2020-03-02, 19:18
  #8389
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DementedGo
Det är finsk vecka nästa vecka. Men såg inte tjärschampot, har dom slutat med det? Smärre katastrof i så fall!

Tur att jag bunkrade upp rejält av den förra gången den fanns. Den borde finnas med i standardsortimentet.
Citera
2020-03-02, 20:21
  #8390
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Tur att jag bunkrade upp rejält av den förra gången den fanns. Den borde finnas med i standardsortimentet.


Samma här, men iaf min affär så var jag typ den enda som köpte det.
Citera
2020-03-03, 01:33
  #8391
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Tur att jag bunkrade upp rejält av den förra gången den fanns. Den borde finnas med i standardsortimentet.


Helvetes jävlar, jag som köpte en flaska bara senast.. Typ i somras.. Nåja, man får gilla läget.
Citera
2020-03-03, 01:37
  #8392
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Samma här, men iaf min affär så var jag typ den enda som köpte det.


Här tog det rätt snabbt slut, förstod att det bor relativt många finnar i området där man bor i, dit man flyttat till ca 3 år sen.. Nåja.. hehe, äsch.. Saatana..
Citera
2020-03-03, 19:34
  #8393
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Nån som har testat såna där finska (och polska) dumplings som de säljer nu?
Citera
2020-03-03, 20:09
  #8394
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Nån som har testat såna där finska (och polska) dumplings som de säljer nu?

Konstigt att de säljs under de finska veckor då de har nada att göra med finsk mat. Det är som att sälja hamburgare under de asiatiska veckorna. Som svar på din fråga, har inte testat dem.
__________________
Senast redigerad av JerryCotton 2020-03-03 kl. 20:12.
Citera
2020-03-03, 20:10
  #8395
Medlem
gato12s avatar
Någon som köpt på sig Borstj soppan på burk?

Köpte den med fläsk, men inte ätit av den än

Aldrig provat nån "riktig rysk" variant så jag lär inte bli missnöjd om den inte efterliknar en sådan
Citera
2020-03-03, 20:39
  #8396
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Nån som har testat såna där finska (och polska) dumplings som de säljer nu?

Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Konstigt att de säljs under de finska veckor då de har nada att göra med finsk mat. Det är som att sälja hamburgare under de asiatiska veckorna. Som svar på din fråga, har inte testat dem.
Det är ju Tortellini!

Tortellini, från italienskans "torta", är en sorts ringformad pasta som kan ha olika typer av fyllning, exempelvis skinka, svamp eller ost. Pastan kommer ursprungligen från den italienska regionen Emilia-Romagna och där serveras den i buljong, med grädde, eller med en ragu eller liknande sås.

Absolut inte vare sig dumplings eller pelmeni!!
Citera
2020-03-03, 21:21
  #8397
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Det är ju Tortellini!

Tortellini, från italienskans "torta", är en sorts ringformad pasta som kan ha olika typer av fyllning, exempelvis skinka, svamp eller ost. Pastan kommer ursprungligen från den italienska regionen Emilia-Romagna och där serveras den i buljong, med grädde, eller med en ragu eller liknande sås.

Absolut inte vare sig dumplings eller pelmeni!!

I reklambladet står det pelmeni, varken de, dumplings eller tortellini har någon att göra med finsk mat.
__________________
Senast redigerad av JerryCotton 2020-03-03 kl. 21:23.
Citera
2020-03-04, 00:28
  #8398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
I reklambladet står det pelmeni, varken de, dumplings eller tortellini har någon att göra med finsk mat.
Kan inte Pelmeni vara ganska etablerat i östra Finland?
Citera
2020-03-04, 00:34
  #8399
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetFlygandeKasinot
Kan inte Pelmeni vara ganska etablerat i östra Finland?

Nej, inte ens i den ryska delen av Karelen förutom möjligtvis bland inflyttade ryssar. Men noll att göra med finsk matkultur.
Citera
2020-03-04, 01:26
  #8400
Medlem
Stort plus: barbequechipsen, vaniljkrämen som finns som efterrätt. Antipasti avdelningen med grönsaker fyllda med mjukost. Vitlöksbröd som man värmer i ugn, pyttipannan! Fruktavdelningen grym och framförallt gröna granny smith-äpplen. Wienerbröden som de gör på dagligbasis är goda och för bara 5 spänn! Ja lidl är schysst dock köper jag på en butik i utkanten av stan för i centrum har babbarna varit och ställt till oreda plus att de har väktare som följer vissa individer i butiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in