2011-11-23, 15:21
Medlem
Drömde att jag var med om en bilolycka. Jag åkte bil med en vårdtagare (jobbar extra inom hemtjänst) och den gamla gubben körde bilen. Jag sa: akta, här är det halt! Och när jag säger det så får bilen sladd. Det var blank-is och i samma höjd med vägen fanns en sjö som var tvär-djup, så hamnar vi i vattnet så drunknar vi! Vi kanade då ner i vattnet och jag undrade hur fan jag skulle göra. Jag fick av mig mitt bälte och hans med, jag tänkte att jag kan nog klara mig själv, men jag måste ju hjälpa honom!? Men han är gammal och slut i kroppen och kommer inte klara att simma. Det var på våren och isen på sjön hade precis släppt, det var jävligt kallt. Jag tänkte "ska jag simma mot land och överleva, eller försöka hjälpa honom, och riskera att drunkna?" han skulle alltså få panik av att inte kunna simma och därmed trycka ner mig under vattnet. Bilen kom iaf upp på vägen igen och vi krockade med ett träd. Det var mycket folk på olycksplatsen, men ingen tog reda på om jag mådde bra. Jag var ensam och övergiven, med tusen människor omkring mig. Jag satte mig ner i skogen och försökte hålla tillbaka tårarna. Då kände jag en arm om mina axlar och jag lutade huvudet mot den som höll om mig. Kände mig bättre till mods av att någon brydde sig.

Sen drömde jag tusen grejer till, bla var jag med i någon fight club eller nåt, vi höll på att ha ihjäl varandra och det slutade med att jag blev kär i en av killarna jag slogs mot. Sen sprang jag runt på universitetets campus och kikade in i ett fönster och såg en gammal vän, jag knackade på rutan och så pratade vi en stund. Jag var även på mc donalds i min hemstad. PHU! händelserik natt.
Citera
2011-11-26, 10:05
Avslutad
Fotbolls VM detta år var i min morbrors sommarstuga: Sverige mot Danmark. Danmark ledde med 4-0 och domaren blåste till Danmarks fördel hela tiden, och tillslut kände jag mig tvungen att ta ett snack med honom på altanen.

- Nej, du inbillar dig bara. Kämpa på!

Sen klappade domaren mig på huvudet och log.

Då sprang jag tillbaka in på planen för att sätta danskajävlarna på plats, och varje gång bollen hamnade vid mina fötter blev det mål. 4-1,4-2,4-3. 4-4, därefter gjorde min medspelare 2 mål till och dessa mål blev droppen som fick bägaren att rinna över för danskana.

-For helvede!

Sverige vann på walkover.
Citera
2011-11-26, 10:36
Medlem
Bredsjo-Antes avatar
Drömde att jag var i staterna och träffade några svenskar som bjöd mig på en 10 %ig pilsner, rätt schysst
Citera
2011-11-28, 15:34
Medlem
Roxanas avatar
Drömde för första gången om en kändis.

Jag och Mikael Persbrandt skulle köpa hund, så vi var och tittade på svarta mopsvalpar.

Ett dåligt omen?
Citera
2011-11-28, 20:10
Medlem
AfricanWarriors avatar
Det vanligaste "temat" i mina drömmar är akvariefiskar, förr var det att jag var i skolan utan byxor
Inatt drömda jag dock inget.
Citera
2011-11-29, 21:07
Medlem
cogito.ergosums avatar
Har haft en ganska... intressant dröm. Kommer dock bara ihåg delar av den, rättare sagt dem. Om det är en och samma dröm eller olika drömmar vet jag inte.

Började med att jag och några av mina bekanta(en kille och tre tjejer) satt vid den närliggande skolan, det var dock ingen skola nu längre utan ett palats med boende araber. Fyra av dem kom ut till oss med spjut och skulle hämta en av tjejerna ty deras kung ville våldta någon. Jag och den andra killen försökte stoppa dem men vi kunde inte göra motstånd. Vi följde med till ingången och jag hann få en liten blick över inredningen, inredningen påminner om ett hotells reception. Flera soffgrupper med tillhörande platt-tv och en hund som bord(om jag inte missminner mig). I en av soffgrupperna ser jag en av mina gamla klasskamrater sittande med några andra och röker på.
Plötsligt kommer araberna ut igen och säger att min killkompis ska följa med in, jag fick stanna utanför och trösta de två andra tjejkompisarna.

Helt plöstligt befinner jag mig i ett bioliknande rum med samma kompis och en annan tjejkompis. Hon sade att hon hade letat efter oss två i månader men kunde aldrig hitta oss, hon hade tydligen stått på ett berg i närheten och skrikit efter oss i månader. Andra människor befann sig i rummet och en tjej sade att anledningen till att vi inte hört henne var för att hon inte hade gjort illuminati-tecknet. Allting klarnade och vi alla tyckte att det lät väldigt logiskt.

