Flashback bygger pepparkakshus!
2015-07-27, 02:30
Medlem
Isnatts avatar
Finns det nåt köpvärt den här veckan?
Citera
2015-07-27, 08:32
Medlem
Mjölken jag köper på lidl är från falköpings mejeri så vadå körs till finland
Citera
2015-07-28, 18:30
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Gick till lidl för första gången för några dagar sedan. 170 kr kilot för cashewnötter blir ju inte hållbart i längden för en storkunsument av denna underbara godsak så tänkte prova lidls som hade 100 kr kilot. Alesto heter dem. Riktigt goda måste jag säga. Smakar lika bra som exotic snacks och dem dyrare märkena. Har testat billigare cashewnötter från netto och Ullared tidigare men dessa har smakat skit rent ut sagt. Synd att jag bara plockade på mig 3 500 gr påsar skulle fyllt upp skåpet lite mer. Blir en ny tur dit snart ska nog även prova på deras jordnötter var 30 kr kilot. Förhoppningsvis smakar dem lika bra.
Citera
2015-07-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Hhmmm... Varit uppe på tapeten tidigare. Verkar som att de slutat med magnesiumbrustabletterna?
Förr hade de många olika brustabletter. Nu hade min Lidl endast tre varianter, C-vitamin, kalcium och någon till. Resten är utrensat. Kommit massor av "sportdrycker" och dyl. gymrelaterade drycker och pulver i den hyllan.

Ser det likadant ut överallt?

Jag köpte 2 rör häromdagen. Fanns massor i Landskrona.
Citera
2015-07-28, 21:59
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virrigavera
Jag köpte 2 rör häromdagen. Fanns massor i Landskrona.

Ok, då måste jag be att min butik tar hem.
Citera
2015-07-28, 22:01
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Gick till lidl för första gången för några dagar sedan. 170 kr kilot för cashewnötter blir ju inte hållbart i längden för en storkunsument av denna underbara godsak så tänkte prova lidls som hade 100 kr kilot. Alesto heter dem. Riktigt goda måste jag säga. Smakar lika bra som exotic snacks och dem dyrare märkena. Har testat billigare cashewnötter från netto och Ullared tidigare men dessa har smakat skit rent ut sagt. Synd att jag bara plockade på mig 3 500 gr påsar skulle fyllt upp skåpet lite mer. Blir en ny tur dit snart ska nog även prova på deras jordnötter var 30 kr kilot. Förhoppningsvis smakar dem lika bra.

Ja, cashewnötterna är riktigt goda och prisvärda jämfört med andra märken.
Samma gäller jordnötterna, jag diggar speciellt de torrostade.
Citera
2015-07-28, 22:31
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Ja, cashewnötterna är riktigt goda och prisvärda jämfört med andra märken.
Samma gäller jordnötterna, jag diggar speciellt de torrostade.
Har dem torrostade samma dåliga innehåll som typ olw och icas ? Fullt med socker dextros och massa konstig skit i dem. Annars alltid velat testa den torrostade varianten. Såg inga senast jag var där. Får ta och kika extra noga nästa gång. Är ju inte helt lätt att hitta i butiken. Tyckte allt låg lite här och var.
Citera
2015-07-28, 22:48
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Har dem torrostade samma dåliga innehåll som typ olw och icas ? Fullt med socker dextros och massa konstig skit i dem. Annars alltid velat testa den torrostade varianten. Såg inga senast jag var där. Får ta och kika extra noga nästa gång. Är ju inte helt lätt att hitta i butiken. Tyckte allt låg lite här och var.

Har faktiskt inte synat innehållsförteckningen så kan inte svara på din fråga. Antar att det är samma junk. De har även torrostade med salt och svartpeppar. En påse torrostade kostar runt 10 spänn för 150 gram.
Citera
2015-07-29, 09:52
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Någon med koll på Lidls cigg? Vad kostar de olika märkena och är de prisvärda? Hittar ingen info på hemsidan, säkert av juridiska skäl.

Goldfield är okej. Smakar som röda Level ungefär.
Citera
2015-08-01, 12:49
Medlem
heinos avatar
Köper aldrig fiskpinnar i princip men tänkte testa Panerad fisk med fyllning
http://www.lidl.se/sv/2714.htm?action=showDetail&id=11718
Vet inte hur mga bitar det är i, men räcker nog till två ggr.
Citera
2015-08-01, 22:09
Medlem
Dr.Katis avatar
Blev sugen på en sån här trimmer då min 20 år gamla Philips sjunger på sista versen.
Någon som har tips på vilken Lidl i Stockholm city/söder som brukar ha dessa erbjudande och fler än ett ex?

http://reklamblad.lidl.se/767c6f9e-44fc-4486-be1c-28345eac13ed/#/2
Citera
2015-08-01, 22:37
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Köper aldrig fiskpinnar i princip men tänkte testa Panerad fisk med fyllning
http://www.lidl.se/sv/2714.htm?action=showDetail&id=11718
Vet inte hur mga bitar det är i, men räcker nog till två ggr.
Jag köpte en av varje förra veckan och har provat två. Den med mozzarella och tomat får 4/10 och de med cream cheese och garlic 2/10. I paketet är det 300 g fördelat på sex bitar i storlek med en tändsticksask, så det är inte något att föda en familj på. Vanliga fiskpinnar är betydligt godare och bättre som nödmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in