2016-08-19, 11:37
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Någon som vet var Cien deo för män tagit vägen? Roll on, blått lock, grå plastförpackning. Den kan heta 48h som undernamn. Det är en av de bästa deos jag har testat.
Sist jag var på Lidl såg jag bara glasförpackningar och inget löfte om 48 h skydd.

Kan rekommendera de i glasförpackning, väldigt bra effekt och mycket dryga. Jag kör på den med grått lock med ett "X" på (X-bolt?), har aldrig haft problem av den.
Citera
2016-08-19, 11:51
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Någon som vet var Cien deo för män tagit vägen? Roll on, blått lock, grå plastförpackning. Den kan heta 48h som undernamn. Det är en av de bästa deos jag har testat.
Sist jag var på Lidl såg jag bara glasförpackningar och inget löfte om 48 h skydd.

Den i glas med grått lock är "48h" varianten för män (står iaf 48h på etiketten).
Citera
2016-08-20, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
"Bellarom Espresso" säljs endast i kilospåsar och kostar 75 bagis, det näst billigaste märket jag känner till är Garant/Willys för 100kr/kilot så priset är i världsklass.

Nästa vecka har Lidl xxl-förpackning med de bönorna, 1,2kg till samma pris (jämförspris 62,42 kr/kg).
Citera
2016-08-21, 15:18
Medlem
Jag köpte i dag en keramikpanna av märket Ernesto, 28 cm diameter. Inte just den som forumet rekommenderar, men för det priset, (149 kr.), kan man chansa lite …

Man måste skölja den först med vatten, och sen koka av med vatten 2–3 gånger för att få bort eventuella rester från materialet. Sen måste man smörja in den lätt med någon typ av olja. Och sen kan man börja använda den.

Jag har inga större förväntningar på den, men hon i kassan sade att det var ingen som hade lämnat in sin panna, alla fall hos de!
Men jag tror ändå, att den varianten som är lovordat här, är snäppet bättre. Fast priset är nog också lite högre.

Ska försöka komma ihåg att rapportera när jag har lagat mat första gången med den … That’ll be the day! (Lagar mat så oerhört sällan, åtminstone just nu.)
Senast redigerad av Avaraharava 2016-08-21 kl. 15:22.
Citera
2016-08-21, 21:18
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaraharava
Jag köpte i dag en keramikpanna av märket Ernesto, 28 cm diameter. Inte just den som forumet rekommenderar, men för det priset, (149 kr.), kan man chansa lite …

Man måste skölja den först med vatten, och sen koka av med vatten 2–3 gånger för att få bort eventuella rester från materialet. Sen måste man smörja in den lätt med någon typ av olja. Och sen kan man börja använda den.

Jag har inga större förväntningar på den, men hon i kassan sade att det var ingen som hade lämnat in sin panna, alla fall hos de!
Men jag tror ändå, att den varianten som är lovordat här, är snäppet bättre. Fast priset är nog också lite högre.

Ska försöka komma ihåg att rapportera när jag har lagat mat första gången med den … That’ll be the day! (Lagar mat så oerhört sällan, åtminstone just nu.)
köpte min med swiss-beläggning för runt 150-200kr :P
Citera
2016-08-23, 22:09
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
7.95? Det är sjukt billigt. Hur är den mot huden? Enda problemet jag brukar ha med billig deo är att huden under armarna börjar brinna (eller ja, det känns så åtminstone). Å andra sidan är dyr deo ofta snäll mot huden, men fullständigt värdelös som antiperspirant.
Den här är utan alkohol och den sorten av roll on med en vitaktig kräm. Otroligt effektiv. Jag har aldrig haft en bättre deo i modern tid. Låter för bra för att vara sant, men om den kostar 7,95 som någon fb:are hittat den för så är det ett kap!

Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Kan rekommendera de i glasförpackning, väldigt bra effekt och mycket dryga. Jag kör på den med grått lock med ett "X" på (X-bolt?), har aldrig haft problem av den.
Jag har testat precis den och jag tycker inte att den är lika effektiv som den i plast jag nämnde tidigare. Tack för synpunkten.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Den i glas med grått lock är "48h" varianten för män (står iaf 48h på etiketten).
Jaså? Inte sett den utan bara den X-Bolt som Ferdinand-Piech beskriver. Vore guld om "48h" lever vidare..
Senast redigerad av Europolitan 2016-08-23 kl. 22:14. Anledning: Slog ihop inlägg
Citera
2016-08-25, 13:19
Medlem
japanskbruds avatar
fryspizzan från trattoria Alfredo är bäst.
Citera
2016-08-25, 13:20
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
fryspizzan från trattoria Alfredo är bäst.

Instämmer till fullo. Prisvärd.
Citera
2016-08-25, 13:25
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jaså? Inte sett den utan bara den X-Bolt som Ferdinand-Piech beskriver. Vore guld om "48h" lever vidare..

Det står 48h under X-Bolt texten/loggan.
Citera
2016-08-25, 15:20
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det står 48h under X-Bolt texten/loggan.

Jag har sett det, men det är inte samma innehåll. Det är genomskinligt i X-Bolten och vitt i den äldre varianten.
Citera
2016-08-28, 21:37
Medlem
Isnatts avatar
Hola senioritas.

Hur är den färdigskivade smörgåsosten? Jag hade mitt ligg över i helgen och förra gången hon var här så kladdade hon på min vanliga ost på ett sätt jag inte gillade när vi åt frukost och därför var jag smart nu i helgen och hade köpt hem skivad Billingeost och lagt fram en liten tång att ta med. Men tänkte att Lidls variant kanske är bra, nån som testat?
Citera
2016-08-29, 02:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Hola senioritas.

Hur är den färdigskivade smörgåsosten? Jag hade mitt ligg över i helgen och förra gången hon var här så kladdade hon på min vanliga ost på ett sätt jag inte gillade när vi åt frukost och därför var jag smart nu i helgen och hade köpt hem skivad Billingeost och lagt fram en liten tång att ta med. Men tänkte att Lidls variant kanske är bra, nån som testat?

Jag tycker den är bra. Köper den mest för att hel ost stökar ner med smulor, och jag är dålig på att städa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in