2010-11-23, 14:40
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddji
Eeeh... ännu en som tror att USA imperialismen är detsamma som den ariska rasens upprensningtåg - inget kan vara mer fel.

Jag vet inte vad du yrar om, men vad det än är så verkar du ha missuppfattat vad jag skrev och menade.
Citera
2010-11-23, 15:01
Bannlyst
Nobelpristagaren Milton Friedman hävdade att man med en välfärdsstat inte kan tillåta fri invandring. Jag är beredd att hålla med honom.

Hade vi inte haft en välfärdsstat så hade de fått komma hit och klara sig bäst de vill utan att det påverkade mig negativt.
Citera
2010-11-23, 15:11
Medlem
BarbarernaAnfallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oehae
Nobelpristagaren Milton Friedman hävdade att man med en välfärdsstat inte kan tillåta fri invandring. Jag är beredd att hålla med honom.

Hade vi inte haft en välfärdsstat så hade de fått komma hit och klara sig bäst de vill utan att det påverkade mig negativt.

Det stämmer dock inte egentligen. Välfärden och samhället i helhet skulle inte drabbats lika hårt rent ekonomiskt förvisso, men negrer, araber och zigenare är i mycket högre utsträckning (grovt) kriminella vilket förutom kostnader även innebär allmän otrygghet, fler brott etc.
Citera
2010-11-23, 15:17
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
text

OK, då tycker jag att du har klargjort var du står och jag har lagt fram mina argument så att det räcker tror jag. Tack för den här delen, det var intressant.
Citera
2010-11-23, 15:23
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintbit
Jämför Haiti med Island och fråga dig varför skillnaderna är så stora. Svaret är att islänningarna är intelligenta - högt IQ - medan haitierna har mycket lågt IQ. Afrikaner är bra på att sjunga och springa, men de kan inte bygga civilisationer.

Vadå, Island drabbades också nyss av en förödande jordbävning, på grund av sin höga IQ? I Haiti har man på grund av sin låga IQ också orsakat en finansiell härdsmälta och låtit landet bli i princip bankrutt? Hur menar du att man ska jämföra länderna?

Och Haiti ligger i Afrika?

Snurrigt värre.
Citera
2010-11-23, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarbarernaAnfaller
Det stämmer dock inte egentligen. Välfärden och samhället i helhet skulle inte drabbats lika hårt rent ekonomiskt förvisso, men negrer, araber och zigenare är i mycket högre utsträckning (grovt) kriminella vilket förutom kostnader även innebär allmän otrygghet, fler brott etc.

Hade det inte funnit möjlighet att gå på bidrag samtidigt som det lönar sig mer att ta ett arbeta så hade de lagt av. Med en liten välfärdsstat kommer lägre skatter. Hade man förbjudit kollektivavtal så hade vi fått bort de för höga ingångslönerna som utestänger många och då främst invandrare från arbetsmarknaden.

Jag vill inte var PK men mycket av kriminaliteten beror på brist på sysselsättning.
Citera
2010-11-23, 15:34
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
OK, då tycker jag att du har klargjort var du står och jag har lagt fram mina argument så att det räcker tror jag. Tack för den här delen, det var intressant.

Jag hade förvisso en fråga om det barbariska Afrika som du inte svarade på, och vars svar jag gärna hade tagit del av. Det är nämligen så att en annan användare ondgjorde sig över att jag kallade folkslag barbariska - just för att jag tog upp barbariska sedvänjor... och användaren vägrade svara på den raka frågan om inte han/hon tyckte att exempelvis omskärelse är barbariskt.

Jag skulle som sagt gärna ta del av din syn på saken.

Är det inte trots allt så, att många afrikanska folkslag än idag tillämpa sedvänjor som, om vi skulle ha läst om dem hos ett utdött folk, vi utan att tveka skulla ha kallat vid deras rätta namn: barnarer? Men eftersom svarta är "offer" så gör vi inte det?

Min fråga kring förmågan till abstrakt tänkande anser jag också vital för diskussionen - gör inte du? Söker vi inte alla förklaringarna till att svarta alltid misslyckas i Väst, som grupp betraktat? Kan vi verkligen nöja oss med att säga att det är för att de har lidit? Ska vi låta det bero med detta?
Citera
2010-11-23, 15:36
Medlem
Citat:
Hade det inte funnit möjlighet att gå på bidrag samtidigt som det lönar sig mer att ta ett arbeta så hade de lagt av. Med en liten välfärdsstat kommer lägre skatter. Hade man förbjudit kollektivavtal så hade vi fått bort de för höga ingångslönerna som utestänger många och då främst invandrare från arbetsmarknaden.

Jag vill inte var PK men mycket av kriminaliteten beror på brist på sysselsättning.

1. Vad händer om det inte finns några jobb? Vi har redan en hög arbetslöshet.
2. Vad gör de utbölingar som inte är kapabla till att få jobb?

Det är nog mer rimligt att anta att kriminaliteten ökar enormt just för att många inte längre kan sitta hemma och få allt betalt, så istället (eftersom många somalier, zigenare och araber varken vill eller kan få jobb) går de över till kriminell verksamhet för att få in pengar.
Citera
2010-11-23, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarbarernaAnfaller
1. Vad händer om det inte finns några jobb? Vi har redan en hög arbetslöshet.
2. Vad gör de utbölingar som inte är kapabla till att få jobb?

Det är nog mer rimligt att anta att kriminaliteten ökar enormt just för att många inte längre kan sitta hemma och få allt betalt, så istället (eftersom många somalier, zigenare och araber varken vill eller kan få jobb) går de över till kriminell verksamhet för att få in pengar.

Allting säljer till rätt pris, problemet är att facken genom kollektivavtal sätter minimilöner på så pass höga nivåer att vissa utestängs från arbetsmarknaden. Är avtalet 100kr/h eller mer så kommer ingen att få arbete som bara är lönsam vid 70kr/h.

Detta kallas klassisk arbetslöshet. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Klassisk_f%C3%B6rklaring_till_arbetsl%C3%B6sh et.gif?uselang=sv

Utbölingar som inte är kapabla att arbeta någonting får tas om hand av släkt eller vänner. Tar ingen hand om dem så är det synd om dem, då får evolutionen ha sin gång.
Citera
2010-11-23, 15:53
Medlem
Citat:
Allting säljer till rätt pris, problemet är att facken genom kollektivavtal sätter minimilöner på så pass höga nivåer att vissa utestängs från arbetsmarknaden. Är avtalet 100kr/h eller mer så kommer ingen att få arbete som bara är lönsam vid 70kr/h.

Detta kallas klassisk arbetslöshet. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Klassisk_f%C3%B6rklaring_till_arbetsl%C3%B6sh et.gif?uselang=sv

Utbölingar som inte är kapabla att arbeta någonting får tas om hand av släkt eller vänner. Tar ingen hand om dem så är det synd om dem, då får evolutionen ha sin gång.

Det finns alltså ett obegränsat antal skitjobb enligt dig?

I övrigt är det väldigt naivt att tro att somalier, romer, irakier, afghaner etc ska försörja varandra när de inte ens kan försörja sig själva. Om nu evolutionen får ha sin gång kommer just dessa varelser börja råna, stjäla och genomföra diverse bedrägerier i allt högre utsträckning.
Citera
2010-11-23, 16:14
Medlem
Norpheuss avatar
Rövner, ge upp, du ger bara bort dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive

Det här var det i särklass dummaste du har skrivit. Du räknar inte USA till de vita va?

Vill du bevisa att du är en ointelligent och dum fjortis eller vad är det frågan om?
Citera
2010-11-23, 16:14
Medlem
rövners avatar
Gud vad ska man säga om den här tråden, ännu en rasistisk ryggdunkar tråd. Man är omgiven av idioter som tror sig vara genier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in