2012-10-03, 19:59
Medlem
Frappants avatar
En bonus i denna sorglustiga dokusåpa är att det hela håller på att utveckla sig till en mardröm utan slut för "mannen som gav rövhålet ett ansikte", Jimmy Windeskog (ursäkta uttrycket).

Han har nu Marc till husse, och han kan inte vara okunnig om hur det brukar sluta för folk som går in i den rollen. Hans idéer om att överta Vavras roll, t o m casha månadslön på det, kommer att visa sig ha synnerligen kort halveringstid.

Priset han betalar för dessa kortvariga förmåner är att han håller på att få ALLDELES fel folk efter sig. ALLDELES FEL FOLK...

Se bara vad Johan Björnsson skriver i nationell.nu:s kommentarsfält, verkliga sanningsord:

Citat:
Ursprungligen postat av Johan Björnsson

Angående hur det går ihop att Marc är NS egentligen, och ändå är beredd att sätta någon som dig (demokrat ut i fingerspetsarna och dessutom anti-NS), på posten för NI:

Eftersom de enda som återstår i Marcs lilla sekt är typ han och tre till, så är han beredd att sätta dig där på posten för NI, i o m att ingen annan i rörelsen vill ha med Marc att göra. Han utnyttjar dig som en liten spratteldocka, och innerst inne så skrattar han åt dig och föraktar dig, förstår du inte det, Windeskog? Ta dig en ren vecka från spriten, och gå på yoga eller något, så kanske det klarnar för dig.

Han utnyttjar det faktum att du är en försupen loser, som super och drömmer om din forna tid i SD, och det faktum att du inte vill tyna bort i dimmorna och glömmas, och att du därför är beredd att sätta dig på denna post, oavsett omständigheterna och oavsett vem du måste samarbeta med (lyda under rättare sagt).

Men vad du ska komma ihåg, kära Windeskog, det är att: i o m att du inte har den intellektuella kapaciteten att göra tidningen intressant, plus att du dessutom med all säkerhet INTE kommer att belysa sionismfrågan/judefrågan i tidningen, plus att du dessutom är försupen loser med skakiga händer, nervös och med flackande blick, och med dåligt självförtroende, och ett segt klantarschle dessutom, så kommer tidningen att gå åt helvete, och ni kommer att förlora presstödet. Ni kommer antagligen att missa att utkomma med nr i tid, samt dessutom förlora prenumeranter.

Detta, kommer göra dig till antagligen den mest hatade mannen i rörelsen historia.

Marc vet om denna mycket troliga risk han tar, med sitt övertagande, och med att sätta någon som du på posten för tidningen, men han har ingenting att förlora längre, han har inga livlinor kvar, inga som stödjer honom, så han chansar (med stor säkerhet så kanske han även är betald av judiska grupper, eller frimurargrupper, eller t o m SÄPO/MUST/CIA/MOSSAD. Han verkar ju hela tiden ha mycket pengar. Nyligen köpte han väl ett nytt hus, samt ny bil. Var får han dom pengarna ifrån?).

Vill du verkligen ha detta som tyngd över ditt samvete? Vill du verkligen vara den som kanske i slutändan har sett till att ha fördröjt det nationella genombrottet i Sverige, bara för att du ville få ut dina patetiska självhävdelse-behov i slutet av din tragiska karriär?

Är du förresten inte rädd?

Nu ska du inte tolka det jag säger som ett hot min sida, utan jag menar bara som en analys, att om jag vore du, så skulle jag tänka mig jävligt noga för angående vad för beslut jag skulle ta. Du likväl som jag vet, att det du nu sysslar med, kommer i längden inte att gå dig ostraffat förbi gällande utomstående betraktare inom vissa delar av rörelsen. Du kommer att skaffa dig många fiender, Windeskog. Och med din psykiska ohälsa (och framför allt din patetiska och mesiga personlighet i åtanke) i åtanke, så är frågan; hur ska du palla med den pressen, nu, och framöver i livet? Dessutom samtidigt som du ska driva tidningen?

Som sagt, ta dig en ren vecka, gå några dagar på Centralbadet och basta och bada bubbelpool, gå på lite yoga eller något, och fundera över vad du egentligen håller på med, och över hur framtiden kommer att te sig för dig ifall du fortsätter med det du nu har gett dig in på.

/Johan Björnsson
Citera
2012-10-03, 20:09
Medlem
-flame4fame-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
En bonus i denna sorglustiga dokusåpa är att det hela håller på att utveckla sig till en mardröm utan slut för "mannen som gav rövhålet ett ansikte", Jimmy Windeskog (ursäkta uttrycket).

Han har nu Marc till husse, och han kan inte vara okunnig om hur det brukar sluta för folk som går in i den rollen. Hans idéer om att överta Vavras roll, t o m casha månadslön på det, kommer att visa sig ha synnerligen kort halveringstid.

Priset han betalar för dessa kortvariga förmåner är att han håller på att få ALLDELES fel folk efter sig. ALLDELES FEL FOLK...

