2012-11-16, 19:50
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbanonym
Hur ställer sig redaktionen till att det verkar vara väldigt många som inte kan säga upp sin prenumeration? Man kan se på Facebook att det rör sig om ett trettiotal bara där. Windeskog svarar att det inte räcker med att ringa eller maila, utan att man måste göra det genom att sätta in en liten slant (?!) på deras konto och skriva det där.

Hur är det egentligen? Vet att många hört av sig till presstödsnämnden.

Läser man dessutom på http://www.nationellidag.se/kundtjanst så står följande:

Citat:
Här kan du meddela ny adress, ställa frågor om din prenumeration eller faktura, samt meddela uppehåll eller avsluta din prenumeration.

Vi vill uppmärksamma våra prenumeranter på att prenumerationen är löpande och förnyas automatiskt om den inte sagts upp. Det går bra att när som helst under perioden säga upp prenumerationen. Har du redan fått en ny faktura så betyder det att en ny prenumerationsperiod påbörjats.

Jag lär själv säga upp min prenumeration då tidningen i mitt tycke sjunkit ganska hårt i kvalitét den senaste tiden. Och då menar jag även från innan Windeskog tillträdde som redaktör.
Citera
2012-11-19, 16:32
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Läser man dessutom på http://www.nationellidag.se/kundtjanst så står följande:

Jag lär själv säga upp min prenumeration då tidningen i mitt tycke sjunkit ganska hårt i kvalitét den senaste tiden. Och då menar jag även från innan Windeskog tillträdde som redaktör.

Gör det kvickt.

Det ryktas nämligen att Windeskog hotar nationella med inkassokrav om de inte betalar för helår då "ny period börjat" och det är "löpande prenumeration".

Någon som vet när den löpande prenumerationen infördes?

Sen kan jag inte heller tycka att det är så klokt av Windeskog att hota och kräva nationella på pengar.
Citera
2012-11-20, 08:12
Bannlyst
Löpande abbonemang har ju Ni haft sedan det blev en veckotidning, precis om alla andra veckotidningar.
Citera
2012-11-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbanonym
Hur ställer sig redaktionen till att det verkar vara väldigt många som inte kan säga upp sin prenumeration? Man kan se på Facebook att det rör sig om ett trettiotal bara där. Windeskog svarar att det inte räcker med att ringa eller maila, utan att man måste göra det genom att sätta in en liten slant (?!) på deras konto och skriva det där.

Hur är det egentligen? Vet att många hört av sig till presstödsnämnden.

Det kan nog bero på att du har massa gnälliga nd:are/svp:are på din vännerlista.
Folk som har en agenda till varför dom hävdar saker.
Det var då inga problem för mig att säga upp prenumerationen iaf.
Citera
2012-11-21, 09:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Det kan nog bero på att du har massa gnälliga nd:are/svp:are på din vännerlista.
Folk som har en agenda till varför dom hävdar saker.
Det var då inga problem för mig att säga upp prenumerationen iaf.

Varför har du sagt upp prenumerationen?
Citera
2012-11-21, 11:53
Medlem
Vad less man blir.. Nu har jag skrivit till Nationell Idag vid två tillfällen och försökt säga upp prenumerationen. Trots det dimper ett exemplar av NI ner i brevlådan tillsammans med en faktura.. Naturligtvis är det upptaget på kansliet när man försöker ringa, och när det inte är upptaget kommer man till en telefonsvarare, trots att de har telefontid nu.
Senast redigerad av marXXus 2012-11-21 kl. 11:57.
Citera
2012-11-21, 11:58
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marXXus
Vad less man blir.. Nu har jag skrivit till Nationell Idag vid två tillfällen och försökt säga upp prenumerationen. Trots det dimper ett exemplar av NI ner i brevlådan tillsammans med en faktura.. Och naturligtvis är det upptaget på kansliet när man försöker ringa.
Ditt e-brev gäller som giltigt bevis vid en tvist (under förutsättning att det är daterat), så skit i att betala och bifoga faktura samt e-brev till länsstyrelsen så kan inte ärendet gå vidare till kronofogden.

Eller så ringer du direkt till Marc och säger upp tidningen, han är direkt ansvarig som största ägare av tidningen.

/Micke
Senast redigerad av M.Skillt 2012-11-21 kl. 12:02.
Citera
2012-11-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Varför har du sagt upp prenumerationen?
Som fattig student så måste man prioritera, tyvärr.
Jag ska lösa en prenumeration så fort jag kan igen.
Dock tycker jag inte kritiken som riktas mot nya NI är befogad.
Citera
2012-11-22, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Ditt e-brev gäller som giltigt bevis vid en tvist (under förutsättning att det är daterat), så skit i att betala och bifoga faktura samt e-brev till länsstyrelsen så kan inte ärendet gå vidare till kronofogden.

Eller så ringer du direkt till Marc och säger upp tidningen, han är direkt ansvarig som största ägare av tidningen.

/Micke
Tyvärr har jag varit dum nog att använda mig av kontaktformuläret på hemsidan.. Så man lär väl betala den här fakturan.

Hoppas att NI:s presstöd försvinner snart..
Citera
2012-11-22, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marXXus
Tyvärr har jag varit dum nog att använda mig av kontaktformuläret på hemsidan.. Så man lär väl betala den här fakturan.

Hoppas att NI:s presstöd försvinner snart..

Varför skulle det göra det? Och är det inte bra att nationalister har presstöd?
Citera
2012-11-22, 15:12
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riddarholmskyrkan
Varför skulle det göra det? Och är det inte bra att nationalister har presstöd?
Jodå, helst såg jag att alla partier eller organisationer hade ett presstöd att tillgå. Men nu känna det som om NI har förbrukat sin chans och deras agerande gentemot andra nationella är väl inte att upprätthålla god "kundkontakt".

/Micke
Citera
2012-11-22, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Jodå, helst såg jag att alla partier eller organisationer hade ett presstöd att tillgå. Men nu känna det som om NI har förbrukat sin chans och deras agerande gentemot andra nationella är väl inte att upprätthålla god "kundkontakt".

/Micke

Ja det där sa mig inget. Mer än att du tydligen inte tycker att det är bra att nationalister har presstöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in