2009-07-02, 15:34
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
text

Men varför ta samma sak två gånger på samma sida?
Citera
2009-07-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Men varför ta samma sak två gånger på samma sida?

Inte riktigt samma sak: olika låtar, en berättelse-radiodokumentär (The Story of Michael Jackson) , Andra artisters låtar med jackson samplingar, dessutom så har Mistajam mixat ihop vissa låtar så att det flyter på bra.
Citera
2009-07-02, 15:41
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Inte riktigt samma sak: olika låtar, en berättelse-radiodokumentär (The Story of Michael Jackson) , Andra artisters låtar med jackson samplingar, dessutom så har Mistajam mixat ihop vissa låtar så att det flyter på bra.
Det räcker ju att du postar länken, hela spellistan finns ju där...

Eller känner du att du måste sänka ribban för att även MJs lätt retarderade fanboys och fangirls här skall fatta det?
Citera
2009-07-02, 15:41
Medlem
Jag tycke att Judith reagans analys av Jacksons (och andra megakändisars) livssituation och elände är klockren!

http://www.zshare.net/audio/6201765795076fb1/
Citera
2009-07-02, 15:48
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zane666
Jag räknar mig själv som ett stort Elvis-fan. Han har inte heller släppt så mycket på sistone och han dog 10 år innan jag föddes.

Nu släpptes det visseligen ett par låtar av elvis nyligen som blev världshits...tex Rubberneckin... men det är en liten parantes...

men jag förstår vad du menar... men du förstår inte vad jag menar...

Tycker till och med att du är nästan för ung för Jackson...(vet inte om du gillar Jackson, men låt säga att du gör det)

När du var i mammas mage och sedan tog dina första stapplande steg, då var Jackson som störst...
Sedan när du började få lite medvetande om vad du lyssande på... eller vi kan säga att du bytte bort Astrid Lindgren musik mot något rivigare... Då hade problemen börjat för Jackson... Det ena ryktet värre än det andra... Peddoanklagelser stod som spön i backen, tvivelaktiga giftermål m.m.

Jag tror inte att det attraherar mängder med kids som växer upp och är på väg att skaffa en idol...
Men det finns alltid en skara som går bakåt i musikhistorien och finner hjältar... Som Du som har funnit Elvis...

Många fann Elvis...klart som fan, han var bra... Men det var inga mängder, de flesta som fick sin musikidoler efter Elvis dog, fick idoler som var levande och samtida... När jag gick i skolan på 80-talet var man inte coolaste snubben i klassen om man var Elvis fan... och då är jag ändå uppfödd på ett ställe som hade mer raggarbilar än volvos...

Elvis hade även han sin små egenheter men det var ju inget emot vad herr Jackson åstakom... så att gråta hejdlöst över Jackson och till och med ta sitt liv... det känns som ett ungt tonårslir...

De ungarna borde vara födda i slutet av 90 talet... och då få sin musikala medvetenhet en bra bit in på 2000-talet...
och att han kan beröra så mycket det tycker jag är en gåta... för han har ju egentligen(enligt mig) bara släppt 2 riktigt bra album (thriller & Bad) plus några ströhits här och där...

Jag kan ha förstått hysterin om han hade dött typ 90... då skulle han ha blivit en legend kanske den allra största av dem alla...
Citera
2009-07-02, 15:48
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:

ok ok
Citera
2009-07-02, 16:02
Medlem
wernblom88s avatar
Hur får man Allan Akbar bannad?
Citera
2009-07-02, 16:08
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Hur får man Allan Akbar bannad?
Ytterligare en åsiktsfascist...

Varför skulle jag bli bannad? Jag håller mig till reglerna, vilket inte kan sägas om alla andra.
Citera
2009-07-02, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
Nu släpptes det visseligen ett par låtar av elvis nyligen som blev världshits...tex Rubberneckin... men det är en liten parantes...

men jag förstår vad du menar... men du förstår inte vad jag menar...

Tycker till och med att du är nästan för ung för Jackson...(vet inte om du gillar Jackson, men låt säga att du gör det)

När du var i mammas mage och sedan tog dina första stapplande steg, då var Jackson som störst...
Sedan när du började få lite medvetande om vad du lyssande på... eller vi kan säga att du bytte bort Astrid Lindgren musik mot något rivigare... Då hade problemen börjat för Jackson... Det ena ryktet värre än det andra... Peddoanklagelser stod som spön i backen, tvivelaktiga giftermål m.m.

Jag tror inte att det attraherar mängder med kids som växer upp och är på väg att skaffa en idol...
Men det finns alltid en skara som går bakåt i musikhistorien och finner hjältar... Som Du som har funnit Elvis...

Många fann Elvis...klart som fan, han var bra... Men det var inga mängder, de flesta som fick sin musikidoler efter Elvis dog, fick idoler som var levande och samtida... När jag gick i skolan på 80-talet var man inte coolaste snubben i klassen om man var Elvis fan... och då är jag ändå uppfödd på ett ställe som hade mer raggarbilar än volvos...

Elvis hade även han sin små egenheter men det var ju inget emot vad herr Jackson åstakom... så att gråta hejdlöst över Jackson och till och med ta sitt liv... det känns som ett ungt tonårslir...

De ungarna borde vara födda i slutet av 90 talet... och då få sin musikala medvetenhet en bra bit in på 2000-talet...
och att han kan beröra så mycket det tycker jag är en gåta... för han har ju egentligen(enligt mig) bara släppt 2 riktigt bra album (thriller & Bad) plus några ströhits här och där...

Jag kan ha förstått hysterin om han hade dött typ 90... då skulle han ha blivit en legend kanske den allra största av dem alla...

Du förstår inte att dagens ungdomar gråter, det hajar jag, men faktum är att dom gör det och dom har en relation till honom och älskar hans musik så vad diskuterar vi egentligen?
Senast redigerad av menapilo 2009-07-02 kl. 16:33.
Citera
2009-07-02, 16:22
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar

Varför skulle jag bli bannad? Jag håller mig till reglerna, vilket inte kan sägas om alla andra.

Haha inser du hur jävla patetisk och tragisk du är, vad exakt får du ut av dina kommentarer? Taskig uppväxt eller dåligt uppfostrad? nånting är då fel på dig.
Citera
2009-07-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar

Svara gärna på det Micke Bellman sa på sidan 299. Skall bli kul att höra lite nya bortförklaringar. Saken är den att det finns massvis med info där ute som vanliga ruttna människor (läs du) aldrig tagit del av utan bara lyssnar på medias version.
Citera
2009-07-02, 16:58
Medlem
Kolla in detta live framträdande av MJ i new York 2001. Han har publiken med sig om man säger så. Helt otroligt.

http://www.youtube.com/watch?v=p2nTSbHfJvk&feature=channel_page
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in