Träffade en gammal vän som skulle åka till Laos?? o skulle träna thai-boxning. Soft, tänkte jag i drömmen, kan man dricka lite på stranden och bada medans och följde med. Flygresan tog ca 1 timme bara och ist för hamna i paradiset hamna vi i en blandning av Apocalypse now och Mad max. Fan tänkte jag, behöver nåt lugnande och sa till nyktra polarn- Nu stannar vi och köper öl, måste ha nåt lugnande.
(Han som kunde språket) sa -Nej det är inte lagligt här. Då måste jag ha piller osv eftersom det var ren misär överallt. Vi åkte till ett Hotell/alltiallo reception som bara hade 4 pelare som bottenvåning. Han fråga gubben bakom disken att jag ville ha piller. Gubben yra till lite och sträckte fram en näve med piller och jag stoppade dem ryggsäcken. Sen när han skulle ta fram röka så tog han fram ett strutsägg istället, och kläckte det och behöll halva äggskalet och gav mig vitan och gulan i andra.
- Vafan, inte nåt jävla ägg, sa jag åt min vän som sköte snacket.
- Ta det, och ge han äggvitan+ kolla din bakficka.
Ok tänkte jag för den här gubben vill man inte hamna i klinch med.
Sen när jag skulle betala så hade byxorna helt plötsligt ca 30 fickor och pengarna var borta. Kände paniken komma och hittade sen en bunt med pengar. Gubben nöjde sig med korvören men iaf.
-Gick vidare med en äggulan+ halva skalet väl dold i handen och kände i bakfickan. Då va det en stor fyrkant och nån påse med pulver i. Vafan ska jag blanda med ägget eller vad är poängen??
På gatan ser vi bla 2 poliser som bär på en ikeapåse i varsitt handtag med flådda människo lemmar.
Titta inte, och låtsas att det regnar tänkte jag. Gick in i närmaste öppna hus och såg att det var en köttmarknad och hör poliserna styra sina steg hitåt. Säger åt polarn att vi drar vidare, vill fan inte va i denna jävla ufo-by. Huset (köttmarknaden har 2 dörrar) och när vi ska gå ut kommer 2 poliser med Köttmarknadens dotter och säger nåt skumt. Hon gråter o kämpar emot. Väl ute frågar jag min vän vad de höll på med.
-Hennes hårfäste är helt runt, det är eftertraktat här. Fast du behöver inte oroa dig, det gäller tjejer.
Fattar att jag hamnat i nån kannibalby och vi går.
-Nu måste vi hitta nåt LUGNT hotell sa jag åt polarn.
Sen när vi går längs vägen står det en turist och nån bonde på varsin båt/halv kanot med motor som man styr med ett smalt rep(vattenbuffel stil) och det är tydligen nån slags vadslagning om vem som är snabbast. Folk tjoar och skriker.
-Han kommer inte levande härifrån, vare sig han vinner eller förlorar, säger polarn.
Paniken som lagt sig lite stegrar igen och tänkte NU måste vi hitta nåt lugnt ställe, innan jag vänder.
-5% procent av alla turister är vita tjejer och det är väldigt få av dem som kommer hem, säger polaren som verkar helt oberörd, och tittar in lite här och där för kolla efter nån boxningsäck.
Vi går vidare längs vägen och hör några HD:s komma. Runt hörnet kommer det 3 skumma motorcyklar i formation, fast på bönepallen finns det plats för 2, så det sitter 3 på varje båge. Föraren hade svarta kläder+nitar och en gammal tysk ww2 hjälm och det är då jag ser det.
Knuttarna har vit fladdrig hy, både ansikte och händer, med dålig passfom. Dom åker tol förbi medans jag låtsas prata "viktigt" med min vän för slippa ögonkontakt.
Tillslut kommer vi fram till ett hostel och polaren snackar med ägaren då det även visar vara sig ett gym. Polaren säger- Du kan inte haka på, turister är inte välkomna här. WTF tänker jag och sätter mig på trottoaren för nu jävlar i min låda,
nu ska jag käka piller och röka! Får en skum känsla att gubben från gymmet står bakom mig med yxa/svärd eller nåt liknande, och ska klippa mig. Då visar jag ägget och känner hur all oro försvinner. Känner mig harmonisk bland alla Mad Max-människor i ett helt laglöst land.
Sen vaknade jag och satte mig och skrev ner det mesta. Tror otäcka/marddrömmar har med fysiska grejer tex ont i magen.
Skumma drömmar, synd att jag inte kunde flyga i denna. Däremot har jag aldrig kännt lukter eller dofter i nån dröm. Inte att jag frystit heller