2012-10-03, 14:09
Medlem
Jag hävdar att hela den "nationella" rörelsen lider av bipolär sjukdom.
Citera
2012-10-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Du är alltså helt seriös med att tro på följande, Marc är avlönad från vänster håll för att göra det sur för ND och NI? Detta är det du tror på alltså?

Som andra redan påpekat behöver det inte vara från vänster. Det finns gott om seriösa aktörer som har ett intresse av att motarbeta nationaldemokratin och svenskt självbestämmande.

Personligen känns det svårt att förlåta MA för allt han har gjort mot ND. Man fylls av sorg när man börjar inse hur många unga begåvade eldsjälar som har fått se sitt hårda arbete förstöras av den lille sabotören.
Senast redigerad av AudreyHorne 2012-10-03 kl. 14:25.
Citera
2012-10-03, 15:01
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AudreyHorne
Som andra redan påpekat behöver det inte vara från vänster. Det finns gott om seriösa aktörer som har ett intresse av att motarbeta nationaldemokratin och svenskt självbestämmande.

Personligen känns det svårt att förlåta MA för allt han har gjort mot ND. Man fylls av sorg när man börjar inse hur många unga begåvade eldsjälar som har fått se sitt hårda arbete förstöras av den lille sabotören.

Vilka andra aktörer åsyftas då? Så bortsett fårn att de kanske inte är vänsteraktörer så tror folk på historien, helst seriöst?
Citera
2012-10-03, 15:53
Medlem
Jag undrar om någon vet vem "Torbjörn Ström", som skriver mycket i varje nummer, är och på vilken sida han står i den här konflikten?
Citera
2012-10-03, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Vilka andra aktörer åsyftas då? Så bortsett fårn att de kanske inte är vänsteraktörer så tror folk på historien, helst seriöst?
Men ja din historielösa och obildade kretin, har du svårt med läsförståelsen?
I USA, Tyskland och England så händer detta ganska ofta. Myndigheter eller organisationer betalar människor för att "gå över" till dem, alternativt så är infiltratörerna deras medarbetare från början som de har placerat ut i olika nationalistiska organisationer för att sabotera eller lämna information.

Du som gammal fulkommunist borde väl ha hört om detta tidigare? Man har ju gjort likadant med ett par av dina åsiktsfränder. Att det ännu inte finns något uppdagat fall som utspelat sig i Sverige innebär ju inte att det inte händer.

Som sagt, jag säger inte att Marc är en sådan, jag har helt enkelt inga belägg för att han skulle vara det, troligast är att han bara är maktfullkomlig och enastående besvärlig som individ - men att inte tro att det händer skulle vara fruktansvärt naivt och korkat.
Senast redigerad av Straybullet 2012-10-03 kl. 16:04.
Citera
2012-10-03, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Jag undrar om någon vet vem "Torbjörn Ström", som skriver mycket i varje nummer, är och på vilken sida han står i den här konflikten?
Jag vet inte vem Torbjörn Ström är, men klart är åtminstone att han är mycket duktig och att han har varit med i ND/NI-kretsen sedan åtminstone 2005.

Vet inte om det är en pseudonym som Krister Falk, Meister Eckehart eller Henrik Garfve. Ingen aning faktiskt.
Citera
2012-10-03, 17:00
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant

Kul och nyttigt också för nooben IvanLendl, den siste som är kvar bland alla dem som Dvärgen lyckats blåsa och som fortfarande inte har fattat något, med lite verklighetsanknuten information om hans store ledare.
Är detta sant?
Är IvanLendl så pinsamt ignorant?
Citera
2012-10-03, 17:12
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Är detta sant?
Är IvanLendl så pinsamt ignorant?

Nej, OK, lite sarkastisk är jag väl. Men det är väl det att det är så hemskt svårt att förstå att IvanLendl INTE förstår. Det finns evidens som det räcker om vad Dvärgen står och går för, evidens ur verkligheten, om han nu tycker det tar emot att ta till sig någon information från en gubbe på ett debattforum som jag.
Citera
2012-10-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag vet inte vem Torbjörn Ström är, men klart är åtminstone att han är mycket duktig och att han har varit med i ND/NI-kretsen sedan åtminstone 2005.

Vet inte om det är en pseudonym som Krister Falk, Meister Eckehart eller Henrik Garfve. Ingen aning faktiskt.
Ok. Min fråga var kanske lite felställd. Jag är egentligen inte alls intresserad av vem Torbjörn Ström är, och bryr mig inte om huruvida det är hans riktiga namn eller inte. Det som jag ville veta är hur denna person ställer sig i striden mellan Vavra och Marc. Anledningen till att jag frågar är att Ström och Suk tillsammans står för en stor del av textproduktionen till varje nummer.
Citera
2012-10-03, 18:37
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Ok. Min fråga var kanske lite felställd. Jag är egentligen inte alls intresserad av vem Torbjörn Ström är, och bryr mig inte om huruvida det är hans riktiga namn eller inte. Det som jag ville veta är hur denna person ställer sig i striden mellan Vavra och Marc. Anledningen till att jag frågar är att Ström och Suk tillsammans står för en stor del av textproduktionen till varje nummer.

Torbjörn Ström lär inte vara intresserad av att arbeta under Windeskog, det är jag övertygad om.

Tråkigt med hela den här soppan, men som vi konstaterade i senaste Radio Framåt när vi diskuterade detta (http://www.radioframat.se/2012/10/01/radio-framat-17/) så är det tyvärr inte så förvånande. Jag hoppas tidningen och presstödet går att rädda, men jag är inte speciellt optimistisk.
Citera
2012-10-03, 19:10
Bannlyst
I tidningen som damp ner i brevlådan idag så stod Vavra Suk fortfarande som chefredaktör och stod bakom ledaren.
Citera
2012-10-03, 19:48
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Detta offentliga skvallrande skadar den nationella kampen mer än en eventuell "kupp".

Det enda som är intressant i det hela är väl att Windeskog verkar ha uttalat sig till Expo (enligt Expos hemsida). För detta bör man förklaras fredlös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in