Resultat: Världsmästare 2011?
Sebstian Vettel
53,33%
24 röster
Mark Webber
2,22%
1 röster
Lewis Hamilton
28,89%
13 röster
Jenson Button
4,44%
2 röster
Fernando Alonso
8,89%
4 röster
Felipe Massa
0%
0 röster
Michael Schumacher
0%
0 röster
Nico Rosberg
0%
0 röster
Nick Heidfeld
2,22%
1 röster
Vitaly Petrov
0%
0 röster
2011-05-09, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MajorMongo
Okej, får hoppas det blir så isåfall. Dock tror jag att start/mål i Monaco kanske är lite för kort för att DRS ska hjälpa om man inte är rakt upp i växellådan på framförvarande bil i sista sväng. Men detta har jag absolut inga belägg för!

Tur att det är speedway på TVn i helgen!
Citera
2011-05-09, 22:44
Medlem
Måste fråga. Vet ni vad en sån ratt kostar? Med tanke på att efter den kraschen kastar han bara ut den ur bilen?
Citera
2011-05-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Eisenhut
Måste fråga. Vet ni vad en sån ratt kostar? Med tanke på att efter den kraschen kastar han bara ut den ur bilen?

Nu är jag inte helt säker, men mellan $40.000 och $50.000. I svenska kronor bli det ca 300 000 till 400 000? Vad det är i ratten som gör att den kostar så mycket kan jag dock inte svara på.

Williamsstallet var nog inte helt nöjda i fjol när Rubens Barrichello kastade iväg sin ratt och lät det bli överkörd i Monaco.

http://www.youtube.com/watch?v=n4_0WATGrKM&feature=related
Citera
2011-05-09, 23:51
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Enligt mig visade Webber tydligt att han är lika snabb som Vettel när han senast i Kina lyckades med en minsta sagt imponerande uppkörning. Min egna teori om varför Webber inte alltid är lika snabb som Vettel är för att Vettel till viss grad blir favoriserad av Red Bull. I slutet av förra säsongen var det mycket snack från Red Bulls sida om hur "neutrala" de var, och att de lät förarna avgöra loppen på banan. Det är rent skitsnack enligt mig. Jag tror att Red Bull på ett eller annat sätt ger Vettel fördelar för att han ska få bättre resultat. Det är ju, som jag har skrivit tidigare, mycket bättre PR med en ung tysk som vinnare än en snubbe från Australien.
Nja, lika snabb som Vettel är han inte och kommer inte att bli. Den enda fördel som Vettel förmodligen har är att hans bil är prioriterad vad gäller uppdateringar. Att man satsar på Vettel är ju en självklarhet. Han har ju hela karriären framför sig och Webber har max tre år kvar. Webber har inget kontrakt för 2012 och jag tveksam till om RBR vill ha honom ytterligare en säsong. Däremot skulle han kunna bli den perfekta partnern till Alonso i Ferrari. De kommer bra överrens och Massa levererar inte längre.

Citat:
Dessutom måste jag påpeka att jag tror att Mercedes, med Rosberg, kommer vara på pallen ett antal gånger under säsongen. Nico körde riktigt moget idag, och genom att ha fightats med McLaren-bilarna tycker jag att han visade att Mercedes faktiskt har lyckats bygga en maskin som har potential. Tyvärr har inte Schumacher samma potential, och det är nog på tiden att man börjar leta efter en ersättare till honom. Och eftersom de verkar vilja köra med en heltysk föraruppsättning så tänkte jag att Hülkenberg skulle kunna vara en bra ersättare. Eller?
Jag är tveksam till om det blir några pallplatser i år. Bilen var en total katastrof med full tank och Ross Brawn såg rätt fåraktig ut efter loppet.

Schumacher lider av att han inte är Schumacher längre. För tio år sen år sen kunde han skrämma andra förare av banan, men nu funkar inte den taktiken längre. Kollisionen med Petrov var så djävla onödig. Problemet är att Mercedes inte kan sparka honom. Hur skulle det se ut om man gav foten till en så högprofilerad värvning? Mercedes skulle betraktas som idioter. Han lär stanna säsongen ut i alla fall.
Citera
2011-05-09, 23:56
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downforce
Vettel var indeed helt oslagbar idag, och även om Teflonso inte hade blivigt upphållen av Britney och tappat 7-8 sekunder så tror jag inte att Vettel låg på full patte idag. Rosberg gjorde dock ganska bra ifrån sig även om MGP riktade setupen för mycket mot att vara snabb i kvalet, något som de fick betala tillbaka för i den första delen av racet.

McLaren gjorde mig lite missnöjd idag, schabblade till framtandsglappets depåstopp och Buttons strategi något som gjorde ett McLaren-fan som mig själv något missnöjd men alla har sina små motgångar då och då.

Ang DRSen så var avståndet för långt och dessutom placerat på fel ställe, aktiveringsgränsen skulle varit i början på kurva åtta och slutat precis innan kurva nio så att förarna delvis hade fått visa att de har lite balls samtidigt som de hade minskat avståndet till bilen framför som bildas om man ligger nära bakom en andra bil igenom kurva åtta.