Nu är jag på ett tak och bakom mig står två vakter(tagna från Assassins cred) som ska ge Saddam Hussein sitt straff, han är tydligen inte gillad här och straffet han får är något av det värsta jag sett.
Fram kommer en människa som helt saknar ansikte(inte huvud) men prata gick tydligen alldeles utmärkt. Saddams straff var att få den ansiktslöses huvud uppkörd i röven. Han gick fram till Saddam, som står bunden och med byxorna neddragna, och försöker köra in huvudet. Det gick inte första gången, den ansiktslösa backar tillbaka och tar sats. Precis när han ska börja springa in i Saddam agerar jag, jag knuffar ned den ansiktslösa mannen och han faller ned från taket. Jag ser liket ligga därnere, vänder mig om, ser vakterna springa mot mig och då hoppar jag självmant ned från taket.
Mot all förmodan klarar jag mig utan någon skada alls. Drömmen slutar med att jag springer ut från staden och precis när jag satt min fot utanför portarna vaknar jag.
Citera
2011-12-01, 22:07
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Jag drömde att min mor ropade mitt namn.

Min tolkning är att mitt undermedvetna ropar efter min mor. Drömmen kom nog för att det är en viss födelsedag idag för en person i min släkt.
Citera
2011-12-01, 23:59
Medlem
Weezos avatar
Jag drömde något riktigt märkligt inatt. Just nu kommer jag inte på vad de kallas men...

Jag ligger i sängen och kan inte röra mig. Jag skymtar en skugga i ögonvrån, men vänder jag mina ögon mot skuggan så laggar det ordentligt. Som att ögonen kämpar emot. Jag känner ett ordentligt obehag av att skuggan står där framför sängen. Jag blundar, efter kanske 10 sekunder känner jag att känseln av sängklädseln kommer tillbaka. Som att jag blir indragen från täckets nedre del och upp. Som att alla saker dras på plats exakt samtidigt.

Jag vaknar med ett ortroligt lugn och tanken "Vadfan hände precis?" sen somnade jag igen.
Citera
2011-12-02, 19:31
Medlem
Krafses avatar
Inatt drömde jag att jag var ute och gick på stan, det var kväll och marken var blöt av tidigare regn.

Jag märkte att det kom speciella bilar, de förföljde mig. Jag vände mig om och en bil bromsade när föraren såg att jag vände mig mot bilen, sen började han köra iväg. Jag började jaga bilen och fick in ett skönt bolt-mode, det gick satans fort att springa men bilen var dessvärre snabbare. Jag kastade min Clas Ohlson ficklampa efter bilen, det blev en liten buckla i bakluckan.

Sen kom det folk och jagade mig, jag kom plötsligt in i en lägenhet och där var det fest, men alla på festen verkade hysa något slags hat mot mig, så jag hoppade ut från ett fönster, ner på ett tak (tror det var som en liten uteterass under lägenhetsfönstret). Dock så hade taket ruttnat (eller nåt) så plankorna kollapsade och jag råkade bli sittandes på baken med underbenen genom taket.
Jag såg att taket liksom hade "smält" av någon violsvart gegga, och det luktade FAN om det. Det här är nog första gången i hela mitt liv som jag känt lukt i en dröm, och denna stanken var utom denna värld. Jag kände igen lukten, jag hade definitivt känt den förut, men jag kunde inte minnas i vilket sammanhang.

Hur som helst så var den fruktansvärd, stanken av förruttnande lik (vilket nog är en av de topp 3 vidrigaste lukterna man kan uppleva på Jorden) var INGENTING i jämförelse med denna otroligt vedervärdiga helvetesstank.
Jag vaknade till slut av "paniken" som stanken efter ett tag gav upphov till.
Citera
2011-12-03, 01:16
Bannlyst
Först var jag och min sambo på något mörkt ställe, det var som någon balkong och på balkongen var det tågräls, där tåg körde..
Sedan var jag i något rum, naken på bakdelen, stog på knä och blev tagen bakifrån av någon kille.
Min sambo kom in i rummet och jag blev ertappad med att vara otrogen, jag och killen sprang in i ett rum o gömde oss, och min sambo högg sig igenom dörren med något vasst.

Väl inne i rummet där jag o killen var, gömde vi oss bakom en fotölj eller liknande, när min sambo kommit in i rummet kissade han på en barnsäng som stog bredvid oss, och sen på mig o killen bredvid mig. Vad kan detta betyda?
Det såg inte ut som om det var min sambo, men jag "kände" att det var han.
Jag gillar INTE wetsex måste jag förtydliga!
Men varför drömmer jag om att jag är otrogen?
Citera
2011-12-03, 11:29
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezo
Jag drömde något riktigt märkligt inatt. Just nu kommer jag inte på vad de kallas men...

Jag ligger i sängen och kan inte röra mig. Jag skymtar en skugga i ögonvrån, men vänder jag mina ögon mot skuggan så laggar det ordentligt. Som att ögonen kämpar emot. Jag känner ett ordentligt obehag av att skuggan står där framför sängen. Jag blundar, efter kanske 10 sekunder känner jag att känseln av sängklädseln kommer tillbaka. Som att jag blir indragen från täckets nedre del och upp. Som att alla saker dras på plats exakt samtidigt.

