2010-11-23, 13:49
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Snyggt. För att komma undan det faktum att icke-vita icke-nordasiater har mycket lägre intelligens än vita eller nordasiater så proklamerar du helt enkelt att iq inte mäter intelligens. Du säger vidare att iq är bara hur bra man är på att göra iq-test, liksom 100m sprint bara är hur bra man är på att springa 100 m snabbt.

Hade iq inte varit mått på någonting verkligt hade det inte korrelerat med olika variabler såsom inkomst, brottslighet, etc.

Ja, men du har helt rätt. 100m sprint mäter hur snabbt man springer 100m. Det säger inte så mycket om hur snabb man är på 10 000m, eller om man klarar av ett marathon. IQ-test mäter hur bra du är på att klara av ett IQ-test, det är fullkomligt korrekt. På samma sätt som med 100m sprint-exemplet finns det andra sorters "intelligens" som testet inte mäter.

Om du har ett västerländskt konstruerat IQ-test som mäter förmågan till abstrakt tänkande (dvs hur väl du klarar av att lösa testet) är det kanske inte så konstigt att det testet ger bäst resultat i ett västerländskt samhälle inriktat på förmågan att lösa abstrakta problem.
Senast redigerad av Wheretheslimelive 2010-11-23 kl. 14:05.
Citera
2010-11-23, 14:13
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive

1) Mycket annat som punkt 5 är bara direkt tröttsamt.

2) Nej, jag har inga motargument för dina påståenden om afrikansk barbarism, men du har heller inga belägg för dom annat än illa extraherad statistik och hemmasnickrad populärhistoria och det är på dig bevisbördan ligger. I punkt 6 är du direkt korkad.

3) Du kan läsa länken i mitt inlägg #300 för en diskussion om IQ. Ni rasister sätter alldeles för stor tilltro till det begreppet.

4) Det där påståendet är både ovetenskapligt och illa underbyggt.

5) Du menar att du inte ser någon skillnad på frivillig utvandring på grund av fattigdom och ofrivilligt tillfångatagande och "exporterande" samt raserande av samhällen? Helt otroligt i sådana fall.

6) Det här är ju också fruktansvärt korkat och fördomsfullt, osant och ointelligent. Det finns naturligtvis skolväsende, i princip allmän skolgång, i även så fattiga länder som Tanzania, det finns vetenskap, det finns forskare, det finns universitet. Jag har själv på plats studerat det tanzaniska skolväsendet, så... kan du inte bara hålla tyst om sådant du inte vet något om?

7) Det här var det i särklass dummaste du har skrivit. Du räknar inte USA till de vita va?

8) Inte så länge till, som du kan se om du studerar många afrikanska länder har de hög tillväxt.

1) Är det... tröttsamt att det du tror på inte är fastslaget på långa vägar, att det diskuteras livligt, och att det finns forskare som säger de saker du inte vill tro på? Vad är det för vetenskapligt förhållingssätt? Jag är medveten om att forskare säger saker som jag har svårt att tro på, men i de fallen - när ett ämne är kontroversiellt - frågar jag mig alltid VARFÖR det är kontroversiellt, och vilken sida som anses mest obekväm, och sedan tittar jag på de mostridiga utsagorna och jämför med verkligheten både förr och nu. Och nej, afrikaner framstår inte som mänsklighetens mest drivande folkslag, faktiskt. När man studerar dem förr och nu, både i Afrika och i Väst, framträder en mindre smickrande bild av dem som GRUPP betraktat.

2) Hur definierar du barbarism? Förutom en rad företeelser till, kan vi titta närmare på ett exempel på barbariska och grymma och rent av sadistiska sedvänjor:

http://dhushara.tripod.com/book/orsin/rites/rite.htm

Today, an estimated one hundred million women have undergone the sexual mutilation. It is performed in many African countries, including Sudan, Somalia, Ethiopia, Kenya, and Chad. It is also a tradition among Muslims in Malaysia and Indonesia, and in a number of countries in the Middle East, including Egypt, the UAE, and parts of rural Saudi Arabia. Coptic Christians in Egypt and animist tribes in Africa as well as Muslims, undergo the ritual. More than 90 percent of Sudanese women undergo the most severe form of circumcision, known as "pharaonic," or infibulation, at the age of seven or eight, which removes all of the clitoris, the labia minora, and the labia majora.

The girl's legs are tied together and liquids are heavily rationed until the incision is healed. During this primitive yet major surgery, it is not uncommon for girls, who are held down by female relatives, to die from shock or hemorrhage of the vagina, urethra, bladder, and rectal area may also be damaged, and massive keloid scarring can obstruct walking for life. After marriage, women who have been infibulated must be forcibly penetrated.

