2012-11-13, 22:48
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Hur ser du på att sanna kan arbeta med vavra efter dom anklagelser hon riktat mot honom?
Nu känner jag inte till riktigt vad du menar, men hur Sanna och Vavra löser sina problem är väl inget jag bryr mig om speciellt mycket. Är de överens och nöjda så är jag nöjd, varför skulle jag lägga mig i deras privata gräl (om det nu var ett sånt du tänkte på).

/Micke
Citera
2012-11-14, 10:07
Medlem
Hur ställer sig redaktionen till att det verkar vara väldigt många som inte kan säga upp sin prenumeration? Man kan se på Facebook att det rör sig om ett trettiotal bara där. Windeskog svarar att det inte räcker med att ringa eller maila, utan att man måste göra det genom att sätta in en liten slant (?!) på deras konto och skriva det där.

Hur är det egentligen? Vet att många hört av sig till presstödsnämnden.
Citera
2012-11-14, 22:44
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbanonym
Hur ställer sig redaktionen till att det verkar vara väldigt många som inte kan säga upp sin prenumeration? Man kan se på Facebook att det rör sig om ett trettiotal bara där. Windeskog svarar att det inte räcker med att ringa eller maila, utan att man måste göra det genom att sätta in en liten slant (?!) på deras konto och skriva det där.

Skiftligt brev och därefter returnera tidningen om den fortsätter komma. Helt absurt (och förmodligen lagvidrigt att behöva BETALA pengar för att säga upp en tidning).

Sägs inte min prenumeration upp kommer jag absolut kontakta Presstödsnämnden och informera. Dessutom finns det väl en konsumentsombudsman.

Vidare undrar jag om det verkligen går att, som man gör på sina fakturorna, kräva en uppsägningstid (tidningen måste sägas upp minst en månad före sista betalningsdag). Jag har inte ingått något avtal, varken skriftligen eller muntligt, där jag godtagit dessa krav. Någon med juridiska kunskaper som känner till detta?
Citera
2012-11-14, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jbanonym

Det där är ju inte sant om man läser på nordisk.nu. Där står det att det räcker att ringa (och att han skriver att inte många sagt upp).
Citera
2012-11-14, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Skiftligt brev och därefter returnera tidningen om den fortsätter komma. Helt absurt (och förmodligen lagvidrigt att behöva BETALA pengar för att säga upp en tidning).

Sägs inte min prenumeration upp kommer jag absolut kontakta Presstödsnämnden och informera. Dessutom finns det väl en konsumentsombudsman.

Vidare undrar jag om det verkligen går att, som man gör på sina fakturorna, kräva en uppsägningstid (tidningen måste sägas upp minst en månad före sista betalningsdag). Jag har inte ingått något avtal, varken skriftligen eller muntligt, där jag godtagit dessa krav. Någon med juridiska kunskaper som känner till detta?

Det är norm när du tar ett abonnemang (alltså en prenumeration) på en tidning. Alltså nästan alla tidningar som kommer ut ofta har så.
Citera
2012-11-15, 00:47
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riddarholmskyrkan
Det där är ju inte sant om man läser på nordisk.nu. Där står det att det räcker att ringa (och att han skriver att inte många sagt upp).

Många skriver ju också att de ringt flera gånger och då möts av telefonensvarare.
Citera
2012-11-15, 00:50
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riddarholmskyrkan
Det är norm när du tar ett abonnemang (alltså en prenumeration) på en tidning. Alltså nästan alla tidningar som kommer ut ofta har så.

Nu skiter jag i vad som är 'norm'. Min fråga är om jag lagligen måste följa den sk uppsägningstiden. När jag ingår andra avtal står ev uppsägningstid angett i villkoren.
Citera
2012-11-15, 05:41
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Nu skiter jag i vad som är 'norm'. Min fråga är om jag lagligen måste följa den sk uppsägningstiden. När jag ingår andra avtal står ev uppsägningstid angett i villkoren.
Du har förskottsbetalat en prenumeration, så någon uppsägningstid finns inte. Såvida man inte godkänt att prenumerationen skall vara fortlöpande, dvs förnyas såvida man inte aktivt avslutar den, så finns det inget som tvingar dig att betala ett baskade nå

/Micke
Citera
2012-11-15, 07:40
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Du har förskottsbetalat en prenumeration, så någon uppsägningstid finns inte. Såvida man inte godkänt att prenumerationen skall vara fortlöpande, dvs förnyas såvida man inte aktivt avslutar den, så finns det inget som tvingar dig att betala ett baskade nå

/Micke
Dessutom kan du bestrida och havda att du inte ar skyldig att betala, att nagot avtal med den inneborden inte finns. Vill de ha betalt da far de ga till tingsratten och det kostar ju mer an de vill ha sa det kommer inte att ske.
Citera
2012-11-15, 12:50
Bannlyst
Citat:
Många skriver ju också att de ringt flera gånger och då möts av telefonensvarare.

Jag bara citerade vad han skrivit på nordisk.nu. Det blev lite fel med uppgifterna från Don.c.
Citera
2012-11-16, 16:38
Medlem
Don.Cs avatar
Är det bara jag som inte fått någon tidning den här veckan?
Citera
2012-11-16, 18:59
Bannlyst
Citat:
Är det bara jag som inte fått någon tidning den här veckan?
Jag har fått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in