inte ett slampigt sätt men ändå på ett erotiskt sätt och hon ser ren och väldigt oskyldig ut. Jag blir naturligtvis väldigt nyfiken på denna kvinna och undrar vad hon gör i mitt hus men allt blir så förvirrat eftersom det ä rena rama festen där man hela tiden skålar i champagne.

Jag tittar nu på min sambo och undrar hur jag ska hantera den här situationen eftersom hon är min flickvän och nu står denna underbara kvinna och kollar in mig. Kom med säger min sambo och hon presenterar mig för kvinnan och säger att hon är din ikväll och ser höggravid ut med en stor mage.

Nu så förändras allt. Festen har lugnat ner sig och min sambo och min mor har lämnat huset. Det är mörkt och mysig belysning. Min far är kvar i lägenheten med den där offentliga mannen som har avslöjats var hans älskare vilket tydligen inte min mor hade något emot. Min farsa och den offentliga mannen vinkar till mig och går in till ett av sovrummen och stänger dörren och jag förstår att dom ska ha sex.

Nu står jag framför kvinnan och vi är ensamma och jag börjar tala med henne. Plötsligt minns jag att jag ryter till henne att jag inte minsann inte tycker om judar. Men jag är ju judinna säger hon och ler mot mig. Mina förutfattade meningar mot judar i drömmen förändrades direkt när han sa detta i drömmen eftersom jag kände en otrolig dragningskraft till denna underbara kvinna.

Vi beger oss till sängen där vi bara ligger och myser och känner på varandra. Ingen penetration och sexuella ställningar utan vi ligger bara i sängen och tar på varandra bara och hela tiden så ser ler hon på ett vackert sätt åt mig.

Plötsligt är det dag och jag och kvinnan har gått upp. Farsan och den offentliga mannen är också i huset men nu är också min mor och sambo där. Det ringer på dörren och jag öppnar. Där står en grå hårig gammal man i säg 70 - års åldern. Min mor rusar till dörren och hälsar mannen välkommen. Nu så ser jag att min mor har riktigt mycket smink i ansiktet. Jo hon ser jävligt billig ut helt enkelt.

Detta är min älskare och presenterar mannen för mig. Jaha säger jag utan att bry mig särskilt mycket för jag har ju fått ha mitt trevliga men den där underbara judinnan. Alla, inklusive jag går nu fram till en dator i huset där jag får logga in. Surfar in på den tv kanal som har sänt showen som alla har deltagit i men där jag var huvudrollsinnehavaren.

Ser att människor har tittat på denna show på hela planeten. Jag tittar nu runt i huset och märker att judinnan inte är kvar. Börjar direkt söka på internet helt fanatiskt efter information om henne så att jag kan lokalisera henna och finna henne helt enkelt men misslyckas gång på gång.

Min flickvän talar till mig att nu är programmet slut och kvinnan du träffade var bara en deltagare. Precis innan jag vakna i drömmen kände jag mig fruktansvärt frustrerad av att inte kunna träffa denna judinna nå mer.

Och sen vakna jag!
Citera
2011-12-09, 07:07
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag drömde att jag åkte till Australien och träffade en jättefin och snäll tjej. Men när jag gjorde kroppsliga närmanden så stötte hon bort mig, och förklarade för mig att hon var avsexualiserad, och att hon inte kunde ha sex. Hon kunde dock föröka sig genom att klona sig. Jag tyckte att det lät som en bra idé, och gjorde någonting så att allt liv på jorden förökade sig med kloning. Men när jag stolt berättade mitt mästerverk för min pappa så fick han ett raserianfall, skrek åt mig och var nära att slå mig på käften. Sedan vaknade jag.
Citera
2011-12-09, 14:40
Medlem
Razputins avatar
Jag drömde att jag sprang i skogen med den här killen meda vi var jagade av 2 pers fast jag fattade egentligen inte om jag var på den psykade gubbens sida eller själv. Slutade med att vi dödade dom bakom oss och gubben försvann.

Jag var helt plötsligt klättrandes i skogen fast inte i något träd utan någon cpbrant kulle, samt så var Zidane där med oss och var aslack för jag hade legat med en tjej som han påstod var hans syster. Han sa att jag hade bundit fast henne och massa sånt (hade läst ngt sånt fall på flashback innan jag la mig) så ville ha slå sönder mig och för att visa sitt hat så hungerstrejka han samtidigt som han klättrade. Slutade med att hans skinn försvann och man började se hans muskler och deras fäste i skelettet Gick in på hans wikipedia under tiden som jag var i drömmen och ser att där stod det också att jag legat med hon där och att han vill döda mig.

När vi kommit till toppen av kullen typ så ser man att vi är i sälen och klockan var ungefär 14:15, vi var på den södra sidan av berget/kullen så vi var tvungna att gå hela vägen tillbaka fast längs en stig pga det inte fanns några bussar dit. Medan vi snackade med en guide så fejkade vi att vi studerade i sälen och sånt för att studenterna kanske har några fördelar, billigare taxi eller någon bokbuss man kunde hoppa på men icke gick det heller. Sen vaknade jag...
Citera
2011-12-09, 14:46
Medlem
Hade en jävligt jobbig mardröm. Det började såhär jag och någon okänd kille skulle hitta några pengar som jag hade grävt ner i ett dike någonstans. Men vi behövde tydligen hjälp av någon galning för han skulle tydligen ha pengarna sen.

I alla fall så går det kanske 1 dag och sen blir killen jag var med mördad av han galningen och nästan jag med. Men de låt mig gå och jag blev tvungen att leta efter pengarna som jag hade grävt ner vilket var omöjligt att hitta de diket var flera km långt så jag blev jagad av en gubbe med brödkniv i flera timmar och vi fäktades typ haha med brödknivarna, tror jag vann tillslut eller så vaknade jag minns inte vilket

Tror denna drömmen har o göra med en tvserie jag såg på igår haha.
Citera
2011-12-09, 17:46
Medlem
Razputins avatar
Insåg nu också att jag råkade käka bajs i drömmen med nu och jag försökte spy massa gånger men självklart gick det inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in