2013-03-21, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nyhet!
Pizza med Currywurst!
14,95 spänn stycket. Köpte 2 st som ska testas ikväll.

Den är ganska ok, med lite extra mozarella på blir den mycket god.
Citera
2013-03-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Välkommen du nya lidlare

Har du myntat ett nytt ord? Jag tänker mig att det är en sammandragning av "Lidl" och "lirare", alltså en Lidl-lirare, en lidlare, en person som ofta handlar på Lidl.

En sak jag inte gillar med Lidl är att detaljvarorna i veckobladet alltid tar slut så fort. Jag förstår givetvis att de inte vill köpa in för stora lager och riskera att någonting inte säljer slut, men jag tycker ändå att det är irriterande när man har hittat någonting man vill köpa och åker dit på måndag eftermiddag för att upptäcka att det redan är slut. Cykelhjälmarna de hade erbjudande på den här veckan är ett exempel. Jag var i min butik kl 17 i måndags, men det fanns bara en enda hjälm kvar. Den var lilafärgad och för liten för mitt stora huvud. Dessutom var det någon smutsig människa som hade brutit förpackningen. Ingen hjälm för mig!
Citera
2013-03-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunstigjunker
Har du myntat ett nytt ord? Jag tänker mig att det är en sammandragning av "Lidl" och "lirare", alltså en Lidl-lirare, en lidlare, en person som ofta handlar på Lidl.

En sak jag inte gillar med Lidl är att detaljvarorna i veckobladet alltid tar slut så fort. Jag förstår givetvis att de inte vill köpa in för stora lager och riskera att någonting inte säljer slut, men jag tycker ändå att det är irriterande när man har hittat någonting man vill köpa och åker dit på måndag eftermiddag för att upptäcka att det redan är slut. Cykelhjälmarna de hade erbjudande på den här veckan är ett exempel. Jag var i min butik kl 17 i måndags, men det fanns bara en enda hjälm kvar. Den var lilafärgad och för liten för mitt stora huvud. Dessutom var det någon smutsig människa som hade brutit förpackningen. Ingen hjälm för mig!

Alla LIDL butiker känns ju rent generellt för små, förstår att de inte vill ha stora lokaler och dyra hyror samt omkostnader men vissa LIDL butiker är ju i storlek som ett ICA nära. Tycker det är synd, men det går väl inget vidare för LIDL här i Sverige så nån ändring lär de ju knappast bli.
Citera
2013-03-21, 23:51
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Alla LIDL butiker känns ju rent generellt för små, förstår att de inte vill ha stora lokaler och dyra hyror samt omkostnader men vissa LIDL butiker är ju i storlek som ett ICA nära. Tycker det är synd, men det går väl inget vidare för LIDL här i Sverige så nån ändring lär de ju knappast bli.

Lidls koncept som dom kör med hårt utomlands är att bara sälja sina egna märken, och så började dom ju här också. Tyvärr funkar det inte så bra i Sverige så dom tvingades ta in andra märken också. Eftersom det finns dubbletter av allt så blir ju utbudet väldigt litet och därför känns butikerna så små.

Om dom slänger ut Arla, Scan, Coca Cola och alla andra märkesvaror och använder utrymmet till fler artiklar skulle det kännas mer som en riktig butik än en servicebutik.
Citera
2013-03-22, 07:53
Medlem
skrudiss avatar
Senapen Lidl hade för 10 kr, av amerikansk typ, är helt fenomenal. Smakar precis som amerikansk, knallgul typ! Enda nackdelen är sprutet i flaskan som är nära-inpå-industriellt. Det är svårt att sikta och nästintill omöjligt att fördela det på ett bra sätt utan ett en punkt blir överdoserad med senap.

Såg senast i mitt besök att de sålde buffelmozzarella för typ 12 kr! Det är ju nästan en tia billigare än på en "vanlig" butik. Har inte hunnit smaka den än.
Citera
2013-03-22, 08:05
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Lidls koncept som dom kör med hårt utomlands är att bara sälja sina egna märken, och så började dom ju här också. Tyvärr funkar det inte så bra i Sverige så dom tvingades ta in andra märken också. Eftersom det finns dubbletter av allt så blir ju utbudet väldigt litet och därför känns butikerna så små.

Om dom slänger ut Arla, Scan, Coca Cola och alla andra märkesvaror och använder utrymmet till fler artiklar skulle det kännas mer som en riktig butik än en servicebutik.
Det finns andra märken/fabrikat än Lidls egna på Lidlbutikerna utomlands.Precis som här hemma.
Citera
2013-03-23, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Har de tagit bort den goda kycklingkebaben från solängen?
Den var så bra kryddad och smakade som riktig kebab med de rätta tillbehören.
Har letat efter liknande i några år nu :/ Ingen som vet något? Hittar bara vanlig kebab på lidl/ica och den innehåller riktigt mycket fett och kalorier...
Citera
2013-03-23, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbaff
Har letat efter liknande i några år nu :/ Ingen som vet något? Hittar bara vanlig kebab på lidl/ica och den innehåller riktigt mycket fett och kalorier...
Den vanliga kebaben för 25,90kr (400g) tycker jag är rätt god.
Fin köttkonsistens och lagom kryddat. Slår dom övriga med hästlängder iallafall!
Citera
2013-03-23, 15:03
Medlem
flummares avatar
Brylekrämen under varumärket Deluxe är mycket bra för att vara fabrikat.
Citera
2013-03-27, 08:56
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DzCh
Den vanliga kebaben för 25,90kr (400g) tycker jag är rätt god.
Fin köttkonsistens och lagom kryddat. Slår dom övriga med hästlängder iallafall!

Provade den röda pølse som de säljer. Var i min mening inget vidare, hade en skum bismak. Vet inte om det var något tillfälligt. Annars säljer Lidl fin olivolja, 500 ml i plåtburk för 25 pix!
Citera
2013-03-28, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis

Provade den röda pølse som de säljer. Var i min mening inget vidare, hade en skum bismak. Vet inte om det var något tillfälligt. Annars säljer Lidl fin olivolja, 500 ml i plåtburk för 25 pix!
Korv är inte min grej direkt.

Vill ändå slå ett slag för Lidls köttprodukter, bl.a. oxfilé som kostar 199kr/kg jämfört med 389kr på Coop/ICA. Helt sjukt vilken prisskillnad! Och det handlar faktiskt bara om ren vinst från butikerna som tar 389kr kilot för kött.

Även tyska köttfärsen för 30kr halvkilot är värt att nämna.

I övrigt tycker jag också att deras halvfabrikat håller bra standard, bl.a. nuggets, nötköttkorv, kebab, lasagne osv.
Senast redigerad av DzCh 2013-03-28 kl. 06:20.
Citera
2013-03-28, 21:10
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis

Provade den röda pølse som de säljer. Var i min mening inget vidare, hade en skum bismak. Vet inte om det var något tillfälligt.
det fanns inga konstiga smaker i det paketet jag köpte. åts med dansk ketchup och senap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in