Är inte detta barbariskt? Säkert?

3) IQ i sig frambringar inga kulturskapande folk - det krävs fler ingredienser, inte minst fantasi. Men att IQ skulle vara helt irrelevant för hur väl ett folk lyckas i ett industriellt- eller postindustriellt samhälle är ganska magstarkt att påstå.

4) Nej, det är det inte. Vad är NORMEN för Afrika? Är det högcivilisation, kulturskapande, skriftsammanställningar, historiska epos, innovationer, kunskapsrevolutioner... eller är det totalt stillastående kulturellt betraktat, total frånvaro av allt det som vi förknippar med högre civilisationer? Vilket ÄR normen? Och om högcivilisation INTE är normen, då är det förstås undantag, eller hur? Det är som att säga att man är en person som vinner på Lotto för att man vann två gånger - men ignorerar alla hundratals lotter man har lämnat in utan vinst. Norm. Regel. Undantag. Kvantitet.

5) Nu snurrar du till det för dig själv. Du säger att befolkningsminskning bidrar till Afrikas nedgång, och jag visar hur befolkningsminskning har skett på andra ställen UTAN denna nedgång. Vad spelar det för roll för din förmåga att skapa välstånd om dina grannar försvann för att de dog eller for till en annan kontinent? Det är ju inte de försvunna vi talar om - utan dem som stannade kvar, och deras fömågor att bygga samhällen - eller brist på den.

6) Och vem, undrar jag, har startat och finansierat (finansierar) merparten av dessa skolor? Enligt vems modell är de utformade? Och varför blir det trots skolor och utbildning inte bättre i länder som exempelvis Sydafrika? Ära den som äras bör.

7) Om du lugnar ner dig lite nu så kanske du inser skillnaderna mellan USA's krigsföring och afrikansk krigsföring. Nå, jag är inte för vita personers närvaro i krig som inte har med oss att göra, och finge jag bestämma skulle USA's vita människor omedelbart åka hem och skita i Afrika och Mellanöstern - det är inte deras krig, och det ligger politik bakom som är ett ämne för en egen tråd. Men vi tittar på skillnaderna i krigsföring: titta på Kongo av idag, eller Sudan... systematiskt våldtäkter, tortyr på kvinnor och barn, kannibalism - rena våta drömmen för de Sade, om han hade levt idag. I Väst, när misshälligheter framkommer, skakar vi förundrat på huvudet över även de våras grymhetet... MEN det utreds, de skyldiga får sparken, de dras fram i ljuset och INGEN hyllar dem för vad de har gjort. I Liberia blir en massmördare och kannibal och massvåldtäktsman PASTOR, och ingen tycker att det är speciellt konstigt...

Till och med om vi går tillbaka i tiden, till mindre vänliga tider, får vi vita svårt att hitta krig med så många grymheter som det som negrerna gör mot varandra i Afrika idag. En vanlig dag i Sydafrika genererar fler våldtäkter på barn och kvinnor än vad ett fälttåg av vita frambringar under ett år på fiendemark.

8) Ja, det är väl bra. Jag önskar varje folk allt gott på jorden... i deras EGNA länder. Det är jag alltid tydlig med - jag begär inget för egen del, för mitt folks del, som jag förnekar någon annan.
Citera
2010-11-23, 14:18
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Och hur många Nobelpristagare har varit negrer?

Givetvis får du ha en åsikt. Nu råkar den vara felaktig, men bara för den sakens skull ska du inte nekas att ha den.

// Roger P.

Hur många skåningar har vunnit Nobelpriset?
Är negern och skåningen på samma intellektuella nivå anser du?

/VV
Citera
2010-11-23, 14:22
Medlem
Dunder84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Bara för att jag kanske förlorar en debatt mot en rasist betyder det inte att rasisten vann.

Nähä?
Men om du förlorade och ni bara var två om att diskutera, vem vann då?

Jag skrev ett långt, dravlande inlägg, men insåg att det såg förjävligt ut och var utan substans.
Något för alla er s.k. antirasister att ta efter?
Citera
2010-11-23, 14:23
Medlem
Dunder84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor

/VV

Möjligen lite Off här i ämnet nu men som skåning känns det som att här mest bor negrar...
Citera
2010-11-23, 14:24
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Om du har ett västerländskt konstruerat IQ-test som mäter förmågan till abstrakt tänkande (dvs hur väl du klarar av att lösa testet) är det kanske inte så konstigt att det testet ger bäst resultat i ett västerländskt samhälle inriktat på förmågan att lösa abstrakta problem.

Vilken sorts tänkande använde Galileo, Newton, Einstein, Planck och deras likar? Vilket sorts tänkande är EXAKT det som krävs för att skapa förunderliga innovationer?