PS. Oz och Emballage, 20 min. DS.
McLaren skruvade inte på sina uppdateringar under helgen, förmodligen blir det bättre till (tråk) Circuit de Catalunya.

Vad gäller DRS-zonen så håller jag med dig. Men vi får räkna med att den här säsongen kommer att bli trial and error vad gäller aktiveringszonens placering på de olika banorna.
Citera
2011-05-10, 10:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.Eisenhut

Tyckte dom prata om ngn halmille när Barrichello langa ut ratten..
Citera
2011-05-10, 11:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Jag är tveksam till om det blir några pallplatser i år. Bilen var en total katastrof med full tank och Ross Brawn såg rätt fåraktig ut efter loppet.

Schumacher lider av att han inte är Schumacher längre. För tio år sen år sen kunde han skrämma andra förare av banan, men nu funkar inte den taktiken längre. Kollisionen med Petrov var så djävla onödig. Problemet är att Mercedes inte kan sparka honom. Hur skulle det se ut om man gav foten till en så högprofilerad värvning? Mercedes skulle betraktas som idioter. Han lär stanna säsongen ut i alla fall.

Schumi får riktigt mycket skit i Tyskmedia för att han inte inser att det är dags att lägga av redan nu.
Du hast das magische Pedal verloren skriver en tidning.
Jag tycker själv att han har ju inget mer att bevisa och det vore nog bästa att kliva åt sidan redan nu.
Citera
2011-05-10, 18:22
Medlem
axolotls avatar
Någon som hört något nytt om Kubica?

Det senaste jag hörde var att han skulle i bästa fall vara redo för comeback i augusti. Hoppas innerligt att han inte blivit farträdd eller nåt tjafs av olyckan bara. Tror att han kan undrätta en hel del vackert i nya kärran, känns inte som att varken Petrov eller Heidfeld är kapabla till att klämma ut absolut max ur den.
Citera
2011-05-10, 18:50
Medlem
Zippis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axolotl

Det senaste jag hörde var att han skulle i bästa fall vara redo för comeback i augusti. Hoppas innerligt att han inte blivit farträdd eller nåt tjafs av olyckan bara. Tror att han kan undrätta en hel del vackert i nya kärran, känns inte som att varken Petrov eller Heidfeld är kapabla till att klämma ut absolut max ur den.

Augusti tror jag tyvärr inte är möjligt. Han släpptes från sjukhuset 24 april och då ville man vänta till sommaren för att göra en bedömning av när han kan börja köra igen.

Kanske att han kör Abu Dhabi & Brasilien, men mer än så får vi nog inte se av honom i år.
Citera
2011-05-10, 18:50
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:

Senaste jag hörde var att någon inom Renault bekfräftat att han inte kommer till start 2011. Kan dock minnas fel. Kubica är ju min favorit i F1 tillsammans med Vettel, och det vore hemskt om hans F1-karriär är slut redan innan den hunnit börja på riktigt.

För övrigt: Varför varför varför måste Catalunya användas?! Den är helt otroligt tråkig! Tur iallafall att man numera slipper Magny Cours, det var ju botten när Catalunya och Magny Cours kördes tätt inpå varann.
Citera
2011-05-10, 19:07
Medlem
axolotls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorMongo
Senaste jag hörde var att någon inom Renault bekfräftat att han inte kommer till start 2011. Kan dock minnas fel. Kubica är ju min favorit i F1 tillsammans med Vettel, och det vore hemskt om hans F1-karriär är slut redan innan den hunnit börja på riktigt.

För övrigt: Varför varför varför måste Catalunya användas?! Den är helt otroligt tråkig! Tur iallafall att man numera slipper Magny Cours, det var ju botten när Catalunya och Magny Cours kördes tätt inpå varann.

Alltså...Hur kan man tycka om Vettel? Jag har fruktansvärt svårt att tycka något positivt om honom överhuvudtaget. Kan inte sätta fingret på vad exakt men...han och Alonso går ju bara inte att gilla. Alonso känns osympatisk och Vettel är äckligt snorungig.

Tacka vet jag Knappen och Webber. Hamilton funkar också. Grät en skvätt av lycka när han åt upp Vettel i Kina.
Citera
2011-05-10, 19:53
Medlem
Kugghjulets avatar
Citat:
Alltså...Hur kan man tycka om Vettel? Jag har fruktansvärt svårt att tycka något positivt om honom överhuvudtaget. Kan inte sätta fingret på vad exakt men...han och Alonso går ju bara inte att gilla. Alonso känns osympatisk och Vettel är äckligt snorungig.

Tacka vet jag Knappen och Webber. Hamilton funkar också. Grät en skvätt av lycka när han åt upp Vettel i Kina.

Jo det ska jag berätta för dig!

Han är en härlig ung tysk kille med gudabenådad förartalang. Samtidigt som han kan vara kontrollerad och ha stenkoll på nerverna medans han levererar superba kval- och raceinsatser så har han även förmågan att utanför bilen ha "nerverna utanpå kroppen" och visa känslor vid både vinst och förlust. Tyckte det var stort när han började gråta i Adu Dhabi förra året när det gick upp för honom att han lyckats bli världsmästare.

Även svårt att tycka illa om en kille som vunnit ett lopp i en Toro Rosso!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in