Citat:
Ursprungligen postat av Heavy-Power
Följt din tråd sedan första inläggget nu. Du verkar mindre lycklig, din kropp talar om att något inte riktigt stämmer osv. sedan du började dra i dig G, eller är det bara jag som inbillar mig?
Följt min tråd sedan första inlägget? Smickrande!
Jag förstår om du kan få den bilden. Jag har alltid haft lätt för att skriva. Jag gör det utan att tänka eller sitta och slipa på formuleringar. Ord och meningar snarare rinner ner genom mina fingrar och ut på tangentbordet. Det gör att det jag skriver säkert färgas av det jag känner. Dessutom bestämde jag mig redan från början att skriva en rak, ärlig och uppriktig tråd. Mår jag bra så skriver jag det. Mår jag dåligt så skriver jag också det. Jag skönmålar inte vilka vikter som jag arbetar med, jag hymlar inte med att jag tycker sticken är obehagliga etc.
Jag upplevde en enorm boost när testot första gången kickade in. Den boosten färgade garanterat mina inlägg. Men man vänjer sig vid allt. Jag har en kompis som fortfarande känner sig helt oövervinnerlig på testo. Jag gör det inte i samma utsträckning även om jag generellt mår lite bättre på alla plan.
Däremot så har inte Galenikan något att göra med att jag mått dåligt den senaste tiden. Jag åkte på den värsta förkylningen som jag haft på 10-15 år. Innan dess hade frugan samma förkylning och nu har jag smittat vår lilla dotter.
Jag mår bra av att träna. Jag mår som bäst när jag kör minst 3-4 hårda pass i veckan.
Jag mår dåligt när kroppen inte får jobba.
Nu är det dessutom extra dålig tajming. Jag har sett fram emot att känna av den högre dosen Galenika, jag har avsatt årets 12 första veckor till att bygga lite massa innan jag kliver på en lika lång deff inför sommaren. Och precis när startskottet har gått så blir jag sjuk! I vanliga fall hade det spelat mindre roll men nu kändes det extra motigt. Varför? Jag illustrerar med en liknelse:
Om jag springer 1 mil i veckan varje månad och varje år utan något annat mål än att jag vill hålla igång konditionen så gör det inte så himla mycket om jag blir sjuk en av årets 52 veckor.
Men om jag har anmält mig till Stockholm Marathon och har 12 veckor på mig för förberedelser, ja då blir den där förkylningsveckan betydligt mer frustrerande.
Exakt så känns det för mig. Tror jag skrev det i ett tidigare inlägg att det just är emotionellt. Rent rationellt så förstår jag - så klart - att det inte är hela världen.
Så du inbillar dig inte men jag tror mina inlägg kan misstolkas eftersom de svänger i takt med hur det känns just i stunden då jag skriver.
MVH // Ivan