Se bara vad Johan Björnsson skriver i nationell.nu:s kommentarsfält, verkliga sanningsord:
Är det någon mer som kan bekräfta att han köpt nytt hus och ny bil nyligen? Vad har han för "vanligt jobb" utöver ND? Detta är ju ytterst intressant, men ingen verkar fokusera på Dvärgens privatliv utanför ND. Det är dags att det sker en grundlig personutredning om Dvärgen på alla plan!
Citera
2012-10-03, 20:22
Medlem
wehrmachts avatar
Jag kommer säga upp min prenumeration direkt om Windeskog tar över. Jag tänker även kräva tillbaka mina pengar.
Citera
2012-10-03, 20:45
Medlem
Citat:

Sen när blev det ok att hota andra då?
Vad för folk skulle det vara? skillt? "rörelsen" skiter ju fullständigt i NI egentligen, dom som gapar högst över detta nu är dom som känner/känt sig svikna av marc, eller folk som hoppas på att få ta över NI.
Det finns inge folk som skulle göra windeskog något för att han sitter som CR på NI, det fanns det på 90-talet men knappast nu, så det där är struntprat av dig

Varför var ni inte lika upprörda när firma skillt/söderman försökte ta över NI?
AAHHH...just ja...det var RÄTT folk enligt er då som ville kuppa NI...hycklare
Citera
2012-10-03, 20:52
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Sen när blev det ok att hota andra då?
Vad för folk skulle det vara? skillt? "rörelsen" skiter ju fullständigt i NI egentligen, dom som gapar högst över detta nu är dom som känner/känt sig svikna av marc, eller folk som hoppas på att få ta över NI.
Det finns inge folk som skulle göra windeskog något för att han sitter som CR på NI, det fanns det på 90-talet men knappast nu, så det där är struntprat av dig

Varför var ni inte lika upprörda när firma skillt/söderman försökte ta över NI?
AAHHH...just ja...det var RÄTT folk enligt er då som ville kuppa NI...hycklare

Du glömmer alla som köpt andelar som skulle bli aktieposter i det tänkta aktiebolaget.

Nu gäller det människors drömmar, förhoppningar och inte minst egna surt förvärvade pengar som investerats i ett hjärteprojekt. Det är något annat.

ND betyder inget, visst. Men NI betyder nästan allt.
Citera
2012-10-03, 21:29
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Du glömmer alla som köpt andelar som skulle bli aktieposter i det tänkta aktiebolaget.

Nu gäller det människors drömmar, förhoppningar och inte minst egna surt förvärvade pengar som investerats i ett hjärteprojekt. Det är något annat.

ND betyder inget, visst. Men NI betyder nästan allt.

Man får vara ganska naiv om man satsar några större summor pengar i ett "oberoende projekt" som NI. Visst, jag har själv stött NI och var prenumerant tills det stod klart att de stödde ett projekt där man hänger ut oskyldiga män som pedofiler. Men för att en tidning med en revolutionär politisk agenda ska ha någon framtid så krävs det såklart att en stark organisation står bakom den. Nationell Idag har hela tiden stått på bräcklig grund och har ingen framtid vare sig den blir kuppad eller inte. Dock all heder till de som har byggt upp den!
Citera
2012-10-03, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -flame4fame-
Är det någon mer som kan bekräfta att han köpt nytt hus och ny bil nyligen? Vad har han för "vanligt jobb" utöver ND? Detta är ju ytterst intressant, men ingen verkar fokusera på Dvärgens privatliv utanför ND. Det är dags att det sker en grundlig personutredning om Dvärgen på alla plan!

Ingen kan bekräfta, men väldigt många dementera. Detta har påståts om Marc sedan han sparkade ut kvinnomisshandlaren.
Citera
2012-10-04, 00:13
Medlem
mrphonks avatar
Jonas De Geer har nu utvecklat sina tankar och det är ord och inga visor:

http://www.radioframat.se/2012/10/03/narcissist-idag/
Citera
2012-10-04, 00:32
Medlem
Kulturkampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskRevolution
Detta offentliga skvallrande skadar den nationella kampen mer än en eventuell "kupp".

Det enda som är intressant i det hela är väl att Windeskog verkar ha uttalat sig till Expo (enligt Expos hemsida). För detta bör man förklaras fredlös.

Det är lite lustigt med tanke på att han själv varnade för att expo skulle glädjas över Vavras beteende. Enligt Windeskog så var det dock Expo som fick ihop två meningar av hans ständiga "inga kommentarer"

Citat:
Det var precis det jag sa, men de fick tydligen ihop två meningar av mina ständiga "Vi har inga kommentarer", men alla vet ju att det var han som gick ut offentligt med hans kupp - ingen annan.
Citera
2012-10-04, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturkampf
Det är lite lustigt med tanke på att han själv varnade för att expo skulle glädjas över Vavras beteende. Enligt Windeskog så var det dock Expo som fick ihop två meningar av hans ständiga "inga kommentarer"

Fast Expo osv jublar ju, och skickar man ut ett pressmedelande (även om det bara är till två nazisidor) så är man ju ansvariga för det.
Citera
2012-10-04, 01:11
Bannlyst
Citat:

Är det att Johan Björnsson kallar Windeskog för en "sionist" du stör dig på?
Citera
2012-10-04, 12:42
Medlem
Imeldas avatar
Det skapades ett avtal där Vavra skulle återinstättas som chefredaktör, han skulle ansvara för kansliet och stå för all dess kostnader. Ovanpå dettta skulle ND få 20% av intäkterna, så om NI ökade, mer pengar till Marc.

Grejen är att Marc hela tiden har planerat att kasta ut Vavra och Sanna så fort han inte anser att hab har nytta av dom längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in