Citat:
Hade jag fått bestämma så hade jag sett Webber i Ferrari tillsammans med Alonso. De kommer väldigt bra överens och Webber är inget reellt hot mot Alonso. Massa får söka sig tillbaka till Sauber eller något annat mittenstall.
Ursprungligen postat av Luftis
Det vore betydligt roligare om t ex Webber och Massa valde att kasta in handduken och blev ersatta av två unga hungriga förare.
Citat:
Av samma anledning som man har kantsten (vilket en kerb/curb i princip är) för att folk inte ska köra upp på en trottoar eller rakt i en rondell. Curbs avgränsar banan, vilket hindrar föraren från att gena. Kör du rakt över en curb med en formelbil så är risken stor att du skadar underredet, vilket är lätt gjort då bilen inte ligger mer än några millimeter över banan.
Ursprungligen postat av Cecilia.
Varför har man "curbs" och varför började man med detta? Meningen är väl att man ska köra på banan 

En nackdel med curbs är att de utmärkta vattensamlare. När en bana är ordentlig blöt så undviker förarna att använda dom. Risken för att få vattenplaning är för stor, kontra den tid man tjänar på att ta den kortaste vägen.
Citat:
Som Luftis skriver så är det skit samma vilken förare HRT stoppar i bilen, den kommer inte att gå fortare. Vad HRT behöver är kosing i stora mängder. Har man inte det så spelar det ingen roll att en så utmärkt testförare/utvecklare som de la Rosa sitter bakom ratten.
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Självklart är det så. Jag har full förståelse för varför ett team som HRT väljer en förare som de la Rosa, men jag är ganska säker på att det hade varit mer underhållande racing för oss åskådare om det hade varit en ung talang som fick platsen istället.
Det är dock positivt att Ricciardo får erfarenhet, utan att behöva känna av pressen att plocka poäng. Detta också resultatet av den begränsade testtiden. Flera av de mindre stallen kommer att bli rena farmarteam till de största.
Citat:
Tråkigt, men inte oväntat, som jag skrev för någon vecka sen.
Ursprungligen postat av Rodah15
Bekräftat att Kubica missar starten av 2012 säsongen.
http://www.formula1.com/news/headlines/2011/11/12818.html
Riktigt tråkigt.
http://www.formula1.com/news/headlines/2011/11/12818.html
Riktigt tråkigt.

Senast redigerad av Cousin Cocaine 2011-11-26 kl. 00:25.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2011-11-26 kl. 00:25.