2011-01-04, 12:29
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bob_lar
Det är farligt att stirra sig blind på vikten, man kan lätt bli jävligt fet då Men det är ett bra sätt att se om man går upp för fort/lite. När jag vill ha stenkoll på min vikt så väger jag mig på morgonen naken och efter toalett besök. Gör detta varje dag sen tar jag ett snitt på 7 dagar, sen gör jag samma sak veckan efter. På så vis vet jag ganska exakt hur mycket jag går upp.

Den tekniken var faktiskt fiffig. Lånar upplägget av dig i april när det är deffartajm!
Citera
2011-01-04, 14:09
Medlem
bob_lars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF
Ok, vägde mig precis. Har inte ätit frukost än. Blir sen brunch nu istället.

107.8 kg!

Här har det hänt grejor. Jo, jag vet att jag dragit på mig vätska. Men mitt midjemått är oförändrat sedan november. Uppskattningsvis 5-6 kg nya kilon.
Oh fan.

Grattis! Welcome to the wonderful world of steroids
Citera
2011-01-04, 15:16
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bob_lar
Grattis! Welcome to the wonderful world of steroids

Tack, min vän. Måste säga att jag blev chockad. Jag menar, jag har visuellt kunna se att det har hänt grejer. Främst över rygg, axlar och bröst (veckans 10 000 kronorsfråga: Vilka muskelgrupper tror du att jag tycker det är roligast att träna?) men ändå.

- I'm speachless, som Robbie Williams säger på liveskivan från 2003 när han står inför en publik på 100 000 människor. Andra kvällen på raken.

Drog två bananer precis (a'la Bartolls näringstajming), ska stuva ner shakern och två skopor proteinpulver och GÅ tre kilometer till gymet (har ingen bil den här veckan). För om drygt 30 minuter väntar ett pass för The Guns. Men som i ärlighetens namn mest är pickadoller och inga Navaronekanoner. Men det ska det bli ändring på.

Har bestämt mig för att köra 12 set för triceps, 9 set för biceps och 8 set för underarmarna. Får se vilka övningar det blir och hur tungt. Min trilskande, vänstra handled får avgöra hur passet kommer att gestalta sig.

Såja, då kör vi!
Citera
2011-01-04, 15:53
Medlem
Rikers-Islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF
Tack, min vän. Måste säga att jag blev chockad. Jag menar, jag har visuellt kunna se att det har hänt grejer. Främst över rygg, axlar och bröst (veckans 10 000 kronorsfråga: Vilka muskelgrupper tror du att jag tycker det är roligast att träna?) men ändå.

- I'm speachless, som Robbie Williams säger på liveskivan från 2003 när han står inför en publik på 100 000 människor. Andra kvällen på raken.

Drog två bananer precis (a'la Bartolls näringstajming), ska stuva ner shakern och två skopor proteinpulver och GÅ tre kilometer till gymet (har ingen bil den här veckan). För om drygt 30 minuter väntar ett pass för The Guns. Men som i ärlighetens namn mest är pickadoller och inga Navaronekanoner. Men det ska det bli ändring på.

Har bestämt mig för att köra 12 set för triceps, 9 set för biceps och 8 set för underarmarna. Får se vilka övningar det blir och hur tungt. Min trilskande, vänstra handled får avgöra hur passet kommer att gestalta sig.

Såja, då kör vi!
Kör hårt ! kommer du berika oss med någon bild?
Citera
2011-01-04, 16:58
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikers-Island
Kör hårt ! kommer du berika oss med någon bild?

Precis, kommer det någon porr?
Citera
2011-01-04, 19:36
Medlem
Mr-zippos avatar
Tjenare din grove !

E lite dålig på skriv vet ska bli ändringar

riktigt kul se att de går framåt för dig
inte bara mina pusselbitar som börjar falla på plats
som du vet så e min sista bit en unge för allt de andra har man redan
o din bit va testot som föll på plats nu

fortsätt kämpa som du gör o håller tummarna för dig att alla skador släpper i framtiden då e de bara raka vägen mot toppen o drömMarna.
Citera
2011-01-04, 20:41
Medlem
havregransgrats avatar
Fick en liknande skada i handleden som drog mot tummen,tog det lugnt med bänken en månad så var det över.Läser din rapport troget och hoppar själv på om inte expresståget så i alla fall en minibuss
nästa lördag.kriga på.
Citera
2011-01-04, 20:42
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Precis, kommer det någon porr?

Svara dig och Rikers samtidigt: Får jag till en bild som själv är nöjd med när jag är i form så är svaret JA. Om inte - väntar jag lite. Man är dessutom hyggligt självkritisk. Men ge mig ett par månader så!
Citera
2011-01-04, 20:42
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-zippo
Tjenare din grove !

