2011-07-30, 03:52
Medlem
thefunkybears avatar
Blev jagad runt i staden av verkligheten
Citera
2011-07-30, 08:17
Medlem
HestenAgdas avatar
Träffade 2 stycken heta spanjorer i min ålder, försökte naturligtvis sätta på dom, men det gick rakt åt helvete då dom bara kunde spanska, och jag tyska, engelska och svenska.. Kändes helt misslyckat när jag på nåt sätt lyckades bjuda hem dom och man inte kunde göra nåt annat än att sitta och vara tyst
Citera
2011-07-30, 15:34
Medlem
Evil Kneivels avatar
Träffade en gammal vän som skulle åka till Laos?? o skulle träna thai-boxning. Soft, tänkte jag i drömmen, kan man dricka lite på stranden och bada medans och följde med. Flygresan tog ca 1 timme bara och ist för hamna i paradiset hamna vi i en blandning av Apocalypse now och Mad max. Fan tänkte jag, behöver nåt lugnande och sa till nyktra polarn- Nu stannar vi och köper öl, måste ha nåt lugnande.
(Han som kunde språket) sa -Nej det är inte lagligt här. Då måste jag ha piller osv eftersom det var ren misär överallt. Vi åkte till ett Hotell/alltiallo reception som bara hade 4 pelare som bottenvåning. Han fråga gubben bakom disken att jag ville ha piller. Gubben yra till lite och sträckte fram en näve med piller och jag stoppade dem ryggsäcken. Sen när han skulle ta fram röka så tog han fram ett strutsägg istället, och kläckte det och behöll halva äggskalet och gav mig vitan och gulan i andra.
- Vafan, inte nåt jävla ägg, sa jag åt min vän som sköte snacket.
- Ta det, och ge han äggvitan+ kolla din bakficka.
Ok tänkte jag för den här gubben vill man inte hamna i klinch med.
Sen när jag skulle betala så hade byxorna helt plötsligt ca 30 fickor och pengarna var borta. Kände paniken komma och hittade sen en bunt med pengar. Gubben nöjde sig med korvören men iaf.
-Gick vidare med en äggulan+ halva skalet väl dold i handen och kände i bakfickan. Då va det en stor fyrkant och nån påse med pulver i. Vafan ska jag blanda med ägget eller vad är poängen??
På gatan ser vi bla 2 poliser som bär på en ikeapåse i varsitt handtag med flådda människo lemmar.
Titta inte, och låtsas att det regnar tänkte jag. Gick in i närmaste öppna hus och såg att det var en köttmarknad och hör poliserna styra sina steg hitåt. Säger åt polarn att vi drar vidare, vill fan inte va i denna jävla ufo-by. Huset (köttmarknaden har 2 dörrar) och när vi ska gå ut kommer 2 poliser med Köttmarknadens dotter och säger nåt skumt. Hon gråter o kämpar emot. Väl ute frågar jag min vän vad de höll på med.
-Hennes hårfäste är helt runt, det är eftertraktat här. Fast du behöver inte oroa dig, det gäller tjejer.
Fattar att jag hamnat i nån kannibalby och vi går.
-Nu måste vi hitta nåt LUGNT hotell sa jag åt polarn.
Sen när vi går längs vägen står det en turist och nån bonde på varsin båt/halv kanot med motor som man styr med ett smalt rep(vattenbuffel stil) och det är tydligen nån slags vadslagning om vem som är snabbast. Folk tjoar och skriker.
-Han kommer inte levande härifrån, vare sig han vinner eller förlorar, säger polarn.
Paniken som lagt sig lite stegrar igen och tänkte NU måste vi hitta nåt lugnt ställe, innan jag vänder.
-5% procent av alla turister är vita tjejer och det är väldigt få av dem som kommer hem, säger polaren som verkar helt oberörd, och tittar in lite här och där för kolla efter nån boxningsäck.
Vi går vidare längs vägen och hör några HD:s komma. Runt hörnet kommer det 3 skumma motorcyklar i formation, fast på bönepallen finns det plats för 2, så det sitter 3 på varje båge. Föraren hade svarta kläder+nitar och en gammal tysk ww2 hjälm och det är då jag ser det.
Knuttarna har vit fladdrig hy, både ansikte och händer, med dålig passfom. Dom åker tol förbi medans jag låtsas prata "viktigt" med min vän för slippa ögonkontakt.
Tillslut kommer vi fram till ett hostel och polaren snackar med ägaren då det även visar vara sig ett gym. Polaren säger- Du kan inte haka på, turister är inte välkomna här. WTF tänker jag och sätter mig på trottoaren för nu jävlar i min låda, nu ska jag käka piller och röka! Får en skum känsla att gubben från gymmet står bakom mig med yxa/svärd eller nåt liknande, och ska klippa mig. Då visar jag ägget och känner hur all oro försvinner. Känner mig harmonisk bland alla Mad Max-människor i ett helt laglöst land.
Sen vaknade jag och satte mig och skrev ner det mesta. Tror otäcka/marddrömmar har med fysiska grejer tex ont i magen.
