Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Enligt mig visade Webber tydligt att han är lika snabb som Vettel när han senast i Kina lyckades med en minsta sagt imponerande uppkörning. Min egna teori om varför Webber inte alltid är lika snabb som Vettel är för att Vettel till viss grad blir favoriserad av Red Bull. I slutet av förra säsongen var det mycket snack från Red Bulls sida om hur "neutrala" de var, och att de lät förarna avgöra loppen på banan. Det är rent skitsnack enligt mig. Jag tror att Red Bull på ett eller annat sätt ger Vettel fördelar för att han ska få bättre resultat. Det är ju, som jag har skrivit tidigare, mycket bättre PR med en ung tysk som vinnare än en snubbe från Australien.
Nja, lika snabb som Vettel är han inte och kommer inte att bli. Den enda fördel som Vettel
förmodligen har är att hans bil är prioriterad vad gäller uppdateringar. Att man satsar på Vettel är ju en självklarhet. Han har ju hela karriären framför sig och Webber har max tre år kvar. Webber har inget kontrakt för 2012 och jag tveksam till om RBR vill ha honom ytterligare en säsong. Däremot skulle han kunna bli den perfekta partnern till Alonso i Ferrari. De kommer bra överrens och Massa levererar inte längre.
Citat:
Dessutom måste jag påpeka att jag tror att Mercedes, med Rosberg, kommer vara på pallen ett antal gånger under säsongen. Nico körde riktigt moget idag, och genom att ha fightats med McLaren-bilarna tycker jag att han visade att Mercedes faktiskt har lyckats bygga en maskin som har potential. Tyvärr har inte Schumacher samma potential, och det är nog på tiden att man börjar leta efter en ersättare till honom. Och eftersom de verkar vilja köra med en heltysk föraruppsättning så tänkte jag att Hülkenberg skulle kunna vara en bra ersättare. Eller?
Jag är tveksam till om det blir några pallplatser i år. Bilen var en total katastrof med full tank och Ross Brawn såg rätt fåraktig ut efter loppet.
Schumacher lider av att han inte är
Schumacher längre. För tio år sen år sen kunde han skrämma andra förare av banan, men nu funkar inte den taktiken längre. Kollisionen med Petrov var så djävla onödig. Problemet är att Mercedes inte kan sparka honom. Hur skulle det se ut om man gav foten till en så högprofilerad värvning? Mercedes skulle betraktas som idioter. Han lär stanna säsongen ut i alla fall.