Och vilken sorts tänkande krävs för att framgångsrikt leva i Väst, vars själva samhällen är uppbyggt och beroende av teknologi?

Och om svarta är kassa på det som mäter denna förmåga - är det då så konstigt att de aldrig lyckas i våra samhällen?

Är det inte EXAKT detta som är det givna resultatet?

Och är inte detta en ganska viktigt fingervisning om att svarta kanske inte bör leva i samhällen skapade av vita, för vita?
Citera
2010-11-23, 14:25
Medlem
Mintbits avatar
Citat:
Ja, men du har helt rätt. 100m sprint mäter hur snabbt man springer 100m. Det säger inte så mycket om hur snabb man är på 10 000m, eller om man klarar av ett marathon. IQ-test mäter hur bra du är på att klara av ett IQ-test, det är fullkomligt korrekt. På samma sätt som med 100m sprint-exemplet finns det andra sorters "intelligens" som testet inte mäter.

Jämför Haiti med Island och fråga dig varför skillnaderna är så stora. Svaret är att islänningarna är intelligenta - högt IQ - medan haitierna har mycket lågt IQ. Afrikaner är bra på att sjunga och springa, men de kan inte bygga civilisationer.
Citera
2010-11-23, 14:25
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

/VV

Hur många skåningar respektive negrer finns det i världen?
Citera
2010-11-23, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Den enda sanningen är att rasister inte är lika smarta i huvudet som vi normala människor.

Vad fan är det för fel om man påstår att en svart människa är mindre värd än vi vita.

Vilka smarta personer har vi sett som rasister?

Hur kommer det sig att det är en otroligt liten skara som är rasister och majoriteten tänker logiskt?

Vad har ni rasister för argument om varför ni just hatar de svarta?

Jag klassar inte alla SD-sympatisörer för rasister, många vill bara Sveriges bästa, men visst fan är de som röstar SD trögare i huvudet än vi normala människor.

Håller med om att rasism är idiotiskt - det är inte de fysiska attributen som ska bedömas, utan människors värderingar och handlingar.

Efter många år inom (lokal) poitiken kan jag säga att det fula trynet (rasismen) finns i alla partier. Vissa är så dumma att de tror inte deras åsikter märks bara för att de är med i särskilda partier - tror att dessa människor inte ens förstår att de har rasistiska åsikter...

Sen har det visat sig att Rasism börjat användas lättvindligt som beskyllning mot någon som ifrågasätter andra kulturer (t.ex idiotiska kvinnosyn), motsätter sig mångkulturella samhällen, vill assimilera invandrare í den svenska kulturen, vill föra en ansvarsfull ekonomisk politik för att fortsätta vara rika... för mig är detta lika stora puckon som de värsta banjospelande Sverigedemokraterna på skånska landsbygden.
Citera
2010-11-23, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
7) Om du lugnar ner dig lite nu så kanske du inser skillnaderna mellan USA's krigsföring och afrikansk krigsföring. Nå, jag är inte för vita personers närvaro i krig som inte har med oss att göra, och finge jag bestämma skulle USA's vita människor omedelbart åka hem ...

Eeeh... ännu en som tror att USA imperialismen är detsamma som den ariska rasens upprensningtåg - inget kan vara mer fel.
Citera
2010-11-23, 14:39
Medlem
Citat:

/VV
Nu är jag förvisso stockholmare, men:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Allvar_Gullstrand
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bertil_Ohlin
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kai_Siegbahn

Citera
2010-11-23, 14:39
Medlem
Cimmerians avatar
Det intressanta med Wheretheslimelive's långa, och faktiskt för det mesta bra och hyfsat sansade, texter här - från en invandringsmotståndares/rasists synvinkel, är följande:

Om nu vi vita har varit så ondskefulla mot de svarta, och de svarta är medvetna om detta - hur klokt är det då att släppa in miljoner av dem i Europa?

Kan man inte tänka sig, vare sig det Wheretheslimelive säger är sant eller inte (det är det inte), att massor av svarta bär på ett hat mot vita, som då uppenbarligen ska ha förstört Afrika totalt, och gjort så att de misslyckas överallt i Väst, och även på hemmaplan?

Eller är svarta så enormt godhjärtade och pascifistiska att de inte bär några agg mot oss? Vid ett studie av svarta i Väst och Afrika är det något som får mig att tvivla på den saken...

Om vi nu ändå behandlar intelligens kontra idioti... är det inte väldigt idiotiskt att bjuda in miljoner människor som möjligen avskyr oss vita... i våra länder?
Senast redigerad av Cimmerian 2010-11-23 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in