2010-11-22, 21:30
Medlem
Crow31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carmex1337
du är ju själv rasist om du hatar rasister

Man är en rasist när man hatar en folkgrupp som har en specifik etnisk bakgrund. En rasist klassas inte som sådan. Det är som att säga: "Jag hatar alla fotbollsspelare". Man är inte rasist för det.
Citera
2010-11-22, 21:32
Medlem
Crow31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Vilket brutalt skitsnack. En massmördare och/eller pedofil är inte lika mycket värd som ett oskyldigt barn.

Vad var det du inte förtog i mitt inlägg som du citera? Du kan vrida och vända på det värst du vill, alla människor är lika värda. Ifall någon klantar sig så ska denne få sitt straff. Men fortfarande, alla människoliv är lika värda.
Citera
2010-11-22, 21:33
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crow31
Vad var det du inte förtog i mitt inlägg som du citera? Du kan vrida och vända på det värst du vill, alla människor är lika värda. Ifall någon klantar sig så ska denne få sitt straff. Men fortfarande, alla människoliv är lika värda.
I den skeva värld, möjligen. I min värld är min familj mer värd än Pol Pot.
Citera
2010-11-22, 21:34
Medlem
"Människor är lika mycket värda" är något man sa när man var 10 år gammal. Nu är ni vuxna människor och tror fortfarande på det? Naiva eller bara låg IQ?
Citera
2010-11-22, 21:34
Avslutad
Citat:
Man är en rasist när man hatar en folkgrupp som har en specifik etnisk bakgrund. En rasist klassas inte som sådan. Det är som att säga: "Jag hatar alla fotbollsspelare". Man är inte rasist för det.
Men man kan väl säga "jag ogillar negrer" eller "jag ogillar norrmän" utan att bli klassificerad som rasist om man gör det på grunder som inte har sitt ursprung i teorier om ras?
Citera
2010-11-22, 21:35
Medlem
Crow31s avatar
Citat:
I den skeva värld, möjligen. I min värld är min familj mer värd än Pol Pot.

Jo men för DIG ja. För DIG är din familj mer värd än något annat. Det är 100% förståeligt, så känner jag också. Men när man pratar i allmänna termer, och de termer som denna tråd är baserad på, dvs vare sig man är mindre värd som färgad, då gäller det att alla människoliv är liak värda.
Citera
2010-11-22, 21:37
Medlem
gisshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggybare
Nu ser jag ju att du är ny på Flashback, men titta gärna igenom trådarna här på I&I och se om du kan dra slutsatsen om vilken sida i debatten som oftast baserar sina åsikter på "okunnighet och fördomar" snarare än fakta.

Jo det är mycket möjligt att dumma argument mot rasismen uppkommer. Trots detta är jag starkt övertygad att om alla objektivt letade information och tänkte till lite grann så skulle det existera mycket mindre rasism.
Citera
2010-11-22, 21:39
Medlem
sunderlings avatar
Citat:
Vilket brutalt skitsnack. En massmördare och/eller pedofil är inte lika mycket värd som ett oskyldigt barn.

Ditt snack är brutalt jävla fel.

Klart som fan de är lika mycket värda, mördaren kanske dock har fått en dålig uppväxt eller har något handikapp men det betyder inte att han är mindre värd som person .
Citera
2010-11-22, 21:39
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Jo men för DIG ja. För DIG är din familj mer värd än något annat. Det är 100% förståeligt, så känner jag också. Men när man pratar i allmänna termer, och de termer som denna tråd är baserad på, dvs vare sig man är mindre värd som färgad, då gäller det att alla människoliv är liak värda.
Självklart är inte någon mindre värd pga hudfärg, religion, eller läggning. Det är dina handlingar som sätter ditt värde. Agerar du som en idiot så blir du mindre värd. Allt tjafs om mänskligt värde är bara trams. Vi är små varelser på en liten meningslös prick i universum. Värde är subjektivt.
Citera
2010-11-22, 21:40
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling

Klart som fan de är lika mycket värda, mördaren kanske dock har fått en dålig uppväxt eller har något handikapp men det betyder inte att han är mindre värd som person .
Jo, det är exakt vad det betyder.
Citera
2010-11-22, 21:41
Medlem
huggybares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling

Du får en pistol i din hand och är tvungen att avrätta antingen en liten lintott på sju bast eller Anders Eklund. Singlar du slant i det läget?
Citera
2010-11-22, 21:42
Medlem
KalGustfXVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gissha
Rasister är vilsna själar som ännu inte har förstått eller utforskat omvärlden. Men detta måste inte innebära att de är idioter, bara oupplysta

Hur många länder har du besökt? Jag är uppe i 34 men jag vill fortfarande inte ha en massa galna muslimer här. Hur mycket till måste jag upplysas tycker du? Eller kan det vara så att man har olika åsikter utan att vara idiot eller oupplyst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in