2012-02-10, 12:47
Medlem
RelicDeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
VAD??

Ska hon dra till negerlandet afrika???

Inte vad jag har hört!

Vet inte om hon menar semester eller flytta, hon verkar ha tröttnat på det kalla och blåsiga sverige. Vilken ubermensch den där Sanna är....
Citera
2012-02-10, 13:16
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
ASAP! Och desto snabbare desto bättre!!!

Att vara med i LO-förbund är ingen "demokratisk rättighet", får vi höra när nationalister och invandringskritiker blir uteslutna. Detta påstående är dock en ren lögn. Nu är det dags att organiserat slå tillbaka, för den svenske arbetaren.

VANSINNE!!
Om du ska stå ensam och dela NI så kanske du inte ska skriva ut tid och plats till forumets rödingar...
Citera
2012-02-10, 13:19
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe
Vet inte om hon menar semester eller flytta, hon verkar ha tröttnat på det kalla och blåsiga sverige. Vilken ubermensch den där Sanna är....
Jag tror hon menar varken eller.

Tänkte byta vintern mot lite varmare arbetsmiljö och bege mig till Afrika igen.

Gissningsvis blir det något utrikesreportage igen.
Citera
2012-02-10, 13:29
Medlem
RelicDeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Jag tror hon menar varken eller.

Tänkte byta vintern mot lite varmare arbetsmiljö och bege mig till Afrika igen.

Gissningsvis blir det något utrikesreportage igen.

Betalar NI isåfall för resa och boende`? Sanna har väl inget jobb så det är väl samrt av henne att få betald semester i princip.

Vad tror ni om Eckeskogs lilla tripp till främlingslegionen, hur länge håller relationen tror ni?
Citera
2012-02-10, 17:46
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Om du ska stå ensam och dela NI så kanske du inte ska skriva ut tid och plats till forumets rödingar...
Jo, forumets röda herrar är ju några riktigt farliga pojkar Tror risken för skador är större om man skriver till PRO och uppger namn och plats. Varför denna ständiga oro, hur många har egentligen fått på truten? När ska denna eviga rädsla och fegismentalitet ta slut?

/Micke
Citera
2012-02-10, 18:26
Moderator
sosweets avatar
Nu tar vi och koncentrerar oss på topic framöver.

sosweet/mod
Citera
2012-02-10, 19:05
Medlem
Vad jag hört ska Sanna åka och hjälpa till politiskt i Sydafrika, och driva tidningen därifrån i ett par veckor. Ingen big deal. Står på hennes facebook.
Citera
2012-02-10, 19:17
Medlem
RelicDeluxes avatar
Ok, har bara fått intrycket att hon är i nån livskris just nu och kanske ville dra från landet, och då snsackar vi längre än några veckor.

En frånvarande pojkvän
längtan efter att studera till journalist, men avråds från höga nationella företrädare
stor press/arbetsbörda som chefredaktör för NI
Stora konkurrenter som är i startgroparna
etc....

Ingen kan väl direkt att hon har det lätt just nu iaf, så det är väl inte konstigt att man spekulerar.
Kanske att hon inte flyttar för gott men att hon kanske inte orkar vara redaktör länge till...
Men jag kan ha fel såklart
Citera
2012-02-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe
Ok, har bara fått intrycket att hon är i nån livskris just nu och kanske ville dra från landet, och då snsackar vi längre än några veckor.

En frånvarande pojkvän
längtan efter att studera till journalist, men avråds från höga nationella företrädare
stor press/arbetsbörda som chefredaktör för NI
Stora konkurrenter som är i startgroparna
etc....

Ingen kan väl direkt att hon har det lätt just nu iaf, så det är väl inte konstigt att man spekulerar.
Kanske att hon inte flyttar för gott men att hon kanske inte orkar vara redaktör länge till...
Men jag kan ha fel såklart

Jo klart det är svårt och mycket press, men hon är inte en sån som skulle smita, har jag inte fått intryck av. Sen är hon väl ganska självständig, ser inte att hon skulle va beroende av nån för att klara sig.

Ganska kul att SMR publicerade artikeln som hette "Stå på dig Sanna Hill". Tycker inte det verkar likt dom att skriva så om/till någon som inte är medlem hos de själva. Vad tycker ni andra?
Citera
2012-02-22, 18:28
Medlem
infogivers avatar
Nationell Idag granskar "mördare", artikeln skrevs av mördare.

I veckan slog Nationell Idag på stortrumman och gick ut med en ganska gammal historia för oss alla som har tillgång till slasken.

Det stora avslöjandet i fråga handlade om en redaktör, som 30år sedan dömdes för grov misshandel och vållande till annans död. Som rubrik kan man dock läsa: "Media skyddade mördare".

Skit bra, tills man tar en närmare titt på vem som skrivit artikeln, Researchgruppen har skrivit en artikel om det hela som sammanfattar det rätt bra.

http://research.nu/2012/02/22/researchgruppen-granskar-ni-skyddar-drapdomd/?pid=2209

Citat:
I veckan gick Nationaldemokraternas organ Nationell Idag ut med, i deras egna ord, ett ”avslöjande”. En person som idag jobbar som redaktör för en bilaga till en morgontidning, har enligt Nationell Idag dömts för misshandel och vållande till annans död 1982.

