2012-10-09, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tant-astrid
Jimmy Windeskog står som skribent under dom 9 första sidorna sen flera av
Cecilia Dellsjö samt en sida av Marc Abrahamsson om terrordåd i usa
och en krönika av Anders Ankartjärn
Marcs närmaste krets alltså, Cecilia Dellsjö är ju Mattias Karlstrands flickvän och vi vet ju hur lojala dom varit mot Marc.
Citera
2012-10-09, 14:26
Bannlyst
Idag fick jag hem kupp-pappret också. Antar att det tar en dag extra om man inte bor i närheten av Stöckhölm. Hur som helst så säger det inget direkt nytt.
Citera
2012-10-10, 03:26
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tant-astrid
Jimmy Windeskog står som skribent under dom 9 första sidorna sen flera av
Cecilia Dellsjö samt en sida av Marc Abrahamsson om terrordåd i usa
och en krönika av Anders Ankartjärn

På första sidan står det Ansvarig utgivare Anders Ankartjärn Nyhetsredaktör och reporter Cecillia Dellsjö
Layout Mattias Karlstrand

Det betyder alltså att i stort sett hela de patetiska resterna av ND-styrelsen nu förvandlats till tidningsredaktion. http://www.nd.se/Aktiviteter/2012/oktober/arsmote-for-nationaldemokraterna

Skeppet ND sjunker, och kaptenen ser nu ut att lyckas ta Nationell Idag med sig ner i djupet. Allvarligt talat alltså, hade det varit för mycket begärt att han skulle kapa trossarna och låta NI segla vidare på egen hand?
Citera
2012-10-10, 03:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Det betyder alltså att i stort sett hela de patetiska resterna av ND-styrelsen nu förvandlats till tidningsredaktion. http://www.nd.se/Aktiviteter/2012/oktober/arsmote-for-nationaldemokraterna
Ja, nu börjar det faktiskt bli lite pinsamt och att man låtsas som ingenting utåt förstärker naturligtvis det intrycket.

Citat:
Skeppet ND sjunker, och kaptenen ser nu ut att lyckas ta Nationell Idag med sig ner i djupet. Allvarligt talat alltså, hade det varit för mycket begärt att han skulle kapa trossarna och låta NI segla vidare på egen hand?
Jag känner inte till Marcs motiv men jag gissar att det handlar om pengar. Med prenumerationsavgifter och presstöd så borde den totala summan landa på uppskattningsvis mellan 2,5 och 3 miljoner där någonstans. Det är ganska mycket pengar.
Citera
2012-10-10, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja, nu börjar det faktiskt bli lite pinsamt och att man låtsas som ingenting utåt förstärker naturligtvis det intrycket.

Jag känner inte till Marcs motiv men jag gissar att det handlar om pengar. Med prenumerationsavgifter och presstöd så borde den totala summan landa på uppskattningsvis mellan 2,5 och 3 miljoner där någonstans. Det är ganska mycket pengar.

Man kan ju undra vad södermans agenda var när han jobbade på NI.
Dessutom sa ju vavra i radio framåt att han fick ta över en nästan konkad tidning efter han fick stryk och försvann ett tag.

Så nu väntar jag på att vavra med det stulna prenregistret kommer starta en tidning där flera svp:are kommer ingå.
Söderman, de geer, dan, etc
Eller att svp lägger ner framåt för att starta en egen veckotidning, på bekostnad av NI som nu drivs av marc.
Jag antar att det varit planen hela tiden...
Synd ingen tordes lyfta frågan redan när söderman kom till NI.
Vi får hoppas marc kommer med ett klargörande om detta.
Samt turerna runt när han själv fick stryk.
Jag hoppas att marc gör det, för rörelsens skull iaf.
Citera
2012-10-10, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Man kan ju undra vad södermans agenda var när han jobbade på NI.
Dessutom sa ju vavra i radio framåt att han fick ta över en nästan konkad tidning efter han fick stryk och försvann ett tag.

Så nu väntar jag på att vavra med det stulna prenregistret kommer starta en tidning där flera svp:are kommer ingå.
Söderman, de geer, dan, etc
Eller att svp lägger ner framåt för att starta en egen veckotidning, på bekostnad av NI som nu drivs av marc.
Jag antar att det varit planen hela tiden...
Synd ingen tordes lyfta frågan redan när söderman kom till NI.
Vi får hoppas marc kommer med ett klargörande om detta.
Samt turerna runt när han själv fick stryk.
Jag hoppas att marc gör det, för rörelsens skull iaf.

