Citat:
Ursprungligen postat av
FTW_Yes
Jag tror att i framtiden kommer vi alla bli uppkopplade precis som i The Matrix.
I framtiden kommer vi människor inte behövas, robotar kommer göra allt. För att få njutning och ett intressant liv, tror jag att fler kommer att koppla upp sig mot en fantasivärld man själv styr.
Citat:
Ursprungligen postat av
rootswaller
Hur kan vi veta att det inte redan är så?

Tycker du att denna värld verkar som en undanflykt till en bättre värld? Det tycker inte jag, jorden vi lever på kan nästan definieras som helvetet. Giriga/själviska varelser var man en kollar(människor), krig, ja listan kan göras lång. Inte kan man fly heller. Utanför atmosfär är det vakuum så man dör. Jorden är som ett fängelse, du är fast.
Nu vill jag inte framstå som negativ person men detta är sanningen. Leva eller dö. Det går inte att slappna av helt någon gång i livet.
Man får självklart ta detta med en nypa salt. Livet går ut på att överleva. Utan problem är det inte ett liv, man behöver inte överleva. Kort och gött, livet ska vara upp och ner annars är man död.
Tror det är detta som gör att de flesta människor blir deprimerade. Dom vägrar acceptera att livet är svårt. Dom vill att allt ska vara lätt, men det kommer aldrig bli så. Acceptera vardagen som den är så blir allt bättre.
Det är därför vårat medvetande har utvecklat försvarsmekanismen, så vi ska acceptera(eller snarare inte tänka på livet ur ett hörn).
Filosofi bryter försvarsmekanismen helt