2009-06-29, 17:47
Medlem
Michael jackson är INTE död!

Kolla videon: http://aftonbladet.se/ Det är tydligt att han reser sig upp. Han hade stora skulder. Ville inte och trodde inte han skulle klara alla dessa 50 konserter. Han pallade säkert inte pressen längre utan ville fly från allt. Genialiskt av honom att fejka sin död
Citera
2009-06-29, 17:52
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Kolla videon: http://aftonbladet.se/ Det är tydligt att han reser sig upp. Han hade stora skulder. Ville inte och trodde inte han skulle klara alla dessa 50 konserter. Han pallade säkert inte pressen längre utan ville fly från allt. Genialiskt av honom att fejka sin död

Snälla konspirationsteoretiker måste vara världens mest uttråkade och pinsammaste personer, skaffa er en ordentlig hobby.

http://www.youtube.com/watch?v=BY8Ah9ZnjaI

vem fan känna hat och honom.. galet
Senast redigerad av elelito 2009-06-29 kl. 17:57.
Citera
2009-06-29, 17:53
Medlem
Grejen är ju att hans skulder med lite ansträngning skulle kunna bli betalda. Han var väl skyldig 3-4 miljarder och det borde inte vara några större problem med lite bättre managment än vad han verkar ha haft. Jag tror snarast att han var så stressad och pressad av detta och tillsammans med kraftig undervikt och tablettmissbruk är det inte konstigt att han coolar. Själv känner man sig ju inte så fräsch om man bara sover ett par timmar per dygn. Han åt antagligen i princip ingenting, var sjuk och minsta lilla ansträngning blev en överansträngning. De smärtstillande tabletterna gjorde bara att han kunde skita i att äta längre och längre till hans kropp sa ifrån.

Jag förstår faktist inte varför de runt omkring honom inte såg detta. Det är ju så uppenbart att man dör om man utsätts för samma sak som han gjorde senaste månaderna.

Han kände antagligen även en oerhörd press i att han trodde att han inte skulle kunna leverera på sina konserter heller samt att pedofilanklagelserna med mera antagligen gnagde något enormt i hans medvetna.

Detta förutsåg i alla fall jag var ett ganska väntat slut men man trodde ju lite naivt att han hade bättre managment och att folk tog mer ansvar för honom.

Han dog helt enkelt utav ren utmattning imo. Jävligt onödigt. Om han ändå hade dött av ett hjärtfel,cancer eller något så hade det mer varit lite av naturens (om än brutalt) gång.
Senast redigerad av hellsis666 2009-06-29 kl. 17:59.
Citera
2009-06-29, 18:03
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellsis666
Grejen är ju att hans skulder med lite ansträngning skulle kunna bli betalda. Han var väl skyldig 3-4 miljarder och det borde inte vara några större problem med lite bättre managment än vad han verkar ha haft. Jag tror snarast att han var så stressad och pressad av detta och tillsammans med kraftig undervikt och tablettmissbruk är det inte konstigt att han coolar. Själv känner man sig ju inte så fräsch om man bara sover ett par timmar per dygn. Han åt antagligen i princip ingenting, var sjuk och minsta lilla ansträngning blev en överansträngning. De smärtstillande tabletterna gjorde bara att han kunde skita i att äta längre och längre till hans kropp sa ifrån.

Jag förstår faktist inte varför de runt omkring honom inte såg detta. Det är ju så uppenbart att man dör om man utsätts för samma sak som han gjorde senaste månaderna.

Han kände antagligen även en oerhörd press i att han trodde att han inte skulle kunna leverera på sina konserter heller samt att pedofilanklagelserna med mera antagligen gnagde något enormt i hans medvetna.

Detta förutsåg i alla fall jag var ett ganska väntat slut men man trodde ju lite naivt att han hade bättre managment och att folk tog mer ansvar för honom.

Han dog helt enkelt utav ren utmattning imo. Jävligt onödigt. Om han ändå hade dött av ett hjärtfel,cancer eller något så hade det mer varit lite av naturens (om än brutalt) gång.

Allt vi kan göra är spekulera kring hur hans koncerter hade varit, men att han på något vis skulle ge upp tror jag absolut inte på med tanke på hans kärlek till barnen bland annat. Sen var han en perfektionist och skulle han gjort koncerter hade de varit bra.

Angående skulderna så är bara delen av hans sångkatalog i Sony värd 8 miljarder kronor.
Citera
2009-06-29, 18:03
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo

Kan förstå att man tror han skulle fejkat då man såg bilderna. Men jag tycker mig se någon som står/sitter precis vid hans huvud och typ lyfter upp honom en bit. Det kommer nog hålla på i oändligheter detta, kolla bara på Elvis. Än idag tror folk att han lever.