Jag vaknar med ett ortroligt lugn och tanken "Vadfan hände precis?" sen somnade jag igen.

Är du religiös/andlig? Då skulle du kunna tolka det som besök av en förfader, fylgia, spöke eller ängel.

Tolkning som nära dödenupplevelse: Först var du paralyserad när du höll på att bli hämtad till andra sidan, men när du återvände till din kropp hade du ett otroligt lugn.

Är du mer för en psykologisk tolkning så är Skuggan som stod där bredvid din säng en del av dig själv, av din personlighet. Har du något beteende som skrämmer dig och paralyserar dig? Har du en rädsla för att bli granskad och genomskådad?
Tolkningen av drömmen som en näradöden dröm skulle kunna betyda att du kanske är rädd att dö.

Du bestämmer hur du ska tolka din dröm.
Citera
2011-12-03, 16:07
Medlem
.execs avatar
Jag minns inte vad jag drömde i natt, men kan berätta om en barndomsdröm som jag fortfarande minns.

Det kanske är lite klurigt att läsa, men jag ska göra mitt bästa för att ge er en sån bra förståelse av allt som pågick.

Plötsligt vaknar jag av en mardröm, pulsen ligger på max och svetten rinner som en flod längs kroppen. Jag ligger stilla i sängen och min blick vandrar runt i rummet. Det är kolsvart, en kall vinter natt. Jag drar av mig täcket och grips av den plötsliga kylan. Fönstret står öppet. Jag bryr mig väldigt lite om detta, det enda jag känner för är att gå ner till köket för att dricka lite vatten.

Genom ett tredje perspektiv ser jag dörren till mitt rum öppnas, där går jag försiktigt ut. När jag ser mig själv gå långsamt och försiktigt längs korridoren, så är det en hemsk portal öppnas bakom mig. Den öppnas parallellt i min gående takt. När jag når första trappsteget ner mot köket, så börjar en gestalt synas i andra sidan portalen (detta är inget "jag" märker utan något jag ser genom perspektivet). Det känns som en skräckfilm där huvudperson inte märker "faran". Man känner små vibrationer genom rummet och skrapande ljud börjar ske när gestalten tar sig ur portalen. Dessutom så 'vet' man att han är från en annan dimension och bara av att 'veta' att han har tagit sig in i våran dimension, gör att man blir skräckslagen.

Nu ser jag från mitt första perspektiv igen. Jag är nere för trappan och ser mig omkring. Det är verkligen något som har hänt med huset. Jag känner det hela tiden. En mörk kraft som börjar ta över. Köket är inte där det ska vara så jag börjar leta. Golvet knarrar så mycket till en grad där min kropp börjar rysa. Min blick går mot en skjutdörr som inte har stängts helt. Denna skjutdörr är en del av en garderob. Efter att ha rört mig närmare så börjar ett brev falla ur insidan av garderoben. Den faller försiktigt fram och tillbaka genom luften. Den rör sig in i garderoben och ut mot mig. Fram och tillbaka. Hela tiden.

Detta brev har något viktigt. Något som kan rädda situationen. Jag försöker få tag på det, men det är förbannat svårt. Tillslut har brevet fallit så långt ner att jag inser att det är försent för att fånga det. Brevet faller in mot garderoben igen och när jag försöker nå med min hand, så stoppas jag plötsligt. Jag ser mörkret i garderoben, brevet har ligger där inne. Jag kan inte få tag på det längre.

Ett starkt, mörkt stönande ljud hörs, tänk er nåt sånt här http://www.soundsnap.com/demondoggrowl. Fast det håller på konstant i 6 sekunder. Det är väldigt djupt, men extremt högt. Hela huset börjar skaka.

Jag står blick stilla och lyssnar. Bara väntar på att det ska sluta. Efter ett tag blir det tyst. Väldigt, väldigt tyst. Så hörs en duns och ett sånt här skrik sker http://www.soundsnap.com/vampirescream. Sen är det som en hel orkester av skrik, stönande och skrämmande musik drar igång.

Desperat som jag blir, börjar jag skrika på mina föräldrar som ligger och sover där uppe. Nu står jag framför trappan som leder till övervåningen. En lukt av ruttet kött når mig. Någonting är väldigt fel. Jag blir gråtfärdig, panikslagen, kroppen ryser och skakar. Benen börjar ge vika.

Smygandes går jag mot nedervåningen. När jag ser vad som sitter i hörnet en bit ner i trappan (trappan svänger 90 grader halvägs). Så sitter där en demon/djävul, jag kan inte urskilja vad det är. Han sitter och skrattar åt mig. Man kan se hans ögon väldigt bra. Dem brinner och ger mig massa hemska bilder, nästan som man kan se helvetet han kommer ifrån.

Nu minns jag inte riktigt vad som hände härnäst. Jag vet att jag föll ihop mot golvet.

När jag vaknade efter denna dröm mådde jag inge vidare kan jag säga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in