2012-05-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Ja, Windeskogs enorma politiska meriter bör vi alla buga för. Antar att han styr kommunfullmäktige i Borlänge efter valet 2014, om han bara kan hindra sig själv från att sno öl och supa sig redlös för att senare pissa ner sig.

Vidare hoppas vi givetvis på fler längre texter i NI från både Marc och Windeskog, det är något jag har saknat faktiskt. Får man se vårt politiska geni Windeskog presentera några längre alster inom kort?

/Micke

Hört talas om uttrycket kasta sten i glashus?
Citera
2012-05-28, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Politiska misstag är det ju en del som gör sig skyldiga till
Det går bra nu!

Kan inte se några större misstag i tidningen så jag vet inte vad du syftar på.
Citera
2012-05-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevligochmysig
Kan inte se några större misstag i tidningen så jag vet inte vad du syftar på.

Jag syftade inte på NI, dock så kan man väl säga att det var ett politiskt misstag att plocka in söderman/skillt...
Citera
2012-05-28, 17:37
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Hört talas om uttrycket kasta sten i glashus?
Så bitter Så härligt bitter Jag varken super eller pissar ner mig, men däremot har jag väl skrivit en del. En del publicerat under eget namn och andra under redaktionen på patriot.nu och en del i Marcs namn men även under admin på ND.se Vad har du själv gjort? Mer än att spela Allan i efterspelet av Gävle

Fan, jag har hunnit med en del ser jag Dock aldrig publicerat något i realisten, måste skicka ett alster till dem oxå. Då är cirkeln sluten

/Micke
Citera
2012-05-28, 17:44
Bannlyst
Citat:
Jag syftade inte på NI, dock så kan man väl säga att det var ett politiskt misstag att plocka in söderman/skillt...

Jo, det ifrågasätter ju ingen. Och det understryker ju denna tråd.
Citera
2012-05-28, 21:07
Medlem
Citat:
Så bitter Så härligt bitter Jag varken super eller pissar ner mig, men däremot har jag väl skrivit en del. En del publicerat under eget namn och andra under redaktionen på patriot.nu och en del i Marcs namn men även under admin på ND.se Vad har du själv gjort? Mer än att spela Allan i efterspelet av Gävle

Fan, jag har hunnit med en del ser jag Dock aldrig publicerat något i realisten, måste skicka ett alster till dem oxå. Då är cirkeln sluten

/Micke

jaja, vi har nog hört hur jävla bra du är...

OT:
jag har inte spelat allan efter "gävle", dock så stör jag mig på att dom individer som kom dit och bråkade senare fick beskydd av bla fria, som dessutom på plats tog chansen att hoppa på er(hattarna) verbalt, efterspelet därefter talar ju också sitt tydliga språk....
Fast du kanske anser det vara ok att agera på det sättet?
Citera
2012-05-28, 21:21
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
jaja, vi har nog hört hur jävla bra du är...

OT:
jag har inte spelat allan efter "gävle", dock så stör jag mig på att dom individer som kom dit och bråkade senare fick beskydd av bla fria, som dessutom på plats tog chansen att hoppa på er(hattarna) verbalt, efterspelet därefter talar ju också sitt tydliga språk....
Fast du kanske anser det vara ok att agera på det sättet?
De agerade efter sin moraliska kompass och de tog konsekvenserna av det, helt ok med andra ord.

Och det kan även appliceras på tidningen NI och även på ND:s representanter här i tråden. NI har agerat föredömligt och fortsätter därmed att växa, de står upp för de tror på. En tidning som tar ställning för nationalism och Sverigevänner medan den samtidigt är ödmjuk i sin framtoning. ND å andra sidan saknar allt det NI har och ja... enligt ND själva så växer man så det knakar, medan alla med insyn hävdar motsatsen. Vi får väl se vem som når sina mål först, ND eller NI. Jag sätter mina pengar på NI.

/Micke
Citera
2012-05-28, 21:30
Medlem
Citat:
De agerade efter sin moraliska kompass och de tog konsekvenserna av det, helt ok med andra ord.

Och det kan även appliceras på tidningen NI och även på ND:s representanter här i tråden. NI har agerat föredömligt och fortsätter därmed att växa, de står upp för de tror på. En tidning som tar ställning för nationalism och Sverigevänner medan den samtidigt är ödmjuk i sin framtoning. ND å andra sidan saknar allt det NI har och ja... enligt ND själva så växer man så det knakar, medan alla med insyn hävdar motsatsen. Vi får väl se vem som når sina mål först, ND eller NI. Jag sätter mina pengar på NI.

/Micke
Då antar jag att du anser det vara rätt av fria och skydda dom individerna, som dom gjorde efteråt.
Vi minns ju hur doping-robban välkomnade dom med öppna armar in i fria.
Enighet var det, du ser verkligen inte hyckleriet som vissa av dom håller på med?

Förövrigt anser jag att Ni är bra, dom önskar jag all välgång.
Sen kan man ju fråga sig varför det alltid är ok att hetsa mot nd/marc men inte mot någon annan org/person.
Man kan ju lugnt påstå att det marc nu påstås sig ha gjort är då inte i närheten av vad vissa andra org/personer gör/gjort.
Men då är det ok helt plötsligt. jävla hycklarrörelse helt enkelt
Citera
2012-05-28, 21:30
Bannlyst
"...alla med insyn".
Citera
2012-05-28, 22:14
Medlem
Imeldas avatar
Citat:

/Micke

Jag ser NIs framtid som mycket ljus och jag ser fram emot att enbart jobba med tidningen. Som ND sköts idag är deras chans att skapa opinion och vinna folks förtroende mycket liten, medan NI redan idag är en utmärkt kanal att nå folk utanför den ändå något begränsade nationella världen. Och jag är övertygad om att det nya upplägget kommer ge oss alla som jobbar med tidningen en helt annan arbetsro.
Citera
2012-05-28, 22:15
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevligochmysig
"...alla med insyn".
Ja, alla med insyn. Vilken del var det du vill ha förklarat? Det där kansliet läcker som ett såll och kommer förmodligen alltid att göra.

Kort och gott, så kommer NI att överleva ND.

/Micke
Citera
2012-05-28, 22:18
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Jag ser NIs framtid som mycket ljus och jag ser fram emot att enbart jobba med tidningen. Som ND sköts idag är deras chans att skapa opinion och vinna folks förtroende mycket liten, medan NI redan idag är en utmärkt kanal att nå folk utanför den ändå något begränsade nationella världen. Och jag är övertygad om att det nya upplägget kommer ge oss alla som jobbar med tidningen en helt annan arbetsro.
Det återstår att se, bara att säga upp kontraktet på lokalen och tryckmaskinen sen så kan man andas ut och slippa parasiterna.

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in