1. Har Söderman lett NI någon gång?
2. Har tidningen varit urfattig någon gång (Vavras agerande på slutet åsido)?
Citera
2012-10-10, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillor
1. Har Söderman lett NI någon gång?
2. Har tidningen varit urfattig någon gång (Vavras agerande på slutet åsido)?
Det låter mycket riktigt väldigt konstigt och osannolikt att tidningen skulle ha varit "urfattig". Jag får det inte riktigt att gå ihop - tvärtom borde NI ha en ganska bra ekonomi. Så länge den inte misskötts grovt vill säga.
Citera
2012-10-10, 14:30
Bannlyst
Idag damp den nya tidningen ner. I den är Jimmy Windeskog nu listad som chefredaktör. Jag fick också som prenumerant motta ett brev/svar på Vavra Suks pressmeddelande som undertecknats av Marc Abramsson, Jimmy Windeskog, Mattias Karlstrand och Anders Ankarstjärn. Vilka nu mycket riktigt utgör Nationell Idags styrelse.

Finns där intresse så kan jag skriva ner och återge brevet här. Det är ju ingenting hemligt utan tvärtom officiella ställningstaganden.
Senast redigerad av Straybullet 2012-10-10 kl. 14:47.
Citera
2012-10-10, 14:33
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Det låter mycket riktigt väldigt konstigt och osannolikt att tidningen skulle ha varit "urfattig". Jag får det inte riktigt att gå ihop - tvärtom borde NI ha en ganska bra ekonomi. Så länge den inte misskötts grovt vill säga.

Det kostade väl pengar att starta upp FNU och betala Skillts pedofilprojekt?
Citera
2012-10-10, 15:23
Medlem
Frappants avatar
Det var en kylig Vavra i radio, som oftast annars också. Han lät inte som en man som berövats sitt livsverk.

Det är intressant att se vilken gambit Dvärgen nu spelar, väldigt lik hans tidigare med galjonsfigurer som "partiledare" och Dvärgen själv med maktens alla trådar i sin hand men med obegränsad möjlighet att skylla på andra när det går åt helvete - för det gör det alltid med det som kommer ur hans händer.

Rollen som blivande syndabock ska nu spelas av "Jimmy Windeskog" (ursäkta uttrycket), han ska kreera rollen som "chefredaktör".

Men som Vavra var vänlig nog att meddela den lyssnande allmänheten i radio: alla marginaler att slarva med utgivningen för innevarande år är nu förbrukade (knappast någon slump, Vavra såg nog detta komma och såg till att det blev så). Det är ett lågt odds, närmare 1 än 2, på att den höganrikade, kvarvarande lilla klicken av härken och slarvskallar på den nya "redaktionen" ska sumpa detta innan året är slut, missa utgivning totalt eller missa på innehåll/omfång.

Desto bättre, för desto snabbare går det att komma igång med alternativet. Nu vet alla hur en slipsten ska dras för att komma fram till presstöd, prenumerantstocken är intakt och ett starkt publicist- och skribentgäng står berett vid åror och roder.
Citera
2012-10-10, 15:34
Bannlyst
Till den nuvarande tidningsredaktionens försvar så ska det medges att det senaste numret faktiskt verkar riktigt intressant med flera (vad det verkar) ganska utvecklande och matnyttiga artiklar.
Jag har inte mer än ögnat igenom den, så jag kan inte göra en mer konkret bedömning. Särskilt recensionen av Robert Spencers bok ser jag fram emot att läsa.
Citera
2012-10-10, 16:05
Avslutad
Citat:
Idag damp den nya tidningen ner. I den är Jimmy Windeskog nu listad som chefredaktör. Jag fick också som prenumerant motta ett brev/svar på Vavra Suks pressmeddelande som undertecknats av Marc Abramsson, Jimmy Windeskog, Mattias Karlstrand och Anders Ankarstjärn. Vilka nu mycket riktigt utgör Nationell Idags styrelse.

Finns där intresse så kan jag skriva ner och återge brevet här. Det är ju ingenting hemligt utan tvärtom officiella ställningstaganden.

Jag läser det gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in