Jag skulle så gärna velat att MJ fortf levde, men jag börjar inse nu att så är inte fallet. Jag tror definitivt inte att han skulle ha fejkat. Bara en idiotisk sak att göra. Han var ju så mån om sina tre barn och fansen, så mkt därför tror jag inte på denna teori.
Citera
2009-06-29, 18:10
Medlem
DoctorWhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellsis666
Frågan är varför han inte sitter inlåst? Borde han inte tagits inför domstol när så pass många vittnar om samma sak? Och varför har övriga familjen fortfarande kontakt med honom? Det borde han väl inte förtjäna?

Om det nu är som övriga säger tycker jag det är rent av vekt och respektlöst mot sig själv att inte försöka få bort Joe från familjen eller helst se till att han åker in i finkan där han hör hemma.

Tja, om inte någon polisanmäler honom så lär ju inget hända, eller hur.
Och det har ingen gjort, trots att flera av barnen har berättat offentligt om vad han gjorde när de var barn.
Varför kan man alltid fråga sig. Kanske är det preskriberat eller så vill dom låta pappan vara ifred?

Det finns många störda människor i samhället som får leva rövare som dom vill. Varför, det finns nog inget svar på det förutom att folk är rädda och vill hellre vara ifred än att ställa till bråk...
Citera
2009-06-29, 18:10
Medlem
"Ett outgivet album som producerats i samarbete med några av världens mest framgångsrika låtskrivare kunde ha räddat Michael Jacksons karriär. Albumet innehåller, enligt brittiska Guardian, låtar skrivna av bland andra Akon, Ne-Yo och Will.I.Am från Black Eyed Peas. Jackson ska ha sagt till Ne-Yo att albumet måste bli bättre än Thriller, det är dock oklart exakt vad som spelats in. "

Michael har inte släppt en enda bra låt sen "you are not alone". Och sedan Skivan Bad har han bara succesivt blivit sämre. Av dem 200 låtar som finns är troligen inte någon i klass med någon av hans tidigare nr 1 hits. Och eftersom nuvarande producenter har eller kommer att vara involverade så kommer det knappast att skilja sig från all annan contemporary R&B och soulful R&B.

Michael hade kunnat få en någorlunda bra comeback kring år 2000-2001 om han arbetat tillsammans med Neptunes istället för Rodney Jerkins. Pharrell Williams ur Neptunes har vid flera tillfällan sagt att alla dem låtar som de producerade åt Justin Timberlake (varav de flesta blev hits som sålde riktigt bra) var egentligen avsedda för ett eventuellt framtida arbete med Michael Jackson. Synd att det aldrig blev av bara.
Citera
2009-06-29, 18:22
Medlem
2 låtar som släppts de senaste åren. Inget vidare.

Michael Jackson - one more chance

http://www.youtube.com/watch?v=boq4i8tfQDs

Michael Jackson ft. Akon - Hold My Hand

http://www.youtube.com/watch?v=tBVY_49KtHk
Citera
2009-06-29, 18:22
Medlem
Frotzs avatar
Jag tänkte endast kommentera filmklippet där Jackson "rör" sig. Enligt vad jag kan se utifrån det grovt inzoomade klippet så rör sig båren ett par centimeter först och sen rullar kroppen till höger. Jag ser inget om att den reser sig utan endast att kroppen rullar åt sidan och att då ena(vänstra) axelpartiet reser sig. Kroppen ser i övrigt väldigt livlös och slapp ut.

Så enligt mig så är det bara det att helikoptern kränger till, vilket man tydligt ser på båren som rör sig alldeles innan kroppen rullar. Det är min dom.
Citera
2009-06-29, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
2 låtar som släppts de senaste åren. Inget vidare.

Michael Jackson - one more chance

http://www.youtube.com/watch?v=boq4i8tfQDs

Michael Jackson ft. Akon - Hold My Hand

http://www.youtube.com/watch?v=tBVY_49KtHk

han ska ge fan i att jobba med rap artister, han bövde minsann inte det förut.
Citera
2009-06-29, 18:41
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
han ska ge fan i att jobba med rap artister, han bövde minsann inte det förut.

Akon rappar ju inte.
Citera
2009-06-29, 18:47
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frotz
Kroppen ser i övrigt väldigt livlös och slapp ut. Så enligt mig så är det bara det att helikoptern kränger till, vilket man tydligt ser på båren som rör sig alldeles innan kroppen rullar. Det är min dom.

Som jag just påpekade i en annan tråd om Michael Jackson så är han redan död när de rullar ut honom från huset. Vid en cardiac arrest har man bara 7 minuter på sig att få igång hjärtat, sen är det kört.

http://www.tmz.com/videos?autoplay=true&mediaKey=96def7a1-8a68-4a1b-80c3-857c3847e566

Hans egen läkare berättar själv (via sin advokat) att han höll på med CPR i 30 minuter, sen tog det 9 minuter innan ambulansen kom, sen skulle de till sjukhuset, och där fortsatte man att pumpa trots att ambulanspersonalen kunde konstatera att han varit död redan när de anlände till huset. Att man sätter en syrgasmask över offret är bara för syns skull. Han var redan död.
Senast redigerad av Thomas_LA 2009-06-29 kl. 18:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in