Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Banan blir förstörd av smutsen utanför idealspåret, kändes som om förarna inte kunde nyttja hela banbredden. Annars en ganska trevlig bana för att vara en Tilke-bana.
Var det damm eller föroreningar i luften btw?
Föroreningar. Delhi är ett av Jordens rövhål, blev inte alls sugen på att åka dit och se oppet på plats. Om nu F1 vill framstå som "miljövänligt", vilket F1 aldrig kan göra och inte
ska göra, så sköt man sig själv ordentligt i foten när man placerade banan så nära stan.
På tal om resor så har BBC f.ö. extraknäckt hela helgen som indisk turistbyrå. B la, b la fantastic and exciting, India loves F1 och what not. Samtidigt pratades det en del skit om Turkiet, Abu Dhabi och Korea, detta trots att Eddie Jordan lovsjöng Korea för två veckor sen. Börjar tröttna på gubbfan nu, kommer aldrig med något nytt och Coulthard (till min stora förvåning) är överlägsen på att förklara det tekniska och taktiska gällande bilar och loppen. Crofty på 5 Live Radio var mer kritisk när han hade Chandhok som gäst i FP2, sånt uppskattas.
Banan är dock spännande, med sina höjdskillnader och blinda kurvor, men dammet (i.o.f.s. något som drabbar alla nya banor) och Vettels överlägsenhet gjorde att jag halvsov mig igenom racet. Vettel som f.ö. fixade en sällsynt "fyra" idag (pole, snabbaste varv, ledde från start till mål och vinst). Visserligen är bilen överlägsen, men snacka om att han tar chansen! Han sa själv på presskonferensen efteråt att han kanske inte får en lika bra chans att dominera som i år, det visar på insikt.
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Incidenten mellan Hamilton/Massa är ingens fel, det är en "race incident" kanske lite mer skuld åt Hamilton. Man är ju partisk liksom.

Håller med, tycker det var fel att bestraffa Massa, han såg uppenbarligen inte Hamilton. Tänkte direkt på krocken mellan Hamilton och Button i Kanada, där Button inte såg Hamilton och inte straffades för det heller.
Ferrari har helt klart lagt ambitionera om att vinna några fler GP i år. Men ändå, på nåt djävla vis, lyckas Alonso klämma ur det sista ur bilen. Hade det suttit någon annan än Alonso vid ratten så hade det inte blivit någon pallplats. Det finns ingen förare som kan krama ur lika mycket ur en bil som Alonso kan, nu gäller det bara att hitta en bra wingman till 2012. Massa är under all kritik - förstår inte vad Ferrari ser hos honom? Finge jag min vilja igenom så skulle Webber vara det optimala valet. Båda behandlar varandra med respekt (till skillnad från Hamilton och Massa) och vad jag har förstått så umgås de en del utanför banan.