2012-09-12, 14:29
  #2389
Medlem
redbull72s avatar
Inhandlade riskokaren som var med i veckans blad idag, en Silvercrest, 700W, var med en ånginsats för grönsaker, kött, fisk el skaldjur oxå, få se vad den kan åstadkomma, var billig iaf, 179 kr, undras om man kan koka makaroner i den oxå... el ska man ta patent på en sån maskin kanske... pastakokaren "italistyle 3000 turbo" snabbmakaroner på 1 min, med inbyggd ostrivare o kechuppump!
Citera
2012-09-17, 18:32
  #2390
Medlem
Noe-s avatar
Tråkigt med städvecka. Vill bara tipsa om jordnötsoljan, missa inte denna underbara sak innan de försvinner ur butikerna igen. Steker numera det mesta i ungefär 80/20, smör/jordnötsolja, underbart. Ser fram emot att prova de nya vegetariska rätterna nu i veckan så får återkomma när jag väl gjort det.
Citera
2012-09-17, 18:46
  #2391
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noe-
Tråkigt med städvecka. Vill bara tipsa om jordnötsoljan, missa inte denna underbara sak innan de försvinner ur butikerna igen. Steker numera det mesta i ungefär 80/20, smör/jordnötsolja, underbart. Ser fram emot att prova de nya vegetariska rätterna nu i veckan så får återkomma när jag väl gjort det.
Menar du att Lidl har en speciell jordnötsolja och dessutom prisnedsatt den här veckan?

~Paul~
Citera
2012-09-17, 19:27
  #2392
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Menar du att Lidl har en speciell jordnötsolja och dessutom prisnedsatt den här veckan?

~Paul~
Förra veckan under märket Vitasia. Raffinerad men det framgår inte om den är kall- eller varmpressad men 250 ml för 14,90(?) kronor. Raffinerade oljor brukar vara varmpressade korrekt? Kostade 12,90 kr förra asiatveckan har jag för mig. Står i samma tråg som en wok- och frityrolja jag inte provat. Tillverkad i Belgien dessutom.
__________________
Senast redigerad av Noe- 2012-09-17 kl. 19:34.
Citera
2012-09-17, 19:47
  #2393
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noe-
Förra veckan under märket Vitasia. Raffinerad men det framgår inte om den är kall- eller varmpressad men 250 ml för 14,90(?) kronor. Raffinerade oljor brukar vara varmpressade korrekt? Kostade 12,90 kr förra asiatveckan har jag för mig. Står i samma tråg som en wok- och frityrolja jag inte provat. Tillverkad i Belgien dessutom.
OK. Priset är jämförbart med Z jordnötsolja som man kan köpa i stort sett alla butiker. Förhoppningsvis är smaken bättre. Tack för infon!

Raffinerade oljor är oftast varmpressade men kan också vara utvunna på kemisk väg, liksom decolorerade, dvs avlägsnade från färg.

~Paul~
Citera
2012-09-18, 19:44
  #2394
Bannlyst
Hej tjockisar

Nästa vecka:

Färsk älgstek
Ursprung finne samt Svenne
190kr kg

Färsk hjortstek smaksatt med enbär och kantareller
Ursprung gamla Zeeland
130kr kg

Färsk kalvfärs
Svenne kalv
500gr 40kr

Färsk nötytterlår
Scan 70kr kg

Det är alperna vecka

Alpknödel,semmelknödel, Bayersk knödel
Bayersk knödel
Söt senap
Pastejer av olika slag
sylta
Gourmetpate


Färdigrätter på burk
Linsgryta
Pasta med köttbullar
Surkålsgryta med fläsk och potatis medmera

Tysk ostkaka 1.25kg 40kr

Potatisknyten fylld med färskost och örter ,mozzarela och spenat 600gr 20kr

Schweizisk nazist vitmögelost 100gr 13kr

Appenzellerost 210gr 25kr
Smuldegspaj med olika fyllning 1.25kg 40kr

Bakelser med gräddfyllning
Brända nötter
Äppel och körsbärskaka


Små ölkorv salami snacks stark smak och klassik
250gr 20kr

Kraftig gjuten gryta 32cm
6mm botten
Glas lock
250kr

Gryta med glaslock
Hällpipor på sidorna
Glaslock med silfunktion
230kr


Regnkläder, tangenbord, hdmi kabel, vattenkokare medmera
__________________
Senast redigerad av Penkas 2012-09-18 kl. 19:48.
Citera
2012-09-18, 21:04
  #2395
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penkas
Hej tjockisar

Nästa vecka:

