2017-01-30, 02:25
Medlem
Adelaides avatar
Egentligen har jag svårt för band som klär ut sig. Känns som om de låter imagen spela en viss roll över bandet och inte bara musiken. Men jag kan bara inte motstå Kiss debutalbum, som är bandets bästa enligt mig. Resterande skivor från 70-talet är också riktigt bra. Musiken är iaf grym rock n roll i god kvalité, vilket är viktigast. Men undrar hur kända Kiss hade blivit utan smink?
Citera
2017-01-30, 13:07
Medlem
Lowenbraus avatar
Någon annan som håller "Psycho circus" högt mer än jag?
Skivan är ju en 4a av 5 tycker jag.
Öppningsspåret och slutspåret är ju magiskt.
Det senaste dom släppt,not so much.
"Destroyer" är bäst.

Ja det är synd med Gene's attityd,säga att det är patetiskt att någon dött i överdos(Prince),moget.
Själv verkar han ju vara sexmissbrukare,bra att nikki sixx bad han dra åt h-vete.
Senast redigerad av Lowenbrau 2017-01-30 kl. 13:16.
Citera
2017-01-31, 11:49
Medlem
DESTROYER räcker. Och så I was made for loving you. Och så skall man ha sett dem
en gång för länge sedan.

Hardluck woman är förresten också bra.
Citera
2017-01-31, 13:31
Medlem
Geomeisters avatar
Vilka ska gå på KISS i sommar? http://www.livenation.se/artist/kiss-tickets
Citera
2017-01-31, 14:44
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Lyssnade på Uh! All Night igår mäktig refräng eller vad man ska.kalla det UH Uh! 😁
Citera
2017-02-01, 16:33
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Vilka ska gå på KISS i sommar? http://www.livenation.se/artist/kiss-tickets

Jag ska gå och se dem i Göteborg. Kommer bli grymt! Jag hoppas dock att de drämmer till med ett bra förband också med tanke på att biljetterna var rätt dyra. Fast eftersom det är Livenation som är arrangörerna så lär det väl bli det gamla vanliga - Rival Sons eller nåt annat band som "alltid" är förband. Tyvärr.
Citera
2017-02-02, 19:14
Medlem
-...
Senast redigerad av IanFraser 2017-02-02 kl. 19:21.
Citera
2017-02-03, 09:27
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag ska gå och se dem i Göteborg. Kommer bli grymt! Jag hoppas dock att de drämmer till med ett bra förband också med tanke på att biljetterna var rätt dyra. Fast eftersom det är Livenation som är arrangörerna så lär det väl bli det gamla vanliga - Rival Sons eller nåt annat band som "alltid" är förband. Tyvärr.

Vad skulle du vilja se som förband?

Jag såg Rival Sons i samband med Aerosmith, tyvärr, led det av att det inte fanns några kameror och liknande till förbandet. Jag minns ingenting av det idag. Bandet kan dock varit bra... Jag fattar inte poängen med att inte ha kameror till förbanden när det är stora konserter. Väldigt få i publiken hänger ju med i vad som händer.

Dagens KISS - 2,000 Man
Citera
2017-02-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
DESTROYER räcker. Och så I was made for loving you. Och så skall man ha sett dem
en gång för länge sedan.

Hardluck woman är förresten också bra.

Hardluck woman låter som Rod Stewart (kanske lite Eagles i melodin) men inte som Kiss.
Är det därför den är så bra ?

I was made for loving you måste vara det bästa som gjorts i genren rockartister spelar disco
eftersom det är inne nu.

Destroyer är i princip helt jämn. Och välproducerad. Tack Sandy Pearlman och RIP.
Citera
2017-02-07, 12:10
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Vad skulle du vilja se som förband?

Jag såg Rival Sons i samband med Aerosmith, tyvärr, led det av att det inte fanns några kameror och liknande till förbandet. Jag minns ingenting av det idag. Bandet kan dock varit bra... Jag fattar inte poängen med att inte ha kameror till förbanden när det är stora konserter. Väldigt få i publiken hänger ju med i vad som händer.

Dagens KISS - 2,000 Man

Även jag såg Rival Sons som förband, och som du säger så är det inte mycket man minns av dem. Jag såg de igen i samband med Black Sabbath och från den spelningen minns jag mer, eftersom jag stod väldigt långt fram. Väldigt bra band, men för mig är och förblir Rival Sons ett förband och inte så mycket mer.

Om jag fick välja förband till Kiss så hade jag valt Alice Cooper. Såg honom som förband till Mötley Crüe och jag gillade det jag såg. Det var även ett lite speciellt val av förband, att se självaste Alice Cooper och inte något litet band som inte många känner till. Det gillade jag.
Citera
2017-02-07, 13:47
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Om jag fick välja förband till Kiss så hade jag valt Alice Cooper. Såg honom som förband till Mötley Crüe och jag gillade det jag såg. Det var även ett lite speciellt val av förband, att se självaste Alice Cooper och inte något litet band som inte många känner till. Det gillade jag.

Alice Cooper ska köra en mindre turné med Deep Purple snart i USA. Jag vet att en del Alice Cooper fans gick i taket när bandet var förband till Mötley Crüe, då Alice Cooper är den mer långlivade artisten som disktutabelt är mer klassisk än Mötley Crüe någonsin kommer bli. På något sätt verkar dock Mötley Crüe nått yngre generationer på ett sätt många andra stora band inte har likt Guns N' Roses, Metallica och Iron Maiden. Hur som helst tycker jag samtliga band som nämns är FÖR stora för att det ska bråkas om vem som är förband till vem.

Som du skriver.. Kul att se två stora band som kör igenom en riktig konsert. Dock tycker jag det är "snyggare" att kalla det en gemensam turné än att någon är förband. Alice Cooper OCH KISS? Det tror jag skulle locka mycket folk. Det skulle vara värt för båda banden i termer av publiksiffror och "snack på stan".

Dagens KISS - Every Time I Look At You: https://www.youtube.com/watch?v=SUi_Dtcg0C4
Citera
2017-02-07, 19:39
Medlem
Eitzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Destroyer är i princip helt jämn. Och välproducerad. Tack Sandy Pearlman och RIP.
Har jag missat något? Sandy Pearlman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in