2012-09-07, 11:02
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jag köpte 1,5 kg frysta jordgubbar på Lidl och gjorde sylt av dem. Det sägs att det inte brukar bli bra med frysta bär men sylten blev alldeles förträffligt fin. Det hela gick på 25:- kronor på extrapris.

~Paul~

Hmm, får planera ett återbesök inom en snar framtid för att utforska min lokala Lidl i min jakt på frysta bär!
Citera
2012-09-07, 11:08
Medlem
[Strange Days]s avatar
Måste tacka alla som har tipsat om cheddarn - fantastiskt god!
Citera
2012-09-09, 19:29
Medlem
SithBoboSiths avatar
Enebackens bacon, ris eller ros? Kan säga att jag tycker scans bacon smakar blä, kan Enebackens vara gott, typ som bacon smakade förr i tiden?
Citera
2012-09-09, 19:36
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Enebackens bacon, ris eller ros? Kan säga att jag tycker scans bacon smakar blä, kan Enebackens vara gott, typ som bacon smakade förr i tiden?
Well, den där bacon är som att singla slant, vissa paketer är som om gud själv skapade dom, perfekta, lagom tjocka bitar medan andra liknar mer baconfärs, samtidigt som jag stötte på samma fenomen i scans förpackningar...
Har dom extrapris så är det klart värt och om man bara känner på förpackningar så kan man med lite tur gallra ut färsen till förmån av hela fina skivor.
Citera
2012-09-10, 17:55
Bannlyst
Nästa vecka:

Potatis 5kg 15kr

Banan Yoghurt 2st 22kr

Prosciutto i bit 99kr kilot

Picnicbög 40kr kilot

Formil tvättmedel CaribbeanBreeze XXl 8.5kilo 100kr

Noblissima Bourbon vaniljglas 2st 36kr

Grönsaksburgare/pinnar 300gram med härlig grönsaksfyllning 13kr

Grana Padano lagrad 15månader 200gr 27kr

Kaviar 2st 300gr 30kr

Renytterfile fryst 300kr kg

Kalvfile 200kr kg

Benfri Rimmad fläsklägg 35kr kg

Scan Deli jägarfalukorv 550gr 29kr (60%kötthalt) kraftig röksmak

Lithells isterband 330gr 13kr

fryslådor/matlådor 13st 70kr

Ugnsform 200kr
Dropsystem utan att man behöver ösa på vätska
Skär och reptålig-diamantemaljering
Tempraturbeständig upp till max 600grader

Badrumsartiklar- handdukar, skor, kläder och köksblandare.
Citera
2012-09-10, 20:30
Medlem
Det jag köper på Lidl är:

Torrostade jordnötter - 3ggr så billigt som på Ica.
Kvarg/yogurt - svinbra om man tränar mycket.
Milbona yogurt - svingod.
De flesta korvar.
Kladdkaka ( kvarnvingen ) kan ev. vara den godaste jag smakat...den knullar i munnen!
Frysta kycklingfileer.
Kryddor - inbyggd kvarn = mäktigt
Maskindiskmedel ( tabletter ) - grymt effektivt.
Citera
2012-09-11, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penkas

Picnicbög 40kr kilot

Hehe, nej tack.
Citera
2012-09-11, 14:01
Bannlyst
Hur smakar deras creme frieshe?
Citera
2012-09-11, 15:20
Medlem
Grim_Reapers avatar
Underbart, fast jag vet å andra sidan inte vilka märken du har att jämföra med. Jag brukar i alla fall köpa varianten med fetthalt på 30%, den är otroligt krämig och jag brukar oftast vara så syndig att jag äter en del direkt ur bägaren medan matlagningen pågår.

För övrigt så upptäckte jag att brödutbudet ökat med ytterligare Kvarnvingen-produkter, det var en limpa för 17 kr och något som kallas Mormorsbröd. Limpan var färdigskivad och smakade väldigt gott, otroligt mjukt och saftigt bröd. Mormorsbrödet var lite torrare och hade väldigt mörka kanter vilket jag personligen inte är så förtjust i, det kostade däremot bara 15 kr så visst är det prisvärt, för egen del lägger jag dock gärna till två kronor och tar limpan i stället. Även deras Ballerina- och Singoalla-kopior smakar bra.

Min Lidl har även börjat sälja fryspizzor av Hawaii-typ, det vill säga med skinka och ananas, och det såg ut som att den ska ingå i ordinarie sortimentet. 15 kr. Har någon provat den än? Det känns i alla fall bra att ha en pizza som inte säljs i flerpack i ordinarie sortimentet, annars brukar man få vänta tills det dyker upp pizzor under temaveckorna om man bara vill ha enstaka pizzor. Det verkar förresten som att Lidl satsar stort på temapizzor, det känns som att man har en ny variant varje vecka. Den här veckan har man till och med två olika pizzor, den klassiska Inferno men även en indisk variant med kyckling och curry.
Citera
2012-09-11, 15:40
Bannlyst
Testade deras nudlar som dom har nu under tema veckan.

4pack med kyckling smak.

Själva nudlarna är rödaktiga lite mer klass på dom än de vanliga vita billiga varianterna

Sedan så tillkommer 4 olika kryddpåsen i.

En med stark krydda och 2 till med olika kryddor som jag bara blanda i utan att smaka på först (Jag var för ivrig).
Den 4e var en sådan med oljeaktig sörja.

Gott och passande till hösten nu med lite hetta Kändes som bättre varianter av nudlarna som kostar över 15kr st i andra butiker.
Kan rekommendera er som brukar köpa nudlar i sådan pack.

Fast kilopriset blir ju inte så billigt men det är billigare än de andra märkena i andra butiker.
Prisvärt är det om man jämför med andra sådana nudlar.

Kvarninge har de ökat utbudet på och nu finns det waffers dessutom.
Så nu har kvarninge flera kakor och kex samt bröd i deras utbud.
Kommer säkert fler.
Citera
2012-09-11, 21:41
Medlem
BushKillingtons avatar
Imorgon skall det inhandlas:

Vindruvor
Bacon
Färskpressad apelsinjuice(love it)
Lammkorv
Citera
2012-09-12, 08:07
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Ros måste jag säga.
Har provat för första gången nu när det var kampanj (3x140g för 18-19kr).
Fin bacon, bra skivor och framförallt inte massa flott vid stekning.
Kan mycket väl tänka mig att köpa det igen även till ordinarie pris.
Om det smakar som förr i tiden kan jag inte uttala mig om men det tvivlar jag på.
Då får du nog leta efter riktigt sidfläsk istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in