Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
1) Mycket annat som punkt 5 är bara direkt tröttsamt.
2) Nej, jag har inga motargument för dina påståenden om afrikansk barbarism, men du har heller inga belägg för dom annat än illa extraherad statistik och hemmasnickrad populärhistoria och det är på dig bevisbördan ligger. I punkt 6 är du direkt korkad.
3) Du kan läsa länken i mitt inlägg #300 för en diskussion om IQ. Ni rasister sätter alldeles för stor tilltro till det begreppet.
4) Det där påståendet är både ovetenskapligt och illa underbyggt.
5) Du menar att du inte ser någon skillnad på frivillig utvandring på grund av fattigdom och ofrivilligt tillfångatagande och "exporterande" samt raserande av samhällen? Helt otroligt i sådana fall.
6) Det här är ju också fruktansvärt korkat och fördomsfullt, osant och ointelligent. Det finns naturligtvis skolväsende, i princip allmän skolgång, i även så fattiga länder som Tanzania, det finns vetenskap, det finns forskare, det finns universitet. Jag har själv på plats studerat det tanzaniska skolväsendet, så... kan du inte bara hålla tyst om sådant du inte vet något om?
7)

Det här var det i särklass dummaste du har skrivit. Du räknar inte USA till de vita va?
8) Inte så länge till, som du kan se om du studerar många afrikanska länder har de hög tillväxt.
1) Är det... tröttsamt att det du tror på inte är fastslaget på långa vägar, att det diskuteras livligt, och att det finns forskare som säger de saker du inte vill tro på? Vad är det för vetenskapligt förhållingssätt? Jag är medveten om att forskare säger saker som jag har svårt att tro på, men i de fallen - när ett ämne är kontroversiellt - frågar jag mig alltid VARFÖR det är kontroversiellt, och vilken sida som anses mest obekväm, och sedan tittar jag på de mostridiga utsagorna och jämför med verkligheten både förr och nu. Och nej, afrikaner framstår inte som mänsklighetens mest drivande folkslag, faktiskt. När man studerar dem förr och nu, både i Afrika och i Väst, framträder en mindre smickrande bild av dem som GRUPP betraktat.
2) Hur definierar du barbarism? Förutom en rad företeelser till, kan vi titta närmare på ett exempel på barbariska och grymma och rent av sadistiska sedvänjor:
http://dhushara.tripod.com/book/orsin/rites/rite.htm
Today, an estimated one hundred million women have undergone the sexual mutilation. It is performed in many African countries, including Sudan, Somalia, Ethiopia, Kenya, and Chad. It is also a tradition among Muslims in Malaysia and Indonesia, and in a number of countries in the Middle East, including Egypt, the UAE, and parts of rural Saudi Arabia. Coptic Christians in Egypt and animist tribes in Africa as well as Muslims, undergo the ritual. More than 90 percent of Sudanese women undergo the most severe form of circumcision, known as "pharaonic," or infibulation, at the age of seven or eight, which removes all of the clitoris, the labia minora, and the labia majora.
The girl's legs are tied together and liquids are heavily rationed until the incision is healed. During this primitive yet major surgery, it is not uncommon for girls, who are held down by female relatives, to die from shock or hemorrhage of the vagina, urethra, bladder, and rectal area may also be damaged, and massive keloid scarring can obstruct walking for life. After marriage, women who have been infibulated must be forcibly penetrated.
Är inte detta barbariskt? Säkert?
3) IQ i sig frambringar inga kulturskapande folk - det krävs fler ingredienser, inte minst fantasi. Men att IQ skulle vara helt irrelevant för hur väl ett folk lyckas i ett industriellt- eller postindustriellt samhälle är ganska magstarkt att påstå.
4) Nej, det är det inte. Vad är NORMEN för Afrika? Är det högcivilisation, kulturskapande, skriftsammanställningar, historiska epos, innovationer, kunskapsrevolutioner... eller är det totalt stillastående kulturellt betraktat, total frånvaro av allt det som vi förknippar med högre civilisationer? Vilket ÄR normen? Och om högcivilisation INTE är normen, då är det förstås undantag, eller hur? Det är som att säga att man är en person som vinner på Lotto för att man vann två gånger - men ignorerar alla hundratals lotter man har lämnat in utan vinst. Norm. Regel. Undantag. Kvantitet.
5) Nu snurrar du till det för dig själv. Du säger att befolkningsminskning bidrar till Afrikas nedgång, och jag visar hur befolkningsminskning har skett på andra ställen UTAN denna nedgång. Vad spelar det för roll för din förmåga att skapa välstånd om dina grannar försvann för att de dog eller for till en annan kontinent? Det är ju inte de försvunna vi talar om - utan dem som stannade kvar, och deras fömågor att bygga samhällen - eller brist på den.
6) Och vem, undrar jag, har startat och finansierat (finansierar) merparten av dessa skolor? Enligt vems modell är de utformade? Och varför blir det trots skolor och utbildning inte bättre i länder som exempelvis Sydafrika? Ära den som äras bör.
7) Om du lugnar ner dig lite nu så kanske du inser skillnaderna mellan USA's krigsföring och afrikansk krigsföring. Nå, jag är inte för vita personers närvaro i krig som inte har med oss att göra, och finge jag bestämma skulle USA's vita människor omedelbart åka hem och skita i Afrika och Mellanöstern - det är inte deras krig, och det ligger politik bakom som är ett ämne för en egen tråd. Men vi tittar på skillnaderna i krigsföring: titta på Kongo av idag, eller Sudan... systematiskt våldtäkter, tortyr på kvinnor och barn, kannibalism - rena våta drömmen för de Sade, om han hade levt idag. I Väst, när misshälligheter framkommer, skakar vi förundrat på huvudet över även de våras grymhetet... MEN det utreds, de skyldiga får sparken, de dras fram i ljuset och INGEN hyllar dem för vad de har gjort. I Liberia blir en massmördare och kannibal och massvåldtäktsman PASTOR, och ingen tycker att det är speciellt konstigt...
Till och med om vi går tillbaka i tiden, till mindre vänliga tider, får vi vita svårt att hitta krig med så många grymheter som det som negrerna gör mot varandra i Afrika idag. En vanlig dag i Sydafrika genererar fler våldtäkter på barn och kvinnor än vad ett fälttåg av vita frambringar under ett år på fiendemark.
8) Ja, det är väl bra. Jag önskar varje folk allt gott på jorden... i deras EGNA länder. Det är jag alltid tydlig med - jag begär inget för egen del, för mitt folks del, som jag förnekar någon annan.