Avslöjandet som slås upp stort i Nationell Idag följer den vanliga mallen. Media skyddar brottslingar, till och med mördare, och tar dessutom in dem i sina egna redaktioner.

Huruvida det är proppfullt med dömda mördare på svenska tidningsredaktioner får vi spara till en annan gång. Men i sammanhanget kunde vi inte hålla oss från att notera en intressant sak om Nationell Idags artikel.

Den är skriven under pseudonym. Mattias Lindberg, som artikeln är underskriven av och dessutom vänligt nog med en epost-adress, är inte en riktig person. Den tillhör i själva verket Nationell Idags avlönade medarbetare Dan Lindberg, mer känd under sitt tidigare namn Dan Berner. Själv dömd för dråp.

I september 1994 sökte Dan Berner upp läraren Åke Sterner och högg ner honom med 26 knivhugg. Inte förrän 2003 kunde brottet lösas då polisen tipsades om Dan Berner. Han knöts till dådet av DNA-bevis, och dömdes till sex års fängelse för dråp.

Dan Berner började sin nynazistiska bana som skribent i vitmaktmusiktidningen Nordland i mitten av 90-talet och blev rikskänd för sin föreläsning på Universitetet i Umeå. Nordland gick vid milleniumskiftet upp i organisationen Svenska Motståndsrörelsen (SMR). Berners bidrag till organisationen blev att från fängelset översätta rumänen Corneliu Codreanus nationella aktivistbibel ”Till mina legionärer” – om det grovt antisemitiska Järngardet. Från den boken hämtade SMR hela sin organisationsmodell och strategi. När Nordlandkretsen uteslöts ur SMR följde Berner med och blev anställd på deras tidskrift Folkets Nyheter. Vid uppstarten av Nationaldemokraternas tidning Nationell Idag värvades han istället till det nya konkurrerande tidningsprojektet. Dan Berners uppgift som anställd på redaktionen blev att knyta till sig de oberoende aktivisterna i nätverket Fria nationalister. Dessa blev fotfolket för att sälja Nationell idag på gatan och värva prenumeranter, en nyckelroll för att som första nationella tidning beviljas presstöd. Gränsen mellan journalistiska och organisatoriska uppgifter på redaktionen har varit flytande. Under förra året var hans arbetsuppgift i redaktionen rent organisatorisk: att omvandla spillrorna av Fria Nationalister till organisationen Förbundet Nationell Ungdom.

Det är oklart om Nationell Idag känner till begreppet ”man ska inte kasta sten i glashus”. De har inte velat svara på frågor från Researchgruppen. Vi har även sökt Dan Berner, som dock inte har kunnat nås för en kommentar.

Hyckleri?
Vad tycker folk om hela grejen, vad är det för skillnad på Dan Berner som knivhögg ihjäl sin lärare med 26 knivhugg och redaktören ifråga?
Är mord okej ifall man är nasse?
Citera
2012-02-22, 18:34
Medlem
Hyckleri är det kanske. Men Om man mördar en pedofil eller en serievåldtäktsman så kan man ju säga att han tog lagen i egna händer
Citera
2012-02-22, 18:44
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostamacka
Hyckleri är det kanske. Men Om man mördar en pedofil eller en serievåldtäktsman så kan man ju säga att han tog lagen i egna händer

Dan Berner påstår i förhör att han endast hade som avsikt att skrämma läraren han knivhögg till döds, men att de spårade ur och 26 knivhugg utdelades alltså.

Berner har påstått att läraren utsatte hans dåvarande flickvän för sexuella övergrepp, det har av uppenbara anledningar inte kommit fram ifall läraren verkligen begått några övergrepp.

Själv är jag emot att "ta lagen i egna händer", hur jag skulle reagera är dock svårt att säga om jag blev försatt i en liknande situation, men som sagt finns det inga bevis som tyder på att den mördade svenskläraren begått några brott.

Nu blir det bara spekulationer men rent spontant så kan man ju alltid hävda det ena och det andra, då syftar jag på när man begår mord i allmänhet, tex fallet som Nationell Idag "avslöjar" , redaktören ifråga skulle ju kunna kommit med massa jävla påståenden.

Här kan du läsa mer i "mördarmedia":

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article137131.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article138189.ab

Ett ganska intressant citat från Berner:

Citat:
Enligt kriminalkommissarie Bo Wide gjordes en utredning mot svenskläraren under 1980-talet på grund av anklagelserna, men den lades ned i brist på bevis.

Och i dag verkar inte ens nazisten tro på flickvännens påståenden.

- Senare har jag fått betydligt mer tvivel på att hon överhuvudtaget talade sanning, säger han i förhören.

Citat:
Under den här tiden mådde flickvännen mycket dåligt och tog Rohypnol, enligt nazisten.

- Jag har insett i efterhand att hon var mycket mer psykad än vad jag trodde.
Senast redigerad av infogiver 2012-02-22 kl. 18:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in