E lite dålig på skriv vet ska bli ändringar

riktigt kul se att de går framåt för dig
inte bara mina pusselbitar som börjar falla på plats
som du vet så e min sista bit en unge för allt de andra har man redan
o din bit va testot som föll på plats nu

fortsätt kämpa som du gör o håller tummarna för dig att alla skador släpper i framtiden då e de bara raka vägen mot toppen o drömMarna.

Tjenare Z och tack för dina rader, tack!
Citera
2011-01-04, 20:51
Medlem
havregransgrats avatar
Hur känner du i dag? Kommer du att köra testo 4 life,undrar lite eftersom jag är i ungefär samma läge som du.
Citera
2011-01-04, 21:34
Medlem
IvanDFs avatar
Lite allmän up-date; humör, dagens armpass mm

Börjar med det här med humöret. Nu när jag fördubblat dosen testo e. Mitt humör har definitivt...

...inte förändrats. Inte det minsta. Eller med andra ord: Ingen ökad aggression, ingen kortare stubin. Jag är samma, vanliga jag.

Känner mig dock lite lättare rastlös, precis som att jag har överskottsenergi som behöver tränas bort. Men jag är inte överlag mycket piggare och har mer energi. Jag är på det hela som jag alltid har varit. Något ökat självförtroende. Men inte den jätteskillnad som andra berättar om. Kan iofs bero på att jag skulle vinna SM i självförtroende och ha en bra chans på en medalj också i OS.

Jag har däremot en kompis som kör parallellt med mig och som just nu också bytt till Galenika och klivit upp till 500ew. Han upplever ett väsentligt förbättrat självförtroende. Känner sig manligare. Ännu mer alphahanne.

Det sistnämnda kan jag också uppleva. Det kan nog bottna i testo men jag tror att träningsresultaten bidrar mycket till det hela.

Jag märker inte av fetare hud och därmed acne, inte alls. Ökad kroppsbehåring? Nej, inte det heller. Även om jag tror att ögonbrynen växer lite mer och fortare. Har inte noterat att jag har börjat tappa hår. Men jag har å andra sidan löjligt tjockt hår så det skulle nog dröja innan jag skulle lägga märke till det.

Dagen armpass

Landade efter drygt en timme på 33 set. 16 för triceps, 9 för biceps och 8 för underarmarna. Hade egentligen bara tänkt köra 12 set för triccarna men av bara farten körde jag fyra set på varje övning istället för tre.

Övningar för triceps
Liggande press med EZ-stång, 4 arbetsset x 6 reps på 45 kg
Smal bänkpress, 6 x 60 kg, 6 x 70 kg, 6 x 80 kg, 6 x 60 kg*
Pressar i maskin i 4 arbetsset á 6 reps
Pushdown, 4 arbetsset á 6 reps

Biceps
Scottcurl, 4 x 6 reps
(kabel)hammarcurls med rep, 5 x 6 reps**

Underarmar
Omvända curls med ovansidan av underarmarna mot plan bänk, 4 x 6 reps.
Minns inte vad de heter, men man lyfter stången med handflatorna nedåt, 4 x 6 reps.

*) Kändes bra upp till 70 kg men så fort jag gick upp till 80 kg så smärtade handleden.
**) Skulle egentligen kört också vanliga curls men inga stänger var lediga

Ett bra timme på gymet. Glad att jag har tagit mig själv i kragen och börjat prioritera armarna med ett eget pass. Däremot var jag klantig och kom till gymet samtidigt som alla andra som gått lite tidigare från jobbet för att hinna med ett pass innan middagen. Avskyr när det är mycket folk. Bänkar och maskiner är upptagna, folk går in i mig, frågar om de kan köra när jag vilar, är allmänt mest i vägen - näe, det tycker Ivan INTE om. Inte alls. Stör mitt tunnelseende.

Kände mig stark(are) i dag. Hade min handled inte gjort ont hade jag kunnat köra än lite hårdare. Fick en fantastisk pump i biceps trots relativt få set. Faktum är att jag inte kunde prata i mobilen på hemvägen; kändes som jag hade ett stenhårt päron innanför huden.

Som sagt; inget Galenika-raketlyft. Inte än. Men det känns som att det börjar röra på sig!

MVH // Ivan
Citera
2011-01-04, 21:39
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havregransgrat
Hur känner du i dag? Kommer du att köra testo 4 life,undrar lite eftersom jag är i ungefär samma läge som du.

Ja, det är tanken det. Ska börja göra regelbundna hälsoundersökningar. Så länge de lyser grönt så kör jag på. Tycker att testo så här långt har förhöjt min livskvalitet på många plan. Jag skriver "så här långt" eftersom jag trots allt inte har använt mig testo speciellt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in