Skumma drömmar, synd att jag inte kunde flyga i denna. Däremot har jag aldrig kännt lukter eller dofter i nån dröm. Inte att jag frystit heller
Senast redigerad av Evil Kneivel 2011-07-30 kl. 15:44.
Citera
2011-07-30, 19:20
Medlem
Scherbatskys avatar
I morse undrade jag om jag hade rökt något innan jag somnade. Drömde att jag var på besök hos pojkvännens föräldrar, där hans fyra yngre systrar (som inte finns i verkligheten) sprang omkring och var allmänt jobbiga, tills de förvandlades till saker ur Deadly Premonition och började äta på varandra. Samtidigt hoppade kompiskaninen från The Sims omkring i bakgrunden och såg allmänt nöjd ut.
Citera
2011-07-31, 02:24
Medlem
DeusSanctis avatar
Jag hade en riktigt läbbig dröm nu och vet inte om jag vågar somna om. Drömde att män i Säpo-liknande uniformer förföljde mig och ville att jag skulle svara på en massa frågor om mig själv, rörande vad minns jag inte. Jag visste dock att jag drömde och kände att de var sända att attackera mitt dröm-jag och göra något ondskefullt mot det, typ få mig att fastna där eller så. Drömde också att de var sända från någon typ av figur som var tecknad. Det var en man i en blå tröja med en brun papperspåse över huvudet där det var urklippt ett hål för ansiktet som har helt svart och inuti det lös det två röda lampor där ögonen skulle vara. Drog mig till minnes att jag drömt om de Säpo-männen igår, men det var i drömmen så det vet jag inte om jag gjorde. Lyckades vakna nu men försökte länge. Vid sådana här tillfällen avskyr jag att vara särbo. Funderar allvarligt nu på att be min kille flytta in med oss, men det skulle inte funka alls. Får fråga om han kan sova hos oss oftare. Jag är väldigt mörkrädd.
Citera
2011-08-01, 23:50
Medlem
DeusSanctis avatar
Nu hade jag ytterligare en märklig sömn när jag sov middag med min son. Låg på rygg och har varit väldigt stressad sista veckorna, om jag inte mår bra och sover på rygg brukar jag oftast få sömnparalyser. Skulle uppskatta att det satt i i någon timma.
Har fått det hundratals gånger innan så det är mest irriterande, sättet att komma ur dem är att blinka som fan med ögonen, som jag brukar ha kontroll över, och sedan övergå till att försöka röra på fingrarna som då brukar lossna, sedan undan för undan röra fler kroppsdelar. Att röra på hela armarna brukar jag inte lyckas med på en gång utan då reser sig bara en silvrig o-opak spökarm ur den riktiga armen som ligger kvar (har några gånger gått ur med hela spök-kroppen ur den riktiga kroppen men den är så förbannat svårmanövrerad, man bara tumlar runt i rummet). Sedan måste man byta sovställning och somna om. Nu kunde jag inte byta sovställning för min son sov på min arm så det blev så om och om igen i säkert en timma att jag kom tillbaka i den här sömnparalysen. Bestämde mig sedan för att göra det bästa av det och göra som jag brukar ibland, blunda och frammana någon jag kan ha sex med. Då uppenbarade sig någon typ av humanoid som skulle kunna ha varit en boss i något TV-spel. Han var helt svart och hade någon sorts pansar och så hade han en svart ornamenterad mask med gula detaljer. Han såg väldigt ond ut. Han var bra i sängen. Sedan kom jag på att jag ju faktiskt kunde trolla fram min pojkvän istället så då gjorde jag det, men placerade mig så att jag inte kunde se hans ansikte, i händelse att han skulle förvandlas till ett monster. Han var också bra.
Jag tror att det blir såhär på mig för att jag levt under mycket extrem psykisk press under en period, då började detta och höll på så flera timmar varje natt, men sedan när det blev lugnt om mig igen gick det över mer och mer, men blir jag ens lite stressad igen kommer det tillbaka. Det är intimt förbundet med narkolepsi har jag också läst, och jag har även läst att människor som blivit fängslade torterade kan utveckla narkolepsi efter det pga att någonting i hjärnan (hippocampus kanske det var?) har blivit skadat av stress. Jag tror att det kan vara det som nästan hänt med mig för vad jag varit ute för är jämförbart och jag har haft andra symtom på narkolepsi med just då, som kataplexianfall, hypersomni, nattskräck och så.
Jag hoppas att min hjärna kommer reparera sig helt tids nog.
Citera
2011-08-02, 12:05
Medlem
Elektricitets avatar
I början var drömmen väldigt luddig. Jag kommer ihåg att jag inte fick igång min bil och ringde därför och frågade en tjej om hon kunde hjälpa mig få igång den.

Jag var på en färja, den var ganska stor och hade simbassäng, barer etc.

Jag gick in i ett rum och såg att det kom en stor buss körandes mot mig. Jag gick åt sidan så att bussen inte skulle köra över mig.

Bussen körde förbi mig och stannade precis intill mig. Det gick ut massor med folk ur bussen och jag började gå förbi folksamlingen. Jag gick med vänster sida av kroppen framåt (som man går när man ska gå emellan två personer) och råkade dra min mage mot en tjejs kropp.

Jag kom ut ur folkmassan och tjejen som jag råkade dra mig mot tog mig på röven och sa något i stil med "Fy fan vad sexig röv du har!". Jag tog henne i handen och gick in på toaletten då jag var väldigt pissnödig.

Jag gick och pissade ensam medan hon stod kvar och väntade. Jag pissade enormt mycket och jävligt länge. Jag gick ut ur toaletten och hon stod kvar och väntade på mig.

Jag tittade på hennes ansikte och sa att hon var ganska snygg.

Båten hade tydligen stannat vid någon hamn och tjejen jag var med sa att vi skulle gå iland en sväng.

Jag gick till vakterna och sa att hon och jag skulle gå iland ett tag. Jag sa även att jag inte hade någon biljett, så de måste släppa in mig när jag kommer tillbaka.

Vi gick ut ur båten och hon föll i vattnet när hon skulle gå iland för hon hade tydligen blivit väldigt full. Hon simmade upp till bryggan igen och föll ytterligare en gång i vattnet. Sedan kom hon upp en gång till och föll ner i vattnet igen. Denna gång sjönk hon istället för att simma upp till ytan, så jag hoppade i och räddade henne.

Vattnet smakade spyor, och jag funderade på att spy eftersom det var så jävla äckligt, men jag klarade mig utan att spy.

Vi var nu uppe på land och båten började fara. De på båten sa "Hoppa i båten och skit i tjejen!". Jag hoppade i båten och lämnade tjejen ensam på land, jag fattar inte varför jag gjorde det för jag gillade henne väldigt mycket.

Nu var jag mitt i allt på land, utanför ett hus. Inne i huset fanns det en bomb som tickade, även tjejen tillsammans med en massa annat folk befann sig i huset och väntade på att dö.

Jag var väldigt rädd och någon sa att man kunde avaktivera bomben genom att säga något på ryska. Jag kunde inte ryska, men bomben höll på att sprängas så jag sprang in i huset och började skrika massa random saker (shchausidahsdjknfrhtrhojkopt) för att försöka få fram något ryskt ljud.

Bomben aktiverades istället. Troligtvis för att jag var högljudd, så jag sprang ut ur huset så snabbt jag kunde och huset exploderade.

Det finns väldigt många smådelar som jag inte har skrivit här då de bara skulle göra allting mer osammanhängande.

Jag vart väldigt kär i tjejen i drömmen, det känns som att jag nu (i vaket tillstånd) fortfarande är kär i henne. Denna känsla kommer finnas kvar i några dagar då jag har upplevt kärlek i drömmar förut.
Citera
2011-08-03, 13:14
Medlem
Drömde om att jag tittade på film med någon. Filmen handlade om robotar och helt plötsligt var vi i Norge, och fick då veta att hela Norge var invaderat av jättestora robotar som trampade ner landet... alltså de var så stora så att de hade ett ben i en stad och det andra benet i en annan. De mejade ner allt.

Vi sökte skydd i en ladugård, som var förfallen. Och kom undan av någon anledning.

Men, så brukar jag ha otroligt livliga drömmar...
Citera
2011-08-06, 00:12
Medlem
Var någonstans med min gamla gymnasieklass. Det fanns snö där. En tjej som jag varit lite smått intresserad av fanns där och hon var otroligt vacker. I drömmen var jag riktigt förälskad i henne. Utan att tänka efter gick jag fram till henne och sa "Hej vill du ta en fika med mig sen?" varpå hon blev helt generad, plockade upp en näve snö och kastade på mig och började raskt gå därifrån. Jag småsprang ikapp henne, frågade "Vill du det?". Hon stannade och vände sig emot mig och såg mig djupt i ögonen och sa "Ja det vill jag!" som om det vore den mest självklara saken i världen. Hon såg så lycklig ut.
Vi började brottas i snön ett tag tills vi låg stilla och såg på varandra.

Detta låter inte så dramatiskt men jag tror hon kanske betydde mer för mig än jag visste då Jag tog aldrig hennes inviter på allvar. Nu har jag blivit deppig varje gång jag kommit att tänka på drömmen.

Fast det är nog inte så mycket minnet av henne, som minnet av den speciella känslan i drömmen som gör mig sentimental.
Citera
2011-08-06, 00:46
Medlem
Elektricitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudin
Var någonstans med min gamla gymnasieklass. Det fanns snö där. En tjej som jag varit lite smått intresserad av fanns där och hon var otroligt vacker. I drömmen var jag riktigt förälskad i henne. Utan att tänka efter gick jag fram till henne och sa "Hej vill du ta en fika med mig sen?" varpå hon blev helt generad, plockade upp en näve snö och kastade på mig och började raskt gå därifrån. Jag småsprang ikapp henne, frågade "Vill du det?". Hon stannade och vände sig emot mig och såg mig djupt i ögonen och sa "Ja det vill jag!" som om det vore den mest självklara saken i världen. Hon såg så lycklig ut.
Vi började brottas i snön ett tag tills vi låg stilla och såg på varandra.

Detta låter inte så dramatiskt men jag tror hon kanske betydde mer för mig än jag visste då Jag tog aldrig hennes inviter på allvar. Nu har jag blivit deppig varje gång jag kommit att tänka på drömmen.

Fast det är nog inte så mycket minnet av henne, som minnet av den speciella känslan i drömmen som gör mig sentimental.

Jag brukar också få väldigt starka känslor för kvinnor i drömmar, när jag vaknar brukar jag fortfarande känna att jag är kär i kvinnan jag drömde om.

Känslorna brukar sakta försvinna efter några dagar.
Citera
2011-08-06, 10:11
Medlem
Joangels avatar
Jag drömde att jag var tvungen att fly ifrån översvämmningar. Jag hade tappat bort min mobil, men jag hittade den och den hade klarat sig. Sedan drömde jag också att i tidningarna stod det "Obama är död" och alla diskuterade om just detta ämne. Kan vara ett dåligt omen det där..jag kan ju drömma sanndrömmar ibland. Hoppas inte det.
Citera
2011-08-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elektricitet
Jag brukar också få väldigt starka känslor för kvinnor i drömmar, när jag vaknar brukar jag fortfarande känna att jag är kär i kvinnan jag drömde om.

Känslorna brukar sakta försvinna efter några dagar.
Jo precis så brukar det bli som tur är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in