Färsk älgstek
Ursprung finne samt Svenne
190kr kg

Färsk hjortstek smaksatt med enbär och kantareller
Ursprung gamla Zeeland
130kr kg

Färsk kalvfärs
Svenne kalv
500gr 40kr

Färsk nötytterlår
Scan 70kr kg

Det är alperna vecka

Alpknödel,semmelknödel, Bayersk knödel
Bayersk knödel
Söt senap
Pastejer av olika slag
sylta
Gourmetpate


Färdigrätter på burk
Linsgryta
Pasta med köttbullar
Surkålsgryta med fläsk och potatis medmera

Tysk ostkaka 1.25kg 40kr

Potatisknyten fylld med färskost och örter ,mozzarela och spenat 600gr 20kr

Schweizisk nazist vitmögelost 100gr 13kr

Appenzellerost 210gr 25kr
Smuldegspaj med olika fyllning 1.25kg 40kr

Bakelser med gräddfyllning
Brända nötter
Äppel och körsbärskaka


Små ölkorv salami snacks stark smak och klassik
250gr 20kr

Kraftig gjuten gryta 32cm
6mm botten
Glas lock
250kr

Gryta med glaslock
Hällpipor på sidorna
Glaslock med silfunktion
230kr


Regnkläder, tangenbord, hdmi kabel, vattenkokare medmera
Många trevliga varor där! Tack för tipset. Knödeln är inte det vanligaste i våra butiker. Måste prövas.

~Paul~
Citera
2012-09-19, 12:00
  #2396
Medlem
calimmacils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
OK. Priset är jämförbart med Z jordnötsolja som man kan köpa i stort sett alla butiker. Förhoppningsvis är smaken bättre. Tack för infon!

Raffinerade oljor är oftast varmpressade men kan också vara utvunna på kemisk väg, liksom decolorerade, dvs avlägsnade från färg.

~Paul~

Det står ingenting på flaskan men vid användning så misstänker jag att den faktiskt är kallpressad, då den verkar sota sig väldigt lätt. För jordnötsolja ska väl klara högre temperaturer?
Citera
2012-09-19, 12:02
  #2397
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Många trevliga varor där! Tack för tipset. Knödeln är inte det vanligaste i våra butiker. Måste prövas.

~Paul~
Den bayerska knödeln som Lidl säljer är fylld med ost och fläsk samt kryddor. Riktigt god är den!
Citera
2012-09-19, 15:44
  #2398
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Den bayerska knödeln som Lidl säljer är fylld med ost och fläsk samt kryddor. Riktigt god är den!

Äntligen! Fruktansvärt gott
Citera
2012-09-19, 15:54
  #2399
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calimmacil
Det står ingenting på flaskan men vid användning så misstänker jag att den faktiskt är kallpressad, då den verkar sota sig väldigt lätt. För jordnötsolja ska väl klara högre temperaturer?
Ja, jordnötsolja skall tåla ganska höga temperaturer. Det är den oljan som asiaterna helst använder till sin wok.

~Paul~

PS Låter utmärkt det där om knödlarna. Det får verkligen bli en sväng förbi Lidl i morgon.
Citera
2012-09-19, 16:34
  #2400
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Med tanke på att du har Michael Wittmann som avatar så får man förmoda att du har knödel tämligen ofta på din meny?

~Paul~

Haha.

Det händer, fast jag kan tyvärr inte laga det själv. När jag besöker släktingar från ett visst land så tvingar jag dom att laga knödel. En äldre dam som råkar vara min mormor är/var en jäkel på att laga knödel dock har hon blivit så gammal.

Min högsta önskan är att Lidl ska ha Leberkäse ala pizzastyle

http://www.google.se/imgres?hl=sv&sa=X&biw=1366&bih=667&tbm=isch&prmd=i mvnse&tbnid=lLT0PwIqueLaQM:&imgrefurl=http://www.tradebit.de/filedetail.php/151057813v7957361-leberkaese-quotpizza-artquot-auf-einem-holzbrett&docid=QjT5g3LH50QvNM&imgurl=http://www.tradebit.de/usr/stock-photos/pub/9002/2030950.jpg&w=540&h=360&ei=39dZUIWOCsij4gSn-oEQ&zoom=1&iact=hc&vpx=178&vpy=159&dur=386&hovh=18 3&hovw=275&tx=152&ty=101&sig=100918164454421450579 &page=1&tbnh=127&tbnw=191&start=0&ndsp=18&ved=1t:4 29,r:0,s:0,i:72

Lite OT men vafan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in