2013-03-25, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Vilka är det då i Nya Tider som är medlemmar i SvP? Heinz Burgemeister fick ju lämna Nya Tider när han gick med i SvP som exempel.

Vad jag vet är Sanna, Jonas och Dan alla medlemmar i SvP. Vilket dock borde tas upp i en separat tråd, dock har ju dessa anklagelser en viss förmåga att återkomma just från det hållet.
Citera
2013-03-25, 14:12
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binde
Vad jag vet är Sanna, Jonas och Dan alla medlemmar i SvP. Vilket dock borde tas upp i en separat tråd, dock har ju dessa anklagelser en viss förmåga att återkomma just från det hållet.

Jag tror att din definition av "vet" är samma som det vi andra har för "tror".
Citera
2013-03-25, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Jag tror att din definition av "vet" är samma som det vi andra har för "tror".

Nej inte riktigt så. Men du skulle ju lätt kunna dementera om de är medlemmar eller inte. Sedan förstår jag ju inte varför man skulle ha beröringsskäck inför Nya Tider.
Citera
2013-03-25, 14:14
Bannlyst
Citat:
Nu väljer du att inrikta dig på partistyrelser bara för att två i NI:s redaktion sitter i en sådan. Nu är dock inte styrelsearbete det enda sättet att verka i ett parti på. Att du resonerar som du gör ställer ju stora frågetecken om vad dig agenda med dina sakfel egentligen är.
Jag skiter som sagt fullständigt i vem som skriver för Nationell Idag och inte. Jag tycker bara det är lustigt att du menar att tidningen skulle vara obunden trots att dess chefredaktör samtidigt sitter i Nationaldemokraternas partistyrelse. Det är hela saken, det blir liksom en urvattning av begreppet.

Det innebär ju i praktiken att alla tidningar som inte är uttalade medlemstidningar är just politiskt obundna. Vilket i och för sig låter väldigt trevligt, men som nog har väldigt lite med verkligheten att göra är jag rädd.
Citera
2013-03-25, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag skiter som sagt fullständigt i vem som skriver för Nationell Idag och inte. Jag tycker bara det är lustigt att du menar att tidningen skulle vara obunden trots att dess chefredaktör samtidigt sitter i Nationaldemokraternas partistyrelse. Det är hela saken, det blir liksom en urvattning av begreppet.

Det innebär ju i praktiken att alla tidningar som inte är uttalade medlemstidningar är just politiskt obundna. Vilket i och för sig låter väldigt trevligt, men som nog har väldigt lite med verkligheten att göra är jag rädd.

Du säger att du skiter i det men du lägger ändå ner tid på att sprida falska uppgifter. Jag har svårt att se det gå ihop. Du kan inte bara påstå att du helt enkelt inte vet vad ordet "oberoende" betyder.
Citera
2013-03-25, 14:21
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Nej inte riktigt så. Men du skulle ju lätt kunna dementera om de är medlemmar eller inte. Sedan förstår jag ju inte varför man skulle ha beröringsskäck inför Nya Tider.

Jag vet faktiskt inte, jag har inte tillgång till vårt medlemsregister. Däremot skulle jag bli mycket glad om det du påstår är sant. De är alla tre trevliga typer med olika kvaliteter. Vad det är för beröringsskräck du talar om vet jag inte heller; Nya Tider var inbjudna till Vision Europa tillsammans med annan alternativ media. Jag hoppas så klart på ett saftigt reportage i kommande nummer.
Citera
2013-03-25, 14:23
Bannlyst
Citat:
Jag vet faktiskt inte, jag har inte tillgång till vårt medlemsregister. Däremot skulle jag bli mycket glad om det du påstår är sant. De är alla tre trevliga typer med olika kvaliteter. Vad det är för beröringsskräck du talar om vet jag inte heller; Nya Tider var inbjudna till Vision Europa tillsammans med annan alternativ media. Jag hoppas så klart på ett saftigt reportage i kommande nummer.

Då vet jag inte riktigt vad det gnälls om här.
Citera
2013-03-25, 14:27
Bannlyst
Citat:
Då vet jag inte riktigt vad det gnälls om här.
Det är väl mest din förvirrade hållning tror jag. Någon ifrågasätter att Nationell Idag är obunden och/eller oberoende eftersom deras chefredaktör samtidigt sitter i Nationaldemokraternas partistyrelse, och du börjar yra om Moderaternas relation till Svenska dagbladet. Det hela blir snabbt mycket märkligt, och det är fortfarande oklart vad det är du vill ha sagt.
Citera
2013-03-25, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det är väl mest din förvirrade hållning tror jag. Någon ifrågasätter att Nationell Idag är obunden och/eller oberoende eftersom deras chefredaktör samtidigt sitter i Nationaldemokraternas partistyrelse, och du börjar yra om Moderaternas relation till Svenska dagbladet. Det hela blir snabbt mycket märkligt, och det är fortfarande oklart vad det är du vill ha sagt.

Du kom med två påståenden som båda visade sig inte stämma. Inte så mycket för dig att bli förvirrad av tycker jag.
Citera
2013-03-25, 21:22
Medlem
Citat:

Då antar jag att NI var inbjudna? Det är ju trots allt sveriges största nationella tidskrift

Realisten var där, vilka mer?
Citera
2013-03-25, 22:02
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Då antar jag att NI var inbjudna? Det är ju trots allt sveriges största nationella tidskrift

Realisten var där, vilka mer?

Utöver Realisten var Framåt och Nya Tider där. Officiell inbjudan gick även ut till en annan stor nättidning (onödigt att hänga ut dem här) som valde att inte svara. Utöver detta hade alla utom Expo och ett fåtal individuella journalister möjlighet att ackrediteras till konferensen, men varken NI eller någon annan hörde av sig vilket så klart är tråkigt och något vi hoppas kunna få ut något bättre av nästa år.
Citera
2013-03-26, 09:51
Medlem
Paul.Watsons avatar
Citat:

Dan, som i Dan Eriksson? Han skriver väl bara för realisten